Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Een lelystad keuring kost minimaal 1000 euro.
Die prijs is gezakt. Gaat nog wel wat vanaf.
Als ik je een tip mag geven. Er staat hier een hele dikke motor te koop op het forum.
Van stoppelvlieger.Als je een echt dikke c16se wilt stuur hem een u2u/pm.
Heeft nu een scherpe prijs voor deze motor.Ja maar wie heeft het al eens op deze manier gedaan. Daar gaat het om. Want als niemand het ooit zo heeft omgekeurd zou ik het toch even navragen bij de rdw.
Ik klink nu misschien eigenwijs maar zou zonde zijn als je straks toch naar lelystad moet.
Je zult iig de sensoren, pdc module en kabelboom moeten hebben.
Althans bij de astra h en vectra c is dat zo.
Zoek veel op de engelse rn duitse ebay. Staan nog wel eens complete sets op origineel gm, nieuw in doos.Heb ik de mijne ook weg.
kan nog niet wennen aan de neus,
achterzijde is wel nice..Ben benieuwd als je ze wat meer ziet rijden of die neus dan een beetje went
ff een bypass leggen ;)
die 0 bar is wel erg extreem ja..10 augustus 2014 om 11:27 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373659De nieuwe spullen zijn binnen, moet zeggen dit is wel echt mooi spul.
Door een klein verzendprobleempje met mijn leverancier heb ik nu twee setjes slicks liggen.
Dus ik kan weer ff een beetje rubber neer leggen :)
Daarnaast ook de nieuwe achterschokdempers binnen.
Daarin kunnen we hopelijk een beetje winst mee behalen :)
Elke demper heeft zijn eigen meet rapport en serienummer.
zowel bump als rebound zijn in 20 stappen instelbaar
Verschil tussen oud en nieuw:
Mooi is om te zien dat heel veel aftermarket setjes en originele dempers met rubbers werken in de onderste bevestiging.
Dit is bij GAZ niet zo. Dit scheelt weer speling op je achter ophanging :thumb
Ook hebben ze bij GAZ de juiste rubbers meegeleverd. Een stuk minder speling op je rubbers.
Ze zorgen er tevens direct voor dat de demper op de juiste wijze gecentreerd wordt in de schotel.
Gemonteerd kun je eenvoudig je bump en rebound aanpassen.
Nu zal ik hier niet veel aan verstellen maar goed het ziet er wel gaaf uit
De oude dempers waren aardig op althans voor mijn toepassing.
Dit is echt bizar.. De achterkant is nu stug zoals ik wil :)Hoe is dat mogelijk dan??
Heb je de toren eraf gehad tijdens het sleutelen??Ok ff wat anders. Welke cilinder doet niet mee?
Makkelijk achter te komen door bougie kabels te verwijderen.Ik vraag me af of dat zo werkt. Aangezien je carrosserie van een 1.2 is en je dus niet kunt aantonen dat alles voldoet aan de specificaties van de goedkeuring van de 1.6 (gsi) destijds zul je weer een induviduele goedkeuring moeten verkrijgen.
Althans dat staat mij ervan bij.
Mocht iemand het al eens hebben gedaan en de papieren kunnen overleggen zou dat ideaal zijn voor de andere hier op het forum.Haal de bougies er eens uit.
Aansluiten op de kabels, en op je kleppendeksel leggen.Even iemand anders laten starten, vonken alle bougies zoals het hoort??
Wanneer dat het geval is even een compressietest doen. Misschien dat 1 cilinder toch niet helemaal fris meer is qua compressie.
Gvd maikel, daar kom je ff goed weg met dat ouwe vliegwiel. Als die ploft, moet er niet aan denken.
8 augustus 2014 om 19:49 In reactie op: Bout kapot vd Dis-riem spanner(krukastandwiel zit vast) #18246206kleppen zijn 100% zeker krom.
Die motor moet uit elkaar.Geloof me maar, heb het al eens gehad bij stationair draaien.
Alle 16 weg..Niet gaan proberen, jammer van je tijd en je maakt alleen maar meer kapot..
Motor moet gewoon uit elkaar..euhm, hoezo andere prijzen?
dit zijn prijzen die wij zelf en een aantal andere forumleden hebben ondervonden bij de RDW.Ik heb tot nu toe alleen een aantal auto’s laten omkeuren van voor 1997.
Maar er zijn er een aantal geweest hier op het forum die wel naar lelystad zijn geweest.Ben je gewoon een rooitje kwijt.
Of je deze swap onder de typegoedkeuring kunt krijgen denk ik haast niet.
Omdat ze niet kunnen controleren of de carrosserie 100% identiek is aan die van een Corsa GSI.
Je zult naar mijn weten een Individuele Type goedkeuring moeten hebben per motorswap.Modificatie tips zijn er genoeg te vinden voor de x16xe.
Gebruik ff de zoekfunctie op het forum.
Of kijken op http://www.corsa-novatuning.nl staat ook nog een powerbox inbouwhandleiding op..Goed bezig hoor.
:thumb :thumb :thumbNu nog ff de voor en achterbumper ook zwart spuiten dan is het af..
Misschien nog een setje originele gsi skirts erop ;)idd we want :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics
:angel
idd en daar kun je net met een steeksleutel 15 bij zo uit mijn hoofd ;)
8 augustus 2014 om 18:18 In reactie op: Van 2 defecte versnellingsbakken F17W419 naar 1 goede. Help! #18242590Wat voor speciaal gereedschap.
Ik zag dat ik doorslagpen nodig ben en iig een pulley trekker.Ik zou me er idd ook niet al teveel zorgen om maken.
Een diesel kan tegenwoordig ook rustig toerenmaken. Vinden ze wel fijn.
8 augustus 2014 om 13:48 In reactie op: Bout kapot vd Dis-riem spanner(krukastandwiel zit vast) #18246191Is die gelijk met het onderblok weg??
Zijn we meerdere manieren om dit weer eruit te krijgen.Das wel apart ja,
Misschien toch een oliekanaal ergens wat problemen geeft.Goed om te horen idd.
De sensoren van tegenwoordig, lijkt wel of ze lang niet meer zolang meegaan als vroegahhhhh :)
Nee maar tis niet veel duurder dan een d-riem vervangen.
Moet ook zo af en toe. Auto rijden kost nu eenmaal geld.Ketting en kettingspanner kosten echt niet de wereld.
Voor die paar euro. -
AuteurBerichten