Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
13 juni 2011 om 23:05 In reactie op: corsa a tr oldtimer: technische vragen lijst voor de kenners #17874406
tankmeter probleem zit hem echt in de vlotter . de corsa hatch heeft een vlotter bovenin de tank zitten onder de achterbank , de tr zit achter in de zijkant van de tank boven de achteras en blijkbaar geeft deze constructie meer krachten op de vlotter en gaan ze sneller stuk .
Ik rijd nu met mijn TR met 1.3S blok al 2 jaar puur op loodvrij en zonder problemen . Enige nadeel is dat je koppakking eerder kapot kan gaan , maar ja die kosten heb ik in die 2 jaar al terugverdiend door geen dure loodvervanger te hoeven kopen .
stationair toerental kun je regelen met de gaskabel ( onder dat groene lipje ) of door middel van de CO schroef te verstellen .Toerenteller is makkelijk te installeren in de auto aangezien alle bedrading voorbereid in de auto ligt ;) Groene draad vanaf je bobine ligt in je kabelboom tot ongeveer 15 cm voor de stekker van je tellerbak , daar zit hij dubbelgevouwen in je draadboom getaped ;)
de banden onder een TR zijn standaard 135-80-R13 , ik heb nu 185-55-R15 er onder liggen met een waarde van ET39 en ik vind dit lichter sturen dan de standaard fietsbandjes , maar ja dat kan per auto verschillen ivm uitlijning , wielstand enz. enz.
@funkycorsa wrote:
@crossagek wrote:
[rquote=1912250&tid=138333&author=16VCalibra]Niemand?!?!? Zou wel tof zijn als we een club aanmaken geheten: Opel-Forum Team. Staan we ook nog eens met zn alle van de club gezellig bijelkaar![/rquote]
verzin eens wat orgineler :sleeping
sta er al met het CORSA A TEAM , dus geen behoefte om met een ander snel bedacht team er te staan :sleeping
als je de a er tussenuit haalt :P,
corsateam.nl bestaat namelijk al 2 jaar ;)leuke dag gehad iedereen? :kewlpics
Daarom is het ook Team Corsa A ( typfoutje en woordenverwisseling van mijn kant :oops: :oops: )
Maar des al niet te min een leuke dag gehad met lekker veel auto’s op de stand bij ons en bij de buren hier van het forum ;)
@Piele jij hoorde bij de buren thuis , maar vanwege de kiekert die ik van je gekregen heb zie ik het door de vingers ditmaal :lol: :lol:ik ga nu die kant op
Ik heb astra achterveren onder mijn TR . Past allemaal net ;)
ik betaal voor mijn TR 5 euro p/m , maar ga naar een andere verzekering want ik heb maar 5000 km per jaar :shock:
dat oogje moet je niet als basis nemen ;)
heb hier 2 zwart oog accu’s staan uit de cross , waarvan ik 1 regelmatig gebruik als startaccu en bijna nooit hoef bij te laden .
audio heeft er niks mee te maken ,
Bij dagelijks gebruik en een goede accu kun je wel 4 tot 5 keer achter elkaar starten voordat de accu leeg is . Bij een auto die soms een complete week stil staat is het verhaal wel even anders . Wat denk je van een radio met een geheugen , een display met klok die de tijd wel moet onthouden , cv die wel op slot moet blijven , eventueel een alarm . Dat zijn toch al gauw een paar stroomvretertjes die in een week een slechte accu wel leeg trekken .
zoals je zelf al aan gaf heeft de auto een jaar stil gestaan bij de dealer en is de accu waarschijnlijk van 2005 en dus 6 jaar oud ( is vaak wel de leeftijd dat ze gaan ). Dat hij vrijdag , zaterdag en zondag wel startte komt gewoon doordat je lang genoeg gereden had en er dus net genoeg spanning voorhanden was om te starten . Bij korte stukjes laad hij niet genoeg bij en zet je hem weg met een half lege accu .
Die auto’s met ECU zijn behoorlijk kritisch kwa spanning , spanning onder bepaald nivo en ze starten al niet meer .
Ik weet niet waar je woont , maar misschien dat hier iemand zit die de accu voor je wil doormeten , want ik ken de kwik-fit langer en die meten en zeggen meteen dat de accu stuk is , de dynamo en dat dit allemaal vervangen moet worden . En hun mooiste verhaal komt dan : zij kunnen dat veel goedkoper doen dan een ander :jerry
zonder spacer moet dat wel passen . Ik had die spacers nodig ivm met mijn schroefset .
aangezien voor dus een cm naar buiten kwam heb ik achter ook een cm naar buiten gezet .
dit is dus 185-55-R15 op ET 49 ( eigenlijk ET 39 ivm spacer ) en 10 cm verlaging ;)

gister mijn project bumper gespoten en vandaag gemonteerd op de auto .
Is nog niet af , maar goed genoeg voor DAF aankomende maandag :angel


Op de 2de foto zie je een onregelmatigheid in de bumper die je in werkelijkheid veel minder ziet ;)
supermooi is het nog niet , maar komende winter steek ik er wel weer wat meer tijd in :angel :angel
corsa sedan zou ik niet op 17 “zetten , staat als een vlag op een strontschip . 15” is wel max kwa mooi staan .
corsa sedan heeft ronde schermen wat al een voordeel is met bredere banden in combinatie met verlagen .
Ik heb nu 185-55-R15 op calibra velgen liggen , dus standaard ET 49 , maar rijd met spacers van 10 mm . Mijn auto is voor 10 cm verlaagd en achter 8 cm en bij mij loopt niks aan .
Nu moet ik zeggen dat ik voor niet veel ruimte meer over heb .
nette corsa :thumbup
en dan zijn er mensen die 550 euro bieden :hmmz
jammer dat die personen de waarde niet inzien van zo’n auto , voor mij is het niet haalbaar dus bieden is al zinloos :(
A1 en A2 hebben de grote koplampen met de grill er tussen in .
A3 heeft smalle koplampen en de grill loopt door tot onder de koplampen .
Als jij van A3 naar A2 wilt komt er meer kijken dan alleen koplampen , knippers en grill vervangen .
Je moet namelijk ook je zijschermen vervangen door die van een A2 ;)
@wesley015 wrote:
@crossagek wrote:
voordeel van die ouwe stationwagons is wel dat ze hoog op de pootjes staan , dus een verlaagde goed gestroomlijnde corsa schuift er zo onder :-P
maar nou moet ik eerlijk zeggen dat ik de schade aan de corsa nog mee valt ondanks de rare schuiver en klapper die hij gemaakt heeft .
nieuw frontje er in , nieuw spatbordje , 100% in orde maken en gaan maar weer :-P .
En de voorruit, A style en de portier style niet repareren? :afro
kijk eens goed , die passat staat met de band op het voorraam , daarom is het raam stuk ( kost je 65 euro eigen risico als je goed verzekerd bent :-P )
de A stijl en deur zijn niet eens geraakt , zelfs de spiegel zit er nog aan ;)
wonderbaarlijk genoeg zie ik zelfs nog het ophangpunt aan de bumper zitten die normaal achter die randjes aan het scherm vast zit, nou als er iets slap is en snel stuk is het dat ophangpunt wel :-P
voordeel van die ouwe stationwagons is wel dat ze hoog op de pootjes staan , dus een verlaagde goed gestroomlijnde corsa schuift er zo onder :-P
maar nou moet ik eerlijk zeggen dat ik de schade aan de corsa nog mee valt ondanks de rare schuiver en klapper die hij gemaakt heeft .
nieuw frontje er in , nieuw spatbordje , 100% in orde maken en gaan maar weer :-P .
@eddie V6 CDTI wrote:
Ik heb mijn auto nu ruim 3 jaar en 45000 km en kwam er dit weekend achter dat ik een verstelbaar stuur heb. :shock: :shock:
Dus het zijn niet alleen vrouwen.
Doe ik met je mee , ik had een paar jaar terug een corsa C gsi en nooit de stuurverstelling kunnen vinden , tot ik na een jaar het boekje een keer doorneusde en de beschrijving zag :angel :angel
normaliter rijd ik gewoon rond in mijn corsa of astra station .
maar ja voor het werk moet ik ook veel rijden en dit doe ik met een Nissan .
deze nissans :angel

of op deze 1.8 tonner
of op deze 3.2 tonner18 mei 2011 om 00:07 In reactie op: Vectra GTS Emma wedstrijd install, Filmpje db Meting online #17751741@Vec Station wrote:
filmpie van mn meting afgelopen zondag, 148 db, SHAKE IT :D
http://www.youtube.com/watch?v=sqHCPWKZgUg” onclick=”window.open(this.href);return false;
hahaha heerlijk :thumbup
was bij emperor aan de meter hoorde ik wel , die meter hangt ook regelmatig in mijn corsa TR .
maar dat voorraam , ik wist dat het slap was in die hoeken , maar zo slap :shock: ( ik kreeg toen bij mijn GTS een steentje op het raam op de hoek en meteen gescheurd )
in de zijkant van je dashboard bij de passagiersdeur zit een klepje . als je deze er uit wipt kun je een schakelaar omzetten met je autosleutel en is de passagiersairbag uitgeschakeld en kan er een maxi-cosi voorin gebruikt worden .
wanneer je de airbag uitgeschakeld hebt dan gaat dat lampje branden ;)
mijn ouders hebben dit ook op hun agila uit 2008 , ik mis deze functie helaas op mijn astra G station uit 2003 :???:
als je nou eerst eens van die smeileys af blijft te klikken , scheelt al een boel ergernis en maakt het wat duidelijker leesbaar en ik denk dat je dan ook meer zinvolle reacties krijgt , want wat ik nu zie kan mijn dochter van 5 ook typen .
misschien moet je ook eens vertellen om wat voor auto het gaat die je gezien hebt dat kan ook een heleboel schelen om te oordelen of het verbruik veel of weinig is .
ik ben bezig een custom made gsi bumper te maken voor mijn TR , dus ben veel in de garage .
was op een gegeven moment toe aan plamuren , maar mijn plamuur was bijna op , dus zeg tegen mijn vriendin dat ik even naar de bouwmarkt ga voor plamuur voor de bumper .
zegt zij : maar dat hoeft niet want je hebt binnen nog plamuur liggen , ik pak het wel even
komt ze aan lopen met gipsplaat plamuur :jerry
ja toen heb ik me wel even achter hetoor gekrabd
@Vec Station wrote:
@Vec Station wrote:
Wel even handig om er ook bij te zetten op wat voor meter het was, zit nogal verschil in.
mijn vorige wagen een vectra b station
2×12 inch mtx 9500 serie.termlab meter 148 db
Microfoonmeter 153 dbAfgelopen zondag in klazienaveen een meting gedaan met mn nieuwe wagen,
termlab meter 147,9 dB
ik sta vaker aan een termlab meter en scoor dan 4 db meer dan zondag in klazienaveen gescoord , heb jij hier ook ervaring mee ( had iets gelezen over 150 dB in je GTS ?? )
@bukzzzie wrote:
@crossagek wrote:
Ben deze auto regelmatig tegen gekomen op meetings in het noorden en oosten van het land en regelmatig met de eigenaar gesproken .
Eigenaar zit bij team dzine ( http://www.team-dzine.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; )
Is een erg nette auto ;)
hier zeg je dat wel…
en op c-drivers niet als het gevraagd word? :jerrydaar had ik de vraag nog niet gezien king:
Ben deze auto regelmatig tegen gekomen op meetings in het noorden en oosten van het land en regelmatig met de eigenaar gesproken .
Eigenaar zit bij team dzine ( http://www.team-dzine.nl )
Is een erg nette auto ;)
vandaag weer even geknutseld aan mijn custom made corsa a TR / sedan GSI achter bumper .
gsi bumper er eerst op en model er in zagen :

dan de a2 bumper op maat en in model zagen :

dan heb je de maten en dan kan het plakken en de knutselclub beginnen




toen ik de maten had kon ik de boel in elkaar zetten



eerste plamuur sessie :

eerste schuur sessie :

gat van de trekhaak dicht gemaakt en de lip ook :

impressie van hoe het gaat staan ;)

morgen eens bedenken hoe ik de onder lip tot de spatlappen ga fabriceren / beknutselen :eek: :eek:
-
AuteurBerichten