Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@AK-tuning wrote:
je draait met een tang aan die “goude 5 hoekige” naar links of rechts, is even testen,, ik heb ze gister gemonteerd, en 1 ervan gratis af laten stellen bij de opel garage, toen bij de andere kant luchtfilter eruit en lichten richten op een lichtkleurige muur, en die lamp gelijk zetten aan de andere.
ja heel leuk , maar je links -rechts afstelling dan ??
je lampen zijn normaal gericht op de berm in nederland en het lijkt me sterk dat je dat goed hebt kunnen afstellen op een muur . Jou theorie gaat dus niet op , want je kunt gewoon niet koplampen afstellen zonder afstelapparaat . je kunt ze globaal op hoogte stellen , maar daar houd het op .
kan ook een LS zijn .
iets meer info over de auto zou wel makkelijk zijn . bouwjaar enz.
gezien de 4 bak , zit je niet in de A3 serie , maar in de A1 of A2 . dus de joy , sport en joy sport vallen al af ;)
@corsaracer wrote:
spuiter vinden die het zwart doet….
grijs metallic moet het worden , niet zwart :jerry :jerry
nee zonder dollen , als je naar een schade expert / spuiter gaat , die rekenen nogal wat .
gewoon zelf laten lassen bij bijv. robbywag of een ander die er ervaring mee heeft en dan zelf rustig de tijd en het geduld nemen om hem zelf strak te maken . ( schuren kan iedereen wel ;) )
dan laten spuiten bij iemand die het goedkoper doet dan een officieel bedrijf en dan ben je voor een 250 euro klaar ongeveer .
14 juli 2011 om 07:59 In reactie op: mijn astra station en de garage ( hij is weer klaar ) #17794435zo maar even een update ;)
Ik heb de astra nu 5 maanden en er zijn inmiddels 9500 km extra op de teller gezet :angel
Onze dochter is inmiddels geopereerd , de tumor die alle ellende veroorzaakte is verwijderd en ze is inmiddels weer helemaal de oude en ik hoef niet meer dagelijks 200 km te rijden .
De astra heeft ons nooit laten staan gelukkig op die ene storing na dan .
maandag gaat de astra een dag naar de dealer voor wat garantie klusjes :angel
einddemper valt uit elkaar en is lek ( vorige week hing het hitteschild helemaal los en rammelde )
middendemper is lek
traction control lampje is weer een keer gaan branden
lichtschakelaar heeft een slecht contact ( vorige week had ik de lichten aan volgens schakelaar , maar lampen branden niet )
koplampen zijn zo dof dat er geen licht in zit , in het donker rijden is een hel
dus dat gaan ze allemaal even nakijken voor me :thumbup
auto’s uit 1987 kun je nu ook nog wegenbelastingvrij krijgen he ;)
even carosserienummer controleren op bouwjaar , mocht dit 1986 zijn , maar pas in 1987 op kenteken zijn gekomen dan een brief sturen aan de belastingdienst ( niet rdw ) en je rijd wb vrij in je ’87-er ;)
( weet niet of ik dit nu op dit forum of op een ander forum had gelezen eigenlijk :oops: )
ik moest eerst ook altijd de choke gebruiken tot ik mijn toerental met de co schroef naar beneden had geschroefd .
Ik start nu altijd zonder choke en wanneer de auto loopt dan moet ik een halve minuut spelen met het gas om hem draaiende te houden , maar wanneer ik de choke er bij gebruik dan komen de verschijnselen die jij om schrijft , dus auto smoort er in omdat ie teveel krijgt .
Ik laat komende winter als de TR binnen staat mijn carb. reinigen in een ultrasoon bad bij een maat van mij op het bedrijf ( fietsen / brommer reperatie ) . Daarna ga of laat ik mijn carb opnieuw afstellen en dan maar afwachten wat de resultaten zijn .
meestal heb je de choke alleen in de winter nodig vanwege de koude lucht . Je voegt dan wat extra benzine toe om de verbranding te bevorderen . Bij warmer weer is de lucht ook warmer en komt makkelijker tot ontbranding met de normale hoeveelheid brandstof .
Maar ik moet zeggen het blijven carb. motors , dus met gebruiksaanwijzing ( net als vrouwen :angel ) en die gebruiksaanwijzing krijg je er vaak niet bij en moet je zelf uitzoeken / ondervinden ;)
mijn TR vorige week zaterdag op een oldtimer show in st. nicolaasga ( friesland )

zou je mij ook een exemplaar kunnen sturen ;)
ik heb ook zo’n ingewikkeld gasfabriekje op mijn 1.3S in mijn corsa .
ketting gaat rammelen , ervaring mee in de autocross .
Nee ik ben echt op zoek naar korte schokbrekers . veerweg begrenzer heb ik niet nodig want met die astra veren er tussen veert hij toch niet meer , ja alleen op 2 ringen en op de banden :angel
had ooit iets gehoord van c kadett schokbrekers dat deze korter zijn en passen , kan iemand dat bevestigen ??
of iemand die zijn TR ook 9 cm verlaagd heeft en een oplossing heeft ??
@Dennis-Corsa-B wrote:
Vandaag een Corsa C 1.4 16V GSi gekocht :angel
moeten nog wel wat kleine dingetjes aan gebeuren
:kewlpics

een 1.4 GSI ???
waarom niet de echte 1.8 16V die in de gsi thuis hoort , dan kun je tenminste ook rijden als een gsi . Een 1.4 is niet een super snel blok , dus dan had je in principe ook een sport kunnen kopen die meestal goedkoper zijn .
Ik wist trouwens niet eens dat een gsi geleverd was met een 1.4 , volgens mij zijn ze alleen geleverd met 1.8 16V .
in principe heb je alleen de spiegel nodig . Als het 1 met verstelmogelijkheid binnen is dan moet je ook een afdekplaatje voor binnenin hebben met een gat voor de verstelhendel .
voor de rest is het voorzichtig het kapje verwijderen aan de buitenkant ( kapje is zeer gewild ;) ) en kapje binnenkant en dan zitten de gaten al voorbereid , dus je kunt er zo een spiegel op schroeven ;)
@bramovic wrote:
stoere mannetjes hier.. met je domme afbeelding.
niet aan gedacht kerel. wou jou wel eens zien toen je voor het eerst een auto had. toen wist je ook meteen alles he wijsneus :sleepingzozo , 6 berichten al en dan al zo gaan praten :puke
verdiep je eerst eens in dit forum , dan had je geweten dat er een te koop / gezocht topic is waar je je vraag kunt stellen of zelf op zoek kunt gaan naar velgen .
zoals eerder aangegeven is het wel makkelijk wat voor auto de velgen onder moeten , want ja onder een A corsa passen niet 225 banden en onder een D wel .
misschien ook makkelijk voor ons te weten of de auto verlaagd is of niet .
kortom meer info is wel gewenst en het juiste topic gebruiken ook .
de verzekering ziet niet of je auto wel apk gekeurd is .
Wanneer je een ongeval veroorzaakt en ze zien dat je apk verlopen is , is het nalatigheid van jezelf en hoeveel premie je ook betaald hebt dan keren ze gewoon niet uit .
Dus gewoon zo snel mogelijk een APK keuring regelen en niet rijden met de auto . Als je pech hebt doen ze morgen een uitdraai bij de RDW en zit je kenteken daar tussen en krijg je een prent .
nog een makkelijker truukje is een gebaksvorkje ;)
deze is gebogen en schuif je zo onder het oog van het omega clipje en dan wip je hem er zo af ;)
ben er achter welke draad waar aan hoort ;)
nu nog even aansluiten en dan moet het werken :D
voordeel is dat je de hoes toch moet vervangen , dus als je nu eerst de hoes in de lengte door snijd en verwijdert kun je de borgring heel gemakkelijk vinden en kun je eventueel met een schroevendraaier het borgringetje verwijderen ;)
Je kunt eventueel de aandrijfas in de bak laten zitten , omdat het soms best klote werk is om deze uit de bak te trekken als ie goed vast zit + als je hem laat zitten kun je de homokineet ook niet vernielen aan de bakzijde ;)
montage is simpel , hoes over de as schuiven , homokineet er op drukken tot ie weer borgt en dan de hoes vol met het bijgeleverde vet blabberen en klemmen er om zetten .
ik knijp de klemmen meestal aan met een grote nijptang ;)
kabels zitten er nooit onnodig ;)
Als ze onnodig waren zet de fabrikant ze er niet in , dat jij ze niet gebruikt is een ander verhaal ;)
maar ik zie 6 tulp aansluitingen dus voor eventueel 3 versterkers . Staat er op de radio niet bij waar ze voor zijn ??
meestal is de bovenste 2 voor front ( voorspeakers , maar deze kun je ook op de draden aansluiten in je isostekker )
de middelste 2 voor rear , dus een versterker voor de achterste speakers
en de onderste 2 is meestal een uitgang voor een sub versterker
als jij de speakers achter via dezelfde versterker als de subs laat draaien en de tulp stekkers op de sub aansluiting van de radio hebt zitten dan is het verdomd moeilijk om het volume bij te sturen .
Ik heb in mijn auto een 4 kanaals versterker op de rear aansluiting zitten en hier heb ik mijn hoedeplankspeakers aan hangen .
mijn sub uitgang op de radio hangt een 1500W monoblock aan , puur voor de subs .
de TR heeft achter de rugleuning een blikken plaat zitten over de hele breedte van de auto .
zoals sylvester zegt , lange dingen kun je dus niet in de auto vervoeren .
de kleurcode Z200 komt niet voor volgens de motip site , maar is als ik me niet vergis sapphire black :hmmz
voor de topicstarter : in het motip boek staat bij de opel kleurcode Z200 een 5 cijerige code en die code staat op de bussen ;)
even een verkoper vragen die kan het je haarijn uitleggen en met de juiste bus naar huis laten gaan
@funkycorsa wrote:
haha top! ben ook wel benieuwd naar die andere a met bouwlampen :P
dan moet het junior van het corsa a forum zijn geweest ;)

ik heb inmiddels het spul thuis .
Nu heb ik 2 pompjes met aan elk 2 draden en via een ander adres heb ik een orginele GM kiekert gekregen met draadboom .
Nu vraag ik me alleen af wat nu die kiekert precies doet :hmmz
Is de kiekert tevens een ontvanger van AB sleutel of zit bij een AB sleutel nog een ander systeem ??
zo ja dan kan ik beter zo’n universeel cv setje er bij kopen voor 3 tientjes :hmmz :hmmz
zo eindelijk een duidelijke foto van mijn corsa TR ;)

ik zeg aandrijfas / homokineten ;)
Probeer eens een andere aandrijfas met goede homokineten . Ik heb het ook gehad , trillen in het stuur , dus dacht balanceren , niet over . remschijven vervangen , niet over . 1 keer goed hard optrekken en geen aandrijving meer . Andere aandrijfas gemonteerd en weg was de trilling :angel
A2 past ie idd niet mooi in , maar wel passend te krijgen met veel geduld en een dremel ;) ( ik heb het zelf ook geprobeerd , maar te weinig geduld en een a3 dash in mijn TR gezet . )
A3 past ie mooi in in ieder geval .
pulsgever heeft 3 draden , als ik me niet vergis bruin , zwart en blauw /rood .
bruin is massa en kan je onder de motorkap vast zetten op een massapunt . Ik heb een tweelingdraad zwart en rood van mijn pulsgever naar mijn digidash getrokken zodat ik een verzamelde gestuurde plus en de pulsdraad had ;)
voor de rest is het kleur bekennen van de draden aan je orginele stekker in je draadboom en de stekkers van de digidash .
Joy heeft al toerenteller dus voor de digidash kun je gewoon de groene draad pakken die al aangesloten zit .
( nog geen toerenteller ?? in je draadboom zit de groene draad voorbereid ;) groene draad zit dubbel in je draadboom getaped ongeveer 15 cm voor de stekker . bij de bobine zit hij net zo in de draadboom getaped )
Is in principe dus niet veel werk , goed kijken en nadenken en dan krijg je hem wel aangesloten ;)
kijk ze genieten :jerry
nee top jongens en gefeliciteerd met jullie prijs . Heb genoten van het sprinten en het padock op zich .
we hebben op onze stand alle corsa’s A wel laten zien , van sprint corsa’s tot ratlook , van irmscher tot GSi en van hatchback tot TR ;) Het hele genre dus uit de corsa folder :-P :lol:
Was gisteravond wel kapot na de terugreis , druk op de weg ivm einde pinksterweekend dus veel sleurhutten op de weg en weinig inhaalmogelijkheden , dus als er 1 was de corsa de sporen geven en knettergek worden van de herrie hahaha
Halverwege de rit begon het te regenen en na een kwartier in de regen zeiden mijn ruitenwissers doe het zelf en bleven midden op het raam staan :( Dus op de vluchtstrook en arm weer op de kogel drukken en gaan maar weer en blij zijn met die simpele techniek bij de corsa :wors
-
AuteurBerichten