Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ach ik heb ook zo’n astra station 1.8 16V uit 2003 en voor de hobby een corsa A TR 2.0 16V uit 1985 , maar bij de laatste wintertest kwam de corsa wederom beter uit de test terwijl ze beide het gewoonlijke onderhoud krijgen hier .
oke kwa comfort is de astra sport uiteraard beter dan de corsa die voor 12 cm en achter 9 cm verlaagd is :-P :-P
die stabistokjes kun je heel makkelijk zelf controleren , willen ze heel gemakkelijk draaien dan zijn de kogels uitgelubberd in de kunststof stangen ;)
Ik was voor 50 euro klaar en ik heb er nu 2 metalen stangen onder zitten .
ik had ook dat krakende en klapperende geluid bij drempels en slechte klinkerwegen ;)
zijn de stabistokjes tussen subframe en veerpoot ;)
had dezelfde klacht en heb me doodgezocht naar de kwaal omdat je het door de hele auto lijkt te horen , tot ik iets las over de stabistokjes aan de voorkant .
Nadat ik deze vervangen had waren alle bijgeluiden verleden tijd . laatst een collega van mij dezelfde kwaal met een astra H en ook daar de stabistokjes vervangen en ook daar de bijgeluiden verdwenen ;)
weet dat er een hogere spoiler opzat en voor de rest heb ik niet zozeer op de auto gelet . snelheid lag iets te hoog om eigenlijk goed op de auto te kunnen letten :-P :oops: :oops:
vanmiddag op de snelweg bij meppel een leuke snelle blauw / paarsachtige calibra gespot voor mijn neus .
Ik reed achter je in die groene A corsa ;)
veer gebroken waarchijnlijk , een bekende kwaal van de C ;)
In nederland is er ook ooit 1 gebouwd en daarna in de vergetelheid geraakt , weet uit betrouwbare bron dat er inmiddels weer aan deze auto gewerkt wordt om hem op de weg te krijgen .
De normale sets neon under the car ( hier gaat het om neem ik aan ) zitten klemmen bij die je aan de auto vast kunt zetten en waarmee je de buizen vast kunt zetten ;)
ik had het bij mijn corsa destijds met ty-raps aan de side skirts vast gemaakt . en bij de voor en achterbumper hetzelfde verhaal .
omkeuren zou dan in principe dus 53 euro kosten , omdat de 1.4i ook uit een b komt ? , was ik ook kwijt voor mijn corsa TR 2.0 16v namelijk .
grote controles hebben we niet zo veel in friesland en de corsa komt nooit veel verder dan 25 – 30 km van huis , dus zie het niet zo somber in ;)
waarom omkeuren ??
gaat er in vermogen op achteruit , want gaat van 65 naar 60 pk .
Hoor jullie al denken wie doet er nu een swap met vermogensverlies ? heel simpel de corsa waar de 1.4i in moet zit in de stickers van mijn zus haar kapsalon ( aan huis ) , dus ze rijd er puur in voor het werk en de rotte corsa sloop ik voor iemand die de ruimte niet heeft en als dank voor bieden van de ruimte krijg ik de motor ;)
ik heb in principe alles tot mijn beschikking . bak overzetten is het probleem ook niet voor mij als de snelheidsaanduiding een probleem zou zijn .
Ik heb inmiddels van de donor de complete motorboom apart liggen met ECU .
moet me alleen nog even verdiepen in het brandstofsysteem , heb de nodige ervaring in de a corsa , maar een b zover kaal halen is zelfs voor mij even nieuw , dus moet de locatie van alle delen zoals filters en brandstofpomp nog even uitvogelen ;)
voor de rest haal ik de motor er uit met de motorsteunen er bij voor zover alles wat los wil , want tot nu toe zijn er veel delen die los komen met stukken auto er aan zo rot is de auto :( :???:
@wim-v6 wrote:
Je hebt ze ook met Corsa-A achterlichten.
zo heb je ze ook zelfs met voor en achterlichten van een Peugeot 205, en met achterlichten van een Peugeot 505 Break (ouwe meuk)
Heb ze ook al gezien met de achterlichten van een Citroen C5 1e versie sedan.Wel geinig, kan je gewoon Hippe lampjes plaatsen in je Brommobiel (angels / Lexus / Led oid).
Willem
die corsa a achterlichten passen helaas niet in de corsa a ;)
heb er toen naar gekeken omdat ik zo’n mini race wagen zag met rood witte achterlichten , helaas pastten deze niet in mijn corsa a omdat ze een iets ronder buitenframe hebben waardoor ze niet mooi aansluiten :(

voor dezen geldt hetzelfde verhaal , passen net niet in een corsa hoewel ze er sprekend op lijken , dus misschien mis productie van opel :angel

over het algemeen wordt de corsa vanaf 1983 met de grill en bumper in 1 stuk als A1 beschouwd .
in ’88 kwam de A2 met de losse bumper en losse lamellen grill .
en in 1991 kwam de A3 met smallere koplampen en de grill die doorloopt onder de lampen .
vanaf 1983 was er dus ook de 2deurs sedan ook wel TR genaamd met een losse voorbumper en losse ruitjes grill .
deze werd ook zo rond 1988 afgelost door de corsa sedan met 4 deuren en deze had dezelfde neus als de a2 hatchback .
en ook de sedan werd vanaf 1991 geleverd met de A3 neus ;)
ja leuk he die satbi stangen die niet los willen :???:
ik heb ze paar weken terug ook vervangen , maar ik had kunststof exemplaren er onder zitten die ik eerst met geweld kon verwijderen en toen had ik wat meer ruimte om de kogels los te krijgen
mijn ruitenwissermotor gerepareerd met onderdelen van een doorgebrand exemplaar van de sloop ;)
ruitenwisser bleef midden op het raam staan in de ruststand en nu gratis weer een goed werkend systeem king:
is een kwaal bij vele opels ;)
mijn historie : corsa b , voorveer L + R gebroken in tijdsbestek van 6 jaar , vectra GTS voorveer gebroken , astra G wagon achterveer gebroken ( altijd onderste winding en bij de astra vorig jaar 1 veer vervangen en de andere doet het nog steeds prima ).
@Andre_Ede wrote:
@crossagek wrote:
astra G wagon sportedition II
bj. 2003
motor : 1.8 16Vhuidige km stand 163.250
2 maanden terug in februari voor de geboorte van onze dochter stond de teller nog op 151.000 km :angel
Aha je ontvlucht het huis king: :jerry
was het maar waar hahaha , nee dochter is 11 weken te vroeg geboren , dus heeft eerst 7 weken in groningen gelegen en ik ging elke dag op en neer , dus kwam dagelijks 180 km bij op de teller . nu ligt ze in leeuwarden en komt er nog maar 100 km bij per dag . al met al tikt dit lekker aan :angel
dit is een griptang :

wat jij bedoeld met verstelbare steeksleutel is een baco en dat gaat ook niet helpen ;)
motorblokje brandend is een meer motorisch gerichte storing , dit lampje brandend is een elektronisch gerichte storing . kortom richting ECU missende signalen van eventuele sensoren .
weet er inmiddels alles van gezien de kerstboom perikelen met mijn astra , had die kerstboomverlichting om de haverklap branden danwel gelijk of onafhankelijk van elkaar :(
astra G wagon sportedition II
bj. 2003
motor : 1.8 16Vhuidige km stand 163.250
2 maanden terug in februari voor de geboorte van onze dochter stond de teller nog op 151.000 km :angel
ik heb me er ook ook moeten lullen toen ik de vraag kreeg bij het rdw met mijn corsa A omkeur naar C20XE , dus ik heb ook nog een verhaal voor je eventueel ;) ( ik wist de historie van het blok wel , maar had geen paieren of factuur )
nieuwe stabi stokjes gemonteerd en stuurt weer als vanouds . ook zijn alle rammels weer weg
hoe iets kleins grotere problemen kan veroorzaken ;)
probleempje met brandstoflekkage opgelost bij mijn corsa A TR en frame in de kofferbak gemaakt voor de audio .
morgen de auto even testen naar leeuwarden , kijken of we het parkeerterrein van het ziekenhuis op kunnen komen :-P
-
AuteurBerichten

