Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik doelde een beetje op de reactie van astraHcdti:
[rquote=1878320&tid=143465&author=astrahcdti]wat me ook heel erg opviel dat corsagek niet aangegeven had dat de vectra gts mamkementen had reden was ( praktische redenen )[/rquote]
Ik heb gewoon eerlijk in mijn verkoop advertentie en bij de inruil vermeld wat ik met de auto heb gehad .
eind december heeft een kameraad van mij de vectra onder handen genomen en hij heeft meerdere pakkingen en keerringen vervangen oa de krukas keerring .
In het onderhouds boekje heb ik zelfs nog een blaadje geplakt met het onderhoud wat ik zelf aan de auto heb uitgevoerd . bougies , olie + filter , xenon lampen , banden enz. enz.
Vraagprijs vind ik zelf ook hoog , maar ja dat is net wat teun zegt de opel dealer he .
lekker dat ik meteen zwart gemaakt wordt :thumbdown
De auto is wel degelijk om praktische redenen weg gegaan .
Ik heb de auto gekocht in juli met 89.500 km op de teller omdat mijn vriendin zwanger was en een corsa C gsi dan niet echt practisch meer is .
Ik heb idd ook de nodige mankementen aan de auto gehad , maar deze zijn ook gerepareerd door mij en eerlijk vermeld bij verkoop .
De reden dat de auto weg moest is het feit dat onze dochter momenteel in groningen behandeld wordt aan een tumor in haar nier en ik vanwege het werk ik op en neer moet reizen . ik rijd nu 200 km per dag , dus 1500 km per week en met een vectra 2.2 16V is dat niet te doen met de huidige benzine prijzen .
De reperaties waren inmiddels ook de pan uitgerezen kwa kosten en het vertrouwen bij mij was weg in de auto , mede met het oog op de kilometers die ik zou gaan draaien per week wou ik gewoon een betrouwbare auto onder mijn kont.
De olielekkage was verholpen en de auto heeft 2 weken naast huis gestaan omdat de garage hem niet met 100.000+ kilometers wou hebben . Dat hij nu weer olie lekt vind ik vaag want hij was lekvrij toen ik hem weg deed .
De koppeling heb ik nooit problemen mee gehad , maar wel met het elektronisch geregelde gaspedaal waar ik maar niet aan kon wennen en de auto sloeg mij dan ook regelmatig af omdat ik tussendoor in een corsa a uit 1985 reed welke ik op de koppeling weg kon laten rijden zonder gas bij te geven.
Al met al was het voor mij ondanks de tegenslagen een heerlijke reiswagen , maar finacieel was het gewoon niet meer te doen om de vectra op de weg te houden .
Ik vind het wel jammer dat ik hier dan moet lezen dat iedereen een mening heeft over de auto terwijl men de auto zelf niet eens kent :thumbdown
vanmiddag rond half 4 in groningen op de ring een grijze astra G station gespot met black-chrome velgen , sticker op de tankklep en een mooie ( lumma? ) spoiler .
kenteken begon met 44-H?-??
Ik reed daar met mijn zwarte astra G station met irmscher logo op de klep .
[rquote=1869940&tid=83325&author=sw16v]Mooie astra, was mooi ding vol opties toch?[/rquote]
niet zoveel opties als op de GTS hahaha .
moet bij deze auto weer wat meer zelf doen ipv de computers , maar daarintegen ook weer minder kans op storingen ;)
Veiligheid:
ABS
Centr. deurvergrendeling afst.bed.
Cruise control
Dubbele Airbag
Gordijnairbags
Stuurbekrachtiging
Traction control
Zij-airbagsInterieur:
Airconditioning (climate control )
Boordcomputer
Buitentemp. meter
Deelb. achterbank
Elektr. ramen voor
Radio/CD
Sportstoelen
Stuur in hoogte verstelbaarExterieur:
Bumpers in carrosseriekleur
Lichtmetalen velgen
MistlampenHeb de eerste verandering al in huis liggen in de vorm van 2 booskijkertjes :angel
15 februari 2011 om 19:23 In reactie op: 8 mei Internationale Opel Meeting Opel Team Klazienaveen #17797508Ik ga dit jaar proberen met de corsa TR te komen .
hopen dat ik dit jaar zonder shade over die rubberen matten weet te komen of worden de gaten van te voren even aangevuld ??
update van mijn audio :




foto’s zeggen meer dan woorden :lol:
let niet op de dradenbende , dit wordt nog weg gewerkt . Had alles even
aangesloten om te testen en ik zit nu met pijn in de hersenpan achter de laptop :eek: :eek:[rquote=1869213&tid=142634&author=Mick90]Ik heb ook last van wat gerammel uit de deuren als ik de muziek op heb staan… een flinke ram er tegen en het is tijdelijk weg.[/rquote]
grote kans dat het paneel ooit los is geweest en in het midden van het deurpaneel zit ook een klikplug welke vaak niet goed weer vast klikt bij montage ;)
ik heb sinds een week een astra 1.8 16V station uit 2003 en bevalt me prima .
heb ook proef gereden in een 1.6 16V , maar ik merk duidelijk aan de 1.8 dat deze makkelijker meekomt met het verkeer en inhalen gaat ook vlotter .
elke auto heeft wel zijn rammels , zelfs een vectra GTS die ik hiervoor had .
irritante rammel bij de binnenverlichting , bleek een stekkertje los te liggen .
rammel in de deurpanelen wil nog wel eens voorkomen als een paneel er af geweest is en niet weer goed met al die klikplugjes vast gezet is ( zelf ervaring mee )
dat kraken van de rubbers is een veel voorkomend probleem bij de latere opels ( corsa B nooit last van gehad , corsa C wel , vectra GtS wel , astra G station nog geen ervaring ) en de corsa A uit 1985 die ik hier staan heb hoor ik ook nooit gekraak , alleen rammels , maar ja die is 11 cm verlaagd .
van die ruitenwissers , mijn astra G is mijn eerste auto met flatblade wissers en tot nu toe goede ervaringen .
die stoel heb ik geen ervaring mee , maar met een krakende/piepende bank wel , ik heb toen de bekleding los gehaald en er bleek 1 veer niet goed in de houder te zitten , goed gezet en weg was de kraak/piep
je lucht massa meter kan wel eerder stuk gaan , aangezien een open lucht filter eerder fijn stof doorlaat dan een standaard filter .
Aangezien je lmm dan het eerste is wat na je luchtfilter zit , krijfgt deze het stof te verwerken en daar houd een LMM niet zo van
vandaag de gele mistlamp pitjes vervangen door blauwe .
morgen foto’s :P
gister mijn astra opgehaald en vandaag meteen de verlichting maar nagekeken .
heb nu weer 2 bluevision look-a-like pitten ipv 1 gele en 1 groenachtige .
morgen even 2 blauwe H3 lampjes halen voor mistlampen en 2 blauwe lampjes voor de stadslichten .
[rquote=1865603&tid=142200&author=hanskadett]he die verbrede gt in 14 inch heb ik nog liggen wel zonder rubber en moeten nog gespoten worden:P[/rquote]
had je mijn PM nog gelezen over deze velgen op het corsa a forum hans ??
ach wees blij dat je tegen de rupskraan reed en niet andersom :P
oud collega van mij had net een nieuwe auto , achter zijn rupskraan geparkeerd ,kraan starten , nog een ochtend bakkie en werkbespreking en daarna in zijn kraan klimmen en zonder na te denken achteruit rupsen :o
zag er vreemd uit hoor een rupskraan tot het voorraam boven op een auto :jerry
mijn station die ik sinds vanmiddag in mijn bezit heb :
Astra G 1.8 16V wagon sport edition II uit 2003





betere foto’s volgen nog ;)
[rquote=1863534&tid=142295&author=2e-c14nz]zo’n sr bumper is gewoon De bumper voor een a. en een a3 beter? ik weet het niet hoor
… ik dacht dat er altijd gaten in zaten voor lampen?[/rquote]de gaten zitten er niet altijd in ;) staan als het goed is wel afgetekend op de binnenkant van de bumper .
deze lippen zijn idd schaars en de meeste zijn inmiddels gered , dus je ziet ze alweer steeds meer op de corsa A :D
vergeet niet dat je met dit koude weer zowiezo eerder vocht in de olie kan krijgen ;)
had er met mijn corsa TR geen last van omdat ie binnen stond , maar na een paar dagen buiten kreeg de TR er ook last van .
Mijn GTS staat ook al een paar dagen stil en deze heeft er ook last van , terwijl deze olie er nog maar een paar weken in zit .
nu wel ja , maar eerst stond er corsa C ipv corsa D
even zoekfunctie gebruiken ;)
is al meerdere keren voorbij gekomen deze vraag .
maar champagne kleur in je dash is voor mij nieuw bij een corsa C :hmmz
zoals ik begrijp blijft de snelheidsmeter op 0 staan .
dus het probleem zit in de pulsgever en die blauw/rode draad waar spanning op staat .
ik heb mijn zwarte draad van de pulsgever verlengd naar binnen en aangesloten op de zwarte draden van de digidash om mijn gestuurde + te pakken .
blauw / rood zit op de blauw/rode draad op de stekker van de digidash en massa heb ik onder de kap gepakt van een bestaand massa punt en bij mij werkt het perfect .
de blauw rode draad hoort geen spanning op te staan , die brengt de pulsen over naar je dash .
de zwarte draad van je pulsgever moet een gestuurde + zijn , dus op contact moet hier spanning op staan .
en de bruine is massa .
ik denk dat er beugels op de keienvanger komen die recht vooruit steken en hier haaks ronde mistlampen op zoals de SR . de rondingen die je uitzaagt vallen dan waarschijnlijk de achterkant van de lampen in .
Dat is het enige wat ik kan bedenken :hmmz
Ik moet binnenkort mijn A2 gsi bumper er toch af hebben om te spuiten , dus dan zal ik eens opletten of die van mij het ook heeft :hmmz
En sja, in hoeverre je de extra kwaliteit merkt in een auto zet ik m’n vraagtekens bij ;)
Een auto is niet bepaald een audiofiel verantwoorde omgeving voor Hi-Fi of surround ;)
Allemaal rare hoeken, bochten, obstakels etc waardoor je geluidsbeeld nooit perfect zal zijn ;)hmmm moet je eens bij mij in mijn TR stappen , dan kom je erachter dat een auto best wel geschikt is voor een mooi stukje geluid . als je maar de juiste speakers en materialen op de juiste plaatsen gebruikt ;)
school harderwijk , SOMA college toevallig ??
1.0 met carburateur moet wel een A corsa zijn en dus een 4 cilinder .
zoals men zegt de contactpuntjes even controleren .
met dit weer wil er ook vocht in de verdelerkap komen , even goed droog maken en dan nog eens proberen .
luchtfilter wanneer is deze voor het laatst vervangen ?
hoe is je carburateur ? is deze schoon ?
blijft je choke niet hangen ? ( motor krijgt teveel benzine wat niet goed verbrand en dus niet lekker lopen van de motor )
2 februari 2011 om 06:41 In reactie op: Controle beurt om fabrieksgarantie te behouden???? #17804686wel op naam , niet op kenteken ;)
even voor de topicstarter , heb je wel opgelet toen je de auto kocht ?? dit is je allemaal verteld bij aankoop .
Een nieuwe auto heeft het eerste jaar wat extra aandacht nodig , olie moet vervangen worden aangezien deze het eerste jaar met een andere olie rijd om alle onderdelen in het het blok goed op elkaar in te laten slijten . Kleine mankementen en storingen kunnen opgespoord worden en verholpen .
jij denkt misschien dat ze alleen olie verversen , nou nee hoor , alles wordt nagelopen en vervangen en gecontroleerd om eventuele fouten / mankementen snel aan het licht te krijgen .
Ik snap dat je even schrikt van die prijs , maar ja mocht er wat stuk gaan over een maand dan ga je jezelf voor de kop slaan en denken van : oh had ik maar die beurt laten uitvoeren ;)
-
AuteurBerichten