Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
tis weer mooi weer.
:agentik ben tegenwoordig ook weer te spotten in de regio enschede hahaha
dat budget van de c20let heb ik ook al flink overschreden met de kompressor setup.
Maar dat geluid is heerlijk en maakt alles weer goed…..2 april 2007 om 21:01 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301038correct :agent
0.2 bar is voor mietjes.
Ik draai hopelijk straks 0.8-0.9 bar en dat is mij al te weinigwil over 2 jaar toch minimaal 1.5 bar kunnen draaien… :cool:
ut kan wel maar voor hoe lang dat is vraag 2 :P
ik denk dat je ook het volgende vergeet.
Een kompressor snoept eerst bijna 30pk van je vermogen.
deze wordt namelijk aangedreven door je krukas……Zou eens gaan kijken naar een m45… En dan moet je zelf gaan rekenen welke polie verhouding je gaat toepassen… Je moet dus je druk berekenen.
ik praat ook niet over de pk’s die ze dan hebben meer over het koppel wat alles kapot drukt……. En bij dit soort dingen blijf ik erbij goedkoop is duurkoop…….
owh ja betreffende zuigers.. tot 0,4-0,5 bar zal het best goed gaan. maar je wilt toch gewoon meer. Vaak als je dat gehad hebt wil je gewoon richting de 1 bar… ZOu gaan kijken naar gesmede zuigers dan heb je leuk speelgoed. kost allemaal wat maar beter voorbereid dan later nog een keer kosten hebben of de boel slopen. ;)
Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi
ja maar ik hoopte zelf meschien op standaard geleverde zuigers want nieuwe die niet door opel zelf geleverd zijn zal wel wat kosten.daarnaast als een 16se met 0,5 bar 45% winst krijgt? lijkt me veel maar goed.
is dat dan ook niet te realizeren met een compressor?
dat lijkt mij wat simpelerbeuteltje maken zodat de compressor dr goed voor staat nieuwe (speciale riem? ) en luchtinlaat omleggen en softwhare aanpassen.
maja ik zal er zeker we weer te makkelijk over denken :(
groeten sebas
iemand hier meschien meer info over staat meen ik niks over op corsanovatuning.nl?
was het maar zo simpel.
een kompressor is geen klein ding… Denk ook aan je drijfstangen etc. en software aanpassen. Pfff doe je niet zomaar even.Wij gaan geen uitgebreide handleiding schrijven ofzo…
Iedereen loopt wel met die leuke gedachtes van een turbo of kompressor. maar weet waar je aan begint.. Ik ben nu een maand aan het bouwen met ongeveer 2 jaar voorbereiding en een werkende setup gekocht… Maar zelfs die hebben we nog een beetje verbeterd… Je blijft constant aan het kijken wat kan er beter voordat we de definitieve versie hebben…..En het werk maakt niet zo heel veel uit of je nou een turbo of een kompressor neemt. tis beide klepper veel werk.. Denk dat wanneer je iemand hebt die goed kan lassen een turbo zelfs eenvoudiger is… Ik heb gekozen voor een kompressor omdat ik het geluid gewoon ontzettend gaaf vind…..
:vertag
je moet ook niet opgeven als je er zoveel geld in heb zitten
dan ga je gewoon zoeken naar andere zuigers
:cool::DDenk maar niet dat die eaton m64 ombouw goedkoop was…
Heeft mijn bankrekenong best geplunderdhmmzzz een turbo van een diesel is gebouwd om te werken op lage toeren. schop je zo’n ding richting de 7000 rpm dan stoppen ze nog wel snel…
Als je dit al wilt neem een andere turbo en haal een c16se……
Meteen mutlipoint en daar kun je heel leuk 0.5 bar opzetten. blijft het nog heel ook28 december 2006 om 06:11 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300961kijk dit mag ik graag horen :wors
Kan ze alleen niet vinden op h -base. :thumbdown
Maar geloof je wel ;)26 december 2006 om 19:42 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300959Originally posted by thegreenery
Origineel gepost door freek corsa
mail of U2U corsaboy dan even hij heeft deze steun gemaakt.Heb ik gedaan.
Hij heeft alleen een ruwe schets zonder maten.Heeft iemand ook misschien een tekening van de Chassis verstevigingskit voorzijde.
euhm heb je mij een u2u gestuurd???
nou ik heb hier gewoon de exacte maten liggen alleen nog niet digitaal……
heb toevallig afgelopen weekend nog een setje steunen gemaakt voor mezelf… dus de maten zijn er zeer zeker wel.. en de tekeningen ook…
Zal ze wel inscannen volgend jaar en online zetten… :thumbup
19 oktober 2006 om 06:41 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300914Originally posted by max
Originally posted by mike21
ff vraagje misschien dat iemand dat hier weet over een corsa b met een 1.4se met f15 bak. Ik wil hier een c20ne inbouwe en wil de f15bak voor het mooie gebruiken is dit mogelijk om de c20ne en zoja wat moet ik hiervoor aanpassen of past het er zo op? Op de c20ne zit nu een f16 bak. gr mike;)Kijk even op http://www.corsa-novatuning.nl/nl/PartsB8vF13.htm
Hier staat alles wat je moet weten.
:afro:D:afro
moet alleen nog ff de laatste teksten erbij zetten.
Doe ik zo snel mogelijk :vertag16 september 2006 om 18:29 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300904ik weet niet hoe handig jij bent.
:o als je handig bent is alles zelf te maken….
Maar moet je wel alle apparatuur hebben :cool:;)16 september 2006 om 14:04 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300902Originally posted by sw16v
onderblokken zijn qua bouw gelijk he:P zijn niet de zelfden
mareh idd in folky zn topic word nog zn xe behandelt, al1 hangt er nu wel een c20let in met f28bak
maar zal binnenkort wel is geupdatet worden in zn topic dus wacht maar even rustig af:wubDenk je nou echt dat ze andere mallen gaan maken.
Bij opel gebruiken ze maar 1 mal voor de corsa benzine blokken (1.2, 1.4, 1.6 8v van de corsa a. En de 1.2, 1.4, 8v en 1.2, 1.4, 1.6 16v Corsa B)….dit is net zo bij de 2.0 blokken. Dat er ergens een extra aansluiting zit dat boit geen fuck. Je zou zo’n onderblok zonder zuigers gewoon kunnen gebruiken.
16 september 2006 om 07:40 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300898maar wat is een LET nou dan.
Onderblok, is gelijk aan 20seh, c20ne, c20xe etc
Kop is gelijk aan die van een c20xe.
Je hebt aan de uitlaat iets groters hangen, en de inlaat loopt iets anders.
Je zal de radiateur iets naar voren moeten plaatsen als je het netjes wilt doen, Ga je met een f28 of een f20 bak rijdenmet een f20 hangt die nog wel een keer namelijk :D
15 september 2006 om 18:53 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300895Originally posted by hotbarrel
hallo ik heb een vraag,
wat voor aanpassingen zou ik moeten maken aan mijn corsa als ik een C20LET turbo blok erin wil hebben.euhm grote plannen….
c20let.. maar gaan mensen ook aan remmerij denken… :vertagdatum staat er standaard in hoor?!?!!!
corsa van vectraman?????
lijkt me er 1 van ctc iig10 augustus 2006 om 18:22 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300891schakelstang aanpassen. 15mm tussen lassen en klaar. is zo gebeurd. stelt weinig voor :D. Ipv het plastic stangetje kun je er 1 van een a corsa gebruiken en daar 15mm tussen lassen. Ook kun je een stuk draadstang nemen op de juiste lengte maken. En 2 kogelgewrichten aan beide uiteinden.
netjes hoor.
Ik heb alleen geen TID meer in de corsa, ook geen MID of wat dan ook.
dus voor mij heeft het geen toegevoegde waarde :angel20 juli 2006 om 06:37 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300887weer een 2.0 erbij :wors
16 juli 2006 om 09:38 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300883Originally posted by b-tuning
mensen vraagje,
ik en een maat van me hebben nu een kadett gsi gekocht voor te racen op circuitdagen (onze ford fiesta xr2i heeft iets te veel geleden en mag naar het cross terrein)
nu is de gsi zo rot als kaf en ik heb toevallig een zeer harde koets van een kadett gsi waar ik de motor van in mijn astra gelegt heb.
maar nu zitten we te twijvelen ofdat we of de motor in de kadett knope of in een corsa willen leggen..
nu is onze vraag ofdat dit goed te doen is en ofdat je bijvoorbeeld de remschijven en fusee’s van de kadett kunt gebruiken of moet je heir weer andere voor kopen want deze wagen is nog ongesponsord dus moet uit eige porto.groeten,
Meindert Bunt
B-Tuning Hollandkijk eens rustig rond op de volgende site daar staat alles op:
http://www.corsa-novatuning.nl
:vertag
-
AuteurBerichten