corsaboy

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 4,451 tot 4,475 (van in totaal 4,697)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: DDV Chip Goed of slecht #17392526

    hangt van ik weet niet hoeveel factoren af..
    Is nooit van te voren te zeggen..

    Het is zelfs de vraag of een 15-20 jaar oude motor überhaupt nog wel in de buurt komt van de fabrieksopgave

    Hars is hard, plakte alleen nog een beetje..
    En gaan we zeker vaker doen max…

    Is zeer gezellig bij jullie..
    Nog bedankt voor het helpen, meedenken en puzzelen..

    haha

    Heb je het blok al hangen?

    In reactie op: DDV Chip Goed of slecht #17392524

    ik was wel tevreden.
    Rij nu weer met standaard ecu.

    Mijn chip is toen geschreven voor mijn setup. en werkte uitstekend.
    Als je toch ook nog een andere nokkenas wilt. doe dat eerst dan.

    en dan pas chippen.

    ja man, zat nog 1 schroef hahahaha
    mijn pols doet nog wel pijn :swear:swear:swear

    zow weer even een update, afgelopen week nog verder afgesteld.

    Tevens een setje MHW zwarte achterlichten gemonteerd

    Afgelopen weekend nieuwe steunen gemaakt.

    1 was al ingegoten, de 2de is nu ook ingegoten, en de laatste is vanaf massief.
    Moet er nog 2 monteren maar dat komt volgende week wel.

    Vandaag de kachel verwijdert en dat ga ik nog even afwerken..

    Wat een ruimte achter dat dashboard ineens..

    Zal deze week ff foto’s maken

    In reactie op: Verschil Lexmaul en Irmscher inlaatspruitstuk #17391196

    persoonlijk zou ik voor de irmscher gaan. Is haast gelijk aan het orginele alleen 4 cm langer..
    De motor ziet er dan op oog hetzelfde eruit..

    Vermogens toename zal tussen de 5 en 7 pk.. (zowel irmscher als lexmaul)
    Maar ze trekken heel anders..

    vond het altijd wel fijn rijden :angel

    In reactie op: corsa b c20ne snel ? #17388035

    mijn b deed het toch echt in 7 seconden. Ok had wel seh zuigers.
    Met de extreme nokkenas en irmscher inlaat ging dit richting de 6.2 seconden uit mijn hoofd.

    Nu rij ik met mijn 8v ongeveer een 5 tot 5.4 seconden..

    Originally posted by Fearless
    Jij bent daar donders handig mee man….met dat computersysteem enzo.
    Top werk!:wors

    vergt ook nog genoeg try and error hahahah.
    maar we komen er wel.. stapje voor stapje :P

    Zow, gister kwam mijn vader even.
    Dus laat hem de nieuwe middenconsole zien..

    Loopt die fucking motor ineens niet meer.

    Vandaag maar eens rustig aan het werk gaan.

    ff de bougies schoongemaakt, en jah hoor de motor liep weer.
    Nu eens verder gaan zoeken waarom ik een lambda waarde van 0.7 heb stationair.

    Na een beetje afstelwerk van een half uur had ik netjes lambda 1..
    Alleen opeens ging mijn wide lambda systeem heel vreemd doen. Lambda 1.42 en kwam niet meer terug..
    Bleef staan en vond het wel best.. Na het controleren van alle bekabeling maar eens voor de gein de lambda sonde verwijdert.

    Was niet gek dat die geen juiste waarde meer aangaf..
    Beide lambda sondes maar even schoongemaakt.

    En wat denk, een kompressor motor kan ook stationair lambda 1 draaien.. :D:D:D:D

    Ben er vet happy mee, na maanden testen en proberen eindelijks weer een extra stukje afstelling gereed.
    Deze week nog ff verder met de afstelling, maar zoals het nu gaat moet het spul blijfen werken, we gaan proberen om de piggy bag op een lambda sonde aan te sluiten en zo proberen de dipjes in de programmering af te vangen.. :D

    thx voor de leuke reacties allemaal.
    gister nog ff het middenconsole afgemaakt..

    binnenkort wel ff nieuwe foto’s

    Originally posted by kadett4x4
    retegaaf project man.
    maar hoeveel pk krijg je nu uit dat blok.
    als het een beetje mee zit gaat mijn maat dit jaar ook weer verder aan de afstelling van zijn 2.4 met compressor.
    zal eens een foto of filmpje maken.

    groeten.

    we gokken op 200 pk minimaal.
    Met 1 bar zouden we normaal 230 -240 pk kunnen halen maar de riem aandrijving kost ons weer 30pk.. de auto moet nog ff op de bank als die helemaal klaar is..

    Dan gaan we wel weer zien zeg maar


    @johan
    , motor is idd een heel stuk agressiever, op straat krijgen lukt wel met de sper, goeie afstelling van het onderstel en hele dikke m&h slicks die er dit jaar toch echt moeten komen

    Zo net nog ff bezig geweest..

    Voor het idee we zijn niet boven de 5000 rpm geweest.
    owh en euhm onbelast gaat ie nooit richting de 0.9 blijft ie altijd op 0.6 steken.. ;)
    :vertag

    gewoon lekker oldscool in de eerste
    2 wielen wielspin, maar ik moet snel mijn 15″ velgen eronder gooien..
    En dan eens met M&H slicks.. 0-60ft richting de 1.7-1.8 ;)

    Thx allemaal,

    en nog een compilaties van een beetje schade en opbouw van dit jaar:

    http://www.youtube.com/watch?v=GqRxZ5l9Nec

    Kleine compilaties van agelopen jaar :vertag

    heb mijn digitale videocamera maar eens weer opgezocht.
    nu de lader nog.. en we kunnen eens een filmpje maken..

    Kan er alleen geen externe microfoon op aansluiten :thumbdown

    Maar goed het geluid eraf is wel ok.. :D

    Vanavond nog ff verder met mijn middenconsole.
    En de afstelling van de multiriem.

    Voor het einde van deze maand moeten de andere veerpoten er weer onder, en nog even een olie lekkage oplossen.
    Dan gaan we de eerste voorzichtige kilometers maar weer eens maken.

    Kijken of dat weer goed gaat.
    Alles moet weer opnieuw worden afgesteld aangezien de kompressor iets meer toeren maakt.

    krijg je met een andere poelie verhouding. :D

    wie heeft er zo’n profi camera liggen die je aan de buitenkant van je auto kan monteren en de microfoon in de motorruimte kunt hangen..
    Dan wil ik ook wel ff een filmpje maken binnenkort. hahaha

    Van die mini’s is erg vet.. :vertag:vertag

    En nog een filmpje uit de oude doos,
    met dank aan freek.

    Vorig jaar drachten, natte baan, maar zo krijg je een idee van het extreme gehuil van een Eaton Kompressor @ 14.000 RPM.

    http://www.youtube.com/watch?v=Y3DhF5W6tMw

    Owh ja dit jaar gaat de eaton op piek ongveer 15.000 rpm draaien :D

    Originally posted by baloe
    en het is ze weer gelukt hahahaha
    nou jah marcel mooi man :D

    haha immer mein jung..
    Deze week maar eens tijd besteden aan die c20xe van jou :vertag

    Originally posted by Ronaldo
    ga alsjeblieft morgen ff een dikke afvoeruitlaatslang halen ……………of zo:jerry VETTE SGIJT EEJ !!!!!:vertag

    hahahah erg hé,

    ding liep en kijk naar achter, echt zo van OWH F*CK, snel de garage deur open, bleek het lasapparaat ook nog voor de uitlaat te staan.. na een 15 minuten was de uitlaatgas damp bijna weg.. maar me kleren stinken er nu nog naar. De eerste minuut veel dikke zwarte rook hahahha.. nu loopt ze mooi en rustig

    Zow,
    Eindelijks nieuws van mijn kant,

    Na alle andere problemen, het laatste probleem nu getackeld..

    Vandaag hebben we heel veel nieuwe aanpassingen gemaakt:

    Nieuwe kompressor, kleine poelie, nieuwe poelie verhouding..

    We gingen van een verhouding van 2.14:1 naar 2.3:1
    Dit betekent dat de kompressor bij 6500 rpm (motor toerental) een 15.000 rpm draait..

    Verder wil ik max danken voor de hulp vandaag, en rené voor het helpen met het afbouwen..

    Nu naar 4 maand bijna niets aan mijn corsa te hebben gedaan, vandaag weer het geilste geluid ter wereld:

    http://www.youtube.com/watch?v=EY_rwbUFNzc

    Deze week volgen er meer updates.. :angel:vertag:vertag

    In reactie op: c20ne—-seh computer #17379477

    @willem,

    ja en dan gemonteerd met de NE computer..
    dat deed ik ook, anders geraak je niet door de keuring..

    heb er 2 jaar mee gereden, tot de kompressor mijn pad kruiste.. king:

    In reactie op: Show hier je corsa #17292191

    Binnenkort nieuwe foto’s van de binnenkant in mijn verbouwingstopic :D

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301750

    you’ve got mail

    In reactie op: Corsa B- C20XE R1 Carb’d – FILMPJE DAF2011!!- #17355099

    is idd van een c20ne.. :P

25 berichten aan het bekijken - 4,451 tot 4,475 (van in totaal 4,697)