Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ff uit een ander topic:
viewtopic.php?f=20&t=185879@RamSwa72 wrote:
welke Motronic is het M15.4 ?
Dit is de pinbezetting van de M15.4
01 Bobine 2+3
02 Massa
03 Brandstofpomprelais
04 Klep luchtregeling stationair toerental
05 Klep actief koolfilter
06 (leeg, alleen voor Sintra)
07 Luchtmassameter
08 (leeg, alleen voor Sintra)
09 Regelmodule startblokkering, of wagensnelheidssensor bij wagens zonder startblokkering
10 Massa
11 Klopsensor
12 Gaskleppositiesensor
13 Diagnose-aansluiting
14 Massa
15 (leeg, alleen voor Sintra)
16 Injector 3
17 Injector 1
18 Constante plus
19 Massa
20 Bobine 1+4
21 (leeg)
22 Motorstoringslampje
23 Magneetklep EGR
24 Massa
25 Relais koppeling airco
26 Klep luchtregeling stationair toerental
27 Geschakelde plus
28 Verwarmde lambdasonde
29 (leeg)
30 Gaskleppositiesensor, Klopsensor, Luchtmassameter, Temperatuursensor inlaatlucht, Temperatuursensor koelvloeistof
31 (leeg)
32 Instrumentenpaneel
33 (leeg)
34 Injector 2
35 Injector 4
36 (leeg)
37 Relais motorregeling
38 (leeg)
39 (leeg)
40 Airco
41 Airco
42 Transmissieregelmodule
43 Toerenteller
44 Temperatuursensor inlaatlucht
45 Temperatuursensor koelvloeistof
46 Relais motorregeling
47 (leeg)
48 Krukaspositiesensor
49 Krukaspositiesensor
50 (leeg, alleen voor Sintra)
51 Transmissieregelmodule
52 Koppelingspedaalschakelaar
53 Gaskleppositiesensor
54 Transmissieregelmodule
55 Diagnose-aansluitingnieuw 785 pond op ebay king: :thumb
de twee polige temperatuur sensor al vervangen?
Dat is mijn eerste ingeving na het zien van je lijstje.Als deze een verkeerde waarde doorgeeft aan je ecu gaat ze meer brandstof inspuiten om een bepaalde koelwater temp te verkrijgen.
Ding geeft dan -20 aan ofzo :O;)
nou ja injectoren die niet openen is of een massa probleem of een defecte ecu voor zover ik terug herleiden.
hoe is de stekker tussen kabelboom en ecu?
Zit daar misschien een beetje corrosie in? want dat heb ik ook al eens gehad.
ff contacten op zowel de ecu als de stekker ff goed reinigen..
Had ik ook problemen met de injectoren. na het schoonmaken deed alles weer naar behoren..Bij een perfecte vonk zou je bdp sensor het moeten doen.
Want dan wordt het brandstof relais omgezet door de eculeg eens een extra massa van je blok naar de accu
Just to be surehmmmm
kan, maar ik geloof dat het brandstofrelais alleen de ontsteking en de pomp schakelde.
Maar dit is simpel te testen:neem 2 stukjes draad
van de constante dikke plus moet je naar de twee andere plus draden gaan.
Uit mijn hoofd zitten er de volgende draden in:
1 – constante plus
2- dikke draad voor je ontsteking
3- iets dunnere draad voor je brandstofpomp
4 – draad van de ecu welke 12v schakelt op moment dat je de sleutel omdraait. wordt geregeld door de ecu icm bdp signaal
5 – draad naar massa.dus 1 doorverbinden aan 2 en aan 3
Pomp zal constant draaien op dat moment..je bdp sensor heb je al vervangen geef je aan, is dat voor een nieuwe??
voor een dta heb ik zelfs al een volledig map gevonden om ding op te starten :)
DTA s60 wordt nog wel eens in the UK voor minder aangeboden.
Ook op het DTA forum gaan ze nog wel eens voor minder weg ;)Kabelboom is niet zo spannend..
Ik heb zelf een originele c20xe boom erop liggen.Lichtelijk aangepast en overbodige bekabeling is naar binnen gehaald voor eventueel andere functies.
Alles kan, met een beetje geduld king:ai das nog wel een klein beetje verschil.
welk bouwjaar is je astra?lekker bezig daar :thumb
Waarom niet in de auto??
Zo doen wij het altijd. Ff een basis map erin.Zorgen dat de motor start en een beetje stationair hobbelt.
Vems zijn maar een paar personenen die deze goed kunnen mappen. DTA is door meerdere personen goed te mappen.
Met DTA kan ik je nog wel een beetje helpen icm een basis map.
Ja maar dat pikt die wel van de oude cd’s. Dit is een apart geval zeg.
pfff das lang geleden, heb de schema’s op de andere laptop staan..
Zal vanavond eens kijken.Bedoelde meer wat is er kapot gegaan aan de vorige motor.
Setje versterkte klepveren voor zo’n motor is geen overbodige luxe.
Brandstofpomp via een relais ja. Altijd op die manier aansluiten. Koelfin hangt af van het gekozen systeem. Soms is dit dezelfde uitgang als voor de lfr. Maar de meeste modellen kunnen beide aan.
Die snelweg km’s vallen zeker mee qua verbruik. Meer het ‘sportief’ optrekken doel ik op.
Dat is bij mij 1 van de acties waardoor die half jaar oude diesel van mij 1 op 16 rijdt gemiddeld. Haha
Vems of dta
Kunnen beide wel een lfr aan.Stoelen zijn altijd erg persoonlijk he. Helemaal qua afstelling.
Leuk te horen dat je toch zo positief bent over punten die je eerst een beetje tegen stonden.
Succes met je keuze.
Of je helemaal het turbogat probleem gaat oplossen bij deze motor durf ik niet te zeggen.
Chippen helemaal bij turbo motoren is erg effecient.
Maar zuiniger lopen hangt echt van je zelf af.
Bij mij zou die meer gaan verbruiken omdat ik vaker het vermogen maximaal zou aanspreken. Dus ja een pedal to the metal actie zorgt altijd voor verbruik.
Misschien dat toch iemand al deze motor heeft laten chippen die je kan vertellen wat er met het turbogat gebeurt.Yup, heeft ook een tweede staan. In onderdelen. Is nix mis mee. Alleen hij is overgestapt op wat anders.
tja dat kan zomaar je problemen verklaren.
zie PM voor een dikke c16seDit vind ik wel een leuke contest..
Wel vaker gekeken, toch maar eens een keer wat vaker meedoen :)mijn lieve kleine torretje :thumb

Wat is er precies gebeurd dan. Met de ohc motoren hebben we wel vaker problemen gehad met de slepers icm klepveren etc als we er turbo’s en kompressors opbouwen.
Nee is idd niet geheel verstandig. Beter een frisse kop pakken.
-
AuteurBerichten