Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
vanmiddag op baan moorsele wevelgem een dikke diplomat, met oranje open dak?
die knop die henk bedoelt kun je er op zijn geheel (knop + logo uitwippen)
Beste wat je kan doen voor de schuivertjes is de kap er eens afnemen, dan zie je al wat van het dradenwerk. de kap eraf halen doe je door 2 vijsjes onderaan de kap aan de binnenkant boven de tellers los te schroeven. en dan nog 2 vijsjes, één achter de aanjager knop en één achter de achterruitverwarmings knop. Deze wip je er beiden makkelijk met een plat mesje uit, daarna losschroeven.De schuif die van jouw niet naar boven wil regelt de luchtstroom naar boven of naar de voeten. Dit is een kleppensysteem ergens boven de versnellingsbak tunnel. Mogelijk stropt er daar ook ergens iets…
succes
heerlijk, wat een zalige bocht vanuit die gele gefilmd :DDD
kan niet wachten om beeld en geluid te zien.
succes ;)heb wel belang bij die go kart in dat schuurtje ;)
deze gezien in Torhout vorig weekend. Mooi ding, group A, dikke wielen. leuk dier :wub
origineel gepost door postbusmanta
Nee, ik heb gezien dat deze onderop je spruitstuk zit.Je moet op zoek naar een aansluiting boven je gasklep.
die buis koud warm zit niet op spruitstuk hoor, die komt gewoon bovenin de luchtfilter uit…
origineel gepost door postbusmanta
Ik zit nog even te denken:Probeer het eens met een afgedopte aansluiting van de vacuümvervroeger.
Dus je laat alles zitten zoals het zat………..alleen trek je de slang van de vacuümvervroeger en dopt de slang af.
Je zal nu wel even iets minder power hebben, maar het is even voor de test van de economy-meter.
morgen vier dagen op reis, volgende week test ik dat even…
ok bedankt, heel wat duidelijker!
dus moet ik nu van die leiding die nr die koud warm lucht loopt gaan aftappen?
trouwens, mijn motorische kennis is beperkt. Maar ik zie momenteel niet in hoe kan een vacuumslang nu een klep bedienen die de keuze maakt tussen koude of warme lucht?
Leer graag es iets bij :wors
origineel gepost door postbusmanta
Begin eerst eens met een nieuw slangtje op je vacuum-vervroeger :P. Valse lucht geeft vele problemen.Waar loopt dat slangetje naartoe dat op je luchtfiilter zit?
Deze bedient de klep die kiest tussen koude lucht of voor-verwarmde lucht vanaf het uitlaatspruitstuk.
Volgens mij zit deze wel boven je gasklep aangesloten.
Probeer hier eens tijdelijk een T-stuk tussen te zetten en probeer het dan eens :thumbupDie buis van koud / warm klept loopt naar de onderkant van de luchtfilter.
Net daarnaast komt nog een gevlochten leiding toe die dan weer loopt naar de carb zelf… (ook te zien op foto…)zo is ie aangesloten.
ventilator brandt altijd bij licht aan. lampje zit bovenaan te schakelaars. Lampje van achteruitverwarming kleurt idd rood als jem aanzet.
Mistlicht brandt ook licht bij gewoon licht aan. Wanneer je hem opzet kleurt ie felrood.
Het is idd de groene draad waar je moet aftappen voor toerenteller.
origineel gepost door rpjverhoev
economie meter is niets anders dan een vacuum meter, hij geeft het vacuum weer tussen inlaatklep en gasklep.bij vollast zal er een hoog vacuum ontstaan doordat motor een voledige vulling vraagt
Bij deellast zal er een lager vacuum aanwezig zijnop het moment dat je met constant toerental je vacuum bekijkt zie je een constantje waarde.
op het moment dat je het gaspedaal loslaat(sluiten gasklep) zal het vacuum naar 0 gaan. nadat deze eerst maximaal wordt.
ja het is normaal dat de meter eerst uitslaat alvorens in het groen te komen.
hij slaat uit naar en blijft ook in het rood bij gas los…
origineel gepost door postbusmanta
Je moet even goed kijken of de aansluiting boven de gasklep of onder de gasklep zit.Zo te horen zit de huidige aansluiting aan de verkeerde kant van de gasklep.
hij zit gewoon afgetapt op dat slangetje dat nr mijn vacuumvervroeger loopt…
moet ie ergens anders aangesloten worden dan?
bij deze ‘werkt’ de econom meter al. VOl op gas slaat ie int rood. Normaal rijden halfweg. Maar als ik het gas volledig los slaat ie weer helemaal het rood in. Dit is op zich toch niet normaal?
Ik zag onlangs een filmpje op youtube en bij gas los sloeg hij helemaal int groen bij die manta. en dat lijkt mij ook wel logischer… Waaraan kan dat te wijten zijn?gr
16 oktober 2010 om 10:27 In reactie op: goede afbeelding gezocht Zilver-grijze Manta B1 GT/E #17742179:wub:wub
origineel gepost door Sheto
tis gwn letterlijk de avatar van henkdaarmee ook dat ik em herkende. Zelfs het nummer klopt?
Wie sluipt daar in het struikgewas?
origineel gepost door Tafkam
@ cruez: zie laatste regel
Dan moet je er wel eerst een hebben ;)klopt , had ik over gelezen.
heb al wel es gehoord dat deze stuk kan gaan, gewoon ff andere proberen he?
wat wel zo is, als je je eigen teller houdt zoals ik. (meestal kan je ook niet anders door een andere W-waarde) Dat je dan een glanzende teller hebt voor km/h en de rest mat is… wel jammer, mr als je het niet weet, valt het ook niet op…
origineel gepost door Black Magic
of gewoon een dashboard met oliedrukmeter
zijn er origineel geweestJup is volgens mij de enige mooie oplossing. Aansluiten houdt ook niet veel in… heb nog wel ergens het schema voor je! En dan heb je direct ook een deftige toerenteller.
onlangs ergens filmpje gezien met deze in actie. Weet nu juist niet meer waar :sleeping
-
AuteurBerichten

