Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Manta in stalling , tijd vr wat research!
[IMG]http://i.imgur.com/EkexF0z.jpg[/IMG]
Heb nog enkele vraagjes vr de kenners rond uitvoeringen. Mij manta is een 1300s van augustus 1981. Zwarte bumpers, zwart skai dak.
Als ik het goed voor heb is mijn manta standaard een luxe uitvoering? Had velours blauwe zetels met hoofdsteunen.
De berlinetta b1 had het hout in de deuren enzo. Dit heeft de mijne niet…Nu mijn vraagjes’:
1) bestonden er berlinetta sr uitvoeringen?
2) bij berlinetta zie je vooraan aan de steenplaat soms chroomstrips, lopen deze door tot in het midden? ik was van plan deze te plaatsen maar bij zwarte bumpers hangt de nr plaat op de bumper. Als ik het goed voorheb zaten deze niet op de manta’s met kunststof bumpers? Of was dit toch mogelijk? Foto’s op google geven geen uitsluitsel.
3) die rogjes op de zijschermen — enkel bij chroombumper versies? Of ook op zwarte bumper versies geweest?
4) komt de locatie van die rogjes (de gaten ) overeen met de gaten voor het berlinetta logo?Alvast dank!!!
zomer 2016 zit erop! manta heeft goed dienst gedaan en staat nu in winterstalling. enkel op zonnige droge dagen mag hij nog buiten nu.<br /><br />de thermostaat doet het perfect nu!<br /><br />enkele sfeerbeelden van de voorbije maanden!<br /><br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br />
<br /><br />Deze winter pak ik enkele zaken aan die mij storen waaronder het linker voorscherm. Dat zit onderaan de bevestiging nabij de deur niet goed vast. Weet iemand met welke schroeven dit vast hoort te zitten? <br />het voorscherm wipt ook naar buiten toe waardoor de sierlijst onderaan niet goed aansluit en dus geplooid zit.
(zie foto 4 hierboven)<br />De auto had ooit een aanrijding links voor mss heeft het daar nog mee te maken?Idem… ik sta wel open voor vernieuwing maar zou jammer zijn dat vele data weg is…
Merci!
Heb hem erin gestopt echter zaten er 2 rubber pakkingen bij en een kleefpakking.
Die kleefpakking kwam al niet uit met de gaatjes.Bij demontage zat er ook geen tussen. Dan , op de oude thermostaat was niet echt duidelijk of die 2 rubber dichtingen werden gebruikt. Ik vermoed enkel die met groef die rond de thermostaat kan?
Alvast zo gemonteerd, lijkt dicht en werkt. Temp gaat nu mooi naar het middelste streepje…
Fingers crossed.
Straks eindelijk eens wat sleuteltijd.
Heb wat research gedaan en wat ik steeds merk is dat ik op foto’s van 1300 in asconas en mantas ik steeds een smalle radiator zie. Ik heb echter een brede. Zou dit mss ooit een foutieve reparatie geweest zijn? En dat de motortemp daarom niet uit het blauw komt? Of kan dit het verschil niet maken?
2e vraagje, wat voor koelvloeistof moet in zo’n blokje?
leuke velgen zo! lijken wel porsche maar met een spaak minder???
@jethro wrote:
@GSi-EVO2 wrote:


Heel MOOI!!!! :wors :wors :wors :wors :wors :wors :thumbup :thumbup :thumb :thumb
En weet je wat er nou niet op hoeft, is trouwens ook niet te zien……….
Een …………………………..en je raad het al, een achterspoiler. ;)Trouwens ik heb weer iets aan te merken……….
Was het budget op, of was het de mat zwarte verf?
Het front is nog oranje. :hmmz:jerry :jerry :jerry :thumb :thumb :thumbup :thumbup
Prachtig beeldmateriaal. Wat een snelheid en idd prachtig circuit!
Word je soms ook wel eens ingehaald vraag ik me af? Is ook steeds opletten geblazen zeker wannr je iemand aa. Hoge snelheid nadert. Niet iedereen verwacht zon snel naderende auto…
Veel succes met de reparatie.
Is inderdaad een plaatje! :wub
Hey. Ja die riem weet ik. Is intussen heel dringend! Ligt al eventjes klaar
Ik zal maar niet zeggen hoe lang deze er al op ligt. :blush:
Intussen een group n middendemper erbij gehad, gaf, nog minder dan een standaarddemper zonder wol. Die eruit en de standaard demper leeggehaald, geperforeerde buis eruit en een dikke pijp 63 mm ertussen gelast. Geeft ism met de gr N einddemper de perfecte sound, maar bij optrekken een irritante snert aan 3000 rpm, eronder , erboven , bij terugschakelen perfect… Ik denk dat het de einddemper is die niet overweg kan met een bepaalde frequentie… :(
Had nog getwijfeld om geperforeerde buis te laten zitten, mss was de snert er dan uit?
We gaan in de goede richting, maar nog niet perfect :hmmz
@H-400 wrote:
Hey Cruez,
thermostaatje vervangen is niks aan, mag je steeds voor komen aankloppen.
Distributie is ook twee keer niks, ik heb hier zo’n spanningsmeter en om de pomp te verdraaien moet die tool
niet echt. Eén opmerking: als je pomp vastgecorrodeerd zit in je blok is het echt wel prutswerk. Dan moet de
pomp er uit gedremeld worden en dat neemt wel wat meer tijd in beslag.
En dat is wat ik komende maand nog niet heb: tijd! Voor de stukken: ik heb garagekorting moest je het interesseren.
Hieronder een pomp die blokvast zat:
Je geeft maar een seintje!Hey
Ik heb binnenkort behoorlijk wat tijd, maar dan weer wat minder kennis. Maar wel leergierig. De thermostaat en de distributieriem heb ik al.
Die horrorfoto’s van je waterpomp doen me al zweten!!
De vraag is natuurlijk, als alles nog werkt, blijf ik er dan beter niet af met mijn fikken?
Heb je nog meer foto’s van de uitbouw van zo’n pomp?Alvast dank!
Heb alvast een nieuwe thermostaat gehaald omdat de wagen nooit warm werd. Dit zou een relatief eenvoudig reparatie zijn bij de 1300s.?
Iemand ervaring met die motoren in een achtertrekker?
Late had ik graag ook distributieriem en waterpomp vervangen. Denvraagbaak stelt hiervoor 2 tools vr. Een spanningsmeter cr de riem en een tool om de waterpomp te verdraaien. Ik veronderstel dat deze werktuigen niet meer te vinden zijn. Hoe ga je dan best te werk?
Trouwens als de distributieriem knalt hoorde ik zegeen dat er geen motorschade kan zijn bij 1300 motoren, klopt dit?
Alvast dank.
heb er nu ook een middendemper group n op, maar ook nu weer is het geluid niet echt beter geworden, in tegendeel.
Denk dat ik nu maar es weer de slijtptol in mijn standaard middebdemper zet en daar een rechte buis in knal :agentGoed bezig! Spijtig dat al je foto’s weg zyn van vroeger.
Komen die wielen van pagina 2 er niet meer op?
Waar heb je die srs laten verbreden?Grts








Gespot geweest door autoliefhebbersgroep op facebook terwijl ik ant werken was. Leuk deze foto’s op facebook tegen te komen. Bron: Fb group “de ieperse autospotters”Prachtig, wat een werk! :thumb
Proficiat. Zeer mooi !
Mooi geluidje ook. Heb je enkel die ene demper eronder gehangen?

Fuchsswanz!
Zeer mooi. Daarmee heb je terecht bekijks!
@H-400 wrote:
Hey Cruez, had ooit eens zo’n 63mm uitlaat, kompleet van voor tot achter. Kan me nog herinneren dat m’n collega’s
me er op wezen dat de vlammen uit m’n uitlaat spuwden als ik afremde op de motor. Gaf ook zo’n mooie roffel en soms
meer als akoestiek! Was zo ééntje van Simons. Maar nu zijn ze niet meer zo gek op die dingen in ons Belgenlandje.
Maar je bent oldtimer-gekeurd dus…@teamwaldseinjonge wrote:
Mijn ervaring is midden demper vervangen Door een buis dus niet leeg halen
maar buis er tussen lassen .
En eind demper gewoon zo laten levert een fijne geluid op
het al eens bij een 1800ohc gedaan niet overdreven dan klinkt het als een 2.0.Vlammen mogen, maar geen must. :jerry Tmoet natuurlijk ook nog lukken met het 1300tje he. Denk dat ik die buis eerst maar eens probeer.
Nee kachel warmt amper op!! Denk dat ik dan best de distributie en waterpomp meepak. Thermostaat zit van deze motor achter de waterpomp toch? Dank
Nee kachel warmt amper op!! Denk dat ik dan best de distributie en waterpomp meepak. Thermostaat zit van deze motor achter de waterpomp toch? Dank
@teamwaldseinjonge wrote:
Motorruimte lampje zit als het goed is een kwikschakelaar tussen anders zou het lampje constant bbranden maar die zijn erg zeldzaam.
En wat is een kwikschakelaar ?? Toffe info!
26 februari 2016 om 16:10 In reactie op: Wat doet welke demper? Einddemper alternatief / nut #18232157Het gaat me niet om meer of veel lawaai maar om een mooier, dieper geluid.
Ik had ooit een klein scheurtje net voor de middendemper en dit gaf een mooie roffel bij terugschakelen. Ik wil zoiets maar dan met uitlaat tot vanachter. -
AuteurBerichten