Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dankje ghanz!
Stickertje erop nu :)

Eenvoudig beginnen, nog genoeg olie erin?
Dat is leuk nieuws,
Waar ik nu nog op wacht is een actiefilmpje van binnen en buiten de wagen ;)))heb nog enkele stukjes tekort.
iemand een idee of je zo’n kofferbakrubber ergens universeel bij de automaterialen zaak kunt halen? en wat voor nummer of afmetingen je dan moet hebben?
tevens zoek ik ook nog:
1 rubbertje van de 4 waar de motorkap in steunt.
En 1 ruitenwisserarm in complete staat.
Ook nog een plastiek kapje van op dat chromen baartje waar uw gordel onderaan aan vast zit!Moest iemand dit liggen hebben ;-)
@H-400 wrote:
Ik heb vroeger ook die ombouw gedaan op een B1, geen problemen die aard gehad.
Dat interieur komt uit zo’n goudkleurige GT/E, wagen was van een coiffeur hier in’t dorp en stond voor
wisselstukken te koop met een vastloper. Staan de wangen v/d zitting niet opengeplooid? Ik kan eens
vragen aan die coiffeur of z’n vrouw een dik gat heeft!!hehe voor mij moet je geen blauw ook riskeren ;)
het gaat wel net hoor, het viel me gewoon op.
vandaag es mooi gepoetst en lekker gaan toeren. Daarvoor zijn ze toch gemaakt hé!
@H-400 wrote:
Hey Creuz! Zwarte kont staat mooi!!
Over je zetels: De sleden zijn vastgeschroefd met imbusvijsjes op de stoelen, kan je hoogtens enkele
mm’s mee winnen. De sleden zijn vastgevezen met M8 op de onderstellen, ook maar een mm’tje mee te winnen.
Zijn de onderstellen juist op de bodemplaat gemonteerd? In die ronde beugels bedoel ik.
Grtjs!Jup tis fkes wennen. Nu nog de sticker erop. Ja die zetel heeft zowel links als rechts geen ruimte meer over. Dus denk dat het gewoon zo is. Mss dat de middenconsole van een 5bak iets smaller is ofzo… ?
@cruez wrote:
Het kontje. Ik twijfel nog om de ruimte rond de lichten matzwart te maken zoals sr.

Wat denken jullie?
Kontje zwart!

Totaalbeeld.Mioet nu enkel ng es goed gepoetst worden.
Manta a of b?
Dankje
Nog een vraagje. Is dit normaal dat er bij de bijrijdersstoel geen plaats meer is tussen de deurbak en de zetel?
Bij de bestuurder is er dan weer wel plaats tussen.
Top nieuws!
Gisteren alle strips terug schoongemaakt en gemonteerd.
Ook het volledige interieur zit er nu in.

95% klaar nu :D
@asconahobbyist wrote:
het is de delphi grundig cl 105 tr.
Kost bij Dg car audio in hoofddorp 56 eurootjes!
Elders waarschijnlijk ook:jerryen hoe speelt deze?, even omhoog kicken, ik zoek ook wel nog een radio die er zo in past, liefst een a merk.
Interieur 90 % klaar



Bezig met het interieur!
Iem tips op bovenstaande vragen?
Grts



De raamlikkers erop en de clipjes vr de lijsten.
Vraag hierbij, moet je de lijsten erop drukken of beter de zwarte plastiekjes eraf en schuiven?
Gisteren ook mijn ontbrekende interieurdelen opgehaald.
En toevallig ook een andere b1 gespot!
@Corsaliefhebber wrote:
Ik zou er in ieder geval NIET met wd40 op kan zitten knoeien.
Waarom zou je het eerst vet maken en dan weer ontvetten zoals bovengenoemd staat.
Het juiste product ervoor is niks duurder als een bus wd40
maar tenminste wel gegarandeerd resultaat.Goed voorzichtig wassen met groene zeep zodat het schoon is en dan:
Het beste product ooit gemaakt hiervoor: Autoglym vinyl en rubbercare. :wors :wors
Ik gebruik het al jaren naar volle teverdenheid op het origineel geleverde !!! vinyldak
van een 2cv uit 1973, ook het vinyldak op mijn Kadett-B Coupe is
hiermee al jaren in perfecte staat van onderhoud.Grts van Corsaliefhebber
Ok dan ga ik daar maar even naar op zoek. Ik had al een bus wd40. Maar die gebruik ik wel vr iets anders.
Groene zeep, is dit eig hetzelfde als bruine zeep?!
Grts
Het kontje. Ik twijfel nog om de ruimte rond de lichten matzwart te maken zoals sr.

Wat denken jullie?Voor onderhouden dus met een niet te agressieve zeep. Mijn dakje is nu erg droog en grijs. Wd40 dus eerst aanbrengen? Om te voeden. Krijg je dan geen strepen/ spuitvlekken?
@H-400 wrote:
Ben net eens gaan kijken, die van de achterruit zijn anders. De bovenste hoekjes zijn 90 graden, en de onderste veel platter van
hoek dan vooraan.
Ik heb in m’n garage dat achterste tapijt gevonden, tesamen met zetelstof die (volgens mij) hetzelfde is als de zijstukken van je
recaro’s. Steeds handig want eens gaan het toch slijten! Als ge in de buurt zijt kom dat dan maar eens afhalen.
Grtjs!Merci om na te kijken. Gisteren ook es gecontroleerd en die hoekjes zyn gewoon nog goed. Enkel de strip is kapot. Als je de rubbers monteert zonder die strips, kan dat kwaad? Maw, helpen die strips de rubber in vorm houden of zijn ze puur esthetisch?
H400 welk kleur is dat tapijt dat bij deze zetels hoort eig? Zwart of eerder grijs?
Mvg!
Tom
Even terug omhoog. Iemand nog ervaring met dat wd40?
Dit is toch vettig, en dan weer ontvetten?
Thx@louwe 16 klepper wrote:
mooi hoor
tjah voor t gros was het gewoon een oude opel
voor de kenners n wolf in schaapskleren
nu is het meer een wolf in uitgaanskledij ;) :thumb:thumbup
Hij was al prachtig, en nu nog vetter :wub
@H-400 wrote:
Hey Cruez! Knap te zien dat je Manta zowat klaar is.
Om die pezen d’r in te krijgen is er normaal een tool voor, maar met een schroevendraaier en wat voorzichtigheid gaat’t ook.
Je stootstrips zitten normaal op die pinnetjes met zo’n rond vlakje hé? Als je nu roestvrije vijsjes neemt en het kopje eventueel met een rondelletje in je
strip monteerd en zo het draadeindje aan de binnenkant van je gardebou vast vijst?? (moet je wel gaatjes boren…)
Volgens mij gaan je koplampsproeiers tesamen met je ruitensproeiers, ik had ze origineel ook, maar er is geen extra schakelaar. De bedrading en relais ligt nog
in m’n binnengardebou tesamen met het elektrisch waterklepje. Het reservoir is veel groter en vierkantig van vorm,met een andere montagebeugel.
Morgen moet ik op m’n garagezolder rommelen, ik dacht nog een achterste tapijt te hebben.
Grtjs!!Hey H-400. Ja theeft lang geduurd, de manta stond van vorig jaar augustus tot nu bij de spuiter. Ik had misschien teveel nadruk gelegd dat er geen haast bij was… :shock:
Ben wel tevreden met het resultaat. Die sproeiers ga ik toch niet monteren denk ik. Ik vermoed dat je ook een andere chrome strip nodig hebt onder de lampen, en de sproeikopjes en leidingen heb ik ook al niet…
Tgog die gaatjes boren, zie ik echt niet zitten. Om dan die geboorde gaatjes te gaan behandelen tegen roest. Iemand anders had het ook al voorgesteld, maar zelfs voor het spuiten was ik er geen voorstander van…zag ook zulke pezen op ebay, zou dat iets zijn?
en bij cope zie ik de hoekjes staan enkel voor achteraan, zijn die dan anders dan die vooraan?mvg
en is dit een moeilijke klus? heb je er speciaal materiaal voor nodig?
dank
@Stender wrote:
Voor die pees heb ik een tip voor je, die verkopen ze bij COPE.
http://www.copeparts.nl/nl/shop/manta_b/sub,2/pid,1634″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Die heb ik zelf 4 jaar geleden ook gekocht en vervangen en ze zien er nog steeds goed uit.
Bij die onderste foto was de onderste nog niet vervangen zoals je ziet.
-
AuteurBerichten
