Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
en wat is de BaCo dan?
@GTS2.2DTI wrote:
Even de deur er weer uit, de schanieren aan de A stijl opmeten tot aan de B stijl. Dan met een grote BaCo de schanieren iets verzetten. Lukt het niet met een BaCo dan wil het met een zware hamer/moker ook wel lukken door er een klap tegen aan te geven. Tussentijds even meten voor de zekerheid.
wat is een grote BaCo, even opgezocht en ik vind een moersleutel? :agent
vandaag de eerste deur erin gestoken. Sluit goed en hangt recht, maar hij zit iets meer naar achter (milimeter werk)
kan hieraan iets gedaan worden?
@DevilraY wrote:
Bindmiddel wordt vaak gebruikt om het roestproces stil te zetten. Je smeert dan een bindmiddel over de dichte laag corrosieproduct. De gedachte hierachter is om het doorroesten tegen te gaan. In sommige gevallen kan dit uitstekend werken, weet ik uit eigen ervaring. Een heel goed bindmiddel is bijvoorbeeld Owatrol.
Dit is echter een lapmiddel om de schade niet erger te laten worden. Het is geen oplossing voor het uiteindelijke probleem. Als je de roest echt gaat verwijderen is een bindmiddel bovendien meer een last dan een zegen, schuren en borstelen wordt een stuk lastiger en het geproduceerde stof is nog slechter voor de gezondheid, dan alleen de roest.
Die draadeindjes zijn er wel uit te draaien m.b.v. bijvoorbeeld een waterpomptang als de draad toch al beschadigd is. Anders als je er plek voor hebt, twee moertjes erop draaien, contra tegen elkaar indraaien en met een sleutel eruitdraaien.
Ben je dat zeker dat deze eruit kunnen? heb al geprobeerd zonder resultaat met vis-grip. ik ben als de dood om de spoiler te slopen door te veel kracht te zetten…
2e vraagje hoe krijg je de spiegels van het driehoekje? (zijn van binnen verstelbare spiegels)

@jacobnoorlander wrote:
Daar heb je een punt ja… Dan zijn een paar setjes originele pennen beter, zeker omdat ze gehard zijn. Dat met die trekker komt wel goed, ik heb ooit voor mijn kadett iets soortgelijks gemaakt en dat werkte prima. gisteren alvast de scharnieren gesoakt in wd40 :D
mag je eigenlijk de oude pennen niet gebruiken? mijn deuren hangen niets af nu? en met mijn systeem denk ik dat ik ze toch onbeschadigd eruit krijg?
ik heb deze na gemaakt (bron manta revolution)
deze week probeer ik ze :thumbup duimen maar


2e vraagje hoe krijg je de spiegels van het driehoekje? (zijn van binnen verstelbare spiegels)
@usbstick wrote:
ik gebruik por 15 , eerst roets zo goed mogelijk weg halen, daarna etsen, dan goed afspoelen en sealer erover.. werkt als een trein
por 15 is dan het etsproduct?
en de sealer is dan 2K primer?
nog vraagje
ik heb zo’n kunstoffen 2 delige voorspoiler (gte achtig) deze heb ik los gemaakt maar nu zijn 2 bouten afgebroken die aan de voorschermen bevestigd worden. Kunnen die draadeindjes uit het plastiek gedraaid worden?

voorbeeldfoto’s

@DevilraY wrote:
Ontroesten doe je mechanisch: stralen, borstelen of schuren. Ligt aan wat je ontroest, niet alles kan je stralen. Borstelen en schuren is veel arbeidsintensiever maar kan je ook voor dun plaatwerk gebruiken. Zelfs met borstelen moet je oppassen dat je er niet te veel warmte in steekt (vervormen).
Roestomzetters en andere chemische dingetjes om roest weg te krijgen, begin er niet aan, het is slecht voor jezelf en de roest krijg je op deze manier eigenlijk nooit weg.
dus dan beter ook geen bindmiddel voor roest om makkelijker te kunnen schuren?.
Wat bedoel je juist met roest weghalen evt tot blanke staal? En gebruik je ook een product naast het schuren om de roest weg te halen?
Mvg@rodneymolijn wrote:
Omdat ik zelf ook lekker bezig ben me auto te herstellen/overspuiten (n’ ascona )
en toevallig ik zelf spuiter ben, ;) hier oplossing voor je probleem..Een goede lak opbouw begint bij:
Schoonmaken
ontvetten
De roest weghalen evt tot het kale staal,
Afblazen
Met een niet pluizige doek & ontvetter, ontvette,Een washprimer of een Epoxy gebruiken. daarna met grondverf overspuiten
( je spuiter zal van een van dit wel gehoord hebben.)Met dit kan je dan lang blijven rijden, De grondverf moet toch nog eens terug geschuurd worden voor een Mooi glad eindresultaat.
;)Succes
dus even samenvatten wat hierboven staat.
goed ontroesten aan de hand van roestomvormer en staalborstels(die hg moet hier ook wel te vinden zijn)
daarna ontvetten met (wasbenzine het beste?), niet met de handen eraanzitten
en daarna 2K primer erop? nog een opmerking hierbij. Ik lees op fora dat deze primer in een beperkte tijd moet overspuiten? klopt dit?
VET
voor de minste miserie dus een degelijke darm zonder tankje!?
en :thumbup bedankt voor het vlotte antwoord ;)
Ok, dus het maakt niets uit hoe lang die leiding zal zijn, en deze mag ook in een boog naar beneden hangen als ik het goed begrijp?
En kunnen de keuringvrienden daarover moeilijk doen?
Trouwens standaard komt die vette damp in de luchtfilter terecht, toch ook niet optimaal denk ik???? :wtf@H-400 wrote:
Ofwel een open carterverluchting maken, dus die darm verlengen en ergens naast je blok hangen,
(maar onze groene vrienden zijn er niet zo gek op)
ofwel die darm aansluiten op een “catch-tank”, dat is een vatje (kan zelfs eenvoudig weg een pet-fles zijn)
ergens in je motorcompartiment met een ontluchtingsfiltertje zodat de druk van die dampen weg kan.
Grtjs!dankje!
welke carb zit daar op? kun je toch even foto zetten. Al ist maar om mensen in de toekomst mee te helpen!
:thumbup :thumbup@H-400 wrote:
maar het Bi-metaal zal pas opwarmen na het inschakelen van het contact.
Maar op de korte tijdspanne tussen het inschakelen van je ontsteking en/al dan niet het intrappen van je gaspedaal
heeft geen invloed op het aanzetten van je automatische choke.
Gewoon net voor of net na het contact maar voor het starten efkes dat gaspedaal intrappen!deze passage kan ik niet volgen…
eens geprobeerd, met of zonder contact, er gebeurt niets opmerkelijks…
@H-400 wrote:
Die sensor op je thermostaathuis geeft signaal door naar je temperatuurmeter op je dashboard.
Heeft geen invloed op je motorgedrag. Verder: die oude opels met automatische shoke moet je
eerst eventjes plankgas geven voor je start, dit om je chokeklep te activeren.
Als je wilt mail ik je de afstelling wel door,en hoe je die thermostaat wisselt. Je stuurt maar een pm’ke met je mailadres.domme vraag misschien, maar moet dit met het contact al aan? ik vermoed van wel he?
40 40 met rode jamex veren. Zeer tevreden van; mooi recht.
1300sje
@H-400 wrote:
Ook eventjes controleren of je thermostaat niet open blijft staan, of te snel open gaat.
Een te koude thermostaat (bv ééntje van 72° ) kan in de winter je motor niet opwarmen, laat staan je interieur.
Dus je motor starten, en als je voelt dat snel daarna je radiator warm word zal je thermostaat stuk zijn.
Om je te depanneren kan je je radiator voor een deel bekleden met een stuk karton, met deze temperaturen zowat de helft.
En dan je temperatuur in de gaten houden!dit zou eig wel goed kunnen, mijn temp meter komt nooit uit het blauwe (rij echter al 5 jaar zo rond zonder problemen). en heb pas een nieuwe spanningsregelaar op mijn dash gemaakt dus dat is het niet, tankmeter werkt wel perfect. In de kerstvakantie ga ik dit mss eens uitzoeken. ik heb echter wel het idee dat de motor wel warm genoeg krijgt :wtf
nog een tip voor in een wintersticky: het schijnt dat er 2 soorten kachelradiatoren zijn, die van de GSI dacht ik waren beter…
@eddepet007 wrote:
Mja effe schone kachel raditeur der in doet wonderen
gewoon ff ter info. Zijn er mensen die in hun b manta het echt TE warm kunnen krijgen?
ik krijg het zelfs na een uur rijden niet ééns lauw. Weet bijvoorbeeld van een vriend zijn ascona a, is precies een sauna na 10 min rijden…
-
AuteurBerichten