Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zie het topic in rdw en apk. Omkeuren kan nu tot 30 juni 1999. Vanaf 1 juli 1999 is een lelystad keuring. Heb het zwart op wit liggen van de rdw. :)
Ja sensor van een kadett gsi pakken. Is zowel oliedruk als oliedrukverklikkerlampje.
Extra draad trekken en aansluiten op het digidash.
Heb het er ook inzitten. Werkt perfect.@robert_corsa wrote:
Geld dit ook bij omkeuren naar een c20xe?
die papieren heb ik thuis liggen.
Heb kunnen regelen dat de ombouw voor een auto geld die op evenementen de weg op komt.
het is een tip. Zo zouje het ook kunnen proberen.Ook voor omkeuren naar c20xe.
Dat is geen verschil.Zitten die schuifklemmen niet op de sensoren. Ik moest gewoon een gat boren in de bumper, sensoren erdoor, en vsn die klemmen erop drukken.
Zat gelijk super vast.18 augustus 2014 om 08:38 In reactie op: C1.6XE blijft maar roken, ik kom er niet meer uit #18248875idd zuigerveren en cilinderwanden.
Om het compleet te verhelpen is het aan te raden nieuwe zuigers te pakken, boren, honen en nieuwe lagerschalen.Dan is die ook weer echt fris
das geen decompressie plaat maar gewoon een dikke stalen dikke koppakking.
Ik heb hier een echte decompressie plaat liggen.
Die je tussen 2 originele koppakkingen plaats.Een koppakking van een c20xe heb ik nog nooit gebruikt op een 8v..
Twijfel even of dat goed gaat.Alles past maar je moet wel ff een xe pomp met keering pakken.
In je onderblok zit nog wel een olie-ding. Ook die overzetten.
Bakolie blijft gewoon zitten zolang je de bak op zijn plek houdt en de steekassen laat zitten.
Wat louwe al zegt je grootste uitdaging wordt de ‘nieuwe’ motor weer goed aan de bak koppelen. Rest zal aardig meevallen. Is niet zo heel spannend.
maar helaas wel voor deze foto wedstrijd..
poll is al gestart, maar wel een nette motor..Ziet er goed uit :thumb
14 augustus 2014 om 18:11 In reactie op: fotowedstrijd 28. "show your engine" STEMMEN GESLOTEN #18248255RISL gestemd, wat een gave foto van een dikke motor :thumb
had je ook hier zo aan de opcom kunnen hangen conjooooooooo
king:Maar mooi dat lampje uit is king:
1,2??? Weet je dat zeker??
Ik zit op 0,7 met de kompressor motor.Vergeet niet sebas dat rob zijn corsa iets veel nieuwer is.
Dus ook aan strengere emmissie eisen moet voldoen.
@rob, ik zal straks ff je u2u beantwooren. Denk dat we daar wel wat mee kunnen. ;)Damm das apart. En koud gaat het altijd goed?
12 augustus 2014 om 21:56 In reactie op: Vraag over geschakelde/constante plus en accu/dynamo #18247727Je startmotor en dynamo zitten met een dikke kabel rechstreeks aan je plus pool.
Is geen complexe techniek.
yup..
ik heb eventueel nog zat van die dingen liggen.Gewoon van een c20xe pakken of c20ne of of of king:
nou op een autoambulance of oprijwagen is wel het veiligst maar goed dat doen er niet veel.
Wij zijn ook al diverse keren er gewoon heen gereden. Goedgekeurd en weer op naar huis haha.Kijk heel officieel ben je niet verzekerd met een andere motor erin gehangen welke niet op kenteken staat.
Maar als jij rustig ernaar toe rijdt voorzie ik geen problemen.Voordat dit bestond (deze goedkope omkeur regeling) reden we allemaal illegaal rond :ass
op de originele ECU ga je dit naar mijn idee never nooit voor elkaar krijgen.
Ik heb geen APK meer, corsa is al 6 jaar geschorst en zal ook geschorst blijven.Zit er wel aan te denken deze keer apk te geven, maar dat is voor mijn alleen kwestie lambda eruit, blind stop erin en ff tijdens de apk de DTA bijregelen..
Minder brandstoferin en klaar.
Mag dan geloof ik een co hebben van 3,5% en wordt niet gekeken naar lambda (bouwjaar 1994)De regelaar doet wel een beetje extra maar of het helemaal veilig is.
Ik ga liever voor safe..IK ben wel bang dat je een serieus probleem gaat krijgen bij de apk met je originele ECU.
Deze is NIET gebouwd voor vuldruk.Misschien toch ff sparen voor een DTA of VEMS of MS systeem king:
voor een volwaardige lambda regeling zou je een vrijprogrammeerbaar systeem moeten nemen en deze in closed loop modus zetten.
Vervolgens een bepaalde min/max percentage aan bijregelen laten toestaan maar dit kan ook erg fout gaan.Ik heb het uitgezet. Soms wil het nog wel eens dat een lambda sonde stuk gaat.
Ik draai nu dus puur in de kenvelden, lambda wordt alleen gelogd.Een piggybag system, krijgt een aantal signalen van je originele ecu mee, zoals tps, rpm, etc etc
Ik had er ook 1 op mijn c20ne en kon daarmee dus bijv de waarde van de lmm beinvloeden richting de ecu
Vervolgens stuurde ik een aantal extra injectoren aan met deze piggybag.Is een stuk goedkoper als een vrij programmeerbaar systeem maar heeft dus ook zijn beperkingen.
Freek heeft een andere brandstofdrukregelaar erop zitten, maar weet niet welke injectoren hij gebruikt.
Ook weet ik niet of hij nu op de originele ecu netjes lambda 1 draait.Laatste stand van zaken:
Dit kreeg ik vandaag van de RDW:king: king: king: king: king: king:
Geachte heer Gouma,
Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt informatie over het wijzigen van of de wijziging aan de motor van uw personenauto.
Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moet het kentekenregister en soms de kentekencard worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij één van de keuringsstations van de RDW aanbieden.
Het gaat om de volgende wijzigingen:
– het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
– het wijzigen van het aantal cilinders;
– het wijzigen van de cilinderinhoud;
– het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
– het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).In gebruik genomen voor 1 juli 1999:
Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 juli 1999 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien van de geluidsproductie.In gebruik genomen na 30 juni 1999:
Als het voertuig in gebruik is genomen na 30 juni 1999 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand ook individueel moet worden getoetst op het TestCentrum Lelystad (TCL). Na de keuring op een keuringsstation neemt het TCL contact met u op om de aanvullende testen te plannen.Herkomst motor:
In alle gevallen moet u bij de keuring de herkomst van de motor aantonen. Hierbij is het noodzakelijk dat u de herkomst en het kentekennummer of voertuigidentificatienummer van het donorvoertuig overlegt tijdens de keuring.Kosten:
De kosten kunnen variëren van € 27,00 tot € 82,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.
Als de personenauto in gebruik is genomen na 30 juni 1999 worden de eventuele aanvullende testen ook in rekening gebracht.
Vragen?
Heeft u na het lezen van deze e-mail nog vragen? Wij helpen u graag verder. U kunt ons bereiken door te reageren op deze e-mail, of telefonisch via 0900 07 39 (€ 0,10 per minuut, maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur). U kunt ons ook bellen vanuit het buitenland.Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDWmet je originele ecu icm alleen een lambda sonde gaat je naar mijn idee problemen krijgen als je gokt op een volwaardige lambda regeling.
Vergeet niet dat de lambda regeling uitgeschakelt wordt op het moment dat de gasklepstand naar 100% gaat ;)Verder eerst die brandstofdruk regelaar idd terug naar een originele, maar niet volgas rijden.
Je motor zal met deze injectoren altijd te rijk lopen stationair.Turbodruk verhogen in het stationair gebied????
Gaat niet werken.Rijk lopen wordt nu voornamelijk veroorzaakt door grote injectoren.
Is gewoon een feit want je originele ecu staat gewoon in te spuiten in de minimale waardes.
Een lambda kan het bij een originele ecu echt niet zover terug regelen dat alles netjes lambda 0,97 – 1.02 wordt stationair.Dan moet je over op vrij programmeerbaar.
Dus of kleinere injectoren met een piggy bag system, of vrij programmeerbaar of genoegen nemen met een motor die te rijk loopt.
Mijn motor draait trouwens ook stationair een lambda 0,79 – 0,86 gemiddeld..
krijg je met 660cc injectoren :assKlopt. Ik heb het ook zwart op wit op papier staan. Aangezien er veel gedoe om is geweest.
Voor 30 juni 1999 is dus standaard keuring. Na 1 juli 1999 is een keuring in lelystad.
0,6 bar op stock internals en je wilt nog meer. En dit alles doe je me de stock ecu??
Een lambdasonde welke je uitmeet met een multimeter.Tja ik zou het zo zelf nooit bouwen maar goed das mijn mening. Investeer liever in een goed motormanagement systeem. Ik ben ook ooit begonnen met een piggybag system. Liep me ook de een naar de andere motor stuk.
En schaf een wideband lambda sonde aan.Op het moment dat je ziet dat de motor te arm loopt onder vollast is vaak al te laat.
Zuigers smelten zo weg onder drukvulling.Mits je mengsel en ontsteking goed is. Ik denk eerder dat de motor iets te arm is gaan lopen.
Ik rij ook zonder oliekoeler op mijn kompressor motor. Is wel alleen wel voor het dragracen.
Olie temp is redelijk constant tot je zo’n run doet. Dan gaat die temp omhoog. Op de retourlane in deellast trekt dat wel weer bij.2 of 3 rijen?
-
AuteurBerichten