Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het is opgelost!!! Wat bleek het nou allemaal te zijn? Een simpel stelschroefje… Willem, mag ik je enorm bedanken voor het meedenken?!! Zonder jouw advies en ervaring had k hier nooit achter gekomen ben ik bang. Tenzij ik misschien een ander gasklephuis compleet over had gezet, maar dat had dan stom toeval geweest als die meteen goed zou staan.
Ik heb ‘m zo ver mogelijk terug gedraaid dat hij net niet los staat. Eenmaal gestart bleef hij op 1000 toeren, mar direct veel stabieler. Eenmaal een beetje op temperatuur zakte hij mooi naar iets boven de 700 toeren en het lampje bleef uit. Hij heeft sinds de revisie niet echt onder de 1000 toeren gelopen, daarvoor is het me niet echt opgevallen eigenlijk. Ik blijf het vreemd vinden dat dit nu ineens opspeelt, ik heb de hele inlaat in tact gehouden, laat staan wat aan veranderd.
Anyways, tipje voor de volgende die met zoiets komt te zitten. Ik ben echt goed geholpen met een forum als deze, doordat het zo’n groot forum is (en er een berg Opels rondrijden) is de kans veel groter dat je mensen met veel kennis treft! Nogmaals, Willem en iedereen bedankt voor het meedenken! Ik hoop er nu nog een tijd plezier van te hebben…
Ik ga morgen het stelschroefje eens van dichtbij bekijken in de hoop dat ik die wat terug kan schroeven. Volgens mij staat de kabel niet te strak, maar ook die zal ik controleren.
Ik kijk stiekem ook nog wel naar een ander gasklephuis, is misschien wel de oplossing…
Thanx weer voor zover!
De gasklep sluit niet 100% af, dwz dat ik er een flinterdun laagje tussen zag toen ik ‘m tegen het licht hield. In hoeverre moet deze goed afsluiten? Als de klep dicht zit komt de hendel waar het stangetje aan vast zit tegen het stelschroefje aan. Geen idee hoe ik deze kan verstellen aangezien er een dopje aan de ene kant zit. Kan ik die er op een of andere manier uithalen om bij het schroefje te komen? Of is het slimmer om voor een ander gasklephuis te kijken?
Ik had er 2 op Marktplaats staan waar ik op geboden had, maar die heb ik net vanavond er van afgehaald omdat ik dit waarschijnlijk toch niet nodig dacht te hebben… De standmelder aan de andere kant van de spindel van de gasklep, kan die misschien een verkeerde waarde uitsturen?
Net de remmenreiniger geprobeerd, geen verschil. Heb op alle mogelijke plekjes/slangen gespoten maar totaal geen invloed op toerental. Die kunnen we dus voor 99% uitsluiten…
Ik heb even de stekker van de stationair regelaar losgehaald, gebeurde ook niets… Bleef “netjes” 1000 rpm draaien en hier en daar beetje schommelen, zoals nu de laatste tijd gebruikelijk. Een van de reserve regelaars er op aangesloten en deze werd volledig uitgestuurd, zelfs zo ver dat de pen los kwam uit het onderdeel. Hij deed dat in stapjes van ongeveer een halve seconde en heb er voor de zekerheid nog een andere mee geprobeerd, zelfde resultaat. Is dit gebruikelijk voor dit ding? Lijkt me dat hij ‘m open moet sturen en daarmee de lucht/brandstof toevoer moet regelen als de grote klep dicht staat…? Kunnen we hieruit concluderen dat de computer hoogstwaarschijnlijk de boosdoener is?
Ik heb een computer gevonden via Marktplaats, moet nog even onderhandelen over de prijs. ik zou morgen even de dealer kunnen bellen met de vraag of zij er nog een voor het grijpen hebben om ‘m te proberen… Wat is een gangbare prijs voor een (ongeteste of geteste) 2e hands?
Als ik het goed heb zit hij onder de middenconsole toch? Of is die voor de airbags?
Laatste vraagje voor zover: wat is het verschil tussen een X16SZ en een X16SZR? Bij mijn weten alleen 71 en 75 pk, maar ik vermoed ook op z’n minst een startonderbreker… Zijn er nog meer verschillen? Als ik hier de ECU ook van kan gebruiken voor mijn Astra zoekt dat misschien iets makkelijker.
Willem, bedankt voor zover!!!
Ik ga eea uitproberen van de week, je hoort wel hoe het af is gelopen.
Remmenreiniger heb ik staan, even op de aansluitingen en slangen spuiten en kijken of het toerental omhoog schiet neem ik aan?
Stekkers heb ik tot in den treuren gecontroleerd en ben geen zelfde tegen gekomen. Die van de EGR zit er naast, maar heeft er 5 dus dat zou de enige optie zijn. Ik heb overal foto’s van gemaakt voor het geval ik aan mezelf zou gaan twijfelen. Was ook handig voor de slangen, mocht ik niet meer weten waar deze op zouden moeten zitten.
Ik ga komende week de remmenreiniger proberen en ben nu al op zoek naar een andere computer, rij misschien morgen of overmorgen even langs de sloop.
Ga ook nog wel even denken hoe ik de draden kan controleren van de stekker van de regelaar. Ik ben nog niet overtuigd dat dat helemaal goed zit daar.
Ik kijk wel even wat ik tegen kom op Marktplaats of bij mij in de buurt. Misschien een mogelijkheid om de huidige computer aan een testje te onderwerpen mocht de zoektocht tot niets uitlopen? Wat betreft de vacuummeter, zou dat een idee zijn? Of zijn er hulpmiddelen voor m je systeem te testen op lekkage? Als ik er voor langs de dealer of een garage moet rijden is dat zo, als ik maar kan dingen kan uitsluiten op een gegeven moment, ik blijf nu maar gissen naar wat het allemala kan zijn en voel er bar weinig voor om onnodig spullen te kopen als het misschien allemaal niet nodig is…
Net even naar de draadjes gekeken en ze zien er op het eerste gezicht goed uit, de kleuren komen iig wel overeen met de schema’s die ik heb gevonden. Het was al donker dus verder zoeken had even geen nut. Misschien heeft een van ons wel een draadje beschadigd met de boel lostrekken bij het vervangen van de koppakking, er zijn ook 2 slangetjes gesneuveld, dus ik kijk nergens van op met spullen die al aardig op leeftijd zijn.
Net de sleutel open gemaakt en zag daar een chipje zitten… Gaat ‘m dus niet worden denk ik. Ik kan uiteraard een keer langs de sloop maar vraag me af wat dat gaat kosten. Zal Marktplaats een raadplegen, wie weet wat we daar tegen komen.
Mijne is uit 1995… Dus ik denk dat er daarom geen een in zit. Ik zal zo de sleutel van de Corsa eens open maken.
Kun jij eventueel controleren of de computer nog ok is? Of heb jij andere middelen om dit te onderzoeken (zowel vacuum of elektronisch)? Ik kom regelmatig in Leiden en woon zelf in Brielle. Voor mij is Nootdorp niet al te ver weg en vast en zeker een ritje waard. Tenzij je er niets voor voelt om Jan-en-alle-man aan je deur te hebben uiteraard…
Ik ben bang dat ik geen startonderbreker heb in de Astra… Niet als ik de sleutels mag geloven iig. Dit zijn simpele sleutels en heb er voor de vakantie een bij laten maken en deze werkt ook gewoon. Of de Corsa er wel een heeft weet ik niet zeker, ik heb de sleutel nooit uit elkaar gehaald, dit is een iets dikkere sleutel.
Deze zit bij de Astra:

Deze zit bij de Corsa:

Hoe kan ik verder controleren of de computer defect is? Ik merk verder helemaal niets van wat dan ook als ik gewoon zonder lampje aan rij, zou ik dan ook iets moeten merken? En voor het vacuum, ik zat zelf te denken om tijdelijk een vacuum meter aan te sluiten om te kijken wat er gebeurt tijdens het rijden. heb je hier nog andere methodes voor om dat te testen?
Bedankt voor de snelle reactie trouwens!
Ik ben vandaag misschien wel een stapje dichterbij de oplossing gekomen… Althans dat vermoeden heb ik. Ik trok gisteren tijdens stationair draaien het stekkertje van de temperatuur sensor los onder het gasklephuis. Kort daarna lees ik de ECU uit en krijg daar nu 2 meldingen, een van de stationair regelaar (die ik al vermoedde) en nu ook de temp. sensor. Ik dacht, “Nee hè, weer wat nieuws!” Maar nee, die had ik zelf veroorzaakt. Zit ik vandaag met een vriend de pijnzen over wat het nou kan zijn, vertelt hij over Corsa waar hij ooit een Ascona blok in heeft gebouwd en hij ook tegen een probleem aan liep. Alles werkte, starten en na 3 minuten stopt hij en doet niets meer. Hij dacht eerst aan de bobine, dus deze vervangen, starten en niets aan de hand, tot 3 minuten later hij weer stil valt. Weer een andere bobine er in, weer hetzelfde probleem. Na lang zoeken bleek het een kabelbreuk te zijn die alleen bij een warme motor parte speelde… Daar denk je toch niet snel aan…
Nu heb ik het vermoeden dat de stationair regelaar het bij mijn auto slecht of zelfs helemaal niet doet en er misschien 1 van de 4 kabeltjes beschadigd of gebroken is… Aangezien ik er al 3 verschillende regelaars in heb gehad en ik geen verschil merkte ga ik er van uit dat deze wel goed zijn maar ik elders moet gaan zoeken.
Kan iemand me vertellen hoe ik deze draden goed door kan meten? Ik heb wat schema’s gevonden op internet, hij zit in de boom vanaf de “brandstof inspuiting regel unit”, klopt dat? Ik ben ‘m voor 2 verschillende motoren tegen gekomen behalve die van mij, voor een C16SE en een NZ, laat ik nou net een XZ hebben. Zit hier veel verschil in? ik kan uiteraard gewoon de draden terug zoeken op de ECU, maar hoe meet ik ze het beste door daarna? Mijn multimeter is niet zo heel erg lang met de draadjes…
De motor loopt op zich erg netjes maar bij stationair glooit ie een beetje in het toerental, als de regelaar niets doet, kan hij dat uberhaubt wel lopen? Wie weet blijft ie wel een beetje open staan waardoor het niet eens opvalt dat hij het niet doet… Als ik de auto uitzet, weer start en meteen ga rijden blijft het lampje uit, ook als ik het gas er een beetje op weet te houden blijft het lampje uit.
Elk idee is welkom, ik ga er langzaam in geloven dat ik het hier moet zoeken. ik hoor het graag van jullie!
Alvast bedankt!!!
Vandaag het gasklephuis maar weer eens terug in elkaar gezet. Loop nog steeds te k*tten met een MML wat aan gaat bij stationair draaien. Op aanraden van meerdere mensen de boel eens uit elkaar gehaald, schoongemaakt en nieuwe pakkingen er in. Helaas probleem nog niet verholpen. Daarna maar een stukje gaan rijden, accu was niet optimaal meer dus meteen een uurtje opgeladen.
Net een vervolg aan mijn oude topic gegeven, mocht iemand enig idee hebben waar t m in zit, ik krijg nog steeds foutcode 35…
Hoi,
ben even een tijdje afwezig geweest, auto heeft netjes in de garage gestaan… Helaas is bovenstaand probleem nog steeds een issue. Ik heb niet stilgezeten, het complete gasklephuis is uit elkaar geweest en schoongemaakt, alle pakkingen vervangen (zelfs de kleine van het vacuum). Pakking op het spruitstuk was nog heel maar vervangen door een nieuwe. Stappenmotor ook vervangen (door een 2e hands), eerst schoongemaakt en weer terug gezet met een dun laagje vloeibare pakking er tussen, had het idee dat hij misschien niet helemaal goed aan sloot op de behuizing.
Alle slangen gecontroleerd en waar nodig vervangen, MAP sensor omgewisseld met een 2e hands, nog een apparaatje in het vacuum systeem (achter DIS) uitgewisseld voor de zekerheid. De slang van de carter ontluchting was helemaal zacht geworden en bleek een klein scheurtje in te zitten, is een kort bochtje en viel al tegen om ‘m weer te monteren na vervangen koppakking.
Ik ben een beetje door al mijn ideeën heen ondertussen en sta wederom open voor suggesties. Ik wil er in het voorjaar nog mee weg en hij moet voor half maart gekeurd zijn, wil ‘m voor die tijd in orde hebben. Zolang het lampje elke keer aan gaat na even stationair draaien weet ik dat er iets niet goed zit.
Alvast bedankt!!!
19 oktober 2011 om 11:08 In reactie op: Zekering gezocht voor hydro motor cabriodak Astra F #17826735Probleem is opgelost… Zekering was zoals gezegd kapot, vervangen toen nog niets. De boel de boel gelaten, alles weer in elkaar gezet, auto naar buiten gereden, de knop voor de grap nogmaals geprobeerd en wat denk je… Het werkt gewoon. Ik snap er niets van.
Goed, mag een slotje op wat mij betreft. Bedankt voor het meedenken!
28 september 2011 om 20:06 In reactie op: Zekering gezocht voor hydro motor cabriodak Astra F #17826734De zekering was kapot en heb deze vervangen. Ik kon er na wat zoekwerk en een spiegeltje goed bij. Helaas is er blijkbaar nog een ander probleem. De hydromotor doet het nog steeds niet… Ik heb hem op een accu aangesloten en toen draaide hij, dus die is niet kapot. Ik heb het vermoeden dat het met de handrem te maken heeft… Voorheen hoorde ik een relais klikken naast de gewone relais voor open en dicht. Nu hoor ik geen verschil of de handrem er nu wel op staat of niet. Het lampje in het dashboard gaat wel branden en weer uit als ik de rem hendel gebruik. Ik heb alle relais al een keer verwisseld onderling… Ik heb de schakelaar verwisseld met die van het achterraam. Niets heeft ook maar iets opgeleverd…
Iemand nog meer ideeën? Zou het een kabelbreuk kunnen zijn?
28 september 2011 om 11:33 In reactie op: Zekering gezocht voor hydro motor cabriodak Astra F #17826733Betekent dit dat ik het paneel los moet halen? Of kun je er met een beetje kunst en vliegwerk bij? ik ga vanmiddag als ik thuis ben meteen kijken of ik ‘m kan vinden en laat wel weten of ik ‘m gevonden heb en of hij defect was. Wat me trouwens wel opviel, ik hoor eigenlijk altijd een klik van de relais, of mijn handrem er nou wel of niet op staat… Lijkt me dat daar misschien al eens iets aan gesleuteld is…? Ach, zolang hij het zometeen doet ben ik allang blij.
Jullie horen nog van mij! Mochten er nog meer tips of ideeën zijn hoor ik die uiteraard graag…
Gisteren gasklephuis losgehaald en pakking bekeken, zag er op zich goed uit. Heb ‘m nu gemakshalve maar hergebruikt, flinterdun laagje vloeibare pakking er op en weer terug gezet. Denk dat ik de boosdoener gevonden heb, in het vacuumslangetje van de luchtinlaat naar het gasklephuis zat een scheurtje in het bochtje, denk met demonteren gebeurd. Vervangen door een stukje slang en de boel gereset en gaan rijden.
Meteen de EGR klep voorzien van een dun plaatje aluminium en ‘m dichtgezet. Geen idee of het effect heeft maar ik hoor er positieve berichten over, dus dacht, waarom ook niet.
Stuk gaan rijden en merkte eigenlijk meteen dat er een verschil was. Hij loopt een stuk soepeler en rijdt lekker door. Zal misschien ook wel temaken hebben gehad met het resetten, maar ik vind het prima.
Helaas heeft het allemaal niet het effect gehad waar ik op hoopte, kwam thuis, uitgezet, weer aangezet en na een seconde of 10 was het lampje er weer… Terug naar de tekentafel…
Nog meer opties waar ik naar kan kijken?
@JHR wrote:
Wedden dat de handrem er niet op stond!!!!
ps haal de gewichten aan de achterkant er af. en las dan gelijk de roestgaten dicht die bij de gewichten zitten.
Zeg niet dat je ze niet hebt want elke cabrio is daar doorgerot.
groetjes JurrianWelke gewichten bedoel je precies? Ik zit met eenzelfde soort probleem momenteel… Ik hoor echter de relais klikken, zowel voor open als dicht maar ik krijg geen stroom bij de motor. Ik heb de zekeringen gecontroleerd maar ben geen kapotte tegen gekomen. Ik begreep uit het boekje dat deze samen met de elek. ramen op 1 zekering zit. Aangezien de ramen het nog gewoon doen twijfel ik er niet aan dat deze defect is… Hij stopte er op een vrij warme dag ineens mee, toevallig net op het punt dat ie helemaal open was. Kwam er pas achter toen ik ging parkeren, toen mocht ik met de moersleutel een de gang om ‘m handmatig dicht te pompen… Lekker als t buiten 40+ graden is…
ik hoor het graag of er ideeen zijn. Handremschakelaar werkt, ik hoor de relais klikken als de rem er op staat, zonder hoor ik niets, dus dat zit wel snor. Hed net de 3e relais (vlnr) vervangen met een universele, maar dat hiel niets. Ik heb er niet genoeg om ze allemaal te vervangen, maar lijkt me als hij helemaal niets doet dat ze niet meteen allebei defect zijn.
Alvast bedankt!!!
Ondertussen weer thuis, heb het op weten te vangen door lichtjes het gas er op te houden voor een stoplicht… Niet ideaal maar wel effectief. Heb maar 1 of 2 keer een lampje gehad… Wat me wel verbaast is dat ik de inlaat kant compleet in tact gelaten heb bij het vervangen van de koppakking… Hoe zou het dan kunnen dat hij nu ineens wel ergens valse lucht aan zuigt en voorheen niet…? Je hebt het over een gasklep huis en de voetpakking, ik heb deze zo snel niet kunnen ontdekken… Zoek ik misschien verkeerd? Ik heb de 2 torx en de 2 gewone bouten nog een slagje gegeven maar dat was minimaal. Verder heb ik wel een (minimaal) scheurtje in de inlaat flexibele slang ontdekt, zou dat een oorzaak kunnen zijn? Lijkt me niet aangezien er geen LMM in zit voor het gasklephuis. Maar goed, ik merkte ‘m op en geef het door.
Ik zag dat de EGR klep er vrij belegen uit ziet, aanrader om deze uit te schakelen door er een plaatje tussen te zetten? Misschien dat dit een boosdoener kan zijn? Ik begreep dat deze vaak een oplossing bied bij storingen en slecht lopen?
Wederom alvast dank voor de adviezen!
Ik denk dat ik het er even bij laat tijdens mijn vakantie. Hij loopt verder super na de revisie en kijk er naar als ik weer thuis ben. Heb nog wat vloeibare pakking staan van het opbouwen van het blok, kijk wel of ik dat gebruik of nieuwe pakkingen koop. Heb eigenlijk alweer te veel uitgegeven aan deze auto… Feit is wel dat het vervelend rond rijdt met elke keer een lampje aan. Trouwens nog wel de stappenmotor losgehaald en schoongemaakt. Was niet bijzonder vuil maar hij kon schoner.
Ik zeg, bedankt voor de adviezen, ik hou jullie op de hoogte als ik de oplossing heb gevonden.
Zo, net terug van een dagje toeren en net even kans gezien om ‘m uit te lezen.
Ik kreeg 2 codes, te weten: 12 en 35. 12 is voor de start begreep ik en 35 is voor: Stappen motor (geen stationair controle). Ik merkte al dat ie stationair een beetje aan het zoeken is, hij loopt niet echt mooi constant. Verklaart ook dat het elke keer gebeurt voor een stoplicht en zo en als ik ff stil stond langs de weg om een foto te maken…
Tja, ga ik er nu wat mee doen of niet, dat is de vraag… Ik weet niet wat een nieuwe stappenmotor kost, iemand enig idee? Ik ga er van uit dat ik hier wel gewoon mee kan blijven rijden, is alleen irritant dat er constant zo’n lampje aan staat en je niet weet of dit het enige is wat ‘m dwars zit…
Suggesties of opmerkingen zijn welkom! Nogmaals bedankt voor de tips, ik ga deze zeker onthouden!!!
Allereerst bedankt voor de goede uitleg!!! Ik ga vandaag een poging wagen om eea uit te lezen. Heb ‘m dinsdag gereset en dacht even dat ik er vanaf was. Startte verder prima, even hoger toerental maar na enkele seconden zakte hij naar 800. Vrijwel meteen gaan rijden en voelde geen verschil. Stukken stilgestaan, geen lampje…
Ik heb de auto eens goed in de gaten gehouden wanneer het lampje aan springt. Ik kan er 500 km mee rijden en er is niets aan de hand, maar zodra ik stil kom te staan of in een file rijd gaat ie pas aan. Gisterenochtend probeerde ik de stad uit te komen maar belandde in een stoplichten parade waardoor ik regelmatig stil kwam te staan, en jawel hoor, daar was ie weer. Klein stukje doorgereden naar een parkeerplaatsje om op de kaart te kijken waar ik heen wilde, motor uitgezet, gestart en het was over.
Gisterenavond laat uit een berg dorpje naar de stad in het dal gereden met grootlicht en breedschijners aan, toen viel me iets op… Vanaf een bepaald toerental en lager gaat de boel een beetje knipperen en zwakken de lampen een beetje af (pulserend)… Als ik weer boven de 2000 rpm kom schijnen ze weer goed. Ik heb het vermoeden dat de dynamo of de spanningsregelaar niet helemaal fris meer is en hij bij stationair toerental onder een grens terecht komt met het laden waardoor de ECU zegt dat ie een probleem heeft. Toen ik de auto kocht deed de dynamo al raar en heb ik die nog laten vervangen (althans dat dacht ik…) geen idee wat hij ermee heeft gedaan maar toen werkte hij. Voor die tijd schommelde de hele binnenverlichting tussen fel en zwak. Nu doet ie dat zo nu en dan ook, dus mijn vermoeden gaat steeds meer uit naar de dynamo en wat er aan vast hangt. Kan ik de spanningsregelaar los vervangen of zit ie aan de dynamo vast? Dacht zelf het laatste maar heb er ‘m nog niet echt van dichtbij bekeken.
Enig idee of er bij het uitlezen ook een melding bestaat voor de dynamo of spanningsregelaar? Ik ga vanmiddag eerst een paperclip regelen en ga er eens voor zitten… Mocht dit er uitkomen geloof ik het wel en wordt ie pas in NL vervangen, geen trek om hier in Frankrijk getild te worden wegens een taalbarriere…
Ik heb niet elke dag beschikking over een WiFi aansluiting dus kan zijn dat het iets langer duurt voordat ik weer antwoord… Aan de ene kant was ik blij dat ik even geen lampje meer kreeg na het resetten, maar nu ik ‘m af en toe weer zie weet ik wel dat er iets terug is wat er daarvoor ook zat.
Motor weer in elkaar gezet. Cilinders licht gehoond met de boor, in een van de cilinders was een klein groefje te bekennen, na het honen niet meer… In elkaar zetten viel me alles mee, goed onthouden wat de volgorde was van het slopen… Carterpan met de hoge druk uitgespoten, zat ongemerkt toch een berg rotzooi in na 160000 km, zat er daarna zelf behoorlijk onder maar je moet er wat voor over hebben, toch? Gisteren nog een nieuw kleppendekseltje (kunststof) op de sloop gehaald, ving iets op dat die minder snel zweten dan de metalen met een kurken pakking.
Starten werd even lastig, accu was leeg door het testen op compressie. Achteruit de garage uit geduwd en koppeling op laten komen, startte meteen!!! Beetje tikken nog, maar de klepstoters waren leeggelopen na montage, hadden recht op moeten staan… Maar goed, hij loopt als een zonnetje nu, heel rustig in ieder geval. Vandaag tussen de buien door een stuk rijden, kijken hoe het met het vermogen staat. Komende 1000 km iig rustig inrijden en daarna olie verversen. Foto’s volgen…
Van de week gedaan:
Alles om en rond het blok losgehaald… Koppakking is aan vervanging toe en pak het meteen maar iets uitgebreider aan. Cilinderkop is nog in goede staat, kleppen wel losgehaald, schoongemaakt en vanavond opnieuw in (laten) schuren. Kop verder nog schoon geborsteld op de boormachine en schoongemaakt. Gisteren de zuigers er uit gehaald en de groeven van de veren schoongemaakt. Viel me reuze mee hoe ze er uit zagen, beetje koolaanslag op de kop. Een was brandschoon aan de bovenkant, daar zat ook het lekje… Lagerschalen zagen er normaal uit, maar worden uiteraard toch vervangen.
Vandaag naar de sloop voor een ander kleppendeksel, had ergens gelezen dat de kunststof deksel minder snel lekt/zweet op de pakking tov de stalen deksel. Heb er een gevonden op de sloop, hoop dat ze ‘m los wegdoen voor een leuk prijsje, aangezien het blok er onder nog compleet is en er vrij netjes uit ziet. Verder nog een spanrol op de kop tikken voor de multiriem, geen trek in om een nieuwe te kopen, je hoort nu de lagers een klein beetje. Aangezien nu toch alles open ligt neem ik ‘m maar gelijk mee.
Vanavond en morgen weer verder, als alles mee zit gaat het blok weer in elkaar en misschien zondag testritje maken.
-
AuteurBerichten