Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kan iemand voor mij een foto maken van het deel van de boom waar je de bobine op aansluit bij een c20ne..?
Ouwehoeren en werken gaat meestal wel goed samen hoor :)
ojaa.. die BDP sensor, wat ik kan ontdekken is dat bij de aansluiting die op de kabelboom zit, de stekker die daar ingaat, daar net onder is de zwarte draad kapot en is een zilverkleurig omhulsel met daarin een zwarte en gele draad zichtbaar.
Ja als ik de bobine meet is het gewoon 12 v, met die geschakelde + erop.. met starten wordt dit 9v, Ik zal eens uitkijken naar een aansluitkabel voor de bobine, kan iemand hier voor miji een foto van maken aub..
Ik zal tevens eens kijken of ik ergens een BDP sensor kan lenen, dan weet ik of dit het euvel is of niet.
Mannen bedankt.! Verder deze week pas zondag, misschien vrijdag avond eventjes.. weer tijd om er aan bezig te zijn.. Moet (helaas) gewoon werken, en mijn huis moet zo nu en dan ook eens schoongemaakt worden. :) Krijg van mijn vriendin al te horne dat ik teveel in de garage verblijf :afro
Die geschakelde plus had ik al ontdekt.. Contact uit geen stroom, aan… wel stroom. :) Die heb ik op de bobine zitten, de groene op de andere aansluiting, alleen houd ik dan 2 connector aansluitingen over, die in de zwarte ring op de bobine zijn verwerkt over, maar deze heb ik niet nodig.
Zojuist nogmaals gecheckt of die draden goed zitten, cilinder voor cilinderde bougie eruit gehaald, en op het blok gehouden, relais doorverbonden (pomp draait) MAAR GEEN VONK, Ook met relais erin hoor ik hem niet tikken, als ik mijn contact aanzet staat er gewoon 12v op mijn bobine. en bij starten wordt dit 9… dit is ook als ik een + van de accu rechtstreeks op de bobine zet.
Dus dat zal dan de BDP sensor zijn waarschijnlijk… verder geeft mijn digidash alles weer, wat ik wil dat ie weergeeft, oliesensors zijn aangesloten.
@ Ronaldo, thanks voor de olie tip, heb der een liter bijgegooid.! zie u2u
Ik ga er mee aan de slag,
ik zal het straks/effe neerzetten wat er wel, of niet gebeurd is..
Als ik doorstart, dan hoor ik wel de startmotor, en ik hoor ook dat er leven in het blok zit.
ps.. hoeveel olie moet erin, ik heb er nu +/- 3 liter inzitten incl. oliefilter, en hijg eeft al max aan op de stok.. (blok nog niet gelopen)
Die geschakelde + waar moet ik die op aansluiten..?
en de aansluitingen op de bobine, welke gaan daarheen..? Ik heb 1 ronde met een bougie kabel eraan, dan links en rechts een ronde aansluiting, en daaronder 2 connectors voor stekkertjes.. (die ik niet heb)
Maar ik rijg ook geen vonkjes.. Kan dit ook hieraan liggen..?
Zo een BDP sensor, waar kan ik die vanaf halen..? Hier op de sloop zijn ze niet zo behulpzaam, en je mag er hier zelf niets aan doen.. :(
Dit relais (van calibrainpower) zou gewoon moeten werken.
Ik ga vanavond eens kijken of het relais klikt.. Normaal heb ik de radio aan he, dan hoor ik het niet :cool:
Ik ben nu op mijn werk… :)
Als ik de relais houder heb, en ik verbind de rode contstante, met de blauw/rode dmv een draadje dan loopt de pomp..
ik heb een hele bussel draden die naar mijn relais loopt, vanuit de kabelboom naar mijn relais… bruin/blauwe, rode, zwarte, nog een bruin/blauwe rood/blauw.. (zo uit mijn hoofd)er hangen geen losse draden aan..
mijn ecu nummer is 0 261 288 481. weet niet of je hier wat aan hebt.
Roosendaal ligt onder Breda, en helaas wonen hier weinig mensen in de buurt die zoals jullie, “voor de dagelijkse kost” alles van de c20ne weten.
Hoe zie ik of de BDP sensor stuk is…? Ik heb hem er al wel uitgehad en nagekeken op draad breuk, maar was niets aan te zien.
Probleem, geen vonk, startmotor gaat wel rond en ook in het blok zit leven.
Wat ik heb: een c20ne uit een Kadett GSi, incl f16, kabelboom en ecu.
Probleem is dat ik geen vonk krijg, en ik vermoed dat er ergens in de boom een breuk zit, hier was al iemand her en der creatief mee bezig geweest.
Dit was mijn 1e motorombouw, en natuurlijk gaat het dan niet allemaal goed, maar zo makkelijk als ze zeggen op gteschmiede.de is het dus niet…
Alles is kleur op kleur aangesloten, sensors, dynamo, startmotor, bobine etc.
Ik heb alles samen met nova 1.2. (Jack) nagelopen en glenn gsi die ook net een seh in zijn D heeft liggen heeft mij een schema gegeven van hoe hij hem aangesloten heeft… en deze heb ik ook nagelopen.. Alles zou goed moeten zitten.
Ik heb al een ander relais en bobine erop gezet, en als ik het relais eruit trek, en de rode en de blauw/rode verbind hoor ik de pomp lopen, als ik het relais erin doe, en op contact zet hoor ik niets…
Ik vraag me ook af, of de massa kabels allemaal nog goed zijn…
Kan iemand mij laten zien waar deze moeten zitten, of uitleggen welke draden ik daarvoro moet hebben zodat ik het kan controleren.
@ Corsaboy, welke 3 draden heb ik dan nodig… als ik dat voor elkaar heb, komt de rest wel…. dat is dan kleur op kleur.
Dat heb ik niet Freek..
Ziet er netjes uit, en inderdaad geen striping erop zetten!
looking good, en is een mooie combo groen met zwart.
ik zou er geen striping op zetten.
Jammer dat het zolang duurt man.
Ik heb inmiddels een andere bobine, en branstofrelais, maar nog geen vonkies.. Dus volgens mij doe ik iets fout.. (Ben ook meer van het schuren, plamuren, poliester, spuiten etc. etc. ) dat motorische is niet echt mijn ding…. En heb nu ook regelmatig spijt da tik er aan ben begonnen.
Als je mij kan door geven wat je waar op hebt aangesloten :) Dan moet ik wel verder komen ja.
v-maxx levert ze gewoon nieuw. Heb ik er ook onder.. -80mm
ik krijg nog gen vonkies hoor, snap der geen hout van, en kijk of ik hem verder al klaar kan maken.. spuiten ed…
wel fijn dat de jouwe goed loopt.
als je nou in de buurt zou wonen :wors
Fijn dat ie loopt man, op die dag zit ik nog te wachten.. Maar tot die tijd ga ik gewoon verder met de rest :)
Ik las het inderdaad net, mijn technische kennis reikt niet zover, ik heb dan ook altijd mijn laptop in de garage staan zodat ik het op internet op kan zoeken.
Zover zit mijn dash er ook al in, alles werkt ook.. (Gelukkig)
Maar ik ben beizg met die ombouw en het voorzetraampje te poliesteren en strak te zetten zodat het naadloos aansluit :)
Ziet er goed uit.!
ps. hoeveel olie gaat erin een c20ne.. ik heb er nu 3 liter in gegooid, maar hij geeft al bijna bij Max aan…? koud natuurlijk en nog niet gelopen.
Gaat de goede kant op Glenn.!
Ik heb het motorisch deel even aan de kant gelegd.. ben nu bezig met digidash erin bouwen :)
Die wielen zijn echt cool.!!
21 augustus 2008 om 12:10 In reactie op: TR, voor de 3e keer wederopbouw. Update 15-09-2011 #17373856ziet er super uit.
18 augustus 2008 om 08:08 In reactie op: Kadett D 1.3 N, 1983 2 liter… Mag dicht, auto is verkocht #17382896@ Fredje, dat ga ik vanavond eens proberen… Moet alleen zo een brandstofrelais hebben..Want als ik de de rode en de rood/blauwe doorverbind, dan werkt de pomp wel, maar als ik het relais erin doe en contact aanzet dan gebeurt er niets.
massa draad is goed, die is al gecheckt..
Vanavond weer eens wat na gaan meten en kijken.
17 augustus 2008 om 17:54 In reactie op: Kadett D 1.3 N, 1983 2 liter… Mag dicht, auto is verkocht #17382892@ Fredje en Knoxville, ik heb de geschakelde + uit de GSi kabelboom…. . Ik ben helaas niet zo elecktrisch aangelegd. :(
Ik zou dan een nieuwe geschakelde + moeten trekken vanuit het contactslot..?
@ Impy.. De D heeft inderdaad maar 1 knipperlampje, maar diervoor staat op GTE schmiede.de een uitleg over hoe en wat je moet doen om ze beiden te laten knipperen.. enigste punt is nu dat mijn relais trilt en kraakt..
(Ps. als ik het van te voren had geweten had ik de 1.3 laten zitten :p)
-
AuteurBerichten