Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@mantaboy1976 wrote:
Heb je niet toevallig detailfoto’s daarvan.
Ik ben zeer benieuwd hoe dat nu zit.hey wil er wel es maken, maar wat wil je precies zien? je hebt, als ik het goed begrijp, nu dezelfde vaste driepuntsgordels zitten als ik?
De bevestiging hangt uiteraard af van stoel tot stoel. De nieuwere autostoelen die wij in onze nieuwe wagens hebben lijken naar mijn mening zelfs beter te werken met een gordel die niet oprolt. Hangt echt van stoel tot stoel af…dr manta heeft ze ook aan 6€ de meter, hoeveel meter zou ik nodig hebben voor en achter? manta staat niet direct in de buurt nu.
cope had ze vroeger ook, maar vind ze nu niet meer terug.@mantaboy1976 wrote:
Dan denk ik dat ik het zo laat als dat goed te doen is.
Er gaat natuurlijk niets boven dat je kleine veilig in de manta mee kan toeren.Ons kleintje word nog vervoerd in een maxi-cosi en vind dat de gordel goed past.
Ik dacht dat een autostoeltje niet strak genoeg vast gezet kon worden
daarom zat ik aan gordels met oprol systeem te denken.ja het is wel ff prutsen om hem goed strak te krijgen, maar het lukt wel. Ik heb de luxe dat de stoel specifiek voor de manta is, in de twee andere auto’s hebben we recente stoelen geplaatst.
@mantaboy1976 wrote:
Aangezien ik ook gordels achterin de manta heb maar dan een soort die je niet kunt oprollen, ben ik ook opzoek naar zoiets wat jullie hebben alleen vraag ik me af hoe het nou er uitziet als het gemonteerd zit. Moeten er nog gaten geboort worden voor de gordelspanners?
Ik zou hier heel graag meer informatie over willen hebben met het liefst een aantal foto’s zodat ik kan zien hoe het zit.
met die oprolsystemen (niet originele) is het zo dat er een relatief groot systeempje aan je C stijl bevestigd zit.
Wil je het origineel dan komt dat bakje ergens achter de zijpaneeltjes achteraan te zitten.@mantaboy1976 wrote:
Hoi cruez,
Ik zag op een foto van jou dat je een kinderstoeltje achterin de manta hebt.
Met wat voor soort gordels zit hij nu vast?
Aangezien je een vast setje gordels had geplaatst maar achteraf eigenlijk
een setje had willen hebben die op kan rollen.Zoals je weet, heb ik een vast setje maar wil nu ook een oprolbare set hebben
aangezien ik er nu ook achter ben gekomen dat het handiger is als hij automatisch op en af rolt.heb jij inmiddels al een ander setje gemonteerd?
Ik ben nu namelijk opzoek naar foto’s van hoe de spanners vast zitten en waar de gordels heen lopen.hey neen ik doe het gewoon met de vaste gordel, nu met die vaste stoel is dat goed te doen. Met maxicosi lukte het ook wel.

Approved! :thumb
heel wat vraagjes:
iemand een idee of je zo’n kofferbakrubber ergens universeel bij de automaterialen zaak kunt halen? en wat voor nummer of afmetingen je dan moet hebben?
tevens zoek ik ook nog:
1 rubbertje van de 4 waar de motorkap in steunt.
En 1 ruitenwisserarm in complete staat.
Ook nog een plastiek kapje van op dat chromen baartje waar uw gordel onderaan aan vast zit!
lamphoudertje voor lampje in het klokje. (het is toch zo dat in dat gaatje normaal een lamphoudertje zit? ik dacht dat mijn lampje gesprongen was, maar bij klokje eruit blijkt het lampje (en houdertje) weg…
Moest iemand dit liggen hebben ;-)[/quote]
picas werken niet :???:
Om de mistlampen weer boven te halen
http://www.2dehands.be/auto-onderdelen-accessoires/autoaccessoires/verlichting/opel-manta-1976-1980-211692504.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Volgens de verkoper originele bosch lampen?
weer ontopic, enige ‘actie’-foto dit jaar

@H-400 wrote:
Hey Cruez, m’ne eerste Manta met originele mistlampen:

Grtjs!Dat dacht ik al, vind het mooier hoger :)
Ik dacht dat ze hoger moestenOk dank je op die beige manta staan ze te laag gemonteerd zeker?
zo we kunnen nog lang profiteren vooraleer we in winterstalling gaan, maar misschien is het vandaag toch wel zover :(

nog het mistlampje teruggezet (was me wat te gevaarlijk met enkel de achterlampjes op de snelweg), ook het brandblusapparaat weer vastgezet int interieur.


heel wat vraagjes:
iemand een idee of je zo’n kofferbakrubber ergens universeel bij de automaterialen zaak kunt halen? en wat voor nummer of afmetingen je dan moet hebben?
tevens zoek ik ook nog:
1 rubbertje van de 4 waar de motorkap in steunt.
En 1 ruitenwisserarm in complete staat.
Ook nog een plastiek kapje van op dat chromen baartje waar uw gordel onderaan aan vast zit!
lamphoudertje voor lampje in het klokje. (het is toch zo dat in dat gaatje normaal een lamphoudertje zit? ik dacht dat mijn lampje gesprongen was, maar bij klokje eruit blijkt het lampje (en houdertje) weg…
Moest iemand dit liggen hebben ;-)
welke?
kenwood heeft er nu ook van 107 mm inbouwdiepte de kmm series, iemand ervaringen?
Hele mooie a! Veel rijplezier!..
Leuke updates ook
:thumb kijk ernaar uit!
Topwerk, is dat de uitlaat door de voorbumper?
6 augustus 2014 om 10:38 In reactie op: Wat doet welke demper? Einddemper alternatief / nut #18232152@Tomvt wrote:
onder de manta zitten enkel resonantie dempers, een pijp met gaatjes die het geluid zeg maar opvangen en in de demper laten dempen door dempingspul, deze geven wel tegendruk door de gaatjes in de pijp. De tussendemper dempt vooral het harde lelijke geluid van de motor, omdat deze dicht bij de motor zit de einddemper dempt weer het geluid wat overblijft van de tussendemper, zo simpel werken deze. Ik vind het het mooiste om de einddemper weg te halen om 2 redenen, de heerlijke brul die vooral cih motoren maken blijft er in en de einddemper heeft weinig effect op het motorvermogen (natuurlijk wel als je de diameter vergroot, dan trek je minder maar rijd iets harder), dit word vooral bepaalt in de eerste 2 meter van de uitlaat. Het geluid is dan alleen niet acceptabel voor vele mensen. Dit is mijn bevinding, weet niet of de theorie zo ook is.
Bedankt voor de boeiende uitleg! Ik begrijp echter niet wat je bedoelt met het geluid is dan niet acceptabel? is dit als je de voor of einddemper weglaat? en wat is niet acceptabel? niet mooi voor zij die beter geluid willen? of te luid voor omstaanders?
Voorlopige heb ik het meeste dempingsmateriaal uit de middendemper gehaald. Resultaat is iets meer geknetter, maar niet spectaculair (gaatjesbuis wel laten zitten)nog een 2e vraag, een gruppe a is dan ook 2 maal resonanatie met gaatjesbuis en wol? Dan is het geluid hier enkel anders door de diameter als ik goed begrijp?
mvg
Dan heb je reflectiedempers die tegenwoordig gebruikt worden, pijp gaat in een demper soms dichte pijp en soms geperforeerde pijp, deze pijp loopt dood aan t einde van de demper en moet zijn weg vervolgen in een pijp die begint aan t begin van de demper, dit word tegenwoordig veel gebruikt om emissie eisen en geluids eisen te kunnen hanteren en bij snelle wagens samen met meerdere systemen, het vermogen handelbaarder te houden zodat ook opa en oma in deze auto’s zouden kunnen rijden, denk aan inparkeren enzo. Deze knijpen het vermogen dus wel en is bij nieuwe auto’s een makkelijke manier om meer vermogen te krijgen door ze te vervangen.
5 augustus 2014 om 08:20 In reactie op: Wat doet welke demper? Einddemper alternatief / nut #18232150@jethro wrote:
En hierrbij nog méér leesvoer………………………
http://www.uitlaten.com/uitlaten/uitlaten.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.tuning-gids.nl/uitlaat-geluid.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
boeiend allemaal, het is een wetenschap op zich zo blijkt. :shock:
ik dacht hier ooit eens gelezen te hebben dat ze op het duitse OHF forum eens zo’n demper hadden opengemaakt. Iemand daar foto’s van?
4 augustus 2014 om 07:40 In reactie op: Wat doet welke demper? Einddemper alternatief / nut #18232148@jethro wrote:
En hierrbij een link over verschillende types uitlaatdempers.
http://www.geluiddemper.nu/” onclick=”window.open(this.href);return false;
wel standaard manta is dus 2x

weet iemand welke van de site dan een groep A zijn? Hoe die eruitzien van structuur binnenin?
3 augustus 2014 om 09:50 In reactie op: Wat doet welke demper? Einddemper alternatief / nut #18232146heb wat liggen proberen.
Heb een gewone middendemper opengeslepen om te kijken wat ik daarmee kon doen. tot mijn verbazing zat daar gewoon een buis rechtdoor in geperforeerd met heel wat wol errond. (ik dacht dat hier een zigzagsysteem met tussenschotten in zou zitten :?: )ik heb dan de meeste wol eruitgehaald en weer dichtgelast. resultaat is niet slecht, maar ook niet superbevredigend :? . het enige wat echt anders is dat je meer geknetter hoort bij het terugschakelen.
wat ik nu nog mis is de diepere sound… iemand wat suggesties? is dit puur te verkrijgen met een grotere diameter van buizen?
iemand die fotos heeft van hoe een groep A er dan vanbinnen uitziet?
@RogierAtje wrote:

inderdaad leuke set velgen en banden op deze!!!
wat zijn de maten als ik vragen mag? en hoeveel verlaging?
velgjes staan em mooi, heb zelf ook zo’n setje helemaal zwart gemaakt destijds onder mijn b met chrome ringen :wub
-
AuteurBerichten