Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nieuwe vraag: Vraag ivm 1300s ohc blok manta.
Heb al tijdje vermoeden dat de thermostaat van mijn manta stuk is. (Tempmeter komt niet uit het blauwe, benz meter werkt wel) Heb even met infraroodthermometer gemeten en ik lees volgende waardes na een ritje van 10 km.
Retourdarm 36 van radiator onder naar motor.
Aanvoer van motor naar radiator 65
Rechtsboven radiator 65
Kleppendeksel 53 tot 70
Bij bougies 150
Uitlaatcollector 200
Koelvloeistof onder dopje 60.Welke waardes moet ik normaal hebben?
Bvd.Tom
@voederbiet wrote:
Toen was er licht!!
Leuke mods allemaal
Die kleine dingetjes maken de hobby leuk!
25 februari 2016 om 16:26 In reactie op: Wat doet welke demper? Einddemper alternatief / nut #18232154
Update.onlangs group n einddemper gemonteerd. Dit scheelt weinig.
Nu nog de middendemper weg? Tips? Ervaringen?Tadaa!!

@Ghanz wrote:
ik twijfel of er uberhaupt wel een schakelaartje tussen zat.. brande deze niet gewoon mee met de stadsverlichting ?
hangt er geen aansluiting nabij de ruitenvloeistof reservoir ? 2 draads ?
Klopt perfect hans! Vandaag wat kabelklemmetjes halen en alles bevestigen
Ja denk idd dat daar een losse stekker zit!
Bedankt ghanz!
Nieuw,vraagje:
Hoe zit het met motorruimteverlichting? Het houdertje heb ik al op zijn plaats vr de lamp. Maar waar zit,de stroom klaar en waar komt het schakelaartje en hoe ziet dit er uit?
Alvast dank! :agent





Zo weer wat gedaan. Srstuur gemonteerd, kofferbakverlichting toegevoegd.
En wat ontbrekende dopjes. En ook een group n einddemper erop!@Ghanz wrote:
er zit verschil tussen beide sturen.. de kadett heeft een schuine ring tussen stuur en de adapter
bij manta is deze ring recht.onderling uitwisselen van deze sturen past wel…. zoals er immers heel veel past.
maar het hoort niet zo… en stuurt gewoon bijzonder.gewoon een not done ..
Bedankt vr de info. Had dit topic ook al gevonden, mr geen sluitend antwoord op mijn vraag daar.
DUS… :wtf
Stuurstang kadett zit scheef. Om dat op te lossen hebben ze scheve vulring geplaatst. Dan staat het stuur van de kadett recht in neutrale positie vd kadett. Echter met mijn beperkt technisch inzicht denk ik dan: dat stuur moet toch gaan zwalpen wanneer je eraan draait?Manta rechte positie stuurstang en recht stuur : geen probleem.
Kenners die mij dit kunnen uitleggen?
Thx mvg
@pierrekrik wrote:
Is inderdaad juist. Ik heb als eerste wagen een wit-gele kadett c 1.6s rallye gehad en heb nu een ascona B 2.4.
In men kadett was men linkerarm ,tijdens het rijden, meer gestrekt dan men rechter. Dit gaf dan weer wel meer ruimte bij het in- en uitstappen.
Bij men ascona is er geen verschil tussen beide armen.Dan zat er in je kadett een manta stuurtje zo te zien?
@Ghanz wrote:
ik kan me er aan irriteren.. kadett stuur in een manta.. stuurt gewoon naar
Hey ghanz. Is er manier om van een gemonteerd stuur te zien welkeen het is? Het betreffende stuur zit nu op een c kadett maar de eigenaar zegt dat het evengoed van een manta kan geweest zijn…
@motormuis012 wrote:
past gewoon alleen als je er boven op kijkt is hij scheef
Dus je ene arm moet verder reiken richting dash dan je andere dan?,, :hmmz
@cruez wrote:
Komend weekend haal ik enkele ontbrekende stukken op en eventueel ook een sr-stuur.
Nu mijn vraag: wat moet ik allemaal hebben omdat dit zou passen op mijn manta? Nu zit er zo’n luxus stuurtje met drie toeterknoppen op.
Dank
Extra vraag vr de sr stuurkenners,
Past een srstuur van kadett? Ik las dat er andere hoek,ofzo opzit? Wat moet ik hieronder verstaan?Nog even een vraagje over dit topic. Als ik van een berlinetta stuur naar een sr stuur ga. Heb ik dan voldoende met stuur + naaf. Of is het zwarte plastiek omhulsel ook anders?
Mvg
Tom
Komend weekend haal ik enkele ontbrekende stukken op en eventueel ook een sr-stuur.
Nu mijn vraag: wat moet ik allemaal hebben omdat dit zou passen op mijn manta? Nu zit er zo’n luxus stuurtje met drie toeterknoppen op.
Dank
Heb hier al jaren een volledige dichtingset liggen. Zou mss inderdaad es tyd worden. Zou er zelf graag wat van opsteken dus mss es tyd vr wat bijles :).
https://goo.gl/photos/u1hY4BoM1XfWbE1S7 foto van deze week, nu de stalling in
@H-400 wrote:
Hey Creuz, 180000km hoeft niet te veel zijn, m’n Vectra had 350.000 benzinekm’s en blokje was nog tiptop.
Als je wilt kan je steeds passeren om és je compressie controleren, no problemo…Hey h-400. Helaas zelden in de buurt laat staan met de manta :). Indien toch, spring ik zeker nog es binnen :). Jij ook steeds welkom in het verre westvleteren!
Toen ik de auto aanschafte zei de garagist direct “je haalt de 200000 nooit”
1300 zouden ook niet de beste blokjes zijn? Intussen toch al 85000 km achter de kiezen nu op 186000 vermoedelijk toch…@Fearless wrote:
Nee gewoon altijd al…Omdat je het echt over dampen hebt.
Ja blokje heeft wel zijn beste tyd had denk ik. 1300s en meer dan 180000 op de teller zonder grote werken ah blok…
Niet genoeg kennis helaas dampt zo lichtjes wel…Mvg
Bedoel je sinds ik die lange slang plaatste?
Voordien kwam dat slangetje bovenaan bij luchtfilter uit. Nu dus onder de wagen.
Heb een lang stuk slang tot aan de achteras geplaatst.
Geur weg!
Zou lengte vd slang vr problemen kunnen zorgen? Lijkt evenveel te dampen zo…Thx!
@jethro wrote:
Carterontluchting op de luchtfilter aansluiten, en weg is die vervelende lucht. :thumb
ok bedankt
dat zal ik een dezer dagen eens knutselen met een slangtule want is niet voorzien op mijn k&n.Heb al lang een vervelende lucht in de manta. Telkens ik er een ritje mee maak, ruik je dit in de kleren. Ik veronderstel dat dit niet echt normaal is.? Zelf geen ervaring met andere oldtimers.
De uitlaat is volledig vernieuwd en 100% dicht. Ik verdenk het verluchtingssysteem (middenste twee gaten.) of het verwarmingssysteem. Alhoewel in de zomer heb ik er ook last van.
Ik heb een 1300s motor. Met open luchtfilter (varajet 2) de carterontluchting komt nu ook uit in de motorruimte met zon los open filtertje.Iemand enige suggesties?
Mvg
Die spanners vd action heb ik ook, doen goed hun werkt vr dat geld!
zeer mooi werk!
Aangepast king:
-
AuteurBerichten