Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Even een oude koe uit de sloot halen ipv een nieuw topic…
Ik ben momenteel bezig om de koppakking te vervangen en wil er meteen nieuwe zuigerveren in zetten. Twijfel of ze nog goed zijn en neem het zekere voor het onzekere. Waar moet ik rekening mee houden qua kosten voor zowel de zuigerveren als de drijfstanglagers?
Viel trouwens alles mee om de kop los te halen, had gelukkig een handige hand naast me met zo’n 30 jaar ervaring (en goed gereedschap). Is er nog behoefte aan een verslag achteraf? Ik zou ‘m eerst bij een astra van een vriend van mij vervangen maar nu toch besloten om mijn eigen Cabrio eerst te doen aangezien dat ook geen overbodige luxe is… Ik ben tot nu toe aangenaam verrast wat ik tegen kwam, of juist niet tegen ben gekomen. Kleppen zien er nog goed uit, alleen schoongemaakt en morgen opnieuw slijpen, geen olie lekkage of drab, hij gooide alleen de koelvloeistof er via de uitlaat uit. Zag op een van de cilinders een schoon randje waat waarschijnliojk de boosdoener zat. Kop er gisteren afgehaald en gelukkig kaarsrecht. Cilinders ook gelukkig geen groeven te bekennen, laat het honen dan ook maar achterwege als t niet hoeft. Hij dronk tot nog toe niet bepaald veel olie, hopelijk hou ik het hiermee in de hand…
Ik hoor het graag wat de (geschatte) kosten zijn voor de veren en lagers. Gaat trouwens om een X16SZ uit 1995 ong. 160d gelopen.
goeie, had ik ff niet aan gedacht… Ik ga eens wat mailtjes sturen. Mocht iemand alsnog wat tegen komen, ik ben nog steeds geïnteresseerd in een digitale variant.
Zijn ze niet in PDF beschikbaar dan?? Ik wil er best wat voor betalen maar heb ‘m uiteraard liever gratis…
Is het probleem van het inhouden nu opgelost??
Het is een oud topic, maar hoop er weer wat leven in te kunnen blazen… Hoe is het afgelopen als ik vragen mag? Ik neem aan dat je er nog wel mee door bent gegaan en niet uiteindelijk de hoop hebt opgegeven…?
De condens uit de uitlaat, heeft iemand daar al een verklaring voor icm het slecht lopen? Mijn astra heeft het bij vlagen, de ene is de andere dag niet. Ik ga wel eea aan (standaard) onderhoud doen, maar zou fijn zijn als ik dit “probleem” ook meteen mee kan nemen. Corsa van mijn vriendin had hier ook last van, bleek de boudiekabel te zijn, setje nieuwe op gezet en probleem was verholpen. Heb toen uit voorzorg temperatuursensor vervangen naar ECU, twijfelde of dat de oorzaak was, misschien toeval dat het een combinatie was. Hij startte slecht en stationair was het ook niet alles, nu loopt ie weer als een zonnetje.
Ik ga sowieso de boel eens grondig inspecteren en schoonmaken. Zijn er nog pakkingen die ik sloop als ik bijvoorbeeld het gasklephuis losmaak? Laatst de EGR losgehaald en bleek dat de pakking niet veel meer waard was… Sta je dan om half 10 ’s avonds… Ga morgenochtend beginnen, zijn de juiste zaken voor dit soort onderdelen tenminste gewoon open.
Bij deze mijn Astra F Cabrio uit ’95. Hou ‘m vrij origineel, heb een setje GSI skirts liggen en chrome angel-eyes (misschien xenon tzt). Hier blijft het waarschijnlijk ook bij, heb nu ook met mijn vriendin rekening te houden, zij rijdt er ook in…

@KadAstra-EF wrote:
Goedemorgen iedereen !
Ik was even aan het sneupen op Marktplaats en kwam deze spoiler/bumper tegen.
Is deze niet hetzelfde als waar wij ons nu druk :wtf om maken ?Groet, Rik ;)
Check even zijn andere advertenties, hij heeft genoeg liggen… Dus als je nog meer nodig hebt is het misschien nog leuk onderhandelen. En meteen een ritje waard.
Eindelijk tijd gehad om een foto te maken.

En ik mag er weer een aan mijn lijstje toevoegen… Sinds deze week de trotse eigenaar van een Astra F Cabrio uit 1995 met net geen 160.000 op de teller. Auto ziet er nog erg netjes uit voor z’n leeftijd. Uiteraard nog wel wat aan te hobbien maar dat weet je met een wat oudere auto. Voorlopig alleen even poetsen met de tol en de binnenkant schoonmaken. Misschien binnenkort setje skirts er onder, heldere koplampen met Xenon, ben nog een beetje aan het zoeken naar wat ik wil.
Foto’s volgen…
-
AuteurBerichten
