Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wij gaan sowieso naar Engeland dit jaar, een ander evenement wel mooi,
Retro Rides http://www.retroridesgathering.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Geweldig evenement met die Engelsen, vorig jaar Best wat Vauxhall king:
Niels ook op het opel forum dus. king:
22 januari 2012 om 10:08 In reactie op: c-kadett: Hoofdremcilinder en bekrachtiger upgrade, maar wat #17975145Gerry,
Staat een hele discussie over op het C Kadett forum, met Pietje ( Piet Poot ) en Barry ( Sniksnak ). Pietje houd het een beetje voor zich maar die kan hoofdremcilinders leveren die erop passen. Zijn van een Mercedes. Hebben maar 2 aansluit nippels dus je moet met verdeel blokjes werken. Deze cilinder heeft een grotere diameter. Ook is het belangrijk of je een C1 rembekrachtiger hebt of een C2 rembekrachtiger. Bij C1 heb je mogelijkheden maar bij een C2 minder.
Gr,
Andry
gezellig denk dat ik maar niet kom :wub king:
hoi je mag langs komen, kep zelf een Manta 1.8s met een goed werkende choke.
En woon in Diemen . PB voor meer info king:
he, bekende schuur king:
leuk dat je de manta heb gekocht, Was der ook wezen kijken.
@CPeer wrote:
http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/297105-how-2-bike-carbs.html
In dit topic staan ook wel wat dingen.
spruitstuk bij http://www.boggbros.co.uk/” onclick=”window.open(this.href);return false; vandaan dacht ik.
http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/297105-how-2-bike-carbs.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
In dit topic staan ook wel wat dingen.
perslucht, desnoods beetje kruipolie.
inspannen tussen de bankschroef voorzichtig dat als hij eruit plopt niet naar je kop toe knalt :D
Lekker laten doen, Risico dat je een kop vernield is aanwezig.
Je moet ook na het monteren van de geleiders ( Warme kop en dan koude geleider ) opmeten of de maat juist is. Als dat niet juist is.
gaat hij of olie verbruiken en andere narigheid, of hij is te strak gaat het ook niet goed komen.
Bespaar je een hoop ellende en moeite. Weet niet of je een goed adres hebt,
Maar ik laat het doen in Bovenkerk ( Amstelveen )
Zo ondertussen zit er weer een vers APK’tje op .
Ideeén genoeg en dromen ook genoeg. Eerst de winter overleven en dan volgend jaar lekker Restaureren.Doel is, een Manta I200 of replica te maken, kleur blijft zilver/grijs. En komt geen uitbouw op.
Alleen sideskirts en een 3 delige achterspoiler en ronde koplampen in plaats van de vierkante. Komt nog een B2 front op
( Bedankt Eddie ) want dat vind ik mooier. En het is eigenlijk een B2 want bouwjaar is 84. ( ooit vervangen met een B1 front. )
een mooi rolkooi wil ik erin hebben, kuipstoelen.
Volvo achteras met schijven en sper. C20XE wat ik daarop wil hebben ben ik nog steeds niet over uit. Omdat ik de auto
wil gebruiken voor slalom dagen ( Lees Slalom, niet driften. ) , en circuit dagen, komen er denk ik toch gewoon een setje throttle boddy’s op. Een turbo is denk ik niet echt ideaal voor slalom ( Met het oog op vermogen komt er pas lekker laat in in ).
Deze week hopelijk wat foto’s .
Gr, Andry king:Mag het een onsje meer zijn ,
vandaag naar de APK geweest met de Manta,
Hier de lijst, :
Re ruitensproeier defect,
Li-Re wiellager voor hoorbaar,
CO staat op 3.0
gaatje in de demper en pijp,Wielkastrand ( Bekend )
1 veerschotel slecht op de as
aan de voorkant bij voeten ontbreekt een stuk plaat materiaal.king:
Zo we gaan maar eens lekker knutselen denk,
king:had al een U2Utje terug gestuurd.
Thanks king:
vandaag even wat preventief roest aanpak gedaan,
Rand wacht ik even mee eerst APK laten keuren en dan kijken wat er nog meer aan gedaan moet worden.
Wel de dorpels en kokers en a stijlen ingespoten met ML, roest blaasjes her en der aangepakt , schoon gemaakt en geschuurd waarna in de Menie. Verbaas me wel over de redelijke staat van de Manta, dus op sommige plekken waarvan ik denk Heuh. Is dat daaar niet rot ? king: Maar de wielkast rand compenseert het wel :wors
Morgen APK’tje
Yeah ,
Randje binnen king:
vandaag kop gemonteerd en weer aan het lopen gemaakt.
Even wat foto’s gemaakt, Blok loopt weer mooi en soepel :thumb







Vlakken, en afpersen. Nieuwe pakkingen, LET koppakking, 16 nieuwe seal’s, kleppen ingeschuurd opnieuw dus die dichten weer perfect af ( wat niet geheel het geval was ) , uiteraard nieuwe kopbouten.
Alles is weer netjes en fris. Alle stoters uitelkaar gehaald en een paar nachtjes in de diesel olie laten weken.
Schoongemaakt en weer met olie in elkaar gezet. Dat was ook het geval dat hij steeds vaker begon te rammelen vooral met koude start en af en toe als je de snelweg af ging. In engeland werd het er niet beter wat ik wel had gehoopt.
De auto mag weg hoeft niet weg, Wil het liefst een A Corsa hebben met een C20XE. Zolang de B er nog is gebeurd dat niet.
Te koop advertentie gemaakt.
Hij mag compleet weg inc. Motorblok. Blok krijgt nu een nieuwe koppakking en kop word gevlakt en afgeperst, kleppen worden opnieuw in geschuurd. Het betreft een coscast Kop.
auto heeft Engeland overleefd :D engelse maken goede dingen.
Er zijn alleen wat ideeen ontstaan dus de corsa gaat weg, eventueel ook zonder bak en motorblok.
Wil een A Corsa hebben, Eventueel ruil van een A Corsa voor het rollend chassis is ook mogelijk.
:D Voor de serieus geïnteresseerde zet ik er nog een verse APK op. Auto gaat niet in onderdelen.






Ik gok een standaard 1200 OHV ..
dr. manta
http://s75550052.einsundeinsshop.de/sess/utn;jsessionid=154e4c1a81e99fd/shopdata/index.shopscript” onclick=”window.open(this.href);return false;
OHV
http://s75550052.einsundeinsshop.de/sess/utn;jsessionid=154e4c1a81e99fd/shopdata/index.shopscript” onclick=”window.open(this.href);return false;
CIH , met CIH was iets met het visje dacht ik.
De geschiedenis komt boven water , Mooi hoor.
wil van de winter de lekkage verhelpen door het blok eruit te halen en alle afdichtingen vervangen.
En ook andere nokkenassen erin en een beetje aanpassen. Eerst maar eens mee rijden
Volgende week ga ik naar engeland met de corsa om dat de C Kadett nog niet klaar is.
http://www.retroridesgathering.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Daar ga ik naar toe althans we ;)
Aha , dat is zeker een mooi systeem met druk vulling wat Fearless zegt.
Maar voor de keren dat ik prive een remmetje ontlucht denk ik niet de moeite waard om zo’n apparaat aan te schaffen ;)
morgen even de remmen ontluchten en achter afstellen.
Aha , dat ontbreekt er dus lex. een catch tankje, ik hem nu gewoon op de originele aansluiting gemaakt ( gasklep huis )
maar een catchtankje is ook heel moooi natuurlijk.
Oke, Gewoon leeg zuigen met de vacuum pomp Thanks ;) En bijvullen natuurlijk.
Vind hem namelijk behoorlijk slap de remmen, dat moet wel wat beter kunnen lijkt mij.
:thumb
isje nie lek keerring aan de vliegwiel zijde :???:
Tis aan de andere kant waar het behoorlijk vet is, Denk de olie pomp.
Morgen knap K/N filter aanschaffen met buis.
Wat me opvalt of hij begint steeds langzamer te worden, of ik begin eraan te wennen :hmmz :wors
Denk het laatste.
En vraag, ABS Pomp, wil de remmen ontluchten maar de als ik dat doe moet het ABS systeem ook ontlucht worden
( Motorfietsen wel in ieder geval ). Maar geen ontluchtings nippels te zien op de pomp of moet dit bij de dealer ?
Als dit bij de dealer moet, gaat het abs systeem eraf en gewoon conventioneel rem systeem. Vind hem vrij week voelen
de remmen terwijl er al 2.0 schijven en klauwen opzitten met staal om vlochten remleidingen.
eerst even boven kant fatsoeneren.
Veize kleppendeksel netjes matzwart gespoten en distributie deksel ook , SFI vervanger ook meteen.
Gasklephuis ook schoon gemaakt.
Wss 1 kant die helemaal zijknat is moet er een pakking vervangen worden. Zo ook de krukas keerring bakzijde.
wat wel opviel dat de carter ontluchting met 1 slang naar beneden loopt en that’s it daar door kan het natuurlijk ook 1 grote vette tering bende zijn.
Ergens een alluminium luchtfilter buis zien te scoren van 85mm en een knap lucht filter.
vermoed dat hij een beetje in adem nood is in de hogere toeren.
En een rolkooi gezocht en een een veerpoot brug voor.
-
AuteurBerichten