Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ligt ook niet aan het onderblok ron..
ik heb gister ff gekeken hoe het zit..probleem zit um in de kop.
die klote olie toevoer wordt weer een stukje weg geleid.. hierdoor komt er dus een miniscuul klein spleetje tussen olie en waterkanaal van je kop..gvd haha
ligt ook niet aan het onderblok ron..
ik heb gister ff gekeken hoe het zit..probleem zit um in de kop.
die klote olie toevoer wordt weer een stukje weg geleid.. hierdoor komt er dus een miniscuul klein spleetje tussen olie en waterkanaal van je kop..gvd haha
o zal mijn bericht aanpassen, niet op de c20ne..
of 20seh..Originally posted by mr-turbo
past een meerlaags van een z20let niet gewon op die motor ?? :hmmzz20let past niet op small block motoren en niet op de 8v motoren..
Verbind dan een olie en waterkanaal van de kop met elkaar door.. :thumbdown
Originally posted by seh power
uit koper laten snidjen laseren.er zit verschil tussen een turbo ombouw voor de fun en een voor de dikke vette cijfers en heelhouden.
op marktplaats staat nu een halltech te koop waarmee je 2 extra injectoren aan kunt sturen.
dan kun je toch leuk turbo rijden op een mischien lage druk maargoed kijk is waar de meeste standaard turbo autos op draaien, dan ben je toch leuk bezig voor een paar spreekwoordelijke knaken.
heb hier ook nog spruitstuk , turbo en zovoorts liggen voor een fiesta stoterstangenkanon, maarja moek die eerst weer kopen;)
groeten
koper blijkt ook niet alles te zijn wanneer je richting de 2 bar gaat.. Tenminste de een zegt van wel maar heb ook al gehoord dat ze tja iets poreuser zijn. Dat er zo een beetje olie kon verbranden ofzo..
Maar hoe dat precies zit weet ik helaas niet meer.
Ik ga o-ringen en dan een stalen pakking monteren bij mijn volgende motor
:vertagmet hoeveel druk ga je rijden dan geert??
4 september 2007 om 20:27 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301458ik las altijd de flens op het spruitstuk over..
laat mijn uitlaat lijn zo orgineel mogelijk want die delen rotten het meest en snelst.. dus daar zo min mogelijk aan doen :agent3 september 2007 om 15:46 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301451Originally posted by Saiko
Ik begrijp je helemaal. Het is juist heel goed om ervaringen en meningen te wisselen, dat zijn discussie’s die we denk ik juist wel willen.
Vruchtbare discussie’s moet je nooit uit de weg gaan.Heb jij trouwens zelf het materiaal gemaakt die je gelast hebt of heb je ze kant en klaar gekocht?
nee was een gekocht setje.
heb ze zelf ook niet aangeschaft. deze hebben wij op wens erin gezet.. vandaar dat ik absoluut niet gecharmeerd was van de set.. :D:Dgeef je wel gelijk dat bepaalde discussies ok zijn maar het moet wel zo blijven dat we elkaar niet scheef gaan aankijken.
:thumbup:thumbup:thumbup
3 september 2007 om 13:49 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301449Originally posted by Saiko
Kan mij verder niet voorstellen dat iedereen een droge stalplaats heeft voor zijn auto, dus het risico op roesten is bij velen toch aanwezig denk ik. Daarmee reageer ik op onderstaande uitspraak van Marcel:“Het scheuren treedt naar mijn idee op wanneer een auto altijd in weer en wind staat. achter de orginele platen treed dan roest op en hierdoor is er kans op scheuren.”
Die uitspraak doe ik ook alleen maar dat er kans op bestaat. zodat ze nooit kunnen zeggen dat ik gezegd heb dat het niet kan scheuren. Wij hebben toen die platen ook wel in een corsa b gelast.. en toen zag ik een beetje roest achter de orginele platen zitten. Maar dit was in mijn ogen nog lang geen gevaar en deze auto stond altijd buiten..
Maar zoals je zegt iedereen denkt er anders over..
WIl er ook geen discussie van maken. Ik ben alleen van mening dat het niets toevoegd aan een veilige ombouw voor de do it your self ‘ers onder ons. want als je daar zelf met je hobby lasapparaat gaat lassen vraag ik mij ook weer af wat er gebeurd met dat dunne plaatstaal.. :vertag:vertag3 september 2007 om 09:15 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301441Originally posted by Saiko
ps. op novatuning staat welliswaar niets over het verstevigen van je chassis op bepaalde punten. Maar dat onderdeel van de ombouw is zeer belangrijk, en mag je niet overslaan! De platen daarvoor ook verkrijgbaar bij bijv. Chris.http://www.opeltuningteam.nl/forum/viewtopic.php?t=2618&postdays=0&postorder=asc&start=750
ben ik niet helemaal met je eens..
ik heb ze er niet inzitten, en zo zijn er velen met mij..Het scheuren treedt naar mijn idee op wanneer een auto altijd in weer en wind staat. achter de orginele platen treed dan roest op en hierdoor is er kans op scheuren.
Die verstevegingsplaten zijn zelf klepper dik. een x aantal mm. dit ga je vast lassen op je chassis.. het plaatwerk erom heen is maar 1-1,5mm dik.. dus het zal wel iets helpen maar dat het niet meer kan scheuren, dat vraag ik mij af.. ja op dat punt niet meer maar dan gaat ie ergens anders wel..
ik heb wel meer uit mijn front weg geslepen en kan nou niet zeggen dat die hoeken bij mij er slecht uitzien..
dus tja het word door een aantal mensen geadviseerd.
30 augustus 2007 om 15:55 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301410wat je zelf wilt..
ik ben voorstander van iig assen uit 1 stuk:vertag:vertag
29 augustus 2007 om 16:23 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301405Originally posted by Tim19
even een ander vraagje… ik heb van de Corsa A een kabelboom en daar zitten van de dynamo 2 draadjes aan.. 1 daarvan moet op de dynamo (blauw wit) en waar moet de andere dan op (blauw) ? Dat is een stekkertjetemp sensor voor je meter in je cockpit..
soms moet je deze verlengen. king:29 augustus 2007 om 09:48 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301399corsa b zonder sfi vervangen..
de orginele sfi bak past met geen mogelijkheid hoor..29 augustus 2007 om 08:31 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301397Originally posted by Corsa1.4I
Ey,Ik ga dus volgend jaar een 2.0 liter in me corsa b plaatsen.
Zou iemand hier die dit al eerder gedaan heeft een rij met onderdelen kunnen neerzetten wat ik nodig heb.Ik weet dat de website corsa nova tuning er is maar ik wil het van iemand horen die het pas gedaan heb zodat als ik er aan begin dat ik niet weer dingen mis ofzo.
d8 zo het belangrijkste en duurste wat er aangescaht moet worden =
Mathijssen ombouw kit van 700 euro
Motor C20xe zo kompleet mogelijk zal we lrond de 600 a 700 liggen, ligt natuurlijk aan de staat enz.maar oke hier even het ritje wat ik zo al gevonden heb wat nodig is, als er iets mist of iets niet klopt hoor ik het graag:
Motor c20xe met bak F20 of F16
kabelboom c20xe
mathijssen ombouwkit (daar zit dan het volgende bij)– Set motor- en versnellingsbaksteunen.
– Set motorsport aandrijfassen.
– Set speciale wielnaven.
– Stabilisatorstangbevestigingsset.
– Open sportluchtfilter “Green”.
– Spec. air-intake ter vervanging van SFI-kast.
– Airintake montage strip
– Aangepaste schakelstang voor schakelmechanischme
– Ombouwbeschrijving met foto’s.C16xe/x16xe brandstofpomo
Dan heb ik wss nog andere homokineten nodig welke geen idee king: :jerry
Ook heb ik rond die tijd nog iets belangrijks nodig en dat is een persoon die mij wil helpen met de ombouw, eventueel natuurlijk tegen een vergoeding, maar daar hebben we het dan wel over.
Ikzelf (zoals jullie wss al dachten) heb er niet genoeg verstand voor om het allemaal zelf te doen.
En dan waarom een 2 liter, ach jah ik val echt zowat in slaap bij het verkeerslicht als ik weg moet rijden en het trekt gewoon voor geen meter, ik wil gewoon wat meer pit :P
Alvast bedankt :D
Wij van corsa-novatuning.nl doen ook heel regelmatig nog een ombouw hoor. Alleen bij onszelf..
Zoals saiko al zei. met 1 keer lezen ben je er niet. Als je het pdf uitprint moet je gaan lezen en begrijpen wat er staat. Sommige stukken zul je vaker doornemen.. Met even vluchtig erover heen lezen mis je hele belangrijke punten.
Wanneer je nu al twijfeld of je het zelf kunt dan zou ik toch er nog eens goed overnadenken. Heb je totaal geen kennis van motorvoertuigen, dan zou ik er nog harder over gaan nadenken.. Je hebt maar 1 leven… Het zijn maar een paar boutjes hier en een paar daar maar bij 120kmp/h kan zoiets heel raar gaan doen.
Hier op het forum zijn heel veel mensen die helpen met ombouw dingen. Alleen als ik soms werk van bepaalde personen zie dan ga ik spontaan huilen..
Dus kijk niet alleen naar de goedkoopste maar ook wie het al geruime tijd doet en weet wat ie doet..
Succes met de ombouw
28 augustus 2007 om 18:06 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301394Originally posted by geert666
je kunt oude ook aansluiten moet je alleen de goede draden ff zoeken,maar inderdaad geen obd2Oh ja en als je met je laptop aan het uitlezen gaat:
DAN MAG JE JE LAPTOP NIET OP DE ACCU AANSLUITEN<OF DE SIGARETTEN AANSTEKER OID
geert heb je daar meer info over??
zo ja graag :vertag28 augustus 2007 om 15:09 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301389tja moet je wel een jonge auto hebben..
Van de astra blijf ik wel af haha :Dja handel. haha
nou mij zie je niet zo heel vaak. maar die dude had mij wel eens zien rijden. dat was wel grappig want zo heel vaak kun je de grijze van mij niet spotten8 augustus 2007 om 08:36 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301308boeit mij nooit zoveel waar ik moet solderen.
beetje inzicht in electronica en kunnen solderen is wel een pré zeg ik altijd.Uit mijn bekabeling kan een ander zo onderhand niets meer wijs worden, maar dat heeft een andere reden :jerry
4 augustus 2007 om 05:46 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301297ja maar een kadett boom is minder netjes dan die van bijv een calibra.
bij kadett moet je zelf nog allemaal kabels naar binnen toe brengen bij de vectra, astra en calibra bomen ligt de meestal zooi al binnen in de auto..die gozer is gister nog bij me geweest.
:P3 augustus 2007 om 07:25 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301290euhm ik vind het altijd nog wel meevallen met overtollige kabels..
ik houd nooit stekkers over en ik heb zoiets van als een kabelboom werkt er niet meer aankomen. ga je erin trekken heb je alleen maar kans op storingen.Wat zou het uitmaken als er 1 of 2 loze kabels erin zitten.
Ga je alles opentrekken heb je kans dat je de oude bedrading, want in sommige gevallen is deze 20 jaar oud bij bv een kadett boom, beschadigd.Ben je nog verder van huis. Gewoon een nette calibra of astra boom pakken die bij jou motor hoort en aan het eind binnen in de auto netjes de corsa b stekker solderen. en klaar ben je maar goed dat is mijn mening.
Ik heb toen een kadett boom aangepast voor in de corsa b. dit is op zich ook best goed te doen (wel 8v maar goed) en ik heb niets extra’s aan kabels erin zitten..
Originally posted by BadMuts
Origineel gepost door Corsa_GSi
Dat is een bekende pleisterplaats in het oosten des lands voor de Corsa rijders :jerryjups, daar woont zo’n wacko jacko die schijnt te luisteren naar o.a. de namen Geitenneuker, Paardenbeffer of Marcel.
ligt aan de situatie welke naam hij gebruikt :jerry:jerry
pas op he kikkervisje :vertag:vertag
hahaMaar goed Ik spot tegenwoordig regelmatig in duitsland een Rode Corsa B, Weg tussen vreden en alstätte.. Ja is wel een NL kenteken.. iemand van hier king:
bekende plek.
waar is dat toch rené king:king:king:king:27 juli 2007 om 10:00 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301251met een grote jongen van een kompressor.
de tering, die is echt huge…. :wors:wors -
AuteurBerichten