Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
idd een relais ertussen of iets van een half geleider ofzo
18 november 2015 om 12:20 In reactie op: xenon /led welke verlichting voor een betere licht opbrengst #18302103Als je zo een pilot set neemt moet je met canbus nemen. Die slim balasten houd in dat ze kleiner zijn als normaal. Gewone kan je ook wel kwijt. Ik zou persoonlijk wel voor een goed merk gaan. Je hebt ook wel setjes van 60,- maar pilot is wel het merk voor de aftermarket.
Mooi om te zien dat je er gewoon een rally mee rijd.
De meeste zouden dit helemaal niet eens aan durven.
En ja dat van die ervaring dat doe je volgens mij vooral in de praktijk op.
Keep up the good job :thumb :thumb :thumbVandaag een start gemaakt voor een oil catch can.
Heb alvast wat leidingen verlegt en aangesloten.
Als de catch can binnen is zal ik even wat fotos maken en plaatsen uiteraard.Ok dat is inderdaad wel interessant
Wat houd dat in?
Er zijn wel revisie setjes voor de turbo. Maar als je het goed wil doen dus inclusief balanceren ben je wel rond de 450,- kwijt. En dan demonteer en monteer je de turbo zelf van je auto. Speling controleren kan je gewoon met de turbo aan je blok. Even de inlaat pijp eraf. Dit is geen 100÷ controle maar meer een indicatie. Als je in de toekomst meer vermogen wil zou ik zeker voor de leh turbo gaan. Ik Denk dat die restrictor bout zeker wel positief gaat werken. Carter ventilatie zou je even moeten kijken waar die precies zit en hoe dat werkt op dit blok. Wat deze blokken aan boost moeten maken std zou ik niet weten. Maar zal rond de 0.5 en 0.9 zitten
Turbo’s lekker vaak richting de uitlaatkant.
De restrictor bout die je hebt geplaatst zou hierin ook een oplossing kunnen zijn.
De olie druk die er standaard op komt is gewoon te hoog.
Hierdoor worden de olie keer ringen kapot geperst.De olie je inlaat traject komt vaak door een slecht werkende carter/klepdeksel ventilatie.
Speling controleren op je turbo is nooit een slecht idee.
Er staan een hoop filmpjes op youtube hoe dit moet.Mijn auto met 212.000 km erop met de originele turbo verbruikt geen druppel.
Dus ik vind het grote onzin dat er zo snel geroepen word dat de turbo’s maar 150.000 tot 200.000km mee zouden gaan.Waarneer komt die druk in. Bij hoeveel toeren. Hoe is het druk verloop. Vaak worden turbo’s vv omdat ze hun druk niet halen Door (slijtage). Maar het komt vaak Door de wastegate actuator of de (electrische) druk regelaar die niet meer goed hun werk doen.
Upgraden naar een leh turbo is zeker een mooie mod. Maar zonder moet de auto ook al vlot aanvoelen. Een raceauto zal het niet worden.Wintertijd daar kunnen zomerbanden niet tegen [FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY]
25 oktober 2015 om 16:07 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17979242Zo laat de winter maar komen
Np.
http://www.shop.franke-turbotechnik.com/turbolader/forge-motorsport/opel-wastegate-/ftt-motorsport-wastegate-z28nex.php” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik heb zelf de witte veer erin besteld.
Weer wat mods gedaan. Een andere wastegate actuator. De boost is nu veel stabieler. En komt ook al eerder in. De oude standard actuator was veel te slap geworden.

Daarnaast heb ik ook een inlaat pijp laten maken van rvs.
De oude

De nieuwe


Ja bij de mijne stond het na de verlaging niet goed. Mischien was het ervoor ook al niet 100%.
Probeer gm tunings parts eens. Die heeft of had zelf ook een verlaagde insignia. Ik vind bij mijn signum met ids+ wat volgens mij vergelijkbaar is met flex ride de verlaging te veel afbreuk doen aan het comfort. Je verlichting moet je wel laten afstellen. Maar zal gewoon blijven werken zoals het hoort
Klopt. En ik kan uit eigen ervaring melden dat rijd top. Ik heb daarna de overstap gemaakt naar een c20xe. En dat is natuurlijk ook wel een topper
Bij een gezond blok is 130 wel te halen. Daarna zo het blok uit elkaar moeten. Kop bewerken, nokkenassen zuigers enzovoorts
Dit zijn kroeg/optel pk’s. Helaas werkt het zo dus net even niet
160 pk met een mantzel en spruitstuk. Nooit. Voor die cijfers moet je toch richting itb gaan
16 oktober 2015 om 19:09 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17979233staat er weer strak bij
rvs eronder laten maken geen optie?
Er zijn ook restrictie plaatjes te koop
Of gewoon dit afdop plaatje
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=111007181804&alt=web” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten