Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Brandstof rails staat vol, benzinepomp draait.. en het gebeurt random eens in de tien keer dat ik m probeer te starten. eerste keer dat het gebeurde kreeg ik m wel gestart alleen leek het toen of de motor heel weinig pit had en viel toen na 300 meter uit.
ik rij zo naar men werk om m naar huis te halen (nu start ie waarschijnlijk gewoon weer)
en dan ga ik eens op onderzoek uitIk hoor dat inderdaad van vele mensen, voor mij is dit ook meer een probeersel om te kijken wat de bak aankan,
kan altijd nog een bak wisselen.. maar daarentegen rijdt een maat van mij al twee jaar rond met een en dezefde F13, alleen koppelingset vervangen want die sleet als een :o , daar ligt nu dezelfde koppelingsset in als bij de setup van mijn auto, versterkte drukgroep en heftigere koppelingsplaat
Ook vol pakken op zandvoort en walibi
ikzelf heb altijd met c20ne gereden ook met F13, nooit een probleem
zolang het houdt houdt het, ben benieuwdhe gasten heb zoals beloofd nog een paar picures:


thanks voor de help:thumbup!
groeten corsaboer
ik heb er uiteindelijk goede 75w90 olie ingegooid, houdt tot nu…
blok heb ik Shell Helix Plus 10W-40 gekozen,
maar dit is echt niet te vergelijken met wat ik eerst onder de kap had!!
niet normaal wat een vermogen, hartkloppingen als ik eraan denk…:pukeVandaag langs de apk boer geweest, rijdt nu zonder lambdasonde, zat er niet op
wel netjes op min aangesloten, sfi vervangertje gemonteerd en blazen.
Hij vond de CO waarde vrij hoog, maar dat was niet belangrijk zei hij
Wiellagers voor zijn beide wel rot, ik rij met wielbasisverbreders (zal het wel aan liggen)
als ik APK heb zal ik eens een pica posten
dank voor gullie reactiesHet ging mij meer om de olie keuze voor de bak, dat is nog niet heel vaak behandeld volgens mij.
is toch niet heel standaard F13 op c20xe, vandaar dat ik dit posttethanks voor de reacties! weet ik wat ik er het best in kan gaan kappen..
groetenheb al die tijd met mijn c20ne ook met het F13-tje gereden, geen problemen, ook niet op zandvoort:)
een maat van mij rijdt ook met zijn c20xe op F13, maar wel met standaart koppelingsset.. ik hoop dat het het houdt.
begreep al wel dat ik er veel van ga vragen, vandaar de vraag voor beste olie, hopelijk voorkomt dat vroege problemen..:othanks voor de answers!
*springt een gat in de lucht*
Hij doet het!!!!!!!!!!
niemand gelooft dit, vier verrotte injectoren! Nu even getest met de injectories van mijn oude 8v, en waarrempel, klapperdeklap….. vroemmmmmmmmmmmmm, heel relaxed
Dankzij het schema van Vinci, alles nagelopen, uitgesloten en als laatste uiteraard de injectoren getest, 12 v erop en massa, niks, andere injectories erop, vroooooppppppppp, hele dikke shit!!!!!
Dank Vinci:wors! lijkt me wel dat er 16v injectoren moeten komen maar het hek is van de dam, het eerste schaap is over de brug, nu bier om te vieren!ik heb trouwens geen lamda bij het blok, heb ook het spruitstuk en kat erbij maar nergens een lamda te vinden, zou dat ook iets verklaren/ is dat normaal? Er zit ook een kastje bij het blok waar beaconbox op staat van VDO ofzoiets, de comp is daar ook op gechipt (het blok komt uit een kadett gsi uit ’92) Zegt iemand een beaconbox iets? heb al gegoogled maar daar wordt je niks wijzer van..
amai bedankt! nou kan ik even vooruit, kunnen we lekker gaan pluizen waar het euvel zich bevind
nogmaals dank!zat even een vakantietje tussen vandaar:afro, maar ik heb een geschakelde plus, via deze geschakelde plus had ik eerst mijn beninepomp geschakeld en die deed het. Is er iets wat ik over het hoofd zie? geschakelde plus is toch geschakelde plus, anders zou brandstofrelais ook niks doen toch?
die linkse heb ik dus niet, vreemd? thanks voor de foto’s btw!
zijn er blokken gemaakt zonder deze linkse massakabel? ik heb geinformeerd bij een opel tuner (botter) en die zei dat er blokken zijn gemaakt zonder de linkse massa kabel, kan iemand dat bevestigen? heb net weer de kabelgoor uitelkare getrokken maar zie geen spoor van een massa links…of nergens een massa kabel links bedoel ik..
dat dacht ik eerder ook maar blijkbaar heb je c20xe’s met maar twee massa kabels rechts uit de inectorrails, weet iemand dit zeker? heb heel de rails met kabels nagekeken nergens een massa rechts…
dank voor de snelle reacties iig!!ik had eerder gepost, en toen zeiden ze dat op de stappenmotor een andere stekker moest, ik heb niet de draden zelf gewisseld maar alleen een stekkertje, dat zou nu helemaal moeten kloppen, blauw bruin en blauw rood zit nu op de stappenmotor, deze meet ook 8.3 ohm weerstand dus dat zou ook moeten kloppen
aha, ik zal de stappenmotor vanmiddag welleens checken, zit nu op het werk.
Ik heb iig een reserve stappenmotor nog van mijn c20ne, brandstofrelais heb ik al gewisseld en deze klikt (oude ook) Kijk eerst of dat werkt anders kan ik altijd nog de comp uitlezen..
Hoop dat dat m is, dan kunnen we weer de corsa in elkaar bouwen!
dank voor alle snelle reacties iig!hela,
Rode stekker zit nu op de knock sensor, op de stappenmotor zit al een stekker die rechtstreeks de boom in gaat, heb wel nog een groene stekker vlak bij mijn comp. Die kabeltjes hebben wel de kleuren van de kabels naar de injectoren, maar bruin rood, bruin geel, bruin blauw en een witte geloof ik enig idee waar die stekker op moet?
thanks zovast!
groetenQuote:
origineel gepost door Corsaboer
ik rij met een f13, alleen vliegwiel aanpassen (busje erin) gaten iets verboren
ken je lekker met je originele steekassen ed blijven rijden
Corsa Amet de originele steekassen?? hmmmmm ik heb toch liever gewoon gsi assen bij m’n motor…. ik heb nu een F16 bak er staat geen wr op dus is het een cr neem ik aan….
dan laat ik die er voorlopig even onder zitten, even kijken of ik daar tevreden over ben.
jens
gaat goed tot +- 170 pk, is maar een licht autotje he, eerder zullen de koppelingsplaten het begeven, dat is bij een maat van mij die met een c20xe rijdt met chip erin en rijdt ook met F13!
groeten
ik rij met een f13, alleen vliegwiel aanpassen (busje erin) gaten iets verboren
ken je lekker met je originele steekassen ed blijven rijden
Corsa Aand the winner is otdh!
brandstofpomp ralais zat vol water, schakelde niet meer naar behoren,
langs de sloop, 15 euri later heb ik een lopend blok!
dank voor u ideeen!!heb gisteren de bekabeling naar en van de injectoren bekeken, ziet er naar behoren uit mijns inziens.
brandstofpomp relais waar zit die? nb de brandstofpomp zit aangesloten op mijn geschakelde plus..startonderbreker is antiek, twee schakelaartjes ( met afstandbediening) die zorgen voor onderbreking van het signaal naar de startmoter en idd de brandstofpomp. was pasgeleden tijdens een te enthousiaste poetsbeurt water in gekomen.
toen deed helemaal niks het meer, schakelaartjes toen professioneel (met tayreps) overbrugd.. toen kwam ik erachter dat mijn accu langzaam leeg liep, tayreps verwijderd. maar heb het probleem nog steeds..Ga vanavond gelijk naar de stekkers bij de injectoren kijken!
dank voor de reactieszou dit dan ook verklaren dat ik geen vonk heb??
dank voor uw snelle reacties, lijkt de tgv wel -
AuteurBerichten