Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
en vergeet aub niet de remmen te upgrade naar een maatje groter zodat je ook kan stoppen als het moet!!!
zijn er zoveel die veel geld in motortuning pompen en dan vergeten dat ze het spul ook moeten kunnen stoppen!!!
want je kan wel roepen ik ga er niet hard mee rijden maar dat doe je altijd wel een keer want je wil toch weten wat hij kan met dat extra vermogen.
en geen turbo van een diesel erop zetten want dat heeft geen nut. zit je bij 2000 rpm al op het maximale wat de turbo kan geven onderhand maar iets van td03 of td04 ofzo van een benzine motor of een kleine garrett
en dat hoge compressie verhouding valt wel mee hoor hebben meerdere motoren.
dat is het gene wat jou manifold pressure sensor aankan namelijk daarboven zal hij een foutmeldig geven of niks verkeerde waardes doorgeven waardoor je mengsel foutief word en en blok stuk gaat.
en de “normale” atmosferische druk:
De druk die de atmosfeer op het aardoppervlak uitoefent; Varieert met breedtegraad en meteorologische omstandigheden; normale waarde van 76 cm kwikkolom bij 0°C(= 1.013 hPA (hectopascal) of 1.013 mb (millibar)); Oefent een kracht van 17.000 kp(= 1,7 x 10 5 N) uit op een volwassene met normale lichaamsbouw en grootte.alles daarboven is overdruk, dus ook je druk die je turbo gaat maken.
bij atmosferische motoren zit er in je inlaatspruitstuk eigenlijk altijd een onderdruk (minder dan 1 bar) omdat je zuigers lucht aanzuigen van buiten af. daar hebben ze later het ram-air principe voor uitgevonden zodat je zelf met een atmosferische motor toch een kleine overdruk kan krijgen (denk aan een lexmaul ram-inlaat, https://www.google.nl/search?q=lexmaul+ram&safe=off&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjiw4XChZbKAhXDKnIKHSa3BqQQ_AUIBygB&biw=1525&bih=708&dpr=0.9″ onclick=”window.open(this.href);return false; ) en het ram-air bij motoren waarbij de inlaat aan de voorkant van je blok zit en door de rijsnelheid overdruk zou kunnen worden gecreëerd0,5 bar kan je ecu aan meer moet je niet gaan draaien. vinden je internals, sensoren en ecu niet leuk
:wors :wors :wors
ik ook!!
@corsaboy: voor de turbo idd een goed vrij programmeerbare ecu
maar voor het blok wat nu in de corsa hangt is dit een leuke upgrade!!
maar ik hou dit in de gaten Vinci!!!! vind het een erg mooi systeem zo!! :thumbup :thumbup :thumbup
dit zou idd ook een mooie upgrade voor de mijne zijn!!
ik rij er dagelijks mee naar mijn werk dus…
en af en toe een stoplichtsprintje….
ik rij met een 3,6 kilo vliegwiel met black diamond stage 2 koppeling op een helemaal standaard c20xe (ja ik weet het is geen let maarja) en rijd erg lekker reageert super op het gaspedaal en vliegt echt lekker door de toeren heen.
enige knelpunt is de uitlaat op dit moment die hem knijpt in de hogere toeren.maar je kan wel eens komen kijken hoor vandaag gaat de carterpan eraf ivm een lekkende carterpanpakking (iets waar jij ook ervaring mee hebt toch :cry :cry )
bij deze marcel ;)
de drukgroep:

en de bak waar hij inzat:

kan alleen de foto van de beschadiging op het schild niet meer vinden
dit zijn de eisen waar het vliegwielschild aan moet voldoen als je bij de DHRA wil rijden.
2.2
Vliegwiel schild
Alle auto’s dienen een vliegwiel schild aan te brengen met een minimale dikte van 6mm
en dit dient gemaakt te zijn van staal. Een vliegwielschild met SFI spec. 6.1, 6.2 of 6.3 is
ook afdoende. Dit vliegwielschild dient bevestigd te worden aan chassis / motor /
versnellingsbak met minimaal M10 bouten klasse 8.8. Het vliegwielschild mag uit
meerdere delen bestaan. Het vliegwiel dient geheel omsloten te zijn. Het vliegwiel schild
dient 2cm uit te steken van de plaats waar het vliegwiel zich bevind. Alle wankel motoren
met NOS en/of turbo/supercharger sneller dan 9.99 op de ¼ mile, en elk voertuig sneller
dan 226km/h moet zijn voorzien van een vliegwiel welke voldoet aan de SFI Spec 6.1 of
9.1
Zie NHRA General Regulations 2:5, 2:6, 2:9, 2:10.pagina 12 punt 2.5 en 2.6
http://www.nhra.com/userfiles/file/Tech/Gen%20Regs%20from%202015_NHRA_Rulebook.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;en hier een voorbeeld van een vliegwielschild van een c20xe/let

en daarbij rij ik niet rond met een afgedraaid origineel vliegwiel maar een billit 3,6 kilo vliegwiel van 16MnCr5 Staal
dus de kans dat mijn vliegwiel klapt is zowiezo vele malen kleiner!!!
@bd. wrote:
corsaracer, waarom heb jij zelf geen vliegwielschild? als het niet veel geld is voor een stukje veiligheid :vertag
ik vind het behoorlijk wat geld voor zo’n simpel ding, maar ik zit dan ook niet in dezelfde organisatie, en ben ook niet bevriend met meneer lachgasvullen.nl :jerry
ik ben ook niet “bevriend” met meneer lachgasvullen hoor. want de mijne word ook niet daar gemaakt :vertag
maar gaat wel gewoon voldoen aan de eisen!die reden is heel invoudig. is in de maak :vertag :vertag :vertag :vertag :vertag
heeft alleen wat vertraging opgelopen daarom!!!!
dus niet lopen lullen!!!
is idd niet veel geld voor een stukje veiligheid voor je zelf en ook voor omstaanders.
contact opnemen met http://www.lachgasvullen.nl
Pieter kan er een voor je maken, weet alleen niet precies wat ze bij hem kosten, misschien dat corsabay hier meer over kan zeggen die heeft er namelijk een van hem
misschien dat je hier wat aan hebt?
http://s8.photobucket.com/user/corsaracer/library/schemas?sort=4&page=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
@Fearless wrote:
@corsaracer wrote:
heb toch nog een foto gevonden…
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10672184_720941444642507_6603999675180868455_n.jpg?oh=375921fa8a1e502db1b9b89a29fb4590&oe=568DA3F2″ onclick=”window.open(this.href);return false;
bijna de zelfde plaat als die van waar ik hem weg heb.
http://i187.photobucket.com/albums/x290/fearlesscorsa/2015%20Rekord%20Sedan/20150519_172336_zpshgeodda1.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;Is dat wat? heb er nog niet mee gereden.
moet zeggen dat ik het fijn rijden vind. pakt goed op klemt hard maar is nog steeds goed file mee te rijden. en samen met een super licht vliegwiel (3,6kilo) trekt het heerlijk met een korte f20
heb toch nog een foto gevonden…
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10672184_720941444642507_6603999675180868455_n.jpg?oh=375921fa8a1e502db1b9b89a29fb4590&oe=568DA3F2″ onclick=”window.open(this.href);return false;
moet heel eerlijk zeggen dit is een goeie tip en ga dit binnenkort ff ga proberen.
op dit moment heb ik het kunnen oplossen door de lfr goed schoon te maken (hielp een klein beetje) en de gasklep zelf iets open te zetten met de stelschroef. en zo rijd de vrouw nog altijd rond zonder problemen.
ik rij met zo’n kopeelingsset van black diamond rond en ben er zeer tevreden over. wel nog op een originele c20xe maar ziet er goed uit.
ik heb hem via speedequipment besteld en was binnen 1 week binnen.als je me je 06 stuurt kan ik je wel een foto ervan sturen van voor ik hem ingebouwd heb.
die stekkertjes die jij bedoelt heten AMP stekkers. en ja daarmee kun je de speakers aansluiten op de originele stekker wat in de deur ligt.
komt goed :thumbup
morgen eens ff kijken of ik nog wat aan de corsa kan doen, heb nog steeds lekkage bij de oliepeilstok… nog niks aan gedaan :cry
idd vage klacht.
lmm geeft de juiste waardes aan.
maar ik ben er vandaag achter gekomen dat de gasklep heel erg smerig was, die 2 gaatjes dicht zaten met troep en de klep zelf plakte gewoon aan de behuizing vast……
en de stationair klep ook goed smerig was.
alles goed schoongemaakt en weer in elkaar gezet toen was het starten lopen dus nu ff afwachten hoe hij het de rest van de week doet. anders gaan we weer verder zoeken -
AuteurBerichten