Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
een a-tje TR C20XE uit 1985
17 juli 2013 om 22:27 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302378dat filtertje kun je 1 – 1,5 cm inkorten en dan past hij perfect in de tank .
zo heb ik het ook gedaan ;)
eerste corsa ’s A zaten deze doppen ook op , dus daar heb je ook nog een kans of bij de D kadett rijders aangezien ze hier ook op zaten ;)
zie elke dag in franeker een grijze corsa D OPC staan met fullcartuning sticker .
iemand van hier toevallig ??
vraagprijs is niet zo gek hoor voor een a gsi .
ga maar eens op zoek naar een a gsi of b gsi , welke vind je eerder denk je ???
meende dat de vraagprijs eerst ergens rond de 3000 lag en daarom geen animo , maar voor 1750 zou ik ook wel een echte A gsi willen .
De beste man heeft gewoon de echte liefhebber nog niet getroffen en nu misschien wel .
voor de topicstarter , hij staat er al 3 jaar , dus vraag zowiezo even of hij al 3 jaar op dezelfde plek staat of dat hij zo nu en dan gebruikt is en kijk goed naar de zwakke plekken bij deze auto’s .
Desnoods wil ik je de zwakke plekken wel vertellen via pm mocht je daar interesse in hebben , ik ben zelf namelijk een corsa a aan het strippen en ben nu wel alle plekken tegen gekomen hahaha
datum aanvang laatste tenaamstelling zegt genoeg denk ik : 05-02-2010 staat er dus al 3 jaar .
staat al een tijdje te koop en is al menigmaal ter sprake gekomen op het corsa a forum .
orginele staat is bij mij niet een sportdemper , gespoten sideskirts en ga zo maar door .
Als ik me niet vergis is de vraagprijs wel enorm gezakt sinds dat hij voor het eerst gespot werd op MP .
weet je wat het leuke is aan zo’n auto ??
Er is niks voor te krijgen kwa achterkant dus het creatieve brein moet er op los gelaten worden om er wat leuks van te maken ;)
het verhaal foeilelijk ding had ik ook bij mijn corsa A sedan toen ik hem kocht , maar dat was voor mij juist de uitdaging .
Als ik er nu naar kijk heb ik zoiets van damn wat een werk maar zelf alles aangepast en het is apart ;)
van:

naar:

het is dat ik al 3 auto’s heb en deze niet wegenbelastingvrij is , anders had ik er wel een leuke uitdaging in gezien :oops:
@TedMechanic wrote:
Ik heb het idee dat ik weer meer TRen zie rijden. (Kan natuurlijk ook komen omdat ik verhuisd ben :jerry )
Ik zag er maandag nog eentje rijden in dezelfde kleur als crossagek. Voor de rest wel redelijk standaard denk ik. Was op de Karel de Grotelaan in Eindhoven. Alleen had ik niet echt het idee dat de bestuurder door had in wat voor zeldzame auto hij reed, want hij keek verder niet op of om naar de mijne. (Of hij keek gewoon niet uit z’n doppen, dat kan ook :P)
welke kleur van crossagek , heb namelijk 2 TR-etjes :-P
haha nee geintje , helaas is er straks een TR minder op de weg , want 1 van mijn TR’s is te slecht om apk klaar te krijgen dus die gaat uit elkaar :( :(
afgelopen dinsdagavond op de A7 tussen afslag middenmeer en wieringerwerf ( richting friesland ) een donker rode corsa TR gespot met kanteldakje :thumbup .
Ik reed zelf noord holland in dus moest snel kijken over de vangrail ;)
@Asconawasbeek wrote:
en bij het topic dikke corsa’s staat een zwarte met ronde wielranden achter.
weet iemand welke ze daarvoor gebruikenlees je de reacties wel ??
kijk eens terug en lees mijn reactie eens , daar stond het antwoord al voordat je de vraag stelde :hmmz
de meeste a corsa’s hebben last van krokante wielkastrandjes , dus reken maar dat uitrollen op een tranendal uit gaat lopen. buitenscherm zit vast aan binnenscherm , dit gaat scheuren en ja dat is het begin van de ellende .
Waarom zo overdreven breed ?? 7,5 J of 8 J staat al erg mooi onder een corsa A .
alle berichten die ik tot nu toe op het corsa a forum heb gelezen over uitrollen van corsa a schermen zijn niet 100% geslaagd en menig 1 moet nieuwe randjes lassen .
een tip als je al nieuwe randjes moet , neem corsa TR randjes want die zijn rond en kun je dus bredere velgen +banden in de wielkasten kwijt ;)
vind deze er ook wel tussen passen kwa dikke corsa :oops: :oops:



schroefset op laagste stand en loopt net niet aan , veren doet hij ovigens ook niet meer :angel
voor ongeveer 12 cm gezakt en achter mbv astra f veren de auto ongeveer 9 cm laten zakken .








rijd nu 3 weken met mijn corsa A TR C20XE en ben al tot de ontdekking gekomen dat een fluwelen rechter voetje erg belangrijk is :-P
Heb een F20 bak er achter hangen en ja bij regenachtig weer is het moeilijk om het vermogen fatsoenlijk op de weg te krijgen , bij droog weer gaat het beter , maar ook dan is het mogelijk om hem tot de 3de versnelling in de wielspin te trekken . Goede banden scheelt idd een heel stuk , maar samenwerking tussen linker en rechter voetje is het belangrijkst ;)
@jordy991 wrote:
@crossagek die TR zijn zoooo VET ik wil er ook een :D:thumb
Ze zijn ook erg leuk , ben de gelukkige die er 2 in bezit heeft haha
De grijze zou even tijdelijke auto worden , maar nu die ook in het kwart tarief komt is het haalbaar om hem er bij te houden , dus dat wordt een beetje look-a-like van de groene , alleen niet zo extreem laag en gewoon met standaard bumpers en de 1.3S er in die uit de groene gekomen is . Bedoeling is dan dat de vriendin die naar de meetings rijdt ;)
De grijze is echt een low-budget project waarbij ik ga proberen de portomonnee gesloten te houden en door ruilhandel de auto te veranderen :angel :oops:
Ben inmiddels ook bijna 34 en heb een astra G station voor het comfort , de groene TR had ik gekocht voor de vriendin toen ik de C corsa had en na gezinsuitbreiding heb ik me de TR toege-eigend en reed de vriendin liever in de astra :-P
zo heb ik de TR voor haar gekocht :

heb dan wel geen B meer , maar die van mij lag ook altijd op standje plat op zijn bek en heeft ook regelmatig de mantzel lip gekost :angel :-P

mijn C was helemaal een drama om ergens met drempels op lacatie te komen :


mijn huidige corsa A TR met C20XE heeft gelukkig geen extreme lip maar raakt de grond met uitlaat en de spatlappen liggen er regelmatig af :angel :-P


Ja en met mijn daily corsa A TR kom ik overal :-P :-P
21 mei 2013 om 06:48 In reactie op: Hoeveel originele Corsa B GSI Fase1 rijden er nog rond? #18145407moet je http://www.opeltjes.nl even in de gaten houden , is een site van aapje hier op het forum , wordt een database met alle kentekens van alle rijdende en gedemonteerde opels ;)
@trashmetal wrote:
@crossagek wrote:
Ik heb onder mijn corsa A C20XE een orginele pijp van voor naar achter dus incl. tussendemper en een remus demper op het eind , maar hoor bij mij toch wel heel veel verschil tov orgineel :angel
Maar volgens de RDW site zijn er voor mijn auto geen gegevens bekend wat ik mag hebben kwa dB’s , orgineel mocht ik 82 dB hebben , nu na de RDW keuring staat er niks ingevuld :angel :hmmz :angel
zou knap zijn als je een c20xe kan laten klinken als een 8v smallblockje :jerry
ja inderdaad , maar had verwacht dat ze de eisen van een auto met C20XE zouden hanteren , maar staat overal ingevuld “geen gegevens bekend ” , dus ben benieuwd bij de eerste staande houding wat oom agent zegt :-P
Ik heb onder mijn corsa A C20XE een orginele pijp van voor naar achter dus incl. tussendemper en een remus demper op het eind , maar hoor bij mij toch wel heel veel verschil tov orgineel :angel
Maar volgens de RDW site zijn er voor mijn auto geen gegevens bekend wat ik mag hebben kwa dB’s , orgineel mocht ik 82 dB hebben , nu na de RDW keuring staat er niks ingevuld :angel :hmmz :angel
houd er bij een agila rekening mee dat dit een lichte constructie is ;)
mijn ouders hebben een agila met trekhaak en die mag wel 180 kg trekken , dus trekhaakconstructie is minder sterk vermoed ik ;)
dus als ik het goed begrijp wil jij een haak achter je auto aan een blikken plaat vast bouten en rijden maar ??
weet niet of je weet dat die vierkante plaat ook aan een plaat zit aan de binnenkant van de kofferbak die weer aan een balk zit welke weer bevestigd zit op je chassisbalken omdat je anders je auto krom zou trekken :wtf
en daar zit het probleem juist , die afstand tussen chassisbalken is bij corsa B en C niet gelijk en dan nog is de trekhaakconstructie bij de C, 1 geheel welke onder de auto hangt en niet met een balk in de kofferbak werkt zoals bij de B ;)
voor 2.0 remmerij volstaat een corsa A gsi bekrachtiger en hrc ook prima hoor ;)
Heb het hier klaar liggen voor mijn corsa A TR 2.0 16V en gekocht van freek_corsa , ja en als er iemand ervaring heeft met remmerij en corsa A dan is hij het wel en volgens freek volstaat dit prima met mijn 2.0 16V remmerij ;) ;)
-
AuteurBerichten