Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
maar als je gelezen had wat ik had geschreven had ik je ook al gewezen op het INLAAT spruitstuk mbt het tikken / ratelen..
Zijn inderdaad de wervelkleppen in de inlaat.Je uitlaat heeft er niets mee te maken met het ratelen. Wel voor je APK en CO meting..
Want daarop zou die dan afgekeurd kunnen worden. Maar goed het eerste gedeelte heb je nu goed. Nu nog het inlaatdeel vervangen met de wervelkleppen..agggghh is 1 slangeklem en 2 bouten…
fixen dat ding :)inlaat is vaak de ellende bij deze motoren.
Ze lijken wel een traktor zoveel herrie kunnen de inlaatsystemen maken.De dealer vraagt er ook een beste prijs voor.
Bij http://www.fsrs-opelwebshop.nl had je volgens mij iig een aardige duit kunnen besparen.De gebruikte versies bij de sloperijen zullen vroeg of laat ook hetzelfde verschijnsel vertonen.
Een gescheurde uitlaatspruitstuk ben ik ook al eens tegen gekomen bij deze motoren.
Ook FSRS heeft hiervoor nieuwe (imitatie en originele) spruitstukken liggen. Geeft wel aan dat ze vaker stuk gaan ;)ff snel lopen zoeken maar er zijn nogal een aantal verschillende type’s idd.
heb heel wat nummer voorbij zien komen..Maar goed ik ben ook geen carburateur fan.
Beter een vrij programmeerbaar motormanagement met een setjes TB’s erop :)
ja zou wel wat kunnen zijn.. moet natuurlijk wel iets lucht krijgen ;)
maar lekker aan de hobby geweest vandaag dus :thumb :thumb :thumb9 augustus 2015 om 17:22 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373714Ja klopt de kenteken plaat is juist weer terug gekomen dit seizoen..
Staat d’r ook nog veel beter..Maar Juul ze is geen slet hoor wel een diva met een erg grote mond en eigen willetje whahahahahahhahahahahahah
De auto is zeker uitgelijnd ten tijden van dit filmpje.
We hebben het stuur 2x versteld maar we zitten er nog steeds een paar tandjes naast.Je kunt aan het stuur zelf zien dat de uitlijning perfect is..
Want een auto met dit gewicht, een koppel van over de 400nm over het gehele RPM bereik en dan zonder te vechten betekent maar 1 ding.. Folkert heeft zijn werk uitstekend gedaan. Ik ga nog ff een pulley trekker halen waarmee de naaf er nogmaals uit kan om het stuur recht te krijgen..Stuur staat namelijk al 5 jaar scheef in de auto.. ik wil niet hebben dat ze naar mijn stuur kijken maar naar mijn askanteling, sporing, wielvlucht etc.. ;)
hmmm das vaag..
lmm juiste waarde? geen problemen tijdens het rijden, gewoon lekker op het gas zoals voorheen?9 augustus 2015 om 07:56 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373709Niet veel extreem nieuws te melden qua updates denk ik..
Alhoewel :)We hebben de laatste maanden niet stil gezeten.
Er is veel gebeurd, veel aangepast. De meeste vorderingen heb ik via facebook gedeeld maar ik zal deze week ook dit topic eens gaan afstoffen.Even een kleine opsomming naast het monteren van de ruiten en uitlaat.
De GAZ Schokdempers aan de voorkant zijn gemonteerd, hiervoor is de carrosserie iets aangepast.
De auto is vervolgens uitgelijnd door Folkert. Top Werk bij de jongens van de profile in Drachten.Mijn aanhanger kreeg gelijk ff een check, was maar goed ook want 1 band was aardig op…
Thx Folkert voor de service ;)We hebben een extra ECU in de Corsa gebouwd. Niet zozeer voor Motormanagement maar voor Datalog en aansturing van het NOS systeem.
De eerste echte run is gemaakt met een 40PK shot. Dit spul werkt verslavend. Alles is nieuw en we hebben nog geen echte tijden geklokt.Hopelijk kunnen we deze week de laatste aanpassingen maken om door te kunnen gaan met het lachgassysteem (meer vermogen !! ).
Voor vandaag ff een leuk filmpje.
Gemaakt op de Jade Race 2015.Geen bijzondere tijd, maar was voor mij erg belangrijk om de data van verschillende runs te kunnen analyseren om mijn afstelling goed te krijgen..
We tunen tegenwoordig op de strip :angel :angel[youtube:pj5vgu7f]http://www.youtube.com/watch?v=o6LGpVZv5Qg[/youtube:pj5vgu7f]
Idd koppel = pk, dus je kunt niet kiezen voor minder koppel en meer vermogen.
Is gewoon een formule voor. Koppel icm toerental levert een bepaald vermogen op uitgedrukt in pk
Lekker bezig daar ;)
Leuke plannenElke tuner denkt er weer anders over. Ik zeg een motor bepaald in de eerste 20 minuten op de bank of ze heel blijft of ploft.
Een goed gebouwde motor zal heel blijven. Hebben dit nu al gedaan met diverse blokken. Rijden nog steeds met haast geen afwijking tussen de cilinders met een compressietest.
Ik ben nooit van doelen stellen. Nou ga je je helemaal blind staren op 350pk. Bouw lekker de motor op en kijk wat eruit komt. Vermogen zegt helemaal nix.
Een mooie koppelkromme in commbinatie met grip en iemand die goed kan rijden, daar heb je veel meer aan :)
7 mei 2015 om 18:29 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373710Afgelopen weekend eindelijk weer een beetje echte tijd gehad voor de corsa.
De originele achterste zijruiten hebben plaatst gemaakt voor lexaan ruiten.Qua gewichtsverschil heb ik mijn vraagtekens maar goed.


Tevens de voorbumper (oude bumper is nu gebruikt, nieuwe gaan we deze week klaar maken) voorzien van de quick-latch systeem.
Werkt goed :)
Dit weekend was het de beurt voor het uitlaatsysteem…

inclusief demper:


Zo klinkt het :)
[youtube:38ejxs92]http://www.youtube.com/watch?v=SNq6WOXPig4[/youtube:38ejxs92]
[youtube:38ejxs92]http://www.youtube.com/watch?v=Koa9b5T0A-w[/youtube:38ejxs92]
280pk+ op de originele spanrollen en distributieriem.
Motor is een x16xe
He axel ;)
12 april 2015 om 18:41 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373707geen idee dennie, ding zit er tussen maar pomp heeft nog niet echt gedraaid :S
het lachgas is een erg lang project geworden.. Wordt zelfs spannend of het systeem dit jaar actief gaat worden..Wel de bedoeling maar goed… heb ik al vaker gezegd :S
4 april 2015 om 20:06 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373703Zow, she is alive :)
king: king:Wat een heerlijk geluid blijft deze dame produceren…
[youtube:1sx7ef79]http://www.youtube.com/watch?v=z0oWDvOs6dU[/youtube:1sx7ef79]
28 maart 2015 om 11:00 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373702Dit is niet die bak maikel.
Dit is mijn eigen. Gekocht van harold.De andere bak ligt nog netjes op hetzelfde hondje op dezelfde plaats. Nog niets aan gedaan. :)
23 maart 2015 om 21:27 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373693Versnellingsbak weer terug van de revisie:

Vliegwielschild passen:

Steun en schakelmechaniek bevestigen:


Schakelmechaniek oplappen:


Schakelpook in het zwart :)



Vliegwiel en drukgroep weer terug van OMR:

Vliegwielschild in kleur:


Koppeling:

Vliegwiel gemonteerd:

Koppeling weer op zijn plaats:

oud vs nieuw

Ziet er goed uit:

Nu maar een paar foto’s op een rij:





Eindresultaat:


Had gisteren een spypic gezien bij pieter.. Goed bezig man!!!!!
king: king:Ziet er netjes uit!
ahhh, afhankelijk van hoe de begrenzer staat ingesteld kan dat zeker meespelen…
Kijk elke keer dat je in de begrenzer hangt krijg je dat klapperen. Dat vindt je motor niet prettig..Als ik bijvoorbeeld een burnout maak, speel ik met het gas om de motor uit de begrenzer te houden..
heel ff erin gaat wel, maar te lang sloopt alles:thumb :thumb :thumb
Me like.. Je komt er wel king:
normaal moet je de lagerkap heel iets (zoals dennie al zei, op het bovenste gedeelte) iets opboren.
Zodat de kraag van de bout niet er normaal invalt..:thumb :thumb
Nu nog ff mooi zonnig dagje hebben met beetje hogere temperaturen als dit :angeldas idd lullig..
Wel weer lekker bezig geweest daar :thumbkost wat maar je hebt straks wel weer dikke fun :ass
je hoeft normaal toch alleen de lagerkap aan het uiteinde iets op te boren zodat de kraag van de arp bout past.
Heb volgens mij nog nooit de hele kap te hoefen doorboren..Idd wat theunm zegt, bouten toevallig nog gevonden.
Hoe zien die eruiteen knappe dta durf ik wel tweede hands te kopen.
Een systeem welke je zelf moet solderen niet.
@2000, met de 1.3bar boost bedoelde ik, dat de dis ontsteking van een x16xe krachtig genoeg is om mijn kompresor motor aan het vonken te houden -
AuteurBerichten