Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
schakelt het ondertussen al wat soepeler?
1 februari 2015 om 09:21 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373678ja is ook een optie, maar op een of andere manier wil ik zoveel mogelijk een full body houden hahah.
Ik ga ook weer een originele voorbumper plaatsen, alleen de motorkap moet ik nog wat op verzinnen :)Om de voorbumper wel snel te kunnen demonteren hebben we wel een leuk systeem aangeschaft:
quik-latch
@topicstarter, ik moet zeggen dat je een beetje vreemd reageert op de reacties van leden die al jaren hier mensen van adviezen voorzien en geheel vrijwillig iemand proberen voort te helpen.
Nou zal ik straks ook wel de volle lading krijgen maar ben hier in de 16 jaar opel-forum.nl wel een en ander gewent.
Nee geen enkele monteur zal zomaar een auto saboteren. Ook al heeft hij een dikke ruzie met een klant. Stel hij doet het wel en er ontstaat een ongeluk waarbij de voa onderzoek gaat doen zal er ook vragen bij hem worden gesteld. Helemaal als bijv de motorsteunen zijn los gedraaid. Dat staat bij de wet gelijk aan moord met voorbedachte rade. Geen enkele discussie met een klant is die straf waard.
De genoemde delen die je noemt, tja erg vervelend. Schakelmechaniek is gewoon een onderdeel wat een keer stuk gaat. Helemaal de eerste serie. Dat is gewoon een bekend feit. Opel heeft hiervoor niet voor niets een verbetering in aangebracht.
Mbt het spruitstuk. Vervelend maar helaas komt dit ook wel vaker voor. Niet alleen bij deze motoren maar opel breedt.
Ze scheuren. Niets aan te doen en 9 vd 10 keer valt het niet snel op vanwege het hitteschild.
Door de motor te kantelen is het zeer zeker ook niet mogelijk om deze te laten scheuren in het bovenste gedeelte. Probleem zou dan ontstaan in de koppeling tussen de katalysator en de voorpijp. Niet in de rest.Ik zou deze vervangen. Maar goed. Bij. http://www.fsrs-opelwebshop.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; kunnen ze ook een imitatie leveren voor een net bedrag. Tevens is daar het originele schakelmechaniek ook te bestellen voor een goeie prijs.
zwart is altijd (bij de oudere opels) geschakelde +
Bruin is massa
rood constante +
Groen moet richting je toerenteller (dashboard). Is je signaal voor je toerenteller..OMR kan ze iig leveren
http://www.motorenrevisie.com” onclick=”window.open(this.href);return false;26 januari 2015 om 21:03 In reactie op: corsa b 1.6 16V GSI start niet als hij warm is (C16XE) #18270841:thumb :thumb :thumb
Ben erg benieuwd26 januari 2015 om 20:55 In reactie op: corsa b 1.6 16V GSI start niet als hij warm is (C16XE) #18270839ja maar zoveel meer compressie levert dat niet op hoor..
Heb je nog een startmotor liggen?Ze zijn wel simpel en snel te verwisselen via de onderkant :)
26 januari 2015 om 20:03 In reactie op: corsa b 1.6 16V GSI start niet als hij warm is (C16XE) #18270837Normaal dan hoor je vaak een klik als de startmotor het begeeft en gaat ie helemaal niet meer rond.
Dat ze zwaarder gaan lopen als de motor warm is heb ik nog niet eerder meegemaakt.Wel dat een startmotor buiten het blok wel rond ging maar ingebouwd niet de kracht er meer voor had..
Maar dit was dan ook temperatuur onafhankelijk..Maar zoals gezegd, zou kunnen.. Vind ut wel apart :hmmz
idd, totaal niet nodig om er een dikkere tussen te zetten.
Mits de software maar goed geschreven is..;)
26 januari 2015 om 19:47 In reactie op: corsa b 1.6 16V GSI start niet als hij warm is (C16XE) #18270835Waarom draait de startmotor dan zwak? Je zou haast denken dat de accu niet wordt bijgeladen..
en bij koud start totaal geen problemen???originele dikte is goed hoor.
Hoe dikker de koppakking des te zwakker is deze..Heb het zelf helaas al mogen ondervinden dat de koppakking van 1,7mm te zwak was (wel met kompressor motor)
26 januari 2015 om 18:21 In reactie op: Acceleratie-probleem Corsa B X16XE (uitgebreid beschreven) #18264416ok,
ik wil je het volgende voorstellen.Aangezien de corsa van 1999 is moet deze voorzien zijn van een 16polige uitleesstekker.
Je komt binnenkort even langs bij onze werkplaats, neemt een kratje grolsch mee.We gaan dan even de volgende zaken nalopen:
– Compressietest;
– Controle bougies;
– andere bougiekabel erop;
– aansluiten aan de laptop dmv mijn opcom, stuk rijden met datalogging actief;Zorg ervoor dat je remmen goed zijn, en dan bedoel ik echt goed dus geen remblokken die bijna versleten zijn ofzo.
Anders kan ik de motor niet echt belasten op de weg. Door deze echt te belasten kunnen we aan de hand van de waardes die we kunnen loggen met de opcom zien of er wat geks gebeurt.Laat maar weten of het je wat lijkt.
Normaal doe ik dit niet snel maar je maakt best veel werk van dit topic dat ik er wel een keer naar wil kijken..
king:25 januari 2015 om 19:28 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373675ik blijf bakken kapot trekken, zelfs zonder lachgas..
Dus moet wel wat een keer..Kijken of dit wat meer kan hebben king:
ja 60pk versie is een 8v..
:thumbOp deze blokken zit helemaal niet veel qua spul wat kapot kan gaan of storing geven..
Wel gevoelig voor slechte bougie kabels, slechte bougies etc..Dus like said begin maar met een beurtje dan hier even het resultaat posten :)
nee niet echt in deze ecu’s..
Ook het niet aanslaan kan simpel komen door bougies die een beetje aan hun eind zijn..
Dat registreert deze ecu al helemaal niet..Zijn niet zulke geavanceerde systemen bij de Corsa B. king: king:
Maar is het nou een 8v of een 16v?
Want dat is ook wel even prettig op te weten.de gemiddelde 13 inch moet inderdaad passen met deze remklauwen.
Maar waarom van deze smalle ballon banden onder je auto gooien??Of zijn het winterbanden?
Ik zou gewoon naar http://www.fsrs-opelwebshop.nl gaan
Persoonlijk zou ik nooit geen aftermarket spul in mijn auto plaatsen qua filters en bougies..Onderhoudt pakket bij fsrs kost je de kop ook niet.
Begin maar eens dit te vervangen voordat je verder gaat zoeken en klooien.Is het een 8v of 16v motor?
En hoe handig ben je zelf op dit gebied? king:Eigenlijk zijn de Opel Smallblock motoren (helemaal standaard) zo lekker simpel dat ze eigenlijk zonder problemen altijd starten en lopen mits ze het juiste onderhoud verkrijgen.. ;)
Slotspeling van je zuigerveren moet je altijd controleren. Ik laat dat altijd doen door onze vaste leverancier. Elke applicatie (straat gebruik, circuit, cross of dragrace ) heeft weer bepaalde waardes.
Wat is de staat van het onderhoudt. Wanneer zijn de bougies, filters (ook brandstoffilter) olie en andere zaken vervangen.
Is het alleen bij koud weer. Of ook als de motor al warm is.
Als het alleen bij de koud start is:
Eerste en simpelste bij deze motoren is even de watertemperatuur sensor vervangen. Niet van je dash maar van de ecu. Dit is een twee polige.
25 januari 2015 om 09:33 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373672Even weer een beetje stof afblazen,
een hele tijd geleden heb ik van harold deze bak overgenomen:
Om de bak weer netjes op te bouwen met mijn eigen diff even een zoektocht gestart naar lagers, heeft een paar dagen gekost maar voor een super nette prijs lagers gevonden :)

Er moet natuurlijk wel even een serieuse koppelingsplaat bijkomen.
Gelukkig kan Helix alles op bestelling leveren :)
Paar weken geleden de steun binnen gekregen met de spacers


Om de voorste stabi stang eens te verwennen een setje powerflex Black Series aangeschaft. Deze moeten de laatste originele rubbers in de ophanging gaan vervangen :)

Dit is nu de status van de achterklep.
Aankomende week nog even een beetje nieuw gereedschap halen en dan het spul afronden.. Kan de klep weer naar de spuiter:
Ja dat was zeker een leuke.
Gelukkig konden we via de telefoon een heel eind komen.;)
24 januari 2015 om 18:55 In reactie op: Acceleratie-probleem Corsa B X16XE (uitgebreid beschreven) #18264409Andere software op een x16xe ECU vanuit de dealer waardoor de EGR eruit wordt geprogrammeerd.
In al die jaren nog nooit van gehoord.
Maar goed als jij het nog steeds op je EGR wilt gooien :shock:Witte bougies is gewoon niet goed.
Ze moeten gewoon koffie bruin te zijn..Je bent van alles aan het proberen en vervangen, maar een fatsoenlijke mapping is nog steeds niet gebeurd met deze motor.
Op de bank met dat ding om te zien wat er gebeurd..ik haal hem ook gewoon altijd bij m-tech
Die schakelwegverkorters zijn wel goed bij hem weg..Geen gezeik mee gehad in de corsa, erg tevreden erover :thumb
Zoals Juul al aangaf,
je hebt niet alle draden nodig….Denk niet gelijk aan een bdp sensor probleem. Kan natuurlijk wel..
Slaat ze nu nog wel gewoon aan?Graag gedaan.
De serieuze serie van GAZ is inderdaad redelijk goedkoop in racetermen.Maar voor de meeste mensen die ze voor straat gebruik willen hebben haast niet echt betaalbaar..
Bilstein is ook echt wel net spul. Qua prijs doen ze ook niet voor elkaar onder..:thumb
-
AuteurBerichten