Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
14 december 2007 om 18:28 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301622
Originally posted by sw16v
idd visco zooi er afslopen. ander carter plaatsen van fwd motor. andere oliepijlstok+carterretour geval en natuurlijk andere steunen he ;)valt allemaal reuze mee
maar uiteindelijk een stuk meer dan een normale 8v ombouw.. Gewoon een fwd 8v halen :thumbup:thumbup
lekker bezig weer dennie :cool:
ik zeg maar zo er is waarschijnlijk goed over nagedacht door de ingineurs haha.. Heb je die koppakking er nou al tussen liggen zo onderhand, ipv op het forum rond te hangen whahahaha ;);););)
ja er loopt best wel veel dood. is bij alle 8v motoren zo..
maar als de motor code klopt met die op de pakkingsset staat dan kun je hem gewoon gebruiken..ai die had je niet moeten doorslijpen man..
Kun je gewoon met een goeie bankschroef ombuigen
zo sterk is 3 mm plaatstaal nou ook weer niet..Maar verder gaat het wel goed komen…
ik vind er wel een redelijk dikke nok op zitten.
zal eens kijken naar foto’s van mijn nokkenas destijds..met webers in een corsa B.. Ga je niet leuk vinden met de APK. is hier al eerder een discussie over geweest.
Je moet iig niet de e16se hebben. Die heeft geen lambda sonde.. een c16se zou nog lukken maar is qua kabelboom niet zo mooi.Laatste serie corsa a gsi is geleverd met c16sei.. Ik heb al diverse malen zo’n motor ingebouwd.. dus vraag maar raak verder..
Eventueel via msn of mail..
kun je er gewoon inhangen.
heb ik jaren geleden al gedaan.
je moet wel voor een c16sei gaan.
die is het gemakkelijkst in te bouwen en je voldoet dan nog aan de milieu eisen.. Verder dingen als airco en stuurbekrachtinging zal iets lastiger worden (tot echt vrij lastig aangezien dit nooit op een a corsa is geleverd.. maar op heel veel dingen is wel een oplossing…in de rc scene zie je nog veel kristallen..
Dus voor je rc auto, vliegtuig weet ik veel wat.. zodat je niet allemaal op dezelfde frequentie zit king:ik heb er ook nog nooit van gehoord..
dat ben ik wel met je eens. maar misschien een upgrade naar c16sei een idee?
e16se en c16se (eerste series) zijn niet te chippen.
De c16sei daar en tegen wel..Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi
Origineel gepost door bbg_gendt
gasklephuizen met een instelbaar motormanagment systeem.kost ook 1700 euro bij dibilas en das nog zonder instelbaar motermanagment maar met aribox en chip op maat
kan je in mijn ogen beter een let kopen die zijn dr al voor 1500 als je goed zoekt!
Gaan we weer.. Kun je eerst de hele motor uit elkaar trekken omdat je niet weet wat je hebt.. Ben je minimaal 300 euro verder aan pakkingen.. EN je moet ook een motor kunnen ombouwen. en met dat vermogen overweg kunnen. Er zijn meerdere wegen die naar rome leiden..
Een tb setup met vems bijvoorbeeld is stukken voordeliger..
of een turbo setup
dan had je allang voor tb’s gekozen met dta!!!
dan lopen die dingen 1 op een lekke emmer.
Ik zie het voodeel niet echt in bij die motoren.. Er is veel meer uit te halen dan webers. al is het geluid wel geilOriginally posted by bbg_gendt
Ik had gewoon een 16V erin gelegd ipv een 8V als ik jou was.onderbouw dat nou eens dan.. Waarom.
Een gekietelde 8v rijd super. En mijn 8v was sneller als een 16v en was ook nog eens goedkoper qua aanschaf en onderhoud.. Dus niet meteen schreeuwen om 16v’sMet de orginele inlaat hoef je niets aan het schutbord te doen. Die kun je dan laten zitten. En met die 324 graden nokkenas reed ik ook wel gewoon op de weg hoor. Ging perfect.. Af en toe bij de stoplichten ging ie mopperen maar dat went wel..
precies..
die bakken kunnen het wel hebben.
in duitsland en tha UK rijden met 180 pk op die bakken..turbo kitjes hé
check http://www.corsa-novatuning.nl
en kijk een bij revisie en optimalisatieik heb 126,4 pk uit zo’n blok gehaald.
zonder andere spullen.
dus orginele motor.Met deze motoren kun je makkelijk rond de 140 pk komen :vertag
Alleen het koppel zal nooit extreem hoog zijn..ja en dan moet je je eigen reactie’s ook ff terug lezen vriend..
nu doe je net of het forum is om van elkaar te leren..Maar paar dagen terug was ik een debiel die jou moest overtuigen.
Als ik bepaalde info geef dan heb ik mijn huiswerk gedaan. Klaar..Maar goed verschil is nu duidelijk..
Er zijn ook 8v ecotec blokken..Maar je bent wel heel erg snel overstag gegaan..
Want je was zo zeker van je zaak..Maar goed. laten we het hier maar bij laten.
Gaat wel erg off topic..tis nu goed king:
ik denk dat corsa_b_graffitshadow doelde op runnerf
dikke bak,
welke heb je weg gedaan??
de B???irmscher inlaat levert met een standaard nokkenas en verder orginele motor naar mijn idee niet zo heel veel extra.. hooguit 2-3 pk ofoz.. je zult wel je gehele schutbord weg moeten zagen anders past het trouwens niet..
Want de inlaat is ong 4 cm langer en past dus niet fatsoenlijk in een corsa b..
Uitspraken over vermogen vind ik gevaarlijk.. Denk als je je motor netjes reviseerd dat je toch wel rond de 125 pk moet uit kunnen komen icm met die inlaat een ne ecu en een katalysator..tja 130 pk zul je niet hebben.. zal iets lager zijn ook door de kat.. maar komt nog steeds goed van zijn plek af..en doordat dat blok ook al op leeftijd zit…
Of je moet het blok volledig revsieren.. dan zul je weer richting de 130 pk gaan :vertag (op de krukas)
20seh irmscher?????
bedoel je een gewone 20seh of heeft deze ook nog een irmscher inlaat gemonteert.. want een 20sehi is nooit geleverd standaard.verder nee kun je niet zo inbouwen.
haal je de emisie eis niet.. zelfs niet met kat. je hebt die lambda sonde nodig dus zul je een kabelboom en ecu van een c20ne moeten nemen icm met een kat..als je op het forum rondneust zul je genoeg info hebben
heb er jaren mee gereden namelijk.. en dan een c20sehi ;)Dus combinatie van een c20ne met 20seh en een irmscher inlaat icm met een 324 graden nokkenas is een corsa b.. :o;)
-
AuteurBerichten