Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik merkte negatief verschil bij het verwijderen van de Lambdasonde. Zowel in verbruik als vermogen.
Ook handig voor restauraties om bij te houden hoe en wat :wors
Binnenkort een kadett D die opgeknapt gaat worden, ga dat zeker op de site proberen bij te houden!Een onderbreker werkte vroeger op de scooter ook erg leuk ja!
Maar of dat goed voor je blok is..Ik heb een tijd terug vlakbij utrecht een oranje corsa gezien met een hoge vleugel achterop en wel leuk velgen.
Ik heb ook in utrecht gezien een grijze corsa gsi die er helemaal origineel uitzag met hele dikke bbs velgen volgens mij
Daar ben ik ook ismee bezig geweest voor iemand. Maar dan in een astra
Daar heb ik uiteindelijk alles aangesloten op de rode draad zodat de 2 spotjes te schakelen waren als de deuren open stonden.Maar zo hoort het natuurlijk niet. Later heb ik geprobeer die blauwe draad aan te sluiten op een geschakelde plus. Toen leek het te werken maar fikte alles door. Dus ik ben ook wel benieuwd hiernaa want het is een mooi upgrade maar dat van die alarm weet ik niet
Hoorde van een maatje dat dit een erg drukke meeting zal gaan worden…
Ben heel benieuwd, misschien de eerste meeting waar ik ga komen!Dan ben ik benieuwd hoe het nu met deze wagen gaat!
8 januari 2013 om 16:29 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302366Zoals Freek hem beschrijft werkt die bij mij niet want dat start die niet geen bougie en geen benzine. Weliswaar in een opel tigra, maar toch.
Loony
Met die aansluitingen krijg ik hem wel gestart maar werkt mijn dashboard toerenteller niet. Hij loopt dan ook moeilijk stationair. Hij geeft ook de foutcode toerentalsignaal Niet Aanwezig en een nieuwe toerentalsensor helpt niet. Draad loshalen doet ook niets. De toerental sensor is toch op de roter (is een oude blok met roter)en welke uitlaatdiameter is goed voor een c20xe moter? die van de tigra 1.6 is er nu op, met een kat en 2 dempers. Maar is die diameter goed of moet die groter? Maatje raadde mij aan geen groep A te nemen omdat dat te groot zou zijn. Maar kan die 1.6 uitlaat kwaad of kost het me echt veel vermogen?
En dan het laatste vraagje. De brandstofdrukregelaar is 2.5 bar maar ik wil 3 bar voor mijn ecu nu kan ik met een dopje 10 op de bovenkant slaan om die op 3 bar te krijgen?
En moet ik dan gewoon iets tikken of moet ik gaan meten met een drukmeter tot die precies 3 bar is?@Vinci wrote:
Die Hall sensor boven op de verdeler (bobine zit naast je accu) kun je met een spuitje vloeibaar pakking of silicone kit beter vast zetten. Kan meen ik niet veel kwaad, maar de mijne had ik met een likje vloeibaar pakking vast gezet, voor mij was het alleen al voor het gevoel dat het niet meer rammelt.
Die vacuum koppeling is normaal gesproken al een klusje om los te halen, en helemaal als hij al lekker aan het rotten is gelagen en helemaal vast zit. De volgorde die ik je zou aanraden:
-SFI bak er af
-Accu massa los (!!)
-Slangetjes alle drie los maken
-Steeksleutel (dacht 19mm) er op en los draaien.Het lastige is dat die steeksleutel er alleen van onder af op kan en er mogelijk nog meer los moet zoals de slang op de inlaat van de stappenmotor. Dan is het vaak al heel moeilijk om de drie slangetjes (die slangklemmetjes!) los te maken… Verder hoort het deel waar de steeksleutel op gaat los te kunnen draaien binnen in het deel waar de twee koelslangetjes op zitten. Dit zit alleen vaak helemaal vastgerot. Bij de mijne waren zelfs de koelvloeistof kanaaltjes totaal verstopt.
Je uitlaat, tja je zal wel 48mm bedoelen, origineel voor een 16 klepper is 54mm en dat is al zeker niet benauwd, Die 48mm gaat prima en dan gaat die motor al als de brandweer. Wel komt hij met 63mm iets meer los bovenin, maar wel met iets meer geluid. Het hangt er van af wat je toekomstplannen zijn en gebruik welke diameter de beste keus is.
Wat de temperatuur betreft, als de verwarming goed werkt dan zou ik me er geen zorgen om maken. Check wel even of de sensor wel goed is, want toen ik mijn motor net had ingebouwd dacht ik ook dat hij niet te heet werd, tot ik er een nieuwe in hing, toen door twijfels nog maar een nieuwe….hij wordt gewoon best heet… Inmiddels wel wat winst geboekt met een andere radiateur (TX autosport) en waterpomp, slangen spoelen, noem maar op. Nog steeds gaat hij af en toe wel wat omhoog….
Waarom wil je die boutjes verder omhoog? Omdat je dat mooier vind? Of heb je er een plannetje mee ofzo?
Dan het tikken, mijne heeft dat inmiddels ook, vrij irritant want dat heeft hij nooit gedaan. Wat van belang is dat je je oliedruk in de gaten houdt. Je kan ook eens de plunjer van de pomp er eens uit draaien en die cylinder waar die in beweegt even controleren op rommel en evt. reinigen. De plunjer ook even controleren of die soepel in en uit beweegt en op krassen in de lengterichting controleren. Die dingen zitten nog wel eens vast en dan is je oliedruk mogelijk lager, dan kan hij ook gaan tikken en dat kan ook ernstigere gevolgen hebben. Wat ook nog wel eens helpt is een motor flush doen met bijv. Forté…
Succes verder! :thumb
Bedankt voor alle antwoorden!
De hall gever ( is dat dan een soort nokkenassensor?) heb ik vastgezet.
Temp maak ik me idd geen zorgen meer om. Ik heb gewoon een al gauw open thermostaat ( niet meteen maar ik denk zo rond de 80graden) en een erg grote radiateur die veel lucht vangt.Die nippel heb ik geprobeerd, maar ik kom er inderdaad niet bij vanaf bovenaf, die 3 slangen krijg ik niet los, laat staan die bout.
Wel merk ik dat mijn auto steeds vaker het volgende heb.
Hij loopt circa 1200 toeren stationair na gas loslaten en zakt dan na een tijdje naar 1000. Als ik een stukje heb lopen planken valt die terug naar 1500 bij het intrappen van de koppeling. Dan voelt die ook wat slomer. Kan dit wel door de stappenmotor of dit nippeltje komen?Ik heb gemerkt dat de motor erg veel olie zweet bij de kleppendekselpakking en carterpan pakking. Die ga ik maar eens vervangen. Zijn er dingen waar ik op moet letten bij deze pakkingen?
5 december 2012 om 15:10 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302360Kan je niet met een uitleescomputer in de motor komen scheurneus? Misschien zie je dan zo een foutcode
Mooi dat er via het forum een helpende hand uit wordt gestoken, zie het steeds meer :thumbup
Ah ik zie het ja, hij loopt nu met een ander blok. :hmmz
Trouwens een PM van 1 van de astrarijders op het forum
@astraTD wrote:
@CtwintigXE wrote:
Al dat gezever om ontopic. Als de TS(en) op dit forum diverse dingen posten kan je verwachten dat er mensen off topic gaan. Het gaat veel mensen om een principe en iedereen denkt dat hij of zij een mening moet verkondigen (of op moet dringen)
Voltaire zei ooit: Opinion has caused more trouble on this earth than plagues and earthquakes. Als ik dan kijk naar wat een forum eigenlijk is, een publieke plaats om je mening te verkondigen, vind ik dat het meeste dat zowel hier als in calibra16v’s zijn topic wordt gepost in zijn geheel niet offtopic. Anders zouden ze het ook niet op een openbaar forum moeten posten. Dat er dan ‘bijna agressief’ gereageerd wordt op andermans mening is toch bijna jammer??
Dat de astra brigade met duizenden posts (maar nuttige bijdragen??) het forum levendig houdt is ook een beetje de admins schuld.. Gooi er dan eens een serieuze waarschuwing tegen en verban al het onnodige gezever en offtopic geblaat naar het ouwehoer hoekje.. Stel dan een regel op dat er alleen gereageerd mag worden op het directe bericht van de TS.. Zoals hierboven zit die astra td gewoon uit te dagen, dat is nou een ban waard..
Als je niet wilt dat je commentaar krijgt op jou ideeën of projecten? Post dan niet, je weet dat er altijd mensen zijn met een mening. Als je als admin niet wilt dat er op bepaalde manieren over bepaalde rechtspersonen gepraat wordt, voorkom dat dan. Maar dit is rallyastra’s eigen topic, dus daar hoeven echt niet slechts positieve berichten in..
Ik weet uit eigen kringen ook zat positieve verhalen over het bedrijf van Niels, maar ook over de c1000 hoor ik slechte verhalen.. Achja, wie ben ik :)
En aan alle partijen, succes. Weet wel dat je je eigen zaak er niet sterker op maakt door van alles op een forum te plaatsen! Kom je er onderling niet uit wees dan verstandig en kies voor een advocaat. Hier weet toch niemand het gehele verhaal…
Ben blij voor die jongen dat die het nu weer doet!
Kerel zoek een leven.. Die Ram is gewoon een achterbakse eikel dat is het.. Overal wilt zijn gelijk hebben :thumb
Meteen wat ik bedoel, BOEM agressie en beschuldigingen. AstraTD, als ik kijk naar jou bijdrage hier op het forum wil ik de suggestie doen dat jij ook jou eigen advies opvolgt.
Dan zou je eens uit kunnen laten lezen of de binnentemperatuurmeter nog wel naar behoren werkt en niet vol zit met stof.
Ohja, bij climate control is het ook van toepassing of het interieurfilter nog een beetje deugdelijk is.2 tips.
@trashmetal wrote:
Vanaf mobiel gepost zeker ;)
het leest niet zo fijn als alle zinnen achter elkaar staan
nu zijn dit nog maar een kleine drie regels
meestal neem ik dan niet eens meer de moeite om te lezenDenk ook je kachelweerstand stuk :D
O nee toch, dat moeten we niet hebben!
Mooi ook, klagen over spelling leesbaarheid maar zelf punten, komma’s en hoofdletters achterwege laten.
Heb je ook een climate control?
Al dat gezever om ontopic. Als de TS(en) op dit forum diverse dingen posten kan je verwachten dat er mensen off topic gaan. Het gaat veel mensen om een principe en iedereen denkt dat hij of zij een mening moet verkondigen (of op moet dringen)
Voltaire zei ooit: Opinion has caused more trouble on this earth than plagues and earthquakes. Als ik dan kijk naar wat een forum eigenlijk is, een publieke plaats om je mening te verkondigen, vind ik dat het meeste dat zowel hier als in calibra16v’s zijn topic wordt gepost in zijn geheel niet offtopic. Anders zouden ze het ook niet op een openbaar forum moeten posten. Dat er dan ‘bijna agressief’ gereageerd wordt op andermans mening is toch bijna jammer??
Dat de astra brigade met duizenden posts (maar nuttige bijdragen??) het forum levendig houdt is ook een beetje de admins schuld.. Gooi er dan eens een serieuze waarschuwing tegen en verban al het onnodige gezever en offtopic geblaat naar het ouwehoer hoekje.. Stel dan een regel op dat er alleen gereageerd mag worden op het directe bericht van de TS.. Zoals hierboven zit die astra td gewoon uit te dagen, dat is nou een ban waard..
Als je niet wilt dat je commentaar krijgt op jou ideeën of projecten? Post dan niet, je weet dat er altijd mensen zijn met een mening. Als je als admin niet wilt dat er op bepaalde manieren over bepaalde rechtspersonen gepraat wordt, voorkom dat dan. Maar dit is rallyastra’s eigen topic, dus daar hoeven echt niet slechts positieve berichten in..
Ik weet uit eigen kringen ook zat positieve verhalen over het bedrijf van Niels, maar ook over de c1000 hoor ik slechte verhalen.. Achja, wie ben ik :)
En aan alle partijen, succes. Weet wel dat je je eigen zaak er niet sterker op maakt door van alles op een forum te plaatsen! Kom je er onderling niet uit wees dan verstandig en kies voor een advocaat. Hier weet toch niemand het gehele verhaal…
Ben blij voor die jongen dat die het nu weer doet!
Hoi, bedankt voor je antwoord. Echter kan ik bij de winkels waar ik kom alleen maar m6*60 en m6*70 krijgen. Zou m6*70 een beter alternatief zijn? Of is die 5mm te veel weer zoveel dat het ook niet goed zit? Ebay is een alternatief waar ik liever niet aan begin, veel te moeilijk haha.
Boutjes afslijpen is ook een alternatief maar heb ik geen goede ervaringen mee in het verleden, vandaar dat ik zoek naar goede RVS imbusjes in een gangbare maat.3 april 2012 om 13:17 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302262@Looney wrote:
Tevens kan ik met de OBD stekker de meetgegevens niet krijgen. Mijn opel corsa heeft tech1. Hoe kan ik controleren of dit allemaal goed aangesloten is? Of betekent hetgeen dat ik codes uit kan lezen dat dit goed aangesloten zit? En dat het aan de software ligt? Of is meetgegevens bekijken sowieso niet mogelijke bij c20xe’s?
Hoi, heb jij dit inmiddels opgelost? ik heb hetzelfde probleem al een tijd. Ik heb zo’n set uit china en kan gewoon de foutcodes uitlezen. Echter wanneer ik naar het tabblad ‘measure blocks’ ga zie ik alleen maar witte vakjes. Op het pijltje klikken geeft een drop down menu wat vervolgens helemaal leeg is.
Andere auto’s kan ik wel gewoon uitlezen.
Hoi, ik heb in het kleppendeksel m6 * 60 gedraaid. Wel netjes op 8NM met de momentsleutel. Kan dit kwaad? Of kan ik beter zo snel mogelijk m6 * 65 imbusjes kopen omdat dit niet lang goed kan gaan?
-
AuteurBerichten