Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
als het goed is moet ik hier ook nog zo’n bakje hebben liggen ;) zal morgen eens even zoeken :hmmz
ik ben benieuwd naar alle foto’s SiDni ;)
hoorde pas in assen van grietje dat je foto’s op de waldwei had gemaakt van de auto’s . als ik dat had geweten en gezien had ik ook even een foto van jou in de commo gemaakt natuurlijk .
was in ieder geval een leuke dag , lekker dom geouwehoer , snelle tijden , mooie auto’s en een verbrande kop + nek .
waarschijnlijk gebruik je nu een acryl primer en is de laag die er al op zat geen acryl verf en gaat dit ” vreten ” .
of heb je met siliconen ( spray ) gewerkt in de buurt of op de happer ?? siliconen wil de lak ook niet op hechten .
enigste oplossingen die ik voor je heb :
1 alle oude verf verwijderen dus compleet kaal schuren
2 lak gebruiken welke niet op acryl basis is
Ik heb eerst ook een tijdje panties er om heen gehad bij mijn A corsa :P

nu heb ik ze gespoten , alleen waar je wel rekening mee moet houden als je de laagjes spuit is het feit dat je achterlichten van achteren dicht zijn en er dus geen licht door komt ;)
wanneer je dit niet doet en er komt licht door dan denk je van oh ze zijn nog niet zo donker dus kan nog wel een laagje op , en nog een laagje . Als je ze dan monteerd en je zet de lampen er in schrik je je kapot , want dan zijn ze te donker ( ja ik spreek helaas uit ervaring :( )
origineel gepost door SG-C20XE
origineel gepost door crossagek
origineel gepost door Nova_C20xe
Ik ben aant sprinten:P:angelsprinten duurt niet de hele dag ;)
paddock staan we wel de hele dag , dus mocht je er bij willen staan , je bent welkom ;)
Mijn auto is niet strak genoeg denk k om op de paddock te staan naar mijn idee,, we zien wel:P
mvg,stuur maar foto’s dan kan ik snel genoeg vertellen of je auto geschikt is ja of nee ;)
Joop , ik loop al enkele jaren rond op het paddock en ben er al met verschillende auto’s geweest en ik weet inmiddels wel welke eisen er aan de auto’s gesteld worden .
Een show & shine auto zul je niet zo snel vinden onder de corsa A’s , maar daar voor staan we ook niet op het paddock . We staan daar met een groepje A liefhebbers die allemaal dezelfde doelstelling hebben : De A corsa in stand houden en meer mensen proberen te besmetten met het corsa A virus .
Ik heb bij de selectie echt wel gekeken of er niet een zwaar verrot exemplaar tussen zat en dat is niet het geval , zijn allemaal nette auto’s met hooguit wat plekjes op enkele auto’s , maar daar ontkom je niet aan . ( mijn auto is ook niet meer helemaal groen , maar een spuitbusje doet wonderen :P )
We zullen wel zien hoe de reacties daar zijn maandag ;)
origineel gepost door Corsadriver 61
origineel gepost door michiel026
origineel gepost door Ardenblue
origineel gepost door djz
hier ook mijn corsatje

Dik a`tje!
idd die is gewoon dik:agent
Heel dik,ben bezig mijne ook zo te maken,maar met Cali-velgen
waarom met cali- velgen ?? dingen zien er immers niet uit onder een A corsa :P
hmm vreemde lampen hebben jullie dan , want ik ben nog nooit een auto tegen gekomen met after market xenon in standaard koplampen waarvan het lichtbeeld goed was .
Dat is ook de reden geweest dat ik angel-eyes heb gekocht met xenon , puur om een goed lichtbeeld te krijgen zonder mijn tegenliggers te verblinden .
wanneer een schakelaar aanwezig is voor een onderdeel , dan moet dit onderdeel ook werken ;)
heb het met mijn C corsa ook , ik heb een schakelaar voor elektrische hoogteverstelling in de auto zitten , maar de angel-eyes die er in gekomen zijn zaten geen stelmotors in . zou apk afkeur zijn , dus heb nu elektrische stelmotors in de lampen zitten .
Mijn A corsa had vanuit de fabriek geen mistachterlicht , maar had een dubbele schakelaar uit een SR in gebouwd , maar nog niet aangesloten , ben er vorig jaar mee goed gekeurd , maar officieel mocht dat niet ( bij eventuele steekproef moest de schakelaar er uit ) . Inmiddels heb ik het mistachterlicht netjes aangesloten :thumbup
xenon in gewone lampen is geen goed idee . heldere lampen maakt daar in geen verschil . je blijft strooilicht houden wat je nu dus ook al hebt bij je orginele lampen en wat dus zwaar irritant is voor tegenliggers .
xenon is alleen geschikt voor lens lampen , zoals de nieuwere C corsa heeft en is geschikt voor angel-eyes .
xenon in je heldere koplampen zal ook nooit door de APK keuring komen aangezien je lichtbeeld niet goed te krijgen is ;)
collega van mij is dit ook overkomen tijdens het vervangen van een uitlaat op zijn oprit . auto schoof van de krik en hij had een achteras + de rest van een bmw op zijn borstkas liggen , hij had alleen niet zoveel geluk en kon het helaas niet na vertellen .
volgende dag ben ik meteen naar de automaterialen zaak gereden en heb meteen een goed setje steun bokjes gekocht voor het sleutelen aan de cross auto en mijn eigen auto .
lekker positief joop over het paddock gedeelte :thumbdown
hoog van de toren blazen en dan zelf waarschijnlijk niet eens aanwezig kunnen zijn , das lekker praat .
gaat ons niet om de show & shine , gaat ons om het promoten van de corsa A onder een breder publiek en het promoten van ons forum en mogelijke club bij voldoende animo .
en ik kan je vertellen dat ik een paar leuke A corsa’s op de lijst heb voor het paddock ;)
choke doet het gewoon ;)
Ik moet hem in de zomer ook starten met de choke , lijkt mij toch dat dit alleen nodig is bij koud weer ??
Ik had vroeger een corsa A 1.3 SR , maar ik kan me daar van herinneren dat ik de hand choke alleen in de winter nodig had :hmmz
Ik geef een keer gas , dan start ik , en dan blijft hij niet lopen zonder dat ik een beetje gas geef , maar iets teveel gas en het is net of hij dan te weinig krijgt . Zou ik het probleem ook in de sproeier moeten zoeken misschien ?? en waar vindt ik deze ??
origineel gepost door NWitkamp

Komen foto’s bij daglicht aan hoor :)
wat voor lampen heb jij er in ?? staat naar mijn idee niet echt lekker afgesteld :hmmz
wij hadden ook bericht , wij staan met een stuk of 12 A corsa’s op het paddock .
stelmotor is groter en zit in de lamp , die trek je er niet uit .
ik heb mijn orginele koplampen er even bij gezocht en enigste blokje wat ik in de buurt van de richtingaanwijzer kan vinden is asje voor de hoogteregeling :hmmz

gaat het om het witte blokje met tandwiel ???
origineel gepost door Dion-Corsa
Geel? toch niet het stelmotorpinnetje :jerryik denk het wel en dan ben je mooi de pineut :o
weinig animo als je het mij vraagt :hmmz
origineel gepost door Nova_C20xe
Ik ben aant sprinten:P:angelsprinten duurt niet de hele dag ;)
paddock staan we wel de hele dag , dus mocht je er bij willen staan , je bent welkom ;)
ga maar uit van de lucht massa meter ;)
is een kwaal bij die 1.8 motoren :cry Ik heb een corsa C gsi met dezelfde motor en ik ben ook aan de beurt voor een nieuwe LMM a 250 euro ongeveer :cry
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
corsa a`s horen niet op de padock die horen op het circuit lekker sprinten :D:thumbupdaar zijn ze ook te vinden ;) stuk of 7 geloof ik op de baan en een stuk of 7 eerst op het paddock en later komen de 7 sprinters daar hoop ik incl. de bekers voor 1,2 en 3 bij te staan :jerry
en ik moet maar niet sprinten met mijn 1.3S , ik zet hem wel op de team corsa A stand :P
dietrich heeft destijds mijn wielkastrandjes naar buiten gerold / geslagen .
plastic randje er af halen , met een verfbrander voorzichtig het blik wat verwarmen en dan met een kunststof hamer rustig en gelijkmatig de metalen rand naar buiten tikken .
zo nu en dan wel even de plastic rand er op houden om te kijken of de pasvorm nog goed is tov het blik ;)
origineel gepost door AkUzA_TetSuo
Naar de jaarlijkse APK geweest.
Oké, ’t was ’n voor keuring, maar toch altijd spannend.
Uitkomst?………….:cry:cry:cry
Gelukkig betrof ’t eerst kleine werkzaamheden…….
tot dat die kerel nog ff toevoegt dat ik links en rechts achter ff de wielkasten wil aflassen én ’n stuk links achter bij de wielkast vervangen.
Mmmh……gelukkig heeft de plaatselijke Opel-Doktor dinsdag tijd voor hem te maken.wielkastrandjes en rot blikwerk is geen afkeur he ;)
is geen dragend deel dus mag best gaatje in zitten , is mij vorig jaar ook verteld bij de keuring ;)
ik denk dat danny meer bedoeld dat als hij nog meer info zoekt de link een goede aanrader is voor meer info over de corsa A in het algemeen ;)
welkom ,
1 voordeel van de TR is de ronde wielkastranden dus problemen met aanlopen heb je minder snel dan bij een hatchback ;)
ik heb met mijn TR eerst met 195-50-R15 ET 35 gereden zonder problemen , maar dat was op orginele hoogte .
ik rijd nu sinds een paar weken met 185-55-R15 / 6J / ET 49 met 10 mm spoorverbreders ( dus eigenlijk ET39 ) en 9 cm verlaagd ook dit gaat prima ( aangezien de auto alleen nog veert op de banden ,zie foto’s :P )


TR is alleen in A1 en A2 geleverd dus een digitaal dashboard past er alleen in na verbouwen van het dashboard en dan is het nog niet echt mooi passend te krijgen . ( ben zelf namelijk ook bezig met een digidash in een A1 dash te bouwen , maar dat wil nog niet echt mooi passen )
een dash met toerenteller kun je alleen uit een A1 of A2 halen en dan kom je al snel uit bij een gsi dash en deze zijn schaars en duur .
rotte deur in mijn TR vervangen door een helemaal niet rot exemplaar .:P
-
AuteurBerichten