Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Is een thermostaat vervangen een beetje te doen bij deze motor?
Weet van mijn calibra toendertijd, de 2.5i v6, dat er een beetje problemen met het koelen van de motor was? Correct me if I’m wrong..
Daar heb ik hem toen ook vervangen, inclusief het huis.. Dat was niet echt een snel klusje, aardig wat werk!Is dit ook het geval met de 3.2 van de vectra?
Ik heb het idee dat de meter een beetje doet waar hij zin in heeft.. Dus bij stadsverkeer loopt hij netjes naar de ±90 graden, en als ik een tijdje op een provinciale weg rijdt dan zakt hij weer tot bijna beneden.
Is dit normaal bij dit type? of zou ik toch wel de thermostaat moeten vervangen?
Alvast bedankt! :thumb
Ziet er super uit!! :wub
Op de link die je plaatste staat 5×100 en 5×105, misschien dat hij bij jou met ingevulde auto wel de goede geeft?
Maar je moet de velgen met steekmaat 5×110 hebben! :thumb
De wielen die je laat zien hebben wel de verkeerde steekmaat he! ;) (5×100/5×105)
Schroefsetjes zijn zeker onder de €1000 te krijgen, maar dan heb je uiteraard niet de beste kwaliteit.. Dus ligt er een beetje aan wat je er mee van plan bent. Voor een hobby auto zou dat voldoende zijn, maar voor een daily met zulke afstanden zou ik dat niet adviseren. Ik geef alleen maar een tip :thumb
OEM Sachs dempers kosten voorkant: €55,- per stuk
OEM Sachs dempers kosten achterkant: €55,- per stuk
Chassisveer Monroe/KYB kosten: ± €55,- per stuk
Bron: Mister-auto.Maar ik begrijp je vraag niet helemaal? Een BMW rijden kost niet veel meer dan een Opel rijden.. De onderhoudskosten liggen inderdaad wat hoger, maar aanschaf is gelijk.
Ik heb een aantal Opel’s gereden en een aantal BMW’s.. vind ze beiden prima.Schroefset monteren zou ik alleen doen als het de bedoeling is om hem plat op de grond te laten liggen.. Anders lever je alleen maar comfort in + dat een degelijke schroefset begint bij ± €1000,- OEM dempers + veren heb je voor minder en zijn beter.
Even off-topic: Heb je bij een vectra C geen last dat als je een schroefset monteert, de originele wielen niet meer passen? Dat deze dus tegen de veerpoot aanlopen? Zodat je dus spacers moet monteren, en je rechtuit stabiliteit verslechtert..
Heel mooi! :wub
4 maart 2014 om 10:43 In reactie op: Vectra meeting AC De Meern 24 MEI 2014 UPDATE PICA’S!!!!! #18208649Had het ook wel leuk gevonden om een keer te komen kijken, maar moet helaas ook altijd op zaterdag werken.. ;)
@vanieba wrote:
Mooie Vec,
bekende locatie trouwens….. Triorep Scherpenzeel toch
Ja dat klopt helemaal! Wel eens met de caravan geweest of iets dergelijks? ;)
Mocht je het willen weten.. ik ben daar chef werkplaats & planner/verkoper. :)
Wat betreft de bandenmaat..
De 225 45 18 banden zijn wel een stuk duurder zeg haha.. denk dat ik maar lekker bij de 40 serie blijf, heb voorlopig ook geen nieuwe banden nodig. ;)
Danku danku! :thumb
Maar die bandenmaat snap ik niet helemaal.. Want met 225 45 18 kom je helemaal verkeerd uit :hmmz
OEM 215 50 17/225 45 17 heeft nagenoeg dezelfde omtrek als 225 40 18.. En 225 45 18 komt daar helemaal niet in de buurt, dan klopt er niets meer van je kilometer teller?
Dat het je wielkasten meer vult snap ik inderdaad wel! :D
Pff dik apparaat zeg!! :wub
Misschien zouden rode brembo’s niet misstaan.. :D
Dat setje ziet er gelikt uit! :thumb
Dankje mannen! :thumb
Penta’s zijn vorig jaar Gunmetal/antraciet gespoten, dus nog als nieuw! king:
Banden maat is 225 40 18 rondom.. Had al een aantal keer gelezen dat jullie ook wel eens 225 45 18 monteren. Maar vind het zo wel prima eigenlijk! ;)
Wat ik persoonlijk niet/minder mooi vind.. is dat de 1.8 maar 1 uitlaat pijpje heeft! :D
Ik rijd overigens met de 3.2 V6 Automaat gemiddeld 1 op 10. Redelijk sportief stad/snelweg.
Oke dan!
Bilstein B12 is een heerlijk setje, heb hem zelf icm de Eibach Sportline veren onder mijn BMW gehad. Perfect stuur gedrag, maar wel redelijk stug. ;)
Ben benieuwd hoe hij straks staat dan! :thumb
Netjes! :thumb
Die Manta is ook een hele mooie zeg! :wub
Ziet er goed uit! :thumb
Waarom hangen alle C1 v6’en achterover? Of doen alle C1’s het?
Ik heb ook een C1 V6 en die van mij staat net als de jouwe met het OEM onderstel.Ik heb ook een verenset (30/30, dus in praktijk ±15mm) in bestelling staan, maar heb er ook maar meteen OEM Sport achterdempers bij besteld, gewoon om preventief te vervangen. Ze zijn nu 140.000km oud.
Wat voor veren heb je besteld? Of een schroefsetje?
Ziet er top uit, niets meer aan doen! :thumb
@remutr wrote:
Ik zou vtune eens bellen wat die voor je kan betekenen tenzij je de 2 uitdraaien wilt hebben.
Ik vond dat allemaal niet zo spannend, en dat onbelast hoog in de toeren draaien wilde ik het oude beestje ook niet aan doen vandaar de keuze op vtune. Leuke daaraan is de box van jouw blijft en je die voor € 125,00 weer over kan zetten naar een volgende auto.
Ik zou zelf altijd om een uitdraai vragen.. de “tuners” kunnen zeggen wat ze willen.
Altijd zwart op wit dus.Wat betreft je “box”, die kun je echt niet over zetten.. een chip wordt op maat gemaakt. Alles wat universeel is, dat is gewoon troep..
Maar als jij merkbaar verschil voelt, mag je altijd zelf weten wat je er mee doet natuurlijk! ;)
Blijven dikke wielen! Straks met een verlagingssetje helemaal top! :thumb
Danku! :D
Wat betreft de velgen onder de Calibra.. ik dacht dat het Evo Racing wielen waren. :hmmz
Gefeliciteerd, ziet er strak uit! :thumb
Mooi apparaat!
Black on black is altijd dik! :agent
@RaymondVec wrote:
Welkom hier P-imCoupé ;), niet gedacht dat je naast Bmw ook van Opel hield.
Volg je topic op BimmerPortal al een tijdje met veel plezier. Ben benieuwd naar je topic op deze site.Haha ik ben in bijna alle merken geïnteresseerd, en wil zoveel mogelijk weten over auto’s! :thumbup
En tjaaa.. Met Opel ben ik nou eenmaal opgegroeid! king:
Welke forum naam heb jij op BimmerPortal als ik vragen mag? :angel
Bedankt voor de complimenten! :afro
-
AuteurBerichten