Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
vandaag de kachel lekker opgestookt in de garage en maar eens begonnen aan de calippo velgen , want ja het mooie weer komt er weer aan ;)
heb besloten ze corsa B gsi grijs / muis grijs te spuiten ( hier had ik nog 3 spuitbussen van staan van mijn oude auto )

De velgen waren eerst zwart , dus ik dacht bij mij zelf van heej das makkelijk , dan zit de primer laag er al op , dus scheelt weer werk .
nou nee dus , helaas konden de lak op de velgen en de lak die ik gebruikte geen vrienden worden en begonnen ruzie te maken met als gevolg dat de velgen helemaal kaal moesten wat een flinke klus was , maar aangezien GTST vandaag een uur duurde kon ik me lekker uitleven in de garage zonder gezeur van de vriendin :lol:


neem eens een kijkje op http://www.corsa-c-drivers.nl , hier zijn alle antwoorden op je vragen al eens aan bod geweest met how-to ’s en alles ;)
velgen die onder onze TR gaan komen :



ook even in paint aan het knoeien geweest :oops:


maar ja nu begin ik te twijfelen :shock: grijs of toch hoog glans zwart :oops:
oh ja , voordat men begint over verbreed staal eronder , dat vindt mijn vriendin niet mooi en die maakt de meeste kilometers in de auto , dus die komen er niet onder :(
ik heb vandaag de tankvlotter van mijn TR vervangen .
degene die bedacht heeft dat dat ding achter in de tank moest ipv bovenin , moesten ze ook aanpakken :(
heb de TR maar in de heftruck gehangen om de achterkant zo hoog mogelijk te krijgen zodat het laatste beetje peut wat er nog in zat en niet uit kon lopen :P
origineel gepost door sw16v
crossagek volgens mij gespot, gister in leeuwarden nabij het station? in de tr?kan kloppen , ben daar idd geweest :thumbup , waar was jij dan SW ?
dat ik nog eens gespot zou worden hier in het hoge noorden :P
de TR heeft gewoon de voorbereiding voor gordels achterin ;)
even de gaten zoeken achter de bekleding en je schroeft er zo gordels in :P
origineel gepost door TedMechanic
Ik zou ze het liefste meespuiten, maar daar zijn ze te flexibel voor. Ik zou eigenlijk van die harde moeten hebben, van een A1.ik heb de mijne ook gespoten ;)
lichtjes opschuren met korrel 600 ofzo , kunststof primer , licht schuren met korrel 800 , gewone primer , licht schuren korrel 800 en dan in kleur .
zo heb ik het gedaan terwijl de flexibele strips naast de auto lagen , kon ze gewoon buigen en de lak bleef zitten ;)
zit idd een klein deukje in het achterpaneel , maar de deur zit goed hoor , staat ook in de tekst dat het voorscherm aan de onderkant los zit ;)
als ik een wiel zo zie staan dan is het niet alleen een draagarmpje gok ik en moet de stuurstang en met een beetje pech het stuurhuis ook vervangen worden .
heb bij ons in de cross al zo vaak een kromme draagarm vervangen en dan stonden de wielen er heel anders onder .
als je nog een beetje comfort wilt zou ik hooguit nog een cm of 2-3 zakken :P
die TR van mij ligt ook op zijn laagst en veert alleen nog op de banden ;) en dat rijd niet lekker :jerry
deuk is idd vrij diep , maar ja met de het materiaal wat een schadehersteller tegenwoordig heeft staan is niks meer onmogelijk :P
leuke basis auto om mee te beginnen :thumbup
is een A3 1.4i sedan
( is geen TR , die had maar 2 deuren en werd 7 jaar eerder gebouwd )
wat verlaging betrefd , houd er rekening mee dat je een heel eind moet zakken aangezien de sedan wat hoger op de veertjes staat dan een hatchback . verlaag hem voor en achter tegelijk en zorg voor goed materiaal , door de vreemde gewichtsverdeling ( pukkel achterop een hatchback ) wil de kont wel eens vreemd / nerveus reageren in scherpe en snelle bochten .
corsa A stuurt van zichzelf al niet zwaar en me 195 banden veranderd er niet zo heel veel , ik vond mijn TR zelfs lichter sturen met bredere banden .
spoiler kan op 2 manieren gemonteerd worden , schroeven of kitten , of een combinatie van die 2 :P
mijn B gsi die ik tot vorig jaar had , had ook een deuk gehad op die plek ( lijkt wel bijna toeval )
is perfect hersteld destijds . dus repareren is mogelijk , maar ja de kosten he .
soms jammer dat een auto zo snel totall-loss verklaard wordt terwijl de schade soms zo makkelijk te repareren valt .
maar toch mooi dat de dader zich gemeld heeft :thumbup
( wou dat de persoon die mijn C gsi geraakt heeft dat ook gedaan had , dan had ik niet zelf voor de schade opgedraaid :( )
onder de C :
17″ tigra twin top blackchrome edition


onder de TR :
afgelopen zomer 14″ 3 spaaks velgen

nu in de winter corsa B gsi velgen

en na de winter komen er 15″ calibra velgen onder
even op marktplaats kijken , worden ze regelmatig aangeboden voor de C corsa.
Heb ik de mijne ook gevonden aangezien ik een ingevoerde C uit duitsland heb en dus ook voorzien van alle boekjes in het duits .
houd idd je nek goed in de gaten , ik heb zelf 10 jaar terug ook een ongeval gehad en ook een beetje last van de nek .
Zei toen ook dat het wel meeviel en heb er nooit onderzoek naar laten doen , maar heb er niet dagelijks last van , maar bij bepaalde bewegingen kan het er zo inschieten en ben je overgeleverd , want je kan niks meer .
dus laat je nek onderzoeken en steek niet net als mij je kop in het zand en denken van het komt wel goed ;)
standaard radio speelt idd geen MP3 af .
pioneer en kenwood leveren een stekkertje wat je tussen je radio en je stuurwiel bediening plaatst .
Ik heb de standaard radio ook vervangen door een pioneer radio , met heb er voor gekozen om lekker zelf te drukken en draaien .
De echte officiele voorloper van de gsi was de SR ;)
de corsa A had op de goedkopere uitvoeringen geen rechter buiten spiegel .
binnenspiegel heeft ie wel dus niks aan het handje .
origineel gepost door CleanedCB
origineel gepost door crossagek
oh ja en wat die achterbumper betrefd ,beter goed gejat dan zelf slecht verzonnen :angel:angel
hoezo goed gejat? gewoon gekocht van die gast king:
goed die foto’s komen binnenkort nog wel.als die bumper eerst oranje was dan is het goed verzonnen , anders goed gejat :hmmz
origineel gepost door champo
Mijn eerste liefde was een Baby blauwe Corsa 1,2S luxus Met lichte bekleding uit 84. Feine wagen, alleen jammer dat ze zo slecht was. Ik zou er graag nog weer een hebben en dan er gewone 1.6 erin en dan de rem en stuurbekrachtiging aansluiten.
Anders gewoon matzwart rollen, verlagen, astra dash erin, 1.6 en de shit er alsnog in, bull-bar, taartschep achterop en van die chromen ster velgen die ik ooit ergens onder een Kadett coupe zag zitten.kortom een corsa verkrachten :jerry:jerry
origineel gepost door TedMechanic
Hmm, vreemd. LS uitvoering, zachte stootstrips aan de zijkant… Zou geen TR moeten zijn :PIk snap er niks meer van :D
stootstrips heb ik er zelf op gezet omdat ik dat mooier vond dan zo’n grote kale zijkant ;) :angel:angel
oh ja en wat die achterbumper betrefd ,
beter goed gejat dan zelf slecht verzonnen :angel:angel
ik vind je verhaal heel mooi van je bodem idee , maar het gaat niet werken ;)
je blokje wordt gekoeld door koelvloeistof wat weer gekoeld wordt in je radiateur , wou je de radiateur dan onder je blok of auto gaan hangen ????
geef ik je nog geen 50 kilometer en dat ding ziet er uit alsof de maffia zich er op uitgeleefd heeft :hmmzals je oplet zie je dat die hotrod gewoon een radiateur heeft en die koeling is voor de bestuurder omdat er waarschijnlijk een erg groot blok in zit en weinig ruimte voor het hun altijd lastig te maken brandschot ;)
origineel gepost door TedMechanic
origineel gepost door crossagek
hier nog een voorbeeld TR
Da’s ook geen TR.
dacht het wel , want het is mijn eigen :
Voertuig
Kenteken NR-22-NF
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming CORSA TR 1.0 S
Brandstof Benzineorigineel gepost door Dennis-Corsa-B
dus dit is ook geen TR als ik het goed heb :hmmz
als ik me niet vergis is dit wel een TR , want ben deze eerder ergens tegen gekomen .
hier nog een voorbeeld TR

-
AuteurBerichten