Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door Branieman
origineel gepost door crossagek
ik had black chrome tigra twin top velgen onder mijn grijze / zilveren CZiet er zeker netjes uit maar die velgen zijn redelijk schaars volgens mij.. Heb ze eigenlijk nooit tweedehands voorbij zien komen..
zijn wel 2de hands verkrijgbaar , maar idd erg opletten , want vaak komen ze niet voorbij ;)
heb mijn C niet meer , dus misschien verschijnen ze binnenkort wel op marktplaats als de nieuwe eigenaar ze niet mooi vind :P
misschien dat wij ook wel even langs komen met de a corsa TR ;)
ik ga deze week ook even knutselen met strips .
Ik had het verhaal gelezen op het forum en deed altijd rustig de klep open . Mijn vriendin daar in tegen wist het niet en gooide vorige week op de camping de klep vol water met gang open en voila de helft liep de kofferbak in :(
vind alleen chroom niet zo mooi , dus ga eerst eens bij de plaatselijke bouwmarkt sneupen voor zwarte strip :hmmz
ik had black chrome tigra twin top velgen onder mijn grijze / zilveren C .
stond ook erg mooi ;)

gistermiddag tussen klijndijk en emmen een donkerblauwe astra G gespot met rieger voorbumper . leek 99DTI nogwat driver wel .
ik kwam net emmen uit rijden in mijn vectra GTS .
we zijn vandaag weer thuis gekomen na 2 weken creperen / kamperen in de buurt van emmen onder het motto heb mijn wagen volgeladen :P.
heen reis :

het camping / crepeer gevoel :


origineel gepost door McKaamos
origineel gepost door crossagek
die reinigingsmiddelen zou ik lekker achterwege laten , vooral bij motoren die al meerdere kilometers gedraaid hebben . die reinigingsmiddelen lossen ook alle oude olie op wat tussen de lagerschalen e.d zit , waardoor je ruimte krijgt op je lagerschalen welke eerst lekker door de oude olie op hun plek werden gehouden ;)Ik spreek ( helaas ) uit ervaring en die rommel heeft mij een motorblok gekost omdat ik na het gebruik van die rommel ruimte kreeg op mijn krukas lagers en er 2 drijfstangen het blok uit zijn gekomen , 1 via de voorkant en 1 aan de achterkant .
Dan was je blok uberhaupt slecht onderhouden.
Als de boel op z’n plek wordt gehouden door troep komt het blok vanzelf ook wel uit elkaar. Het duurt alleen iets langer.Bij een fatsoenlijk onderhouden blok zin de effecten positief. Alles loopt dan soepeler waardoor je verbruik omlaag gaat en het vermogen ietsjes kan toenemen.
Daarbij wordt er dan ook minder rommel verbrand waardoor je uitlaatgassen schoner zijn en je makkelijker door de viergastest bij de APK komt.blok was goed onderhouden ,spul werd aangeraden door een beunhaas en ik had toen nog niet zo veel verstand van motoren en trapte er in .
maar ik weet niet of je het fonomeen slijtage kent ??
krukaslagers gaan op den duur slijten en die ruimte wordt opgevuld door een oliefilmpje wat op gaat drogen en je hebt er geen last van dat de lagers slijten omdat de ontstane ruimte weer wordt opgevuld . Is een heel gewoon proces bij motoren en gebeurd al jaren en bij elke motor , of jij moet mij een motor noemen die zulke goed lagers heeft dat ze niet slijten , dan wil ik die lagers ook .
Die opgedroogde olie die de lagers op hun plek houden moet juist niet verbranden en hebben dus helemaal geen effect op je co uitstoot .
Ik heb in mijn TR nu een 1.3S blok liggen wat inmiddels 350.000 km gedraaid heeft en geen olie verbruikt en draait als een zonnetje . Blijft toch verbazend dat dit blok met een carb. een co van 0.15 heeft . Dus vuil heeft geen effekt op Co uitstoot .
engine schoonmaak shit moet je gewoon lekker laten staan in de winkel en gewoon lekker op tijd je olie + filter verversen , da houd je blok het veel langer uit .
die reinigingsmiddelen zou ik lekker achterwege laten , vooral bij motoren die al meerdere kilometers gedraaid hebben . die reinigingsmiddelen lossen ook alle oude olie op wat tussen de lagerschalen e.d zit , waardoor je ruimte krijgt op je lagerschalen welke eerst lekker door de oude olie op hun plek werden gehouden ;)
Ik spreek ( helaas ) uit ervaring en die rommel heeft mij een motorblok gekost omdat ik na het gebruik van die rommel ruimte kreeg op mijn krukas lagers en er 2 drijfstangen het blok uit zijn gekomen , 1 via de voorkant en 1 aan de achterkant .
lekker dan , zondag gaan we op vakantie met de auto :(
pff ik wou wel dat ik deze auto nooit gezien had , nog even en ik raak failliet door dat kreng :mad:
naar mijn idee is het ontstaan na dat ik door een kuil ben gestuiterd , dus zou een losse stekker zoiets ook kunnen veroorzaken ??
25 euro voor een xenon pit ?? ben prijzen tegen gekomen van 150 euro voor een pit voor mijn auto met xenon af fabriek :o
seitenblinker schwarz vectra C ;)
heb ook even gezocht en ze staan ook op mijn verlanglijstje inmiddels :P
Ik heb precies hetzelfde mee gemaakt 3 jaar terug .
vrachtauto voor me raakte in de berm en ik kreeg alle modder , steentjes en wat verder in de berm lag over de auto heen . heb de vrachtauto gevolgd en kenteken genoteerd en meteen met de firma gebeld .
enigste nadeel is dat je moet kunnen bewijzen dat er nog geen steenslag op de auto zat voor het gebeurde , kortom niet haalbaar . Ik had uiteindelijk 1500 euro schade , maar heb maar 500 euro vergoed gekregen :swear
origineel gepost door janneman vectra c
origineel gepost door crossagek
gister met de vouwwagen op stap geweest en wanneer ik de richtingaanwijzer aan doe , dan knippert hij eerst 3-4 keer heel snel alsof er een lampje kapot is en dan gaat hij goed knipperen , weer een vage storing er bij dus :swearOok dat heb ik bij de mijne en ook bij mijn vorige (GTS)
Jan
daar kan hij wel oud mee worden dus :P nou dan laten we het gewoon zo ;)
gister met de vouwwagen op stap geweest en wanneer ik de richtingaanwijzer aan doe , dan knippert hij eerst 3-4 keer heel snel alsof er een lampje kapot is en dan gaat hij goed knipperen , weer een vage storing er bij dus :swear
En vandaag een lekke band gereden met de vec :swear stuk ijzer van 3 cm lang er in , 1 voordeel ik weet nu wel dat de bandenspannings sensoren werken :P
mijn vectra blijft op vakantie in nederland :P
2 weekjes creperen , eh ik bedoel kamperen in de buurt van emmen .
alleen ik ga pas 1 augustus weg , dus mijn foto komt nog van de camping hahaha
zoals fearless zegt zo ga ik het ook doen met mijn kadett luchthappers in mijn corsa A kap
Ik heb van de kadett kap een flink stuk rond de happer uitgeslepen en dit wordt in mijn A kap gelast , dit is de enige juiste manier om die dingen te monteren
gister even bij de dealer geweest ivm een motorstoring in de vec :o chef werkplaats heeft hem uitgelezen .
probleem met de bobine gaf hij aan , meteen even gehoord wat een nieuwe bobine zou kosten , slik ai 350 euro ai slik .
vanochtend werd ik gebeld door de dealer en ze hadden het tijdens de koffie nog even over mijn storing gehad en alle monteurs zeiden meteen dat het aan de bougies lag , dus volgende week even 4 nieuwe bougies er in en dan moet het weer goed zijn :thumbup scheelt gelukkig een paar euro’s :angel
13 juli 2010 om 06:43 In reactie op: corsa tr erbij gekocht update 12-07-2010 dikke bumpers gespo #17691061origineel gepost door rammaz
en wat brengt zon orginele tr dan nog op….300 euro?ach ieder zn ding toch?
als je niet weet waar je over lult , weest dan zo slim om je stil te houden .
zei mijn opa ook altijd en slaat ook behoorlijk op jou :hmmz
Meeste TR ’s zitten inmiddels rond de 1000 euro en meer kwa vraagprijs en dan heb je een middelmatige auto kwa roest , kneiterharde exemplaren wordt zo 1250 -1500 voor gevraagd en meer .
zo rammaz , weer wat geleerd vandaag , misschien kun je nu mee praten :hmmz
werd mij vandaag verteld bij de dealer dat de bridgestones die ik op mijn vectra heb liggen erg goede banden zijn voor de vectra met het oog op het al besproken cuppen van de banden ;)
origineel gepost door koekwous
ik had trouwens tevoren best je angeleyes over willen nemen :Pdie waren er meer
nee de garagehouder waar ik de gsi ingeruild heb wou ze graag in de auto houden , hij vond het ook veel mooier staan dan de orginele units
waarschijnlijk weet ik het probleem al met de verlichting :hmmz
heb de stekker van de vouwwagen even open gehad en gekeken en het probleem zit hem in de aansluiting van het normale licht . mijn aanhanger en vouwwagen hebben beide de verlichting links en rechts op 1 pool van de stekker zitten ( stekker van de corsa A zit verlichting ook op 1 pool ) en in de stekker van de vectra zitten links en rechts gescheiden en hij constateert dus dat 1 kant van de verlichting niet werkt , terwijl het wel gewoon werkt .
auto rijd er niet minder om dus laat het mooi zo , anders kan de aanhanger niet meer achter de A corsa ;)
waar ik meer mee zit is het motor managment lampje wat brand en wanneer ik even lekker doortrek gaat het knipperen :hmmz heb de auto zonder garantie gekocht , dus hoop niet dat dit in de papieren gaat lopen :(
gisteravond even geprobeerd met de vouwcaravan en hetzelfde probleem .
Ik moet maandag toch even naar de dealer om de auto uit te laten lezen aangezien het opel klantenbindings lampje is gaan branden na een stoplicht sprintje :hmmz
vraag ik dan meteen even naar het lampjes lampje :P
Ik heb em netjes op de orginele manier aangesloten ;)
trekhaak + kabelboom naar dat stekker blok achter het linker paneel . trailer module zat nog in de auto , maar heb er ook nog 1 bij de kabelset gekregen .
Alle verlichting werkt wel naar behoren .
Nu heeft mijn aanhanger 2 lampen achter en op de voor- en achterkant van het spatbord zitten nog 2 breedte lampjes . kortom 6 lampjes in totaal , misschien dat het hier aan ligt.
zal vanavond mijn vouwcaravan eens aansluiten , die heeft 2 lampjes , even kijken wat hij dan doet ;)
waarom 2 dezelfde topics ????????????
7 juli 2010 om 21:39 In reactie op: Binnenverlichting corsa swing 1995 1.4 i is kapot (HELP) #17692114heb je wel tekst op je TID ??
als je ook geen tekst hebt dan is waarschijnlijk het stekkerblokje achter op je TID stuk , kwaal van de corsa B :thumbdown
waarschijnlijk is die extra rode draad op je lampje achter in de kofferbak een geschakelde + wat zou betekenen dat je lampje altijd brand als je de motor hebt draaien . ( niet lekker voor je lampje en bekleding , want dat lampje kan erg heet worden )
als je een multimeter hebt , trek eens de schakelaar van de kofferbakverlichting er uit en meet eens zonder contact of je hier een constante stroom hebt op je schakelaar :hmmz
ik weet niet waar je woont , maar misschien dat iemand hier van het forum een multi meter heeft en je kan helpen ;)
-
AuteurBerichten