Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
DOEN!!!
@bd. wrote:
@corsaracer wrote:
14181566 ligt een astra f gsi waar origineel een x20xev inlag
dat is toch de ex astra van carlo? dan is het mijn ex motor en komt uit een (duitse) 94er astra gsi :thumb
klopt!! heeft tegenwoordig al 290.000 km op de klok staan en gaat lekker door!! afgelopen weekend nog een grote beurt incl distributie gehad.
de vrouw rijd er dagelijks in en is er erg tevreden mee :vertag :thumbup :thumbup
15 volt met draaiende motor is echt te hoog!! mag max 14,4 volt zijn.
waarschijnlijk is de spanningsregelaar van de dynamo stuk waardoor deze een te hoge spanning de accu laad en deze stuk gaat.weet zo uit mijn hoofd niet of de spanningsregelaar los te vervangen is maar anders word het helaas een nieuwe dynamo.
en ze kunnen idd van vandaag op morgen stuk gaan net als een accu. tis gewoon een stukje electronica wat stuk gaat helaas.
heb het zelf ook al eens gehad .27 juli 2014 om 18:37 In reactie op: problemen Corsa B, barst voorruit, waterpomp lek, trekhaak #18243719@jurgenve wrote:
weet je wat jij moet doen… jij moet de oude waterpomp gewoon eruit halen schoon en vet vrij maken en met kit erin zetten is goedkoper dan een nieuwe waterpomp!!
dan gewoon de oude distributie riem terug zetten en over 1 jaartje komen klagen dat die gesprongen is en je niet weet waarom!!!
auto rijden kost nu eenmaal geld!!!! of hij nu 3 jaar of 20 jaar oud is!!!!!!!
Als ik naar het motorblok kijk, zie ik dat de waterpomp enkel door de multi V riem (verleden jaar vervangen) wordt aangedreven, wat heeft dit dan met de distributieriem te maken ?
Ik val hier toch niemand aan met mijn vragen, ik stel gewoon vast dat ik niet perse veel geld hoef te investeren om het nog wat uit te houden met m’n wagen.ja en de mensen hier vertellen je gewoon hoe het zit en wat je moet doen.
en als jij denk dat de waterpomp word aangedreven word door de multiriem heb je dus geen idee hoe de componenten (lees waterpomp) eruit zien!
en zeker als het een 16v is dan moet je zeker niet bezuinigen op de distributie riem!!!!!
heb laatste nog een vriendin kunnen afslepen die 5000 km telaat haar distributie wou laten wisselen.
de afspraak was al gemaakt en zou de week erna gaan. helaas pindakaas riem geklapt blok onbruikbaar aangezien je minimaal 12 kleppen krom hebt als dit gebeurd!!
daar willen ze je voor houden door te zeggen dat je de riem NIET kan hergebruiken!! maar als jij dat advies in de wind slaat zie ik persoonlijk het nut niet meer om jou te helpen. heb het al te vaak meegemaakt dat je veel tijd en advies aan iemand geeft en het dan toch niet opgevolgd word en dan staan ze aan de deur met een kapot blok of andere dingen die stuk of niet meer bruikbaar ijn met de vraag; hoe kan dat nou????vandaag mijn reactie op jou.
25 juli 2014 om 10:47 In reactie op: problemen Corsa B, barst voorruit, waterpomp lek, trekhaak #18243715weet je wat jij moet doen… jij moet de oude waterpomp gewoon eruit halen schoon en vet vrij maken en met kit erin zetten is goedkoper dan een nieuwe waterpomp!!
dan gewoon de oude distributie riem terug zetten en over 1 jaartje komen klagen dat die gesprongen is en je niet weet waarom!!!
auto rijden kost nu eenmaal geld!!!! of hij nu 3 jaar of 20 jaar oud is!!!!!!!
laat de auto maar eens uitlijnen en laat dan ook meteen maar de stuurkogels en fusee kogels kijken of daar misschien speling in zit.
in de deuren zitten toch ook van die roosters waar de lucht uitkan..
23 juli 2014 om 19:34 In reactie op: Bovenste tandwiel bij distributieriem loshalen Corsa B #18244054om de kop eraf te halen hoeft dat tandwiel volgens mij echt niet los….
23 juli 2014 om 10:50 In reactie op: problemen Corsa B, barst voorruit, waterpomp lek, trekhaak #18243710de voorruit is gewoon een deel van de structurele stevigheid van de auto. dus als hij gescheurd is zal hij altijd verder scheuren!! duurt misschien ff maar doorscheuren zal hij (tot hij uiteindelijk bij een rand van de ruit komt en niet verder kan scheuren)
23 juli 2014 om 10:40 In reactie op: Bovenste tandwiel bij distributieriem loshalen Corsa B #18244050waarom zou je hem willen loshalen???
om hem los te halen moet je je kleppendeksel ff loshalen en dan zie je as het goed is op de nokkenas een plek waar je een steeksleutel op kan zetten om de nokkenas vast te houden als je de bout los draait
in de radiateur aan de bijrijderskant onderin zit de sensor die de fan schakelt.
nummer 8 op het plaatje
@Haasje17 wrote:
Dit wilde ik nu zien hard werkende forum leden. Haha en volgensmij heeft corsaracer hetzelfde probleem als ik, ruimte en tijd gebrek. :thumbup
ja dat kun je wel zeggen….
maar ik doe het lekker op mijn gemak zonder te haasten :thumbup
6 juli 2014 om 09:17 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373650Gaaf filmpje Marcel!!
corsa d opc NRE zit standaard een sper in….
corsa a en b zitten ook aan de carrosserie gebout
oke thanks.
dan kan ik van de week eens gaan meten.
niemand???? :cry :cry
heb 3 nummer om erbij te zetten
14061059 komt dit jaar in een corsa b te hangen
14066112 ligt als reserve/projectblok in de garage
14181566 ligt een astra f gsi waar origineel een x20xev inlagGaaf!!!!! :kewlpics :kewlpics
gespot in de nieuwe Flash!!
kan alleen niet zo gauw een foto posten
dat kan idd je probleem zijn.
klepje kun je gewoon bij de dealer bestellen
is een one way valve
deze moet je hebben: 90423045
denk aan de pijl die erop staat. dat je die de goeie kant op laat wijzen. maar dat komt denk ik wel goed :thumbup :thumb :thumb
is niet waar. als de bougies gewoon niet goed vonken krijgook een goeie tuner er dat niet uit.
zijn volgens de zelfde als mijn broertje idd…
hij had ook maar vrij kleine dipjes in de kromme maar met andere bougies was het bij hem opgelost..
-
AuteurBerichten