Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Moet ik dan echt alles nieuw erin gooien,zoals waterpomp,uitlaatspruitstuk,luchtfilter,etc,of alleen puur het “motorblok”?
Dus om het tikken te verhelpen moet ik motorflush in me olie gooien,dan olie eruit,nieuwe olie erin,en oliefilter?klopt dit,want ben een beetje in de war,dat sommige zegge dat ik eerst motorflush erin moet doen,bij de oude olie,en vraag me af waarom bij de oude olie,dus wie kan me de perfecte volgorde zeggen?
En om het brandstof verbuik te verminderen moet ik benzine cleaner erin gooien?
ik snap t niet,overal staat weer iets anders,dan is het de blauwe kabel,dan de blauwe met wit,dan rood,en hier is het paars,wat is nu de juiste kleur die je door moet knippen?
En welke kabel?Die van je radio kabelboom,of de kabelboom die standaard van je auto afkomt,en waar mee je de radio moet verbinden?Maar dan blijft het volgende probleem nog,hoe kan het dat ie zoveel zuipt? 428km op een tank van 40 liter,en ja k rij normaal stevig door,ma heb toen vanaf dat de tank volzat rustig gereden,niet harder als 120,en toch haal ik maar de 428km op een tank.
Thankx man voor die foto’s,ik weet nu dus dat ik een 8 klepper heb.
Maar ik moet dus die motorflush erin doen,en dan stationair laten lopen,en dan naar de garage,olie verversen?Dit probleem heb ik dus ook,krijg hem met niks los,als ik aan die sleutel begin te trekken,trek ik onderhand de auto van de parkeerplaats af:S
Mja,ik laat hem wel met een luchthamer los maken,altijd fijn als je iets zelf aan je auto wil doen,en het lukt niet.En terugkomend op wat voor blok ik erin zou moeten hebben,op mijn papieren staat vermogen 44kw.
Maaaaar! Op mijn autozelf,aan de zijkant van de deuren,zit gewoon de originele strip,met rood vierkant,en daarin 16V.
Dus ik weet niet wat het is,maar wordt schijtziek van deze auto,is t nu een 1.4 8V of 1.4 16V.ik rij lange stukken,zit namelijk doordeweeks op de kazerne,maar wat moet ik nu doen dan?want het getik komt onder mijn kleppendeksel vandaan.
Moet ik dus 5w10 olie erin gooien? Of?Heb net ff geluisterd,en het geluid komt zeker weten onder de kleppendenksel vandaan!
Uhm ja hoe klint het getik,er zit in iergeval een maat in zeg maar,het is niet onregelematig getik.
Het is ook als ik stil sta en toere verhoog,dat het getik sneller en harder gaat.Maar een echt geluid hoe het klinkt kan k niet zeggen,wanr heb t nog nooit gehoord haha.
En dan nog; hoe komen mensen erbij dat een corsa 1.4 sport 90pk heeft?Die van mij heeft net 44kw.Thanks !
Iniedergeval bedankt voor je reactie.
Dus de kleppen hoef ik me geen zorgen over te maken?
Want ik dacht misschien was dat het probleem,omdat ie naar mijn mening best veel zuipt,en in het begin als ik optrek even inhoud.
Dus waar kan dat inhouden aanliggen?
En wat kan ik doen,zodat ie iets minder zuipt,en ook eens tussen 450-550km met een volle tank haal?Dus bij die kabelboom van de radio,moet ik kijken naar die grijs/grijs-zwart en groen/groen-zwart kabels?
En anders als ze er zitten is er dus kan dat ze verstopt zitten bij mijn achterlichten,begrijp ik dat goed?
Ja sorry,maar heb monteursdiploma,maar heb electro nooit echt goed begrepen.Ze zitten niet onder de roosters links en recht achter,dus moet ze zelf doortrekken.
Maar ik moet ze dus vanuit de verlichting doortrekken?,en niet van uit de kabelboom van de radio?Kan je zomaar die hitteschild weghalen,zonder dat er na een tijd problemen komen?
En bedoel je hitteschild vastzetten met schroeven?want dan trilt de uitlaat er toch nog steeds tegen?
Mja,ik hoor graag de oplossing.Ik zal eens kijken of het daar aan licht
okej,bedankt voor de tips,k zet hem er dus niet op,want heb geen zin,om een rijdend tankstation te zijn.
Nu me volgende probleem verhelpen,de hitte plaat onder de auto,daar trilt de uitlaat tegen,en kan de uitlaat op en neer trappen wat ik wil,hij blijft er tegenaan komen,dus zon irritant geluid.iemand tips?
greetz
Ik heb tzelfde probleem,had eerst standaard lampjes erin,nu blauwe ledjes,en daar valt er ook wel eens uit,en dan weer aan.
Maar ik denk dat t met die contactjes te maken heeft van de lampjes zelf in de dashboard unit zelf.
Als iemand denkt dat ik er totaal naast zit,zeg het even dan,dan kan ik dat probleem bij mezelf ook oplossenOke,
Maar merk je enig verschil tussen de originele filter en de powerfilter?
Ze zeggen namelijk dat met een powerfilter je iets stoerder geluid hebt,en iets meer vermogen.
Maar ik zie hier al een reactie van liever je oude filter houden,dus wat is nu verstandiger?greetz
Sorry voor de grote foto’s.
-
AuteurBerichten