Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Volgens mij zijn dit gsi klauwen? Heb ze zelf ook op mijn b1
@mitchvanvaerenbergh wrote:
@cruez wrote:
Aangezien die snelsluiters er toch al opzitten zou ik deze gebruiken
Hoe gebruik je die dan?
Gat links en rechts in je motorruimte die sloten vastzetten van langs onder. En als je die pinnen dan lostrekt wipt de kap iets onhoog door die veren als ik het zo goed zie op de foto.
Aangezien die snelsluiters er toch al opzitten zou ik deze gebruiken
even naar boven hiermee. Ik zal de mijne ook laten verbreden.
Mijn manta is 4 cm verlaagd en momenteel liggen er 6 j velgen op met 185 – 70 r 13 banden op.
Heb nog een setje 5,5j sr velgen SR met chromen ringen.
Wat past nog mooi onder mijn b1? Ik vermoed dat ik 205 – 60 r 13 zal moeten nemen van band?
foto’s en ervaringen welkom.

kan iemand me vertellen wat de diameter is van de mistlampen die originieel op een b1 (ronde) geleverd konden worden?
dit waren dacht ik bosh lampen?

@loeks wrote:
wie kan mij helpen.
heb een standaard dashboard in mijn ascona b zitten , wil er graag een sr dashboard inzetten.
heb al wat info gevonden op het forum maar heb nog een paar vragen.had gelezen dat je van de hoofdstekker de draden moest omzetten , dit is gedaan volgens het schema die overal wel te vinden is op het forum.
wat moet ik nu nog doen.
1 de volt meter doet nog niets.
2 de oliedruk meter staat gelijk op 5
3 de benzine meter is volgens mij ook niet goed.
4 en de temperatuur meter staat gelijk door naar het rode.
ook lees ik in de schema dat er 2 stekkers zitten achter op , ik heb maar 1 met 11 punten.heb verder geen losse draden meer achter het dashboard , moet ik er nieuwe draden bij trekken ?
hoop dat ik het een beetje goed uitgelegd heb wat mijn probleem is.
1 misschien stuk?
2 er moet een andere sensor in je blok hiervoor
3 en 4 het blokje achteraan op je dash is kapot, dit kun je zelf met wat soldeerwerk goedkoop herstellen. Info staat hier ook opt forum.de 2e stekker is dacht ik voor de toerenteller, die kabel moet je zelf leggen vanaf de bobijn.
22-40-RT
oker gele manta A in prachtstaat gespot in Poperinge, (west-vlaanderen)
nette ats classics, achterspoiler
nederlands kenteken
iemand van hier op reis in de westhoek?


enkele pics in zijn natuurlijke habitat.
V.E.T.
@agezet wrote:
Nee hoor,als je het goed verdeeld opbrengt en gelijk goed uitwrijft gaat dit prima!
Groene zeep(opbrengen met een lapje) geniet wel mijn voorkeur omdat cockpitspray altijd nevelt dus je moet altijd nog wat wegpoetsen van wat niet op je dak terecht is gekomen…Ah doe je niet beiden dan?
Die abarth demper geplaatst maar geluid scheelt niet echt veel opt eerste zicht. Ik vermoed trouwens dat die demper voor een a manta is. Hij raakt iets onderaan de auto. Ik vermoed de panhardstang. Kmerkte wel dat zonder einddemper het geluid al heel wat scheelt. Als iemand een leuke einddemper heeft?
Kan iemand me vertellen of middendemper manta a en b gelijk zyn?
Mvg!
Top! Al bij al wel vlot grgaan he?
Waw die kont niets tekort. Ja die groene zeep is me ook al goed bevallen. Krijg je met die spray geen spuitstrepen?
mooie zeg :)
welke einddemper heb jij erop zitten? Ik zoek nog zoiets voor mijn manta.mooie zeg :)
welke einddemper heb jij erop zitten? Ik zoek nog zoiets voor mijn manta.Ik doe het met imgur
@mantaboy1976 wrote:
Die prijs lijkt mij redelijk, ik heb ze een paar euro’s goedkoper.
Dacht zoiets van 32 euro per set
wat het precies was, zou ik ff op de aankoop bon moeten kijken.Succes met het inbouwen van de gordels.
Mantaboy1976.
Voila vandaag 1 geplaatst, ging perfect met jullie tips en foto’s
Twas maar 25 € per set.Nadien bekeken had ik mss beter een oproller gedaan ivm makkelijk werken met de maxicosi… Mrja
Helaas niets te zien :???:
Heb nog een onderdeel erbij vr de manta.
Een gloednieuwe abarth middendemper.
Eens benieuwd of dit een sportiever doch niet overdreven geluid zal geven!?


@mantaboy1976 wrote:
Er zit een schroefdraadgaatje en de plek zou je moeten kunnen voelen.
Ik zou wel even netjes met een stanleymes een gaatje maken waar de bout ingedraaid moet worden
om te voorkomen dat je hemeltje stuk gaat.Ok prima, dat ga ik eens proberen al gezien dat ze zo’n gordels hebben voor 35 sleuro’s hier in de autozaak.
Bedankt he!@mantaboy1976 wrote:
Ik heb onlangs ook gordels geplaatst in mijn Manta B
Het zijn vaste gordels van CarPoint helemaal compleet met bevestigingsmateriaal.
In de C-stijl zit een bout gedraaid (er even in gedraaid om te kijken of het schroefdraad nog goed was)

Zo komt het eruit te zien als het helemaal ingebouwd is

Ik hoop dat je wat aan deze foto’s hebt.
Mantaboy1976.
Jup dit wil ik ook zo maken. Dus er zit standaard al een bout in? of een schroefdraadgaatje? hoe bepaal je dan waar je door je hemel prikt? kun je dit voelen?
Bedankt
Mvg
@voederbiet, dankje!
@opelchristiaan en h-400 bedankt voor de info. Sowieso zal ik geen oproller plaatsen (zijn waarschijnlijk ook niet makkelijk te vinden?)Iemand info over hoe het bovenste punt bevestigd zit in de C-stijl?
@H-400 wrote:

Als je de foto inzoomt zie je dat de rolgordels uit de hoedenplank komen en omkeren op de C-stijl. Op dat punt moet je volgens mij een vaste 3-punts gordel
kunnen monteren. M’n andere Manta (B1) heeft ook achter origineel rolgordels.hmm, en waar zitten die rollen van jouw gsi dan? onder de hoedenplank? En een gleuf dan door het metaal?
Ik zag hier opt forum een topic van ascona 4 deurs met bakjes op de hoedenplank?En hoe zitten deze dan vast in de C stijl? Zit daar schroefdraad klaar ofzo?
Bedankt!
nog even een vraagje. Ik zou graag een maxi cosy op een veilige manier op de achterbank vastklikken. Nu dacht ik dat er ook 3 puntsgordels mogelijk zijn achteraan een b manta?
Is dit zo? en zoja waar en hoe zit dat met het bevestigingspunt? Ik zou gewoon een vaste gordel plaatsten, niet zo ene die oprolt op de hoedenplank.
Jullie oplossingen / suggesties / foto’s zijn welkom !!! :hmmz
-
AuteurBerichten