Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik zal morgen wel even een foto maken van de kapjes en ze opmeten ;)
10 augustus 2011 om 10:32 In reactie op: mijn astra station en de garage ( hij is weer klaar ) #17794450Ik heb de auto weer terug . bleek dat er een slang naar de radiateur gescheurd was .
De auto rijd als vanouds ( al moet ik zeggen dat het wel even moest wennen weer na een week astra H en een weekend meriva B ) en ik heb zelf het gevoel dat in dit blok meer pit zit dan in het oude versleten blok .
Ze hebben bij de garage de slang vervangen en daarna de motorruimte laten schoon maken en tevens is de dempingsmat tegen de motorkap vervangen omdat deze vol koelvloeistof zat .
Al met al ben ik zeer te spreken over de service die mij verleend is ondanks de ellende die mij ( en natuurlijk ook de dealer ) overkomen is met deze auto .
Ik heb 6 maanden garantie op de motor gekregen , dus de komende 6 maanden ben ik nog gedekt , mocht dit blok ook een olieslurper zijn :jerry
@Yassine wrote:
Ik heb toevallig datzelfde dashboard, pookknop. Gaat om een Astra sport ed. II 2003 1.6 16v, vind het zelf ook een mooi dashboard al1 heb ik last van het gekraak en gepiep in het dasboard soms, jammer genoeg nog geen oplossing voor gevonden :(


ik heb ook hetzelfde stuur en zilveren middenconsole in mijn sport edition II van 2003 ( is een 1.8 16V als ze er tenminste weer een 1.8 16V ingebouwd hebben bij de garage :-P )
maar ik heb niet die cd houder , dat is bij mij een vakje en ik heb rond de pook nog een zilveren rand ( ik denk van irmscher of zo wat er later in geschroefd is )
ik dacht dat die middenconsole ook niet standaard was , want ik vind het persoonlijk minder mooi dat zilver in een verder compleet zwart dashboard .
lekker duidelijk je topic gaat over de corsa en in je tekst heb je het steeds over een astra :hmmz
heb je de kapjes al ?? anders heb ik ze wel liggen zonder velgen :angel weet dus alleen niet of ze van 13 of 14″ af komen
5 augustus 2011 om 20:10 In reactie op: mijn astra station en de garage ( hij is weer klaar ) #17794448Ze hebben 150 km proef gereden met het nieuwe blok ( ook omdat ik gevraagd had het blok goed te testen ) .
Ze hebben de thermostaat en distributie + waterpomp nog vervangen omdat het blok hier aan toe was . de lekkage betrefd koelvloeistof , dus nu is even de vraag of ze de boel voor of na het testrijden hebben vervangen en dat zou de lekkage kunnen verklaren .
ik ben met de transporteur mee gereden omdat de auto ’s middags pas opgehaald werd en ik dus een leenauto nodig had en ik werd naar huis gestuurd in een nieuwe meriva 1.4 turbo van 4 maanden oud :angel
De reden dat er een ander blok in gekomen is : 3/4 liter olie op 1000 km verbruik geeft aan dat er inwendige slijtage opgetreden is . het zouden de zuigerveren kunnen zijn , de kleppen , de klepgeleiders ga zo maar door . Onderzoek en vervangen van dit alles zou gigantisch in de papieren gaan lopen en dat zou bijna uitdraaien op een motorrevisie . Reken dan de manuren nog eens die in dit garantieklusje gestoken zouden zijn , dan heb je het over 3000 – 4000 euro schade voor de garage . Nu hebben ze een kaal blok gezocht met minder kilometers zonder bak enz. voor reken een 1000 – 1500 euro en inbouw is door een ander bedrijf gedaan voor zegge 800 euro , dan zijn ze voor 1800 – 2300 euro klaar .
Ik ben zelf zeer te spreken over de service in ieder geval , er wordt goed geluisterd naar mijn verhaal en er wordt ook echt wat aan gedaan en je wordt niet met een kluitje het riet ingestuurd van : sorry meneer olieverbruik hoort bij dit blok ofzo .
Wim : storing traction control werd veroorzaakt door een storing motorkoppel is mij verteld . klinkt jou dit bekend in de oren ??
ik had 3 maten opgetrommeld om mijn stuur los te halen , want dacht al dat het een helse klus zou worden .
moer een stuk los , 1 tik bovenop het stuur en floep daar was ie al .
hebben we maar een biertje gedronken , dan waren mijn maten er in ieder geval niet voor niks :angel
4 augustus 2011 om 22:23 In reactie op: mijn astra station en de garage ( hij is weer klaar ) #17794443vandaag mijn eigen auto weer opgehaald na 2 dagen in een astra H 1.6 16V station 111 edition van juni 2010 gereden te hebben .
bij de dealer even gekeken en blok was mooi fris en schoon en zag er als nieuw uit .
Dus lekker naar huis gereden en auto op de oprit gezet . uurtje later kwam mijn pa langs en ik zeg nog tegen hem : ligt een mooi fris en schoon blokje voorin , lijkt wel nieuw .
Ik trek de kap open en de tranen sprongen mij in de ogen :cry 1 en al olie over het hele blok , over de luchtfilterbak , de bekleding aan de binnenkant van de motorkap droop de olie af , kap boven de rechter draagarm lag vol met olie en onder de auto lag inmiddels ook een plas .
meteen de dealer gebeld en morgen wordt de auto opgehaald met een bergingsauto :( :( :(
Dus maar weer afwachten wat dit is , ik hoop dat ze een leiding vergeten hebben vast te zetten , want anders is mijn vertrouwen nu al weg in dit blok terwijl ik er zelf nog maar 24 km mee gereden heb :???:
2 augustus 2011 om 10:44 In reactie op: mijn astra station en de garage ( hij is weer klaar ) #17794442@opelremco wrote:
Geen halve maatregelen!!Die ervaring heb ik ook met deze dealer.En bovenal geen gezeur,scheelt een hoop stress.
Woon zelf 500 meter van de dealer hier in Drachten maar ga altijd naar Leeuwarden!!1 minpuntje van de opel dealer in leeuwarden :(
werd vanmorgen aangehouden door oom agent en er werd mij verteld dat ik zonder apk reed :shock:
net even op rdw site gekeken en idd APK was 25 juni 2011 verlopen .
Beetje slordig vind ik :thumbdown , dus heb even gebeld en kan vanmiddag een andere leenauto ophalen :thumbup
1 augustus 2011 om 18:49 In reactie op: mijn astra station en de garage ( hij is weer klaar ) #17794441niet de mooiste foto’s , maar dit is de bewuste bolide .



inmiddels voorzien van embleemloze grill en booskijkers . Meer doe ik er niet aan , aangezien ik een corsa A TR als hobby auto heb .
Dochtertje is helemaal in orde en is 2 weken terug schoon verklaard :wors :wors
1 augustus 2011 om 16:34 In reactie op: mijn astra station en de garage ( hij is weer klaar ) #17794438het verhaal heeft een hele andere wending gekregen . Ik had last van olieverbruik ca 3/4 liter op 1000 km ( eigenlijk al zolang ik de auto heb ) .
Ik heb dit 2 weken terug aangegeven bij de dealer en vanmorgen werd ik gebeld dat ik de astra mocht brengen omdat ze een ander blok gevonden hadden voor mijn astra :shock:
ik heb nu een astra H station 1.7 Cdti op de oprit staan en mijn eigen assie krijgt een nieuw hartje met 45.000 km minder op de teller .
is alleen de centrale moer waar het stuur mee vast zit hoor , dus niet gaan zoeken naar een extra bout of schroef ;)
stuur wil idd heel erg vast zitten , helemaal als het er nog nooit af is geweest in die 20+ jaren .
voor de rest is het zoals eerder vermeld een kwestie van rammelen , slaan en trekken . misschien is het een optie om het met 2 man te doen , dan kan 1 persoon blijven trekken en de ander aan het stuur rammelen / slaan .
25 juli 2011 om 23:12 In reactie op: opel astra 1.6 1999 ruitenwisser chauffeurskant werkt niet! #17901747hehehe , dat kleurverschil wat je ziet was een noodoplossing ;) had een stang maar die was te kort , dus heb die stang doorgezaagd en een buisje als verlenging gebruikt , dat buisje zie je glimmen .
met die zwarte busjes bedoel ik die plastic dingen aan het uiteinde van de stangen .
stang kan er op 2 plekken af liggen , of bij de wisser zelf of bij de motor , maar dat wijst zich vanzelf . gewoon alle stangen even voelen met de hand of ze vast zitten . is er 1 los dan voel je dat wel ;)
@b07 een kind in een maxi-cosi op de voorstoel wordt vervoerd met het gezicht in de richting van de rugleuning .
wanneer een airbag niet uitgeschakeld kan worden dan loopt het kind het risico dat bij een aanrijding de airbag uitklapt en de maxi-cosi tegen de rugleuning van de stoel gedrukt wordt waardoor het kind kan stikken .
Een maxi-cosi heeft van zichzelf al een kreukelzone en rolbeugel , dus een kind voorin zit desalniettemin goed beschermd hoor ;)
ik heb ditzelfde probleem dus ook bij onze astra station . Ben bij de dealer geweest en de airbag kan niet uitgeschakeld worden .
Ik heb nu aan de hoofdsteun van mijn achterbank waar de maxi-cosi staat een spiegel hangen van 20 bij 20 cm waardoor ik via de binnenspiegel en die extra spiegel de kleine in de gaten kan houden . ( heb in de hoeken van de spiegel gaatjes geboord en touwtje erdoor en zo hangt hij rond de hoofdsteun ;) )
die kleine spiegels die ze bij de babydump en prenatal verkopen voor dit doeleinde zijn drama dingen en daarom ligt die van ons die we ooit gekregen hebben nog steeds ongebruikt op de kast .
24 juli 2011 om 16:20 In reactie op: opel astra 1.6 1999 ruitenwisser chauffeurskant werkt niet! #17901737er is 1 motor en het stangenstelsel waar over gesproken wordt heeft niks met de wissers zelf te maken , maar zit onder de parafaan ( dat zwarte plastic ding tussen je raam en motorkap ) .
op de as van je motor zit een driehoek systeem . 1 hoek zit vast op je motor , en op de andere hoeken zit een kogel waar een stang met een plastic busje op vast zit . Deze stangen lopen naar je beide ruitenwissers en daar zitten ze ook weer op kogeltjes geklikt .
onder aan je wissers zitten 2 beugeltjes die haaks op je draaimechanisme zitten en daar lopen die stangen heen .
De motor draait namelijk rond en niet zoals sommige mensen denken heen en weer . door die driehoek en de 2 stangen wordt de rondgaande beweging van de motor omgezet in een heen en weer beweging van de wissers ;)
toevallig had ik dit probleem deze week ook bij mijn corsa in de stromende regen . En het bleek dus dat de plastic busjes in de stangen uitgesleten waren . heb de busjes wat bij elkaar geknepen en toen was het even goed , maar dag later alweer hetzelfde probleem . Ik had toevallig nog een ruitenwissermotor liggen van een kadett denk ik en ik heb daar het stangetje van gepakt en verlengd .
Ik heb bij de dealer inmiddels nieuwe stangetjes besteld voor nog geen 7 euro het stuk incl. btw , dus bij mij is het probleen over .
gaat om deze stangen :

die zwarte busjes die je ziet zijn hoogstwaarschijnlijk de boosdoener en nu ligt je stang gewoon van het mechanisme af ;)
@J.Eland wrote:
Hallo leden, mijn koplampen zijn ook slecht na 10 jaar ik heb een set FK angeleyes gekocht, maar wat een ramp.
ik wil nu weten welke koplampen ik het beste kan kopen. want die Angeleyes vind ik niks, Jammer van het geld.
Vanmiddag heb ik zitten kijken naar orginele Bosch koplampen maar de verkoper wist niet of de stelmotor zo maar over te zetten is
van de Hella. Als iemand dat weet verneem ik het graag. Ik rij een Astra Sport Z18XE van 2001.wat is het probleem dan met de angel-eyes ??
mijn koplampen zijn ook dof en ik zit er over te denken om over te stappen naar angel-eyes , ook vanwege de look ;)
neem anders eens een kijkje op het corsa a forum —>> http://www.corsaa.nl . Hier kun je veel ideeen opdoen , handige tips vinden en voordeel is dat je van TR tot hatch ideeen op kan doen en ervaringen uit kan wisselen ;)
@HansCorsa15td wrote:
@robbywag wrote:
@HansCorsa15td: Bij deze ook mijn welgemeende excuses, ik heb namelijk al heel veel opelrijders tot johnnys omgedoopt… Kun je hier mee leven? Doesn’t matter, wij namelijk wel!!! :thumb
Grtz Robby
Ja en het erge is dat dat soort gasten wel geld uitgeven aan zo’n rare motorkap verlenging maar niet aan fatsoenlijke banden en remmen bijvoorbeeld…. ;-)
waarom zou ik als ik bijv. een 1.2 rijd en wel de looks wil maar niet de power andere remmen monteren ???
Is wederom het zoveelste domme gelul in een paar dagen :fy1
Mijn corsa A TR ( 1985 )








bukz je zegt het verkeerd .
De 1 rijd een corsa omdat hij het een mooie auto vindt en maakt er een dikke corsa van
de ander zou graag volvo rijden , maar komt niet verder dan een corsa kwa budget :angel
vandaag een BMW E30 spoiler gekocht en passend gemaakt op mijn TR





hij is net 1,5 cm te breed
na wat meten en zagen :



op het oog haaks gezaagd :oops:

gaatjes voor montage zitten ook al in het kofferdeksel :-D
ik weet wat voor drama grijs metallic is om te spuiten . heb namelijk 2 keer die kleur gehad op een auto en 1 keer schade geval en 2 keer onderdelen laten spuiten .
schade aan bumper en motorkap is uitgeneveld over zijschermen en je zag bijna geen kleurverschil
onderdelen laten spuiten in goede kleur en daarna montage en damn wat een kleurverschil .
Dus uitnevelen over de schermen is wel beter om kleurverschil te voorkomen en ik weet wel zeker dat als er mensen zijn die autospuiter zijn dit beamen :angel .
16 juli 2011 om 22:19 In reactie op: mijn astra station en de garage ( hij is weer klaar ) #17794437traction control lampje gaat steeds vaker branden en zo nu en dan ( niet altijd dus ) in combinatie met het motorstoringslampje . combinatie is wat mijn vriendin toen ook had onderweg naar groningen .
denk dus dat ze maandag maar een nieuw traction control sensortje moeten plaatsen :angel
Wat ben ik toch blij dat ik voor 6 maanden garantie gekozen heb en niet net als de vectra zonder garantie :angel
even inhaken op dit topic ;)
wim geldt dit verhaal ook voor de Z18XE ??
ik heb bij mijn Astra G ook olieverbruik en misschien is dit bij mij ook de oorzaak ?? :hmmz
-
AuteurBerichten