Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@hinterachse, heb je PM gezien maar denk reageer hier even.
Op dit moment heb ik op mijn Corsa een GAZ setje zitten op de achterkant.
Ook ik heb gekeken naar de coil-over serie’s maar ook na diverse gesprekken met GAZ zelf ben ik gegaan voor een Gold Serie demper met normale spiraal veren.Mede doordat de duurste GAZ gold serie zowel de bump als rebound kunt instellen.
Hierdoor kan ik de achterkant extreem stug maar ook extreem comfortabel instellen.
Alles tussenliggende variaties zijn dan ook mogelijk.Voor mijn classic mini heb ik een GAZ setje klaar liggen rondom.
Niet de gold series aangezien de standaard instelbare dempers voor de classic mini een 1000% verbetering van de originele dempers.Voor de corsa ga ik dit voorjaar ook de voorste dempers vervangen voor een GAZ Gold kit.
Hierin zijn ook weer meerdere varianten mogelijk….De optie om dan bump & rebound afzonderlijk te kunnen instellen is nogal prijzig, dus ik zit eraan te denken om daarin de standaard Gold serie te nemen met een Bump-Rebound adjustment met een single control knob. Dan is het redelijk controleerbaar maar wel met vaste verhoudingen (kosten nog een kleine 900-1000 euro).
De achter dempers waren rond de 400 euro.
Wat ik fijn vind bij GAZ is dat alles Custom made is.
Zo zijn mijn achter dempers 1 1/4 inch korter dan origineel. Zonder meerkosten.Bij elke demper krijg je een test rapport, met metingen van de betreffende demper.
Daarnaast moet ik zeggen dat de engineering van GAZ goed is, daar denkt men nog echt aan de kleinste dingen.
Andere rubbers om de demper in de bovenste schotel te monteren zonder speling wat wel op de originele dempers terug te vinden is etc.Ik weet wel dat wanneer de dempers van onze daily astra h versleten zijn, er gewoon een instap GAZ serie onder komt.
Niet veel duurder dan aftermarket standaard maar instelbaar in alleen rebound.hierbij ook nog een paar foto’s:
Elke demper heeft zijn eigen meet rapport en serienummer.
zowel bump als rebound zijn in 20 stappen instelbaar
Verschil tussen oud en nieuw:
Mooi is om te zien dat heel veel aftermarket setjes en originele dempers met rubbers werken in de onderste bevestiging.
Dit is bij GAZ niet zo. Dit scheelt weer speling op je achter ophanging :thumb
Ook hebben ze bij GAZ de juiste rubbers meegeleverd. Een stuk minder speling op je rubbers.
Ze zorgen er tevens direct voor dat de demper op de juiste wijze gecentreerd wordt in de schotel.
Gemonteerd kun je eenvoudig je bump en rebound aanpassen.
Nu zal ik hier niet veel aan verstellen maar goed het ziet er wel gaaf uit
Wat een gek ervoor geeft.
Persoonlijk zou ik never nooit niet een 500+ uit voor een blok.Weinig km’s zegt niets helemaal als blok lang stil ligt. Ks400 kop is niet de meest sterke versie :)
netjes freek.
Mooi een schild eromheen :thumb :thumb :thumb :thumb :thumbGaaf om te zien. king:
en je vergeet nu het belangrijkste: de EINDOVERBRENGING
:vertag :vertag :vertag :vertag :vertagkop kan aardig gevlakt worden.
Bij vlakken gaat er normaal ook niet veel af als de kop recht is…Een koppakking die meer dan 250k heeft gedraaid is veel.
Ik ga bij de smallblock en 8v motoren vaak uit van 150kGewoon de ervaring met slechte koppakkingen haha
@MarkVectra93 wrote:
kop reviseren alleen kost richting 200 euro, stoters ed.(heb de kop toch los en als die kapot gaat kan weer de hele zooi los) bougiekabels, oliepomp zou misschien kunnen blijven zitten maar dan misschien de pakking vernieuwen scheelt toch weer 100 euro maar dan plus die poulie kom ik dan toch nog op 650 a 700 euro…. en zoals ik zeg ik wil voorlopig gewoon van t gezeik af zijn
De kop van een c20ne kun je heel goed zelf opfrissen. De klepstoters hoef je niet te vervangen. Even uit elkaar halen, goed schoonmaken en klaar. Ik heb volgens mij op de website http://www.corsa-novatuning.nl daar nog wel een beschrijving van.
Mijn mening is dat je de overige zaken los moet zien van dit probleem. Die bougiekabels en multiriem vallen onder gewoon onderhoudt.
Dit geldt ook eigenlijk voor je d-riem en waterpomp. Moet je ook om de 3-4 jaar vervangen.
Maar goed, je moet het voor jezelf besluiten. Ik zou zelf ff het blokje weer opfrissen en lekker verder rijden.
800 euro om een koppakking en d-riem te wisselen van een 8v?
met een beetje klein grut…Waar haal jij je onderdelen en doe je zelf ook nog wat?
Benodigdheden:
koppakkingsset a 89
d-riem a 29
waterpomp a 79
setje kopbouten a 37
olie filter en carterring a 6,75
5 liter olie a 27
5 liter kvs a15
4 frisse bougies a 15Is 300 euro
Allemaal prijzen uit de FSRS-Opwelwebshop, originele opel onderdelen.
Qua olie loopt zo’n blok ook goed op olie van de action net als de KVS bespaart je nogal wat maar goed ik heb het ff als vergelijk in de lijst opgenomen.beetje vloeibare kit
paar busjes remmenreinigerStelpost 25 euro (en das erg hoog in mijn ogen :) )
iemand die de kop ff vlakt 40 – 50 euro
In totaal als je het zelf doet nog geen 400 euro met originele opel onderdelen.
Met wat andere goedkopere onderdelen kun je zelfs nog wel een en ander besparen.Maar goed ik zou deze adviseren..
Bij DTA en andere merken zijn ook dit soort display’s wel te vinden.
Voor DTA is nu ook een android app waarmee je heel veel waardes rechtstreeks op je tabb terug ziet.ipv de dure x-dash te moeten aanschaffen of constant een laptop eraan te hebben hangen :)
1 januari 2015 om 21:33 In reactie op: Fotowedstrijd#33 "Karakteristieke Opel lijnen" STEMMEN #18266837Super foto’s van de inzenders..
Ik vie echt voor de foto van dqp-sammy.. :thumbAl eerder gepost in het topic omkeuringsregels gewijizgd:
Je kunt dus gewoon naar elk RDW station voor een simpele keuring….Ze moeten bij de RDW eens mensen in dienst nemen die ook af en toe de nieuwe regels lezen en in hun hersens opslaan…..
@corsaboy wrote:
Laatste stand van zaken:
Dit kreeg ik vandaag van de RDW:king: king: king: king: king: king:
Geachte heer Gouma,
Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt informatie over het wijzigen van of de wijziging aan de motor van uw personenauto.
Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moet het kentekenregister en soms de kentekencard worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij één van de keuringsstations van de RDW aanbieden.
Het gaat om de volgende wijzigingen:
– het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
– het wijzigen van het aantal cilinders;
– het wijzigen van de cilinderinhoud;
– het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
– het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).In gebruik genomen voor 1 juli 1999:
Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 juli 1999 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien van de geluidsproductie.In gebruik genomen na 30 juni 1999:
Als het voertuig in gebruik is genomen na 30 juni 1999 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand ook individueel moet worden getoetst op het TestCentrum Lelystad (TCL). Na de keuring op een keuringsstation neemt het TCL contact met u op om de aanvullende testen te plannen.Herkomst motor:
In alle gevallen moet u bij de keuring de herkomst van de motor aantonen. Hierbij is het noodzakelijk dat u de herkomst en het kentekennummer of voertuigidentificatienummer van het donorvoertuig overlegt tijdens de keuring.Kosten:
De kosten kunnen variëren van € 27,00 tot € 82,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.
Als de personenauto in gebruik is genomen na 30 juni 1999 worden de eventuele aanvullende testen ook in rekening gebracht.
Vragen?
Heeft u na het lezen van deze e-mail nog vragen? Wij helpen u graag verder. U kunt ons bereiken door te reageren op deze e-mail, of telefonisch via 0900 07 39 (€ 0,10 per minuut, maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur). U kunt ons ook bellen vanuit het buitenland.Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW:kewlpics :kewlpics :kewlpics
Leuk om te zien dat je ermee door blijft gaan..
:thumb :thumb :thumb :thumbTis echt waar je zelf prettig bij voelt. Ik ben een dta man.
Dat komt voornamelijk dat er veel tuners mee overweg kunnen. Ook is de support vanuit engeland voor mij goed.
Pieter van dp is ook kundig en helpt veel mensen. Maar ik persoonlijk heb niets met vems. Ooit in de dta wereld gestapt en blijven hangen.
Qua vems kan ik je niet adviseren. Mocht je vragen hebben over dta stuur maar een pm.
Waar heb je dat vliegwiel weg?? Ziet er wel nice uit. Ook van helix……
Ja dat was zeker een bijzonder verhaal. Maar gelukkig komt het uiteindelijk toch weer goed ;)
zit mooi spul bij :thumb
Wij komen op donderdag aan zoals het er nu voorstaat.
Planning is om de corsa mee te nemen, en ff te spelen op de 200 meter :)king:
Ook de DHRA is weer aanwezig met de tijdswaarneming en keuring :thumb
je toerenteller doet het niet..
haha king:Ding start vlotter als de mijne met koud start :thumb :thumb :thumb :thumb
helix is goed spul hoor.
heb voor 4 weken terug weer een nieuwe plaat binnen gekregen van helix voor een f28 bak :)
Denk ook dat het een redelijke uitdaging is zo’n z22se.
Ik blijf van de oldschool c20xe motoren. Maar x20xev is ook redelijk goed in te bouwen.
21 december 2014 om 12:25 In reactie op: Acceleratie-probleem Corsa B X16XE (uitgebreid beschreven) #18264385Maar zijn de bougies nu al vervangen / uitgetest zoals axel aangaf.
Neem ook echt de bougies die hij aangeeft. Axel rijdt al jaren lang rond met de mantzel powerbox en goed aangepaste motor.Want dat een bougie 10k km geleden is vervangen zegt helemaal niets.
Ik vervang om de 3-4 wedstrijden mijn bougies.. Die maken nog geen paar km uiteindelijk en zijn toch op..Een ander punt,
de monteurs bij de meeste dealers weten niets van serieuze tuning.
De mannen bij Hartgerink ken ik ook, erg bereidwillig maar dat een EGR noodzakelijk is voor het goed lopen van een motor is niet zo..Het uitprogrammeren bij deze Ecu’s is idd niet zo eenvoudig en een dealer kan dat al helemaal niet.
Mogen ze ook niet wat ook wel verklaarbaar is. Opel heeft de motoren op een bepaalde manier gebouwd en daar levert een dealer service op.
Niet op onze aanpassingen en wensen..Kijk verder even nogmaals goed of je geen lekkages hebt in je vacuum systeem.
En wat er al vaker gezegd is, bougies…. Die kunnen zoveel doen..dat is wel bij 200 pk..
En ook bij straat gebruik…gewoon ne zuigers met een decompressie plaat en dubbele koppakking.
Als je geen zuigers wilt afdraaien en / of de kop wilt bewerkenDie goedkoper setjes heb ik helemaal niets mee.
Helemaal als je ook wel eens goed doorhaalt richting de 200Weitec en KW zijn goeie betaalbare systemen.
Maar ook GAZ heeft mooie systemen. Die zijn wel wat duurder.Bildstein kan ook nog, zijn allemaal wel wat anders als JOM, VMAXX of TA Technixxxxx setjes.
Je krijgt waar je voor betaald zeg ik altijd ;)
Je bent weer lekker bezig freek. Leuk om te zien.
koelwater bij de olie in? snel te testen, pijlstok er ff uit halen,
aansteker eronder houden.. als het knettert en doet zit er water in je olieheb je niet extreem veel carterdruk?
want een pomp kan niet snel zoveel druk leveren dat die filter gedeeltes uit elkaar springen. -
AuteurBerichten