Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@corsaracer wrote:
dit zou idd ook een mooie upgrade voor de mijne zijn!!
Daar hangen we gewoon een DTA aan met een fatsoenlijke MSD DIS bobine ;)
3 januari 2016 om 12:41 In reactie op: Hulp gezocht , welke bak er onder een 400 plus pk c20xe #18304257Mooie is dat je niet met een F28 wilt rijden..
Heb je er ooit mee gereden? Ik start zelfs gewoon vanuit de 1 hoor met een F28…Deze bak rijdt als een malle..
Helaas voor mij is de eindoverbrenging wat korter als mijn f20 (3,42) waardoor ik naar de 5 moet.
Aan de andere kant is het zelfs positief omdat ik nu optimaal constant 440nm op de tandwielen kan drukken.Maar de tijden zijn hetzelfde als met de f20 bak dus door een juiste turbo te kiezen (bij 400 PK moet je trouwens aardig wat geld uitgeven dus waarom niet aan je bak) kun je het optimaal doseren om zo juist voordeel te trekken uit de verhoudingen van de f28..
Een andere optie is wat eljan gedaan heeft, een f18 pakken en daar nog een k of 2-3 instoppen..
;)Een stock f16-f18-f20 gaat het niet redden boven de 440nm met slicks op een goeie baan..
Heb genoeg bewijs aan foto’s daarvan..Een quaife klauwbak moet je niet meer dan 250pk opzetten
Die bakken zijn gebouwd voor een NA motor (c20xe) en niet voor een geblazen motor…
Want daar zat stock geen f20 achter!!!Toevallig ook nog met iemand anders hier over gehad..
Het lijkt erop dat ARP zijn instructies heeft gewijzigd.Als je het omrekent zit je op 94nm op de nieuwe manier die op de website van ARP staat beschreven.
Ik ben zelf meer geneigd om vanaf nu voor de instructie van de website te gaan, dus de vernieuwde instructie.Ze zullen het niet voor niets gewijzigd hebben..
Dat is voor mij een redelijke stock motor. ;)
Ok. Zou heel goed idd de verdelerkap kunnen zijn.
Zie je wel vaker.
Hopelijk loopt ie weer soepel.Geld lekker in je zak houden. Helemaal op een stock motor.
Bougiekabels eerst ff checken. Misschien is er 1 slecht.
Hoe oud zijn de bougies, kabels en de rotor???
Dat is ook een symptoon.
Als je het zeker wilt zijn ff een tech1 erop aansluiten en de live data uitlezen.Dan zie je zo of er rare waardes zijn.
Schakel de 4×4 dan uit en ga eens naar of freddy cane of van vught.
Bij freddy heb ik goeie ervaringen. Die zal niet je ecu kunnen afstellen maar wel een serieuze vermogensdiagnose kunnen doen.
Er zit een temperatuur compensatie map. Deze zorgt ervoor dat bij een koudere temperatuur van de koelvloeistof er meer brandstof wordt ingespoten.
Soms geven idd de sensoren een hele verkeerde waarde aan (zeg maar -40 ofzo) dan klopt de verhouding tussen lucht en benzine niet meer dus loopt je motor direct verrot.
Zitten verschillende punten voor. Je zou het kunnen proberen bij de 12v (aansteker) aansluiting. Maar daar heb ik um uiteindelijk niet weggehaald.
Ik heb um bij de multistekker weggehaald achter het linkerpaneel. Daar zit 100% zeker een goeie geschakelde plus
Dit is zeker veels te rijk..
Het neigt naar een lambda van 0.7 volgas..Dit heeft niets meer met koeling te maken..
Het is belangrijk om een idd ook niet teveel brandstof in te spuiten. Brandstof koelt idd..
Maar dan moet het niet de kans krijgen om je cilinderwanden te spoelen. Gaan ze wel mooi van glimmen trouwens :)Dit vind ik ook een nadeel van een vaste ecu..
Op een vrijprogrammeerbaar was dit direct op te lossen.Ik denk dat die brandstofdruk nog wel iets naar beneden kan, alleen dit zal op een testbank moeten gebeuren.
Die lambda moet terug richting de 0,82 met een co van rond de 5,5 – 6,5 in vollast..
Dan zit je veilig zonder dat er zoveel brandstof inkomt dat je de cilinderwanden spoelt..ik rij met een olie vrije pipercross
Kijk maar op de kelken van de drag-corsa :)Geen verschil in vermogen op de bank met of zonder filter
de eerste verdachte zou idd de watertemp sensor zijn.
Of de bedrading ervan.. Die wil ook nog wel eens slecht wordenja maar taaier betekent niet veiliger. Als het taaier is breekt het dus ook eerder.
Constructiestaal zal volgens mij meer rek hebben en dus de energie makkelijker kunnen verdelen over het schild en diens bevestigingspunten.Maar goed, ik zal een rvs versie ook niet afkeuren hoor :)
Ik zal eens kijken of ik de foto’s terug kan vinden van mijn ontplofte drukgroep en de schade aan het veels te dure schild
Dan zie je wat er met 6mm constructiestaal gebeurd om nog niet eens vol vermogen ;)@Fearless wrote:
Nou idd. Rvs strip hoeft niet duur te zijn en als je een beetje lassen kunt kost het je alleen wat werk
Geen RVS.. Gewoon normaal staal..
Minimaal 6mm volledig om de bak heen gezien vanaf de startmotor tot aan het diff…
@bd, tuurlijk mag je het veel geld vinden voor een stuk staal.
Maar ik vind dat niet opwegen tegen een mensenleven of je eigen gezondheid..Er zijn helaas meerdere gevallen bekend dat iemand uit het publiek dood neervalt door een stuk vliegwiel..
En Juul (corsaracer) heeft idd niet de contacten met Pieter van lachgasvullen..
Dat kun je wel tegen mij zeggen.. Maar maakt dat wat uit.. Als je daar een schild weghaalt is die gewoon goed..
Zitten stiekum nog wel wat uurtjes in.. Moet ook betaald worden. En als ik reken dat ik er zelf misschien wel een dag mee bezig ben (en met mijn lastechniek misschien wel 2) kan ik um beter kopen en die dagen gaan werken.. Hou ik er ook nog geld aan over ook nog.. Maar dat moet ieder voor zich gaan beslissen.Zeg ik nix over maar ga dan niet gepikeerd zijn dat er geen tekeningen van zijn of dat de prijs te hoog is. Dan bouw je um toch lekker zelf.
Pieter heeft tot nu toe de eerste stap gezet in Europa om de schilden te maken, voor niet alleen opel maar diverse andere merken..
Dat juich ik alleen maar toe250 euro vraagt pieter ervoor.
Heb er geen tekening van.Zo’n schild wordt op bestelling gebouwd..
Langere bouten is niet noodzakelijk.. Rij al jaren met de originele bouten..Ik ben echt blij dat ik een schild had anders had ik kans gehad dat ik zonder benen kon doorgaan.
Wat is veel geld..
Ik vind 250 euro investeren in zo’n veiligheidsmaatregel weinig in vergelijking met het geld wat er verder in de auto’s gestopt wordt.En we zijn geen sprinters he.. Wij doen aan dragracen.. Sprinten doe je op straat ofzo..
Niet op een geprepareerde baan.persoonlijk vind ik afdraaien niet veilig.
Maar goed das mijn eigen mening.. Het kan heel lang goed gaan maar de originele vliegwielen wielen nog wel eens haarscheurtjes krijgen.
:cryMijn originele kon destijds bij de uit elkaar gespatte koppeling ook niet veel meer houden.
Dus toen maar een lichte stalen erin gezet.. Van Helix, stukken sterker en veiliger voor mijn benenbrandstofverbruik wordt bij mijn vrij programmeerbare systeem berekend aan de hand van de waarde die ik instel bij de injectorsize (dus bijv 630cc bij 2,5bar als ik naar 3bar ga moet ik daar een opbrengst van 660cc opgeven). Vervolgens krijg je de calculatie injector openingstijd / dutycycle en met al deze gegevens krijg ik het verbruik eruit.
Dus ik gok dat je verbruik op het display allang niet meer klopt omdat je wel moet weten hoe groot injectoren zijn (of de opbrengst) om een juiste calculatie te maken in verbruik.Je brandstofdruk dus zomaar ff verhogen ben ik zelf ook geen voorstander van.
Omdat je iets als het goed is afstelt op de bank, en vervolgens wijzigingen gaat aanbrengen zoals brandstofdruk.1 oktober 2015 om 13:06 In reactie op: x14xe kapot door té vroeg gesprongen distributieriem #18297967opzich is het niet ingewikkeld.
beide optie’s is wat voor te zeggen.als je de motor wisselt zou ik er gelijk een x16xe inleggen.
heb je een paar pk winst zonder er al teveel voor te doen ;)ja juul, heeft dat ding nog steeds kuren?
Door mijn vakantie hier ook niet meer aan gedacht :angel :angelis officieel geen trekhaak voor.
Zal een zelfbouw zijn geweest of iets dergelijks.Ook mag een tigra niet echt wat trekken aangezien er nooit door de RDW een keuring is uitgevoerd.
Kunt ding dan alleen gebruiken als fietsendrager..de achterkant is anders.
Trekhaak is niet over te zetten daar de achterkant van de tigra (ik geloof iets van 10cm) langer is28 september 2015 om 10:03 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684783Bij de eerste type’s honda crx ook. Maar ook daar zijn ze later op terug gekomen.
Zal vast een reden voor zijn.Maar liggen de leidingen los onder de vloerbedekking of is er ern tweede tunnel / afscherming door subaru omheen gezet ;)
27 september 2015 om 19:24 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684780ja zoals gezegd ben ik totaal geen voorstander van leidingwerk in het rijderscompartiment.
De reden heb ik al vernoemd.In de rally of drift zou ik het ook niet in de auto willen persoonlijk.
Je moet altijd van het ergste uitgaan bij de bouw van een auto, althans zo kijken wij als keurmeesters ertegen aan bij het dragracen… -
AuteurBerichten