Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
25 maart 2012 om 21:01 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302261

inmiddels mijn blok een beetje opgeknapt , maar mis nog wat onderdelen waar ik graag wat nummers of codes van zou willen weten .
Krijg wel spul aangeboden , maar niet iedereen is bekend met rotor of dis ontsteking of verschillende 2 liter motoren zeg maar , maar meer van ik heb spul van een 2.0 16V , dus ik heb wat je zoekt :hmmz :hmmz
gaat mij voornamelijk om de codes op de ECU aangezien ik komende week naar iemand toe ga die met 2.0 16V motoren crosst en enkele gechipte ECU’s ( 180 pk ) heeft liggen in een krat en waar ik waarschijnlijk een ECU weg ga halen , maar ja moet gewoon de goeie hebben aangezien deze persoon niet meteen naast de deur woont :angel
tevens zoek ik een nummer of code van de luchtmassameter , want die had hij waarschijnlijk ook wel liggen in
een baken tot slot een nummer of code op de bobine , want je raad het al die had hij ook meerdere van liggen hahahaha
Dus ik hoop dat jullie mij aan nummers , codes en verdere info kunnen helpen , dan ben ik namelijk bijna klaar voor de ombouw :angel :angel
eventueel past een sportdemper van een corsa A ook onder de B ;)
alleen even ophangpunt verplaatsen ;)
ik ken het bedrijf verder niet , maar om heel eerlijk te zijn dan is de verkooptechniek niet echt super daar .
staan veel auto’s binnen en dicht op elkaar , dus een auto goed bekijken lukt op zo’n manier al niet .
De astra staat dan toevallig in het midden , maar 210.000 voor een 1.6 16V vind ik een vrij hoge kilometerstand en uit ervaring beginnen rond die kilometerstand de grootste problemen .En wat al eerder wordt gezegd 13 eigenaren is best wel heel veel . En gegevens komen bij het rdw vandaan en wordt gebaseerd op overschrijving en 13 overschrijvingen in 12 jaar is gewoon teveel en komt neer op nog geen jaar per eigenaar :hmmz
ja maar dat rammelt niet door de auto .
ik herken de kwaal van mijn vectra , een onbalans in het blok die door aandrijflijn en rubbers wordt doorgegeven aan het chassis en daarmee een zeer irritante trilling in de auto veroorzaakt .
als de dist. ketting vervangen moet worden doordat hij mogelijk verkeerd staat is er waarschijnlijk ook schade aan tandwielen en spanners , dus deze moeten ook vervangen dan .
ik ergerde me er ook aan , maar heb de auto maar kort gehad . Toen ik de auto ingeruild had en mijn astra met een andere kwaal bij de garage bracht werd mij het euvel aan de vectra verteld .
@Jojo76 wrote:
Ik spring een gat in de lucht als het gevonden zal worden want ik ben nu iedere keer de instellingen kwijt van de radio en ook moet ik de tijd en datum steeds instellen. :(denk dat je zelf al zegt waar het probleem zit ;)
de orginele radio is vervangen door een andere en ik ben bang dat ze hier een foutje gemaakt hebben .Draad dubbel aangesloten misschien waardoor onbedoeld een lekstroom is ontstaan .
bij koud weer is een lege of half volle accu funest en gaat sneller stuk dan een volledig opgeladen accu . zomers heb je hier minder last van de lekstroom , en bij koud weer juist weer wel en dat kan de problemen alleen in de winter verklaren .
ja hoor past gewoon . uitlaatdiameter en vorm is bij corsa’s 16V allemaal gelijk ;)
de 5 bak herken je vrij duidelijk aan het extra stukje versnellingsbak waar dus de 5de versnelling zit ;)
bij de 4 bak zit het deksel rechtstreeks op de bak behuizing geschroefd :

bij de 5 bak zit een extra stukje van ongeveer 4-5 cm behuizing tussen deksel en bakbehuizing .
zie deze foto’s op MP ;)
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/opel-onderdelen/532995346-versnellingsbak-opel-corsa-c-2003-code-z1-2xe-goede-staat.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
hoop dat je het verschil ziet ;)
held , laat je berichten dan staan :fy1
17 maart 2012 om 20:39 In reactie op: past de achterbank van een corsa a sedan in die van een hach #17830246past wel kwa breedte , maar je komt niet uit met de bevestiging . leuning van sedan hangt aan die blikken plaat tussen kofferbak en auto en hatch leuning zit vast bij de zijpanelen .
alstublieft
bedoel je echt een hitteschild of gewoon de buitenmantel van de einddemper ??
bij mijn station lag de buitenmantel van de demper helemaal los en rammelde tegen de auto , heb deze verwijderd en geen rammel meer , tevens ook geen extra hitte uitstraling naar boven toe , dus ik maak me in elk geval geen zorgen .
oh ja eerst ligt die lip klaar , maar je wilt em niet verzenden . en dan die leuke PM-etjes dat je me niet aan het lijntje wilt houden , maar het komt goed .
En dan als ik je 2x een PM stuur hoe het lijkt dan is hij ineens spoorloos , yeah right ik geloof je meteen op je blauwe ogen :fy1
Ik heb al mijn PM berichten nog van 2011 en 2012 en niks over dat hij spoorloos is , dus ik denk dat je een hele grote duim hebt en dit ter plekke uit die hele grote duim zuigt en dat ding helemaal niet wilt verkopen of al aan een ander hebt verkocht :fy1
Seisbierrum beter bekend in het nederlands uit de aktueel , panorama en playboy als Sexbierum
Dit ligt bij Harlingen waar de veerbootjes vertrekken naar terschelling en Vlieland , bij helder weer kan ik vanaf de zeedijk hier de waddeneilanden zien liggen .
16 maart 2012 om 19:23 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302258Ik ben bezig een C20XE klaar te stomen voor mijn corsa TR .

Nu heb ik dus een blok en calibra motorkabelboom , maar mis nog een ECU , bobine en lmm .
hebben jullie misschien wat nummers of codes voor mij die bijv. op ECU en bobine moeten staan .
lmm heb ik van ontdekt dat sommige motoren dezelfde lmm gebruiken , dus ja heeft de C20XE toevallig ook een motor broertje of zusje die dezelfde lmm deelt ?? ( scheelt misschien wat zoeken )
heb inmiddels liggen :
motorblok
F20 bak
m-tech aandrijfassen ( volgende maand )
aangepaste motorsteun van freek_corsa
sfi vervanger plaatje wederom van freek
X20XEV inlaatslang
calibra kabelboom
lambdasondemocht ik nog wat vergeten zijn dan hoor ik het graag , heb liever alles liggen dan dat we tijdens
de ombouw ineens stil komen te staan@Gerrit78 wrote:
Je ziet ze wel steeds minder de Corsa a, maar een achterbank moet je toch wel redelijk eenvoudig kunnen vinden op de sloop of via
marktplaats.steeds minder ????
kijk eens op het corsa a forum hehehehe , komen elke dag weer nieuwe aanmeldingen binnen van mensen die een corsa a gekocht of gered hebben .
staan op dat forum ook veel corsa delen te koop en waarschijnlijk ook wel interieurdelen zoals achterbank of leuning ;)
weet je toevallig al wat meer over de voorlip trouwens ?? had je al 2 x een pm gestuurd , maar krijg maar geen reactie terug helaas .
Wil dat ding wel heel graag hebben om mijn TR voor het meetingseizoen klaar te hebben met een vernieuwd neusje :angel :angel
in A1 heb je eigenlijk alleen de SR/GSI teller en die zijn duur en schaars aan het worden ( zonder oliedruk zijn er wel iets meer , maar ook een flinke zoektocht en aan de prijs )
in A3 heb je Gsi , joy en sport met toerenteller .
in een A1/A2 dashboard past hij niet mooi en zal je moeten zagen in je dash om het passend te krijgen .
Een A3 past hij mooi in mits je van de zijkanten van de digidash een randje afzaagt ( zie je later niks van omdat de kap er overheen valt , maar zonder dat randje er af past de digidash niet tussen de stevigheids steunen van het dashboard ;) )
@Maurice89 wrote:
Hoe komt zo’n auto op een sloop :wtf ziet er tog goed uit? of heeft die schade
lichte schade aan bumpers ( scheurtje onder in de voorbumper ) , maar staat me iets van bij dat er hoofdzakelijk motorschade was aan de auto. Ze doen daar ook onderhoud en zodoende kwam die astra daar . Ik heb toen gekeken voor die opc bumper toen ik er was , maar toen ging de auto nog niet weg :angel .
bij hetzelfde demontagebedrijf al eens gespot , maar nu dan daadwerkelijk te koop :
http://link.marktplaats.nl/537593514″ onclick=”window.open(this.href);return false;
niet echt op mp of speurders gespot , maar op de sloop .
autodemontage bedrijf poelstra in Franeker ( friesland ) staat een rode astra gsi 1.8 16V .
Auto is op een deuk in de bestuurdersdeur en raam eruit na vrijwel compleet ;) ( brandstofpomp mist nu ook :angel )
bumpers , skirts en interieur zien er nog zeer goed uit ;)
misschien leuk voor iemand die gsi bumpers zoekt ( blok zit er ook nog in en vrij compleet , maar staat weet ik niet )
vandaag gespot :
zaterdagochtend tussen noord-bergum en twijzel een zwarte astra G hatch met donkere achterlichten en spoiler en chrome strips op de orginele grill en ondergrilletjes . aan de zwarte walm te zien bij een inhaalactie was het een diesel gok ik .
vanmiddag gespot :
In marum bij de rotonde onder aan de A7 een grijze astra G coupe met volgens mij verlagingssetje en rieger sideskirts en achterbumper zover ik het kon zien .
Ik reed zelf in een astra G station met embleemloze grill ,donkere koplampen en verder standaard hahaha , dus valt niet 123 op tussen al die stations die rond rijden :angel :angel
wees wel voorzichtig met die schroevendraaier want het glas / plastic voor de tellerunit barst erg snel ;)
@waltwalt500 wrote:
@crossagek wrote:
@ krasy ik zie het helemaal niet zwart-wit
Het feit dat de topicstarter zegt dat er 70 km/u op de borden stond en dus maar met 70 de bocht in is gegaan zegt mij genoeg .
70 is een adviessnelheid en hoef je niet te rijden ;) , de mannen die de snelheden op de matrixborden zetten hebben niet eerst even gevoeld he of het misschien glad was in de bocht , die krijgen advies van rijkswaterstaat . Misschien was het 10 minuten van te voren nog wel kurkdroog in die bocht en is er wat water over de rijbaan gestroomd wat bevroren is en de topicstarter in de slip heeft gebracht . dat kan rijkswaterstaat niet zien en kan er ook weinig aan doen .
je moet zelf als bestuurder anticiperen op de omstandigheden en met wat meer rijervaring achter de kiezen dan zou ik de bocht al langzamer nemen deze tijd van het jaar ;)
ik denk dat je je vergist…snelheid op Matrixborden is geen adviessnelheid..als daar 70 op staat mag je NIET harder dan 70
ja klopt idd foutje van mijn kant , maar ja wij hebben hier in het noordwesten van friesland geen matrixborden dus heb er ook geen ervaring mee :jerry
maar wat ik wou zeggen , die snelheidsbeperking is er niet voor niets , zelf aanpassen dus
@ krasy ik zie het helemaal niet zwart-wit
Het feit dat de topicstarter zegt dat er 70 km/u op de borden stond en dus maar met 70 de bocht in is gegaan zegt mij genoeg .
70 is een adviessnelheid en hoef je niet te rijden ;) , de mannen die de snelheden op de matrixborden zetten hebben niet eerst even gevoeld he of het misschien glad was in de bocht , die krijgen advies van rijkswaterstaat . Misschien was het 10 minuten van te voren nog wel kurkdroog in die bocht en is er wat water over de rijbaan gestroomd wat bevroren is en de topicstarter in de slip heeft gebracht . dat kan rijkswaterstaat niet zien en kan er ook weinig aan doen .
je moet zelf als bestuurder anticiperen op de omstandigheden en met wat meer rijervaring achter de kiezen dan zou ik de bocht al langzamer nemen deze tijd van het jaar ;)
-
AuteurBerichten