Corsaboer

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 73)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: c20let met F20 kaput en nu? #18148926

    Zaterdag gaat het erop, morgen krijg ik nog een nieuw druklager binnen en de baksteunen voor F28 in Astra F
    Ben benieuwd hoe strak het gaat koppellen! Dan alleen nog grotere injectoren en daarna naar Klasen.
    Ben benieuwd naar de 0-100 tegen die tijd king:

    In reactie op: c20let met F20 kaput en nu? #18148923

    mooi de bak:

    de koppelingsset:

    en het komt allemaal in mijn astra gsi te hangen, met gereviseerde GT2876r turbo opgebouwd door Botter:

    In reactie op: c20let met F20 kaput en nu? #18148922

    Ik zal updates blijven posten, ben zelf ook benieuwd!

    In reactie op: c20let met F20 kaput en nu? #18148919

    maar dan kan je niks meer met je serviceluik,
    heb nog even rondgebeld en de set die ik wilde gaan bestellen lijkt nagenoeg perfect voor het vermogen dat ik wil gaan rijden.
    Anders had ik een hele koppelingsset moeten halen en een komvliegwiel.
    Nu alleen maar een koppelingsset.
    Vind trouwens ccc-motorsport wel een gave shop, veel keuze en alles duidelijk.
    Gisterenavond besteld en vandaag waas het al verzonden!
    denk het morgen/donderdag binnen te hebben, dan vrijdag/zaterdag alles opbouwen.

    Schakelmechanisme gaat dat een probleem worden?
    Bak die ik nu heb heeft een aangepast schakelmechanisme voor corsa.

    Veder heb ik een digidash met gekalibreerde kmpu aanduiding, maar die kan gewoon aan worden gesloten lijkt me?

    In reactie op: Kadett Turbo Insanity #17411673

    gaaf andre!!! anderhalve rs4 is altijd beter dan één!!! :wors

    In reactie op: c20let met F20 kaput en nu? #18148916
    In reactie op: c20let met F20 kaput en nu? #18148914

    Ik ga gewoon een f28 opbouwen, als de bak/koppelingset het huidige vermogen al niet trekt dan gaan er zowiezo problemen komen op terugweg vanuit Duitsland :swear

    Maar even to be sure, homokineten en assen kunnen gewoon overgezet worden en ook kan ik mijn huidige vliegwiel blijven gebruiken?
    Dan heb ik alleen nodig,
    F28 bak omgebouwd 2 wiel, ga ik vanavond halen
    steunen, net gekocht
    koppelingsplaat voor een let ivm vertanding, iemand adresje?
    versterkte drukgroep voor een xe, mijn huidige is gewoon originele sachs
    druklager, net gekocht

    that’s it dan toch?

    In reactie op: c20let met F20 kaput en nu? #18148909

    mij lijkt het ook dat het de koppelingsset is, het eerste wat in me opkwam..
    maar gast van de garage dacht aan de bak, tand afgebroken oid.
    maar maandag moeten ze hem maar op de brug zetten, dan ga ik pas een andere bak regelen.
    Heb zelf niet echt een goede ruimte anders had ik het service luikje zelf wel even opengetrokken.
    hoop dat het meevalt, anders wordt het wel even een groter project.
    Wat is een goede stevige koppelingsset? heb gehoord van OMP starre plaat icm verstrekte sachs drukgroep.

    In reactie op: c20let met F20 kaput en nu? #18148905

    dan hoef ik maar 1 baksteun te wisselen, die andere kan ik houden dan toch?

    In reactie op: c20let komt koud slecht van staionair toerental af #18043793

    dat is ook nog een goede kansrijke boosdoener
    ga ik dit weekend eens uitpluizen,
    thanks!

    In reactie op: c20let komt koud slecht van staionair toerental af #18043791

    Nog hetzelfde probleem, eerste 30 seconden het gas aanraken en de motor kakt enorm in.. paar keer geforceerd gasgeven en dan na 30 seconden lijkt het alsof er niks aan de hand is, dit vervangen tot nu toe:
    temperatuursensor vervangen
    gasklep positiesensor vervangen
    accu nagelopen
    min beter aangesloten

    ik weet het even niet meer, zodra het blok net van het kouwe af is is er niks aan de hand.

    iemand nog een suggestie?

    thanks zovast

    In reactie op: c20let komt koud slecht van staionair toerental af #18043789

    aha, mooi zo :thumb
    ga deze dan ook maar vervangen, lijkt mij logischer dan de gasklep positiesensor, omdat alles functioneert als het blok ook maar 15 graden warmer is geworden.
    waar heb jij tempsensor gehaald? normaal doe ik dat soort aankopen via autoonderdelen.com, mss heb jij een beter adres?

    waardes veranderen geleidelijk zonder dipjes oid
    alleen vreemd dat tussen de eerste en tweede contact geen verandering in weerstand plaatsvind op het moment van gasgeven.
    Ik heb het hierover gehad met een electro dude en die vond dit vreemd :hmmz
    weet iemand hoe de werkelijke waardes moeten zijn?

    Oke mijn gemeten waardes vanuit boven/vooraanzicht:

    2.15 K tussen eerste en tweede contact blijf gelijk

    1.02 K tussen tweede en derde contact loopt op naar 2.57 K bij gas geven

    2.76 K tussen eerste en derde contact loopt af naar 1.15 K bij gas geven

    dat zou je wel gaan denken ja, dat ie te laat op verrijken springt en daarna gewoon probleemloos rijdt.
    ik check om half drie mijn weerstand waardes van de gasklep positie sensor en zet ze hier wel neer.

    volgens mij zelfde probleem gsi racer

    gaskleppositie sensor geeft geen klikje bij mij, bij de xe hoorde ik dit wel altijd duidelijk.
    zal dat het zijn dan? Ook vreemd idd dat bij een “warme” motor er geen vuiltje aan de lucht lijkt,
    wordt die senor alleen “gezien” als de motor koud is ofzo?
    ik wacht wel ff de waarde af dan gsi racer, ben benieuwd :thumb

    he gsi racer, das toevallig! ik zal wel laten weten wat ik ervan kan maken.
    temp sensor dacht ik ook aan, maar die ziet er bij mij nog heel goed uit (15000 km oud ofzo)
    ik ga een sff hobbyen

    daar zat ik ook al aan te denken ja, je moet een klikje horen toch als je een beetje aan de kabel trekt?
    zal het eens even controleren, als deze kapot is kan er dan een van een xe op of niet?

    In reactie op: veerpootbrug c20let astra f gsi #18036856

    ja die moet passen idd! welk merk is da? waar kan ik deze vpb kopen?

    thanks :kewlpics

    In reactie op: Kadett Turbo Insanity #17411618

    extreem dikke shit Andre! :wors
    valt mee dat Timo geen stenen rond zijn oren kreeg!

    In reactie op: foutcode na dumpvalve inst #18014241

    Forge heb ik als eerst geprobeerd op mijn c20let fase 1, geen succes
    je hebt volgens mij idd een dual piston dv nodig. Ik kreeg geen foutmelding maar de motor kakte heel erg in op het moment van gas loslaten, had het idee dat dat ding lek was ofzo…
    nu heb ik HKS, super geluid en super werking nu ook met fase 2!
    om te checken kan je je hand eens bij de dv houden en dan gas geven, als de dv de hele tijd blaast heb je een foute te pakken

    In reactie op: c20let met f16 bak #18015667

    zou idd zo’n chip monteren, voor 30 euro kan je niet sukkelen toch ;)

    In reactie op: van fase 1 naar fase 2 stotteren??!?!?!! #18011072

    nou niet alleen de bougies, ook de bougiekabels van mij waren ver op en de motor liep vrij schraal op hoge toeren.
    Maar de hoofdreden was wel degelijk de bougies,
    vanmiddag was de retourleiding lek gesprongen, half barretje extra vond ie blijkbaar niet leuk :swear
    ff een nieuwe leiding erop en gaan king:
    nu rijdt ie echt weer top en kan er eigenlijk niks meer mis gaan.
    af en toe start hij wel moeilijk btw, koude start vooral.
    reageert dan k*t op t gas drijgt dood te vallen, mss komt dit door de koudere bougies?
    hoest bij jou eigenlijk nog vergaan bij Klasen? @gsi racer

    In reactie op: van fase 1 naar fase 2 stotteren??!?!?!! #18011070

    Na het probleem grondig bekeken te hebben en op Zandvoort op een zeiknatte baan nog wel het een en ander gemerkt te hebben heb ik volgende gedaan:
    3.5 bar benzinedrukregelaar van mtech
    Set van 4 Bosch performance bougies met platinum contacten geinstalleerd
    nieuwe bougikabels Electrosports 80 Ignition Leads (8mm) erop gezet
    en de versterkte drukdoos helemaal terug gezet zodat de druk max 1.2 is en dan terugvalt naar 0.95 bar

    net een testritje gemaakt :shock:
    nu trekt hij goed door in alle versnellingen! niet normaal king:

    kan niet wachten om nu weer terug te gaan naar Zandvoort met een droge baan :thumbup

    De bougies en kabels heb ik geleend van mijn zwager welke straks terug komen in zijn tigra dus heb ik de volgende spulletjes nog in bestelling:
    Bougiekabelset NGK 0769
    bougies NGK-Platin PFR6B
    na wat speurwerk toch eindelijk gevonden wat het was maar het was de moeite zeker waard, wat een verschil

    bedankt voor het helpen oplossen iedereen!
    en omdat iedereen er dol op is hier :jerry :kewlpics

    In reactie op: van fase 1 naar fase 2 stotteren??!?!?!! #18011063

    :wors das al een stuk beter dan weer 230 euri’s! Waar kan ik deze kabels vinden?
    Zijn beter dan standaard kabels?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 73)