Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
slijpen / moker met sterke beitel :)
:thumb begin is er..
succesGewoon op je originele bouten.
Wil je er 1 voor je f28??Stuur mij maar een pm.
:)
Een c14xe bestaat niet.
De laatste 2 letters geven aan dat het een 16v is.De motorcode is volgens mij dan c14se.
Dat is een 1.4 8v multipoint injectie. Idd wat meer dan een standaard c14nz monopoint injectie.Contactslot verwijderen is een drama klus zonder sleutel maar een slijptol doet wonderen.
Vervolgens een startpaneel halen met hoofdschakelaar en startknop. Klaar problem solved.
Een c14xe??
Die ken ik niet.
De juiste motorcode is wel ff benodigd. Een aantal type’s hebben standaard een startonderbreking.14 december 2014 om 08:04 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373670Klein tipje van de sluier.
Er ligt een complete originele nette voor en achterbumper klaar. Ik moet nog ff de bevestinging ervan ombouwen.Dan gaat er in januari / februari heel wat delen gespoten worden.
Nieuwe achterklep ben ik ook nog aan het bouwen.
Ik wil wel de looks houden van een originele gsi.
@juul. Ja dat giegelgas wordt tijd. Ik ben nu bezig om te kijken welke glasspack’s ik ga monteren.10 december 2014 om 20:50 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373665thx mate….
Had dat eerder gezegd, mijn verlof is net weer half ingetrokken..
Laat ff weten wanneer je gaat inbouwen, ga ik kijken of ik nog langs kan komen om te helpen :)yupz zie mijn topic in verbouwingen & rest..
Net weer geupdate :)9 december 2014 om 19:59 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373663even een beetje stof afblazen.

Foto is genomen op Aalen in Oktober.
Het laatste dragrace event van het seizoen.
Wat ook maar goed was aangezien de F20 bak het dit keer niet hield bij het overschakelen naar de 4.Deze bak is ook helaas volledig aan gort.
Ondertussen zitten we niet stil.Redelijk wat plannen voor de winter, tussen kerst en oud en nieuw ga ik even serieus meters maken.
Dan komen ook een aantal foto’s en updates voor wat de plannen zijn.We gaan zeker gewoon door. Die 11.6 op drachten was zeker een goed voor een zware corsa b met dit vermogen :)

Maar we willen meer en dat gaat ook zeker gebeuren.
De motor loopt zoals het hoort en dat is gewoon erg prettig :thumbzoals ik al zei in de PM, de standaard zuigers en drijfstangen kunnen zeker tot 200 pk goed gaan.
Ik reed wel met decompressie plaat.zat rond de 210 pk en over de 300nm king:
Neem maar contact op met Overijsselse Motoren Revisie,
leveren van alles qua zuigers: Omega – Wiseco – Wossner – JE ook ARP bouten en ACL lagersGewoon goed in de gaten houden die lasnaden..
PM beantwoord, succes met het project..En blijf die :kewlpics posten :thumb
Wat ik altijd doe is de motorsteun vast zetten dan pas de bsk steunen.
Aangezien je met de achterste baksteun nog een beetje speling hebt.
Zelf een steun achteraf lassen is een optie maar in the uk kun je kant en klare steunen vinden voor weinig geld. Erg goeie kwaliteit.
Heb je de chassisbalk ook aangepast voor de dynamo. Motor moet wel verder naar achteren op die plek.
Wat voor bak zit erachter??
Om de bdp sensor doe ik ook altijd een drupje vloeibare zooi. Alleen die o-ring werkt niet altijd idd.
Netjes, zou zelf alleen wel investeren in een goed motormanagement systeem. Zoals een dta s60 of een vems
volgens mij wel..
hahahaRegelaars van opel zijn 2,5 en 3 bar
afhankelijk van het motortypeGoed bezig
:thumb :thumb :thumb :thumbKun je mooi zien wat de originele regelaar doet.
Druk zal heel iets oplopen als je gas geeft als het goed is.Graag gedaan. Maakt het een stukje makkelijker. :)
Ik heb gewoon een alu versie.
Is goed te doen hoor. Belangrijkste is en blijft goed schoonmaken, droogmaken, beide zijden vloeibare pakking en een xev pakking.Op de originele rail zit een nippel. Hierop kun je gewoon een meter aansluiten. Is geen kant en klaar oplossing. Kweste van losse meter vinden en koppelstukjes vinden voor de nippels.
Xev pakking met een klein beetje vloeibare pakking. Zit al jaren kurkdroog onder de motor.
Handelsbenaming zal niet worden aangepast normaal gesproken. Althans dat is mijn ervaring in almelo.
Cilinder inhoudt en vermogen wordt aangepast. That’s it.
Als het je om het metertje gaat, zet dan gewoon een metertje op de aansluiting van je brandstofrails.
Ik ga voor onze mini ook de volgende combinatie bouwen:
X16xe onderblok
X14xe geflowde cilinderkop
Mantzel inlaat
Spaghetti spruitstuk
Andere nokkenassen
Dta systeemWordt door de x14xe kop iets meer koppel maar iets minder vermogen.
Dit is al eens door axel op de testbank bewezen. Scheelde niet extreem veel en helemaal met een mantzel inlaat erop maakt dat koppel veel goed. Meer koppel in het middengebied en iets minder top vermogen (pk’) zorgt er vaak voor dat je ook nog sneller bent.Een mooie koppelkromme is belangrijker dan top vermogen.
-
AuteurBerichten