Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
als je ze niet boort heb je veel eerder problemen.
Dit is erg vervelend om te zien..Heb het ook al gehad met een stock c16sei
Hoeveel toeren maak je maximaal met deze motor?Tot max 7200 ofzo?
vliegwiel niet gaan afdraaien.
Gewoon een stalen halen met startkrans mee gefreesd. Is iets duurder maar het vliegwiel zit wel bij je voeten.
Als die uit elkaar spat heb je een groter probleem.300 euro voor flowen is heeeel erg goedkoop.
Mijn kop heeft geloof ik 750 euro gekost destijds..DBilas nokkenassen zijn wel goed, die had ik ook in de 8v
slepers zijn niet zo extreem belangrijk.. de klepveren wel..Wat voor merk versterkte lagers heeft risse? Of staat dat er niet bij?
Ik zou een setje halen van ACL, dat zijn versterkte lagers die erg goed zijn.Dat zijn inderdaad een hoop vragen :)
– Hele scherpe nokkenassen en mooi stationair is nooit een eigenschap die samen gaat.
Bij de 1.6 16v (is ook al een 1.8 geweest) van axel hebben we nu 280graden + op hydraulische stoters. Dit is wel goed te doen, ook in het dagelijkse verkeer. Bijvoorbeeld een 274 graden as van catcams zal wat rustiger lopen. Wel ff versterkte veren erin.– ECU is echt een kwestie waar je jezelf prettig bij voelt. Je kunt kiezen voor DTA, VEMS, KMS, MS.. Dat zijn de meest bekende merken in NL.
Zelf rij ik met DTA, bevalt me goed.. Anderen gaan voor VEMS.. En weer een ander KMS.. Ga ook eens kijken door wie je hem wil laten afstellen. Een tuner heeft vaak ook een voorkeur.. De oudere DTA’s zou ik laten liggen, beginnen met minimaal een S40 pro. De rest is echt al heel oud..
Een klopsensor is niet direct een must.. Een juiste basis map zorgt ervoor dat de motor ook heel blijft.. Anders zou je namelijk in mijn ogen een knock-sensor per cilinder moeten plaatsen.. Maar dat is persoonlijk.. Ik rij ook zonder..– stationair is idd stelschroef werk, met een airbox zou je een lfr kunnen monteren
– Map sensor is voor boost, een maf sensor zou idd een compensatie map kunnen bepalen.
Is wel lekker voor de fijne afstelling, maar overleg ook dat weer met diegene die um afstelt.– een LMM is niet noodzakelijk.
Ook met airbox zou ik deze laten vervallen met een vrijprogrammeerbaar systeem. Is alleen maar een restrictie.
Inkomende lucht wordt niet gemeten, je mengsel wel dmv een Wide-Lambda sonde.. Tijdens het afstellen meet je de lambda en co waardes.
Daar bouw je een map op..– Koud-warm heb je compensatie mappen voor, oa op koelwatertemp en luchtinlaattemp.
Daarmee kun je dus zoals de naam het al zegt composeren in de basis afstellingVeilig maken zou ik zeggen tussen de 7400-7800 afhankelijk van welke lagers je gebruikt en kwaliteit van andere materialen.
Een max is in mijn ogen met hydraulische stoters 8200, daarboven krijg je dat de stoters het niet bij benen.– TB’s icm een airbox zou je kunnen gebruiken voor een turbo setup.
Maar ik zou echt een keuze maken van te voren, want het biedt bij de meeste turbo setups geen directe toegevoegde waarde.
Een getunde NA motor is in mijn ogen niet direct om te bouwen naar turbo.. Bepaal van te voren wat je wilt.– DIS ontsteking is met de meest vrij programmeerbare systemen geen enkel probleem.
Tip, neem de ontsteking van een x16xe met de bougiekabels van een x16xe.. Werkt naar behoren zelf met 1.3bar boost ;)Waarom wil je sequentieel injectoren.. Ik zou het niet meteen als must zien.
Ja het is iets milieu bewuster.. de duurdere systemen kunnen het wel..nou vind ik persoonlijk risse niet de meest goedkope onderdelen leverancier.
Ook wil ik je niet gelijk erg een negatieve spiraal intrekken maar 140pk halen uit een 8v motor met originele inlaat is wel lastig..
Je bent wel op het juiste spoor..Cilinderkop bewerking laten doen door iemand die er serieus verstand van heeft. Kost je een 700-800 euro maar dan heb je ook wat.
Verder zou ik er ACL Lagers plaatsen voor de krukas en drijfstangen, met ARP drijfstangbouten.Qua koppeling zou ik een helix koppelingssysteem nemen. Ze leveren ook vliegwielen dus misschien alles in 1 keer daar aanschaffen.
Lexmaul spruitstuk is zeker lekker in deze setup.
Wat wil je gaan doen met je ECU??
Deze zal ook aangepakt moeten worden helemaal met een 280 graden nokkenas.
Dan is de standaard 6800 rpm niet grappig.Vergeet niet om direct versterkte klepveren te monteren.
Ik heb hier eventueel nog een setje liggen. Van catcams, voor een 1.6 8vZonder versterkte klepveren zou ik niet te hoog willen gaan qua kleplift etc..
Succes
Huh. Was dat dan voor een vage feature. ;)
Kiekert module al een keer vervangen?? Weet niet of deze gelijk is aan die van een corsa b want die heb ik nog wel liggen. :p
weet je zeker van een veiling af wim, volgens de geruchten whahahahhahahahah
@bart-gsi, pas wel op met dit soort uitspraken.
Ik vind het nogal gevaarlijk om zoiets hardop te zeggen zonder hard bewijs..Als je dit soort zaken hard kunt maken moet je het direct bij de politie aangeven zodat er een officiële procedure gestart kan worden.
Kan je niets hard maken en heb je iets van horen zeggen kun je het beter voor je houden..Aangezien zoiets namelijk juridisch gezien richting smaad / smaadschrift neigt..
als het bedrijf echt alleen maar slopers verkocht dan was het toch ook al 10x failliet geweest?
Bij dit soort bedrijven moet je gewoon met kennis van zaken gaan kijken en geluk hebben ;)Of niet al te hoge eisen stellen hahahaha
Ik zou zeggen gewoon gaan kijken of het in het echt ook wat is
26 februari 2015 om 18:37 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373690Daarom ook het bochtje naar boven. Kijken of we die hoed van kenneth zijn harses kunnen wegblazen. ;)
25 februari 2015 om 21:17 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373688Nog meer herrie..
Maar wil er wel 2 dempers tussen hebben..Denk dat freek ook al een en ander van pieter heeft meegekregen :ass
25 februari 2015 om 20:42 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373685ja er zijn aardig wat bakken door heen gegaan.
:thumb :thumb :thumbMaar heb die van jou nog steeds op spare liggen :)
In totaal 2 met een losse casette…
Hoop dat een f28 wat sterker is..
Owh ja, we hebben ook plannen met het uitlaat systeem.
Daarover meer als de bak er weer onder zit en we de auto kunnen verplaatsen :)25 februari 2015 om 20:30 In reactie op: Petrolheads Calibra DTM V6, to do list groeit…alweer. #18183345hoever ben je nu met de motor?
:thumb :thumb :thumbSucces met de upgrade..
Is altijd ellende werk met custom scripts erin verwerkt :(@kiyamizio wrote:
Marcel corsa nová Tuning c20xe supercharged heb de dynamo boven de chassis balk
Goed onthouden, was helaas wel bij de c20ne..
Maar het is wel te doen.. Dynamo is volgens mij van een starslet :0
de castrol 10w60 schijnt wel goed te zijn..
5w30 is wel erg dun op een c20let, althans das mijn mening..Zelf rij ik met 20w50 van kendall. De Racing Green GT serie. Maar ik hoef geen turbo te smeren…
:thumb25 februari 2015 om 19:22 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373683Afgelopen weekend eens wat echt kunnen doen voor het eerst in drie maand..
Soms denk ik, had een ander vak moeten leren hahaha..De F20 bakken zijn echt te zwak voor het slopende koppel van deze motor.
Even weer wat leuke fotos:
tel de tanden:

ja, die is echt stuk:

Ook is deze keer de schade verder dan voorheen, nog een slachtoffer van het geweld:


Even een paar foto’s van het demonteren van de bak:






Vliegwiel en drukgroep krijgen op dit moment even een kleine behandeling bij OMR.
De plaat heeft in de 3 seizoenen zijn werk gedaan. Even alles weer opfrissen voordat het er weer opgebouwd wordt.Verder bezig geweest met de F28:


En de achterklep ook nog wat verder aangepast..
Deze is nu bijna klaar:
binnenkort meer updates
gezeik om de uitstoot hier in NL.
dat is pas een slechte set geweest van onze regering..ze lopen een bak geld mis daar alle vage truukjes wat de fabrikanten uithalen.
De daadwerkelijke uitstoot hier op de weg is helaas niet volgens fabriek opgaaf..Maar goed, ontopic: dikke bak :thumb
klapzak laten vervallen, :)
idd deepdish stuur, met spacer en snap-offKun je makkelijk instappen, door stuur te verwijderen en kun je hem vervolgens heel dicht naar je toehalen
:)3 februari 2015 om 20:54 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #1737368224 dollar ex verzend – ex invoer..
Inderdaad een kleine 25euro zit je zo aan.helemaal met extra veertjes en extra lange bouten..
:D
De officiële hoodpins zijn helemaal duur.. iets van 250 dollar per set :???:
oef, na 10 jaar echt stil staan, ook nog buiten??
Tja je kunt het proberen met even nieuwe vloeistoffen en frisse bougies erin maar echt slim vind ik het niet..Ik zou wel eerst rustig oliedruk draaien maar ook zaken controleren als de compressie.
Wel denk ik dat heel veel rubbers verrot zijn, zou er ook niet zomaar ff mee gaan rijden..Het enorm hard schokken kan van alles zijn, maar als de oude vloeistoffen er nog in zaten hoop ik dat dit blok het overleeft heeft.
D-Riem, waterpomp en rollen is idd geen overbodige luxe om die te vervangen maar je lagers vinden het ook allemaal niet zo fijn :S
Had je voor een paar weten terug direct moeten doen :wtf
:angel :angel :angelDenk meer dat het ff wennen is aan de nylon bussen. Is wel ff wat anders dan de originele bussen. Nu heb je tenminste nier meer het gevoel dat je in een grote pan erwtensoep aan het roeren bent. ;)
Kijk het internet is heel makkelijk maar ook gevaarlijk.
Alles staat hier als platte tekst. Sommige reacties zijn soms totaal niet in een bepaalde contex bedoeld.
Ik ben ook niet altijd de makkelijkste. Heb ook een kort lontje maar wel ben wel integer alleen erg direct.
Dit komt soms anders over als bedoeld. Dus ik zou wel willen meegeven trek je een reactie niet direct persoonlijk aan. Probeer jezelf niet direct te verdedigen op elk stukje tekst. Hiermee voer je soms personen waardoor je kettingreacties krijgt.
Is het echt niet waard.
Om ff ontopic te gaan.
Wat ik wel vreemd vind is dat de garage/monteur al jaren zonder problemen en in volledig vertrouwen met je auto’s is bezig geweest.Nu heb je dus de laatste keer een erg vervelende aanvaring gehad. Misschien speelde er op dat moment wat waar jij eigenlijk helemaal buiten staat. Misschien een idee om het uit te praten met de garage / monteur.
Maar neem je er nu genoegen mee dat het slijtage / domme pech is geweest??
Want er is geen sprake van wijzingen aan je motor als je verder ook geen rammeltjes etc voelt. Als je daar want verandert merk je dat gelijk.
De twee genoemde delen zijn echt delen die toch vaker stuk gaan helaas.
op zich valt het mee..
Zoals al gezegd door wim-v6.. Een van die draadbomen gebruiken.En dan aansluiten.
Kleuren staan op http://www.corsa-novatuning.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;Stelt niet zo heel veel voor.
Beetje krimpkous, soldeertin, soldeerbout, isolatietape en een goeie kniptang kom je een heel eind king: :ass -
AuteurBerichten