corsaboy

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 4,697)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Corsa b starten zonder sleutel #18264569

    slijpen / moker met sterke beitel :)

    In reactie op: c20ne turbo e kadett sedan #18263733

    :thumb begin is er..
    succes

    In reactie op: Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT #17512236

    Gewoon op je originele bouten.
    Wil je er 1 voor je f28??

    Stuur mij maar een pm.

    :)

    In reactie op: Corsa b starten zonder sleutel #18264565

    Een c14xe bestaat niet.
    De laatste 2 letters geven aan dat het een 16v is.

    De motorcode is volgens mij dan c14se.
    Dat is een 1.4 8v multipoint injectie. Idd wat meer dan een standaard c14nz monopoint injectie.

    Contactslot verwijderen is een drama klus zonder sleutel maar een slijptol doet wonderen.

    Vervolgens een startpaneel halen met hoofdschakelaar en startknop. Klaar problem solved.

    In reactie op: Corsa b starten zonder sleutel #18264563

    Een c14xe??

    Die ken ik niet.
    De juiste motorcode is wel ff benodigd. Een aantal type’s hebben standaard een startonderbreking.

    Klein tipje van de sluier.
    Er ligt een complete originele nette voor en achterbumper klaar. Ik moet nog ff de bevestinging ervan ombouwen.

    Dan gaat er in januari / februari heel wat delen gespoten worden.

    Nieuwe achterklep ben ik ook nog aan het bouwen.

    Ik wil wel de looks houden van een originele gsi.


    @juul
    . Ja dat giegelgas wordt tijd. Ik ben nu bezig om te kijken welke glasspack’s ik ga monteren.

    thx mate….
    Had dat eerder gezegd, mijn verlof is net weer half ingetrokken..
    Laat ff weten wanneer je gaat inbouwen, ga ik kijken of ik nog langs kan komen om te helpen :)

    In reactie op: c20ne turbo e kadett sedan #18263731

    yupz zie mijn topic in verbouwingen & rest..
    Net weer geupdate :)

    even een beetje stof afblazen.

    Foto is genomen op Aalen in Oktober.
    Het laatste dragrace event van het seizoen.
    Wat ook maar goed was aangezien de F20 bak het dit keer niet hield bij het overschakelen naar de 4.

    Deze bak is ook helaas volledig aan gort.
    Ondertussen zitten we niet stil.

    Redelijk wat plannen voor de winter, tussen kerst en oud en nieuw ga ik even serieus meters maken.
    Dan komen ook een aantal foto’s en updates voor wat de plannen zijn.

    We gaan zeker gewoon door. Die 11.6 op drachten was zeker een goed voor een zware corsa b met dit vermogen :)

    Maar we willen meer en dat gaat ook zeker gebeuren.
    De motor loopt zoals het hoort en dat is gewoon erg prettig :thumb

    In reactie op: c20ne turbo e kadett sedan #18263729

    zoals ik al zei in de PM, de standaard zuigers en drijfstangen kunnen zeker tot 200 pk goed gaan.
    Ik reed wel met decompressie plaat.

    zat rond de 210 pk en over de 300nm king:

    In reactie op: omega zuigers leverancier? #18263293

    Neem maar contact op met Overijsselse Motoren Revisie,
    leveren van alles qua zuigers: Omega – Wiseco – Wossner – JE ook ARP bouten en ACL lagers

    http://www.motorenrevisie.com

    In reactie op: c20ne turbo e kadett sedan #18263727

    Gewoon goed in de gaten houden die lasnaden..
    PM beantwoord, succes met het project..

    En blijf die :kewlpics posten :thumb

    In reactie op: pleh! corsa A c18xe #18260080

    Wat ik altijd doe is de motorsteun vast zetten dan pas de bsk steunen.

    Aangezien je met de achterste baksteun nog een beetje speling hebt.

    Zelf een steun achteraf lassen is een optie maar in the uk kun je kant en klare steunen vinden voor weinig geld. Erg goeie kwaliteit.

    In reactie op: pleh! corsa A c18xe #18260078

    Heb je de chassisbalk ook aangepast voor de dynamo. Motor moet wel verder naar achteren op die plek.

    Wat voor bak zit erachter??

    In reactie op: carterpan lekvrij monteren #18259460

    Om de bdp sensor doe ik ook altijd een drupje vloeibare zooi. Alleen die o-ring werkt niet altijd idd.

    In reactie op: v6 met throttlebodys #18235992

    Netjes, zou zelf alleen wel investeren in een goed motormanagement systeem. Zoals een dta s60 of een vems

    In reactie op: instelbare brandstofdruk regelaar #18259127

    volgens mij wel..
    hahaha

    Regelaars van opel zijn 2,5 en 3 bar
    afhankelijk van het motortype

    In reactie op: instelbare brandstofdruk regelaar #18259126

    Goed bezig
    :thumb :thumb :thumb :thumb

    Kun je mooi zien wat de originele regelaar doet.
    Druk zal heel iets oplopen als je gas geeft als het goed is.

    In reactie op: instelbare brandstofdruk regelaar #18259123

    Graag gedaan. Maakt het een stukje makkelijker. :)

    In reactie op: carterpan lekvrij monteren #18259448

    Ik heb gewoon een alu versie.
    Is goed te doen hoor. Belangrijkste is en blijft goed schoonmaken, droogmaken, beide zijden vloeibare pakking en een xev pakking.

    In reactie op: instelbare brandstofdruk regelaar #18259121

    Op de originele rail zit een nippel. Hierop kun je gewoon een meter aansluiten. Is geen kant en klaar oplossing. Kweste van losse meter vinden en koppelstukjes vinden voor de nippels.

    In reactie op: carterpan lekvrij monteren #18259445

    Xev pakking met een klein beetje vloeibare pakking. Zit al jaren kurkdroog onder de motor.

    In reactie op: omkeurregels weer gewijzigd!! #17486059

    Handelsbenaming zal niet worden aangepast normaal gesproken. Althans dat is mijn ervaring in almelo.

    Cilinder inhoudt en vermogen wordt aangepast. That’s it.

    In reactie op: instelbare brandstofdruk regelaar #18259117

    Als het je om het metertje gaat, zet dan gewoon een metertje op de aansluiting van je brandstofrails.

    In reactie op: Past cillinderkop x16xe op c16xe moter? #18258300

    Ik ga voor onze mini ook de volgende combinatie bouwen:

    X16xe onderblok
    X14xe geflowde cilinderkop
    Mantzel inlaat
    Spaghetti spruitstuk
    Andere nokkenassen
    Dta systeem

    Wordt door de x14xe kop iets meer koppel maar iets minder vermogen.
    Dit is al eens door axel op de testbank bewezen. Scheelde niet extreem veel en helemaal met een mantzel inlaat erop maakt dat koppel veel goed. Meer koppel in het middengebied en iets minder top vermogen (pk’) zorgt er vaak voor dat je ook nog sneller bent.

    Een mooie koppelkromme is belangrijker dan top vermogen.

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 4,697)