Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
24 december 2014 om 08:46 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193059
wauw lekker bezig daar!!
en dat kleurtje ziet er echt gaaf uit!!
:jerry :jerry
@Chris426 wrote:
Die voor op het dashboard zit vooraan in je bumper, in het midden onder je kentekenplaat. dit is je buitenlucht temp sensor is wer een andere.
De temperatuursensor voor je koelvloeistof zit op je inlaatspruitstuk. Eerst de luchtpijp die van je luchtfilter naar je motor loopt weghalen, samen met het stuk dat bovenop de motor zit.
Dan kan je zo aan je temperatuursensor, zit denk ik net achter je alternator. Kabeltje los en eruit vijzen :thumb .Informatie komt uit de TIS, dus zal wel kloppen vermoed ik king: .

en er zitten 2 tempsensoren in je inlaatspruitstuk
nummer 2 is idd voor de tempmeter in je instrumenten paneel deze geeft de temp van de koelvloeistof aan
en nummer 1 is de sensor voor de ecu is een 2-polige blauwe stekker.deze kun je makkelijk vernieuwen hou er wel rekening mee dat als je hem eruit draaid er koelvloeistof uitkomt dus of gauw met je vinger dicht houden en de nieuwe erin draaien
Thanks!!!
mooi vliegwielschil :vertag :thumbup :thumbup
de automaterialen handelaar levert ook gewoon nissens spul dus zal zeker geen slecht spul zijn.
ben me aan het bedenken of ik zelf niet eens een radiateur heb gekocht van nissens… :hmmz :hmmz :hmmz
13 december 2014 om 14:29 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373669gaat erom dat dat ding snel is en sneller word!
meer gewicht op de vooras is meer tractie want dat heeft hij wel nodig.en het word tijd dat marcel dat pretgas gaat gebruiken WAT NOG STEEDS NIET AANGESLOTEN IS!!!!!! :vertag :vertag :vertag :vertag :vertag :vertag
@corsaboy: :angel ;) ;)12 december 2014 om 20:31 In reactie op: Acceleratie-probleem Corsa B X16XE (uitgebreid beschreven) #18264358@Kallisto wrote:
@corsaracer wrote:
hoe heb je de bougiekabels getest??
en hoelang zitten de bougies erin?? en welke??Ja, zie punt 5 van de zaken die ik al heb nagekeken ;)
De bougiekabels werken prima. Ze zien er ook aardig goed uit, alsof ze vrij recent zijn vervangen.
De bougies zagen er ook wel oké uit, maar ik ga ze sowieso vervangen (met de beurt). Ik weet zo niet welke bougies het zijn, ik zal dat vandaag nog even nakijken.de vraag was niet of je ze gecontroleerd had maar HOE
en ze kunnen er idd als nieuw uitzien en toch stuk zijn zoals Axel zegt.
ik zou idd ook beginnen met een setje nieuwe bougies en bougiekabels.
12 december 2014 om 11:50 In reactie op: Acceleratie-probleem Corsa B X16XE (uitgebreid beschreven) #18264348hoe heb je de bougiekabels getest??
en hoelang zitten de bougies erin?? en welke??11 december 2014 om 11:54 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373667@corsaboy wrote:
thx mate….
Had dat eerder gezegd, mijn verlof is net weer half ingetrokken..
Laat ff weten wanneer je gaat inbouwen, ga ik kijken of ik nog langs kan komen om te helpen :)haha ik laat je wel wat weten als ik ga beginnen. :thumb
10 december 2014 om 19:16 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373664was een geweldig evenement Marcel! en het blijft een genot om de corsa aan de start te hebben staan!
ben benieuwd naar de foto’s. ga zelf ook lekker aan de gang na volgende week dus.. :thumb
eens kijken hoever ik kom alleen haha
wel ff door de dealer na laten kijken aangezien het ook maar van internet geplukt is (wel met plaatje maar dan nog!!)
13237673 / 180980 PANEL,REAR FLOOR,PRIMED (FOR FLEXFIX SYSTEM)
ben vandaag bij Jetten in Cuijk geweest.
en het was er gezellig druk en weer goed verzorgt.koffie met gebak en broodjes. leuke prijsvraag.
al met al een goed voorbeeld van de VOD
de starterkrans bij mij vastzetten ging een beetje moeilijk aangezien er geen vliegwiel op zat toen haha
ik weet niet waar je vandaan komt maar er zal vast wel iemand in de buurt wonen die opcom heeft en de auto voor je kan uitlezen.
en de normale bedrijfstemperaturen van een corsa is 95 graden. bij veel stadsverkeer loopt die idd vrij snel op richting de 100 graden maar dan is er niks aan de hand. de koelingfan slaat aan bij 102 graden en koelt terug tot 97 graden.
bij koude motor idd ff nivo koelvloeistof nakijken (smorgens voor je vertrekt bijvoorbeeld.) dan moet hij tot halverwege het reservoir staan.
dit is het moment en graden waarmee die bout vastgezet moet worden.
M16 250 Nm + 40-50° Nieuwe bouten gebruiken.
heb bij mijn blok heb ik laatst ook de distributie vernieuwd en geprobeerd om de bout op moment en graden te zetten maar dat is bijna niet te doen.
en dan hangt de mijn ook nog eens een in motorbok en niet eens in de auto!!met een stuk hout tussen de krukas en zijkant van blok (karterpan erafgehaald) ik heb hem met veel moeite op 230 Nm (max van mijn momentsleutel) gekregen en daarna met een 1,5 lange pijp die graden proberen te doen. kwam niet verder dan 1x 15 graden
en GEEN loctide aan de bout doen aan de nieuwe bout zit als het goed is (bij mij wel tenminste) een druppie van iets wat ik gok soort vet is
hoop idd dat de mijne vast zit en nooit los loopt.
voor de volgende distributie wissel hoeft die bout gelukkig niet meer los omdat je de poulie gelukkig ook los van het tandwiel kan schroeven.
@kiyamizio wrote:
Gelijk leh turbootje bestellen :)
Ik ga die ook monteren op mijn kadett van de zomer en over op fase 3 met verstelbaar wieltje
past niet op C20LET!!!
bougies vervangen voor de NGK PFR6T-G
soort gelijk probleem zo ook bij de astra opc2 van mijn broertje zo ook opgelost.
en is goedkoopste probeer dingetje wat je kan doen.probeer anders eens een filmpje te maken.
kan voor sommige erg verduidelijkend zijn.en hou in je achterhoofd, een accu kan van vandaag op mogen stuk gaan. heb het helaas al 2 keer meegemaakt.
gisteren geen probleem, vandaag niet meer starten en accu stuk. :swear :swear
lambda sensor of tempsensor voor de ecu.
uitlezen en je weet het zeker.
groep N of A heeft meestal iets te maken met de diameter van de uitlaat.
een uitlaatdiam kan ook te groot zijn voor een motor waardoor je weer vermogen inlevert.
14 augustus 2014 om 19:32 In reactie op: Inbusbouten m12x1,25 30mm lengte sterkte minimaal 10,9 #18248251als wielbouten neem ik aan…
12 augustus 2014 om 16:46 In reactie op: Hitteschild spruitstuk los en morgen op vakantie. #18247617eraf halen
lekker op vakantie gaan
en daarna eens kijken voor een nieuwe.kan verder geen kwaad hoor
je kunt gewoon naar heuts toe gaan en ze daar bestellen.
schijven van brembo en blokken van ferodo zou ik doen.
ik kan je er ook bij helpen met montage
http://www.opel-forum.nl/buysell/single_ad.php?ad_id=6021 -
AuteurBerichten
