Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
2.2 is ketting
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Dit filmpje kende ik idd al. Ben nu ongeveer 1 jaar bezig met uitzoeken. Het nadeel van pure methanol is echt dat het super vlambaar en extreem giftig is. De 50/50 mix is prima voor mij. Het is ook gewoon een leuk project. En als er wat vermogen bij komt altijd welkom. Maar voorop staat dat het een dagelijks te rijden auto blijft. Vandaar ook dat ik het niet in de ecu laat programmeren. Anders zou het onder de sportknop komen Bv. En dat is in principe altijd nog mogelijk. Eerst maar eens zo testen en binnenkort(eind van het jaar) een andere turbo/injectoren.
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Het heeft dan ook erg veel weg van e85. Nadeel van e85 is beschikbaarheid. Ombouw kosten. En koud slecht starten. Terwijl een w/m kit relatief goedkoop is tussen de 250 en 700. En je kan er gewoon winter ruitenwisser vloeistof in doen. Is namelijk een 30 tot 40% mix. Nadeel is dat je er een systeem naast hebt en dus plek moet hebben. Ik heb een relatief kleine tank. Van 1 gallon. Hoelang die mee gaat is dus afwachten. Ander nadeel is dat je methanol niet lang kan bewaren. Het verdampt namelijk Door de fles heen. Dus het groot inkopen is niet verstandig.
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Weinig. En is gevaarlijk. Pure methanol is erg brandbaar. En Brand onzichtbaar. Het water in deze mix heeft juist ook voordelen. Doordat het verdampt brengt het de temperatuur van het mengsel omlaag. En de stoom houd je gasklep, inlaat, zuigers en uitlaat kleppen schoon. Hierdoor ontstaat minder snel detonatie. De methanol in de mix zorgt ervoor dat het octaan gehalte van je mengsel hoger word. Hierdoor word 95 ongeveer gelijk aan 105. En dat alleen waarneer het echt nodig is. Tijdens boost. Als je dit in je mapping laat aanpassen kan je hier een leuke 15 tot 20% winst mee halen. Ik laat het niet in me ecu mee nemen omdat ik ook zonder wil kunnen rijden. Een stijging van 5 tot 10% zou dan ook erg mooi zijn. Zeker icm de toekomstige plannen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Nee echt water met methanol. Dus geen hho.
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Nee nog niet. Hoop het aankomende week klaar te hebben
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Water/methanol injectie
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Toch al wat kunnen doen vandaag.



Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

Word hoor tijd dat het weer beter word en ik tijd heb.
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
niet perse alleen voor de signum maar moest echt een nieuwe krik hebben. Deze is mooi licht en laag.Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Via je mobiel en Tapatalk werk vind ik het makkelijkst
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Ik vind geel oud bollig en meer voor een oldtimer.
Maar goed ieder ze ding.
Hij is zo wel anders als andere vectra’sJa het nadeel is dat dit ook gebeurt als je rijd zonder je lampen aan. Iets waar oom agent wel wat van vind.
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Het hele onderstuur probleem is echt niet zo erg als de meeste mensen denken. Goede banden en afstelling lost hierin al een heleboel op. Ook wil de mee sturende achteras nogal voor een vaag stuurgedrag zorgen. Dus pu erin en gaan. Goede dempers en veren is natuurlijk ook een prima aanpassing. Het zou nooit het stuurgedrag krijgen van een kleine auto. Voorwiel aandrijving moet je gewoon rekening mee houden. Volgens gas in de bocht is gewoon geen optie.
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
nee helaas het gaat om de reactie snelheid van een led
https://www.youtube.com/watch?v=zi2zC3avoL0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Het gaat ook niet om de melding maar om knipperen na het op slot zetten van de auto. Of van de verlichting tijdens het rijden als de verlichting niet aan staat.
https://www.youtube.com/watch?v=U8cmxTpdsWE” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik heb ook een 13 polige op me signum. Als ik de fietsendrager erop heb 7 polig gebruik ik ook een verloop. Geen problemen mee.
Ook niet met leen/huur aanhangers. Ik vermoed dan ook dat er iets fout zit aan je Lichtbak. Probeer eens een aanhanger van een ander of een fietsendrager ofzo.
Als dit allemaal het zelfde probleem geeft zitten de pinnen in je stekker niet juist.Wat betreft de leds dit is een bekend probleem en een relais er tussen is de tot nu toe enige optie.
Ik zou zeggen gewone bollen erin.
Stads licht is nog wel te doen maar remlicht enzo een hoop gedoe.Ze liggen nog in de garage te wachten op beter weer/zin om te monteren
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Ja behoorlijk. Ik dacht daar gaat ie dan.
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Nou gaat lekker deze week. Sta je bij het stoplicht komt er ineens rook onder de kap vandaan. Meteen een brandlucht in de auto. Maar de boosdoener is gevonden



Meteen vv voor insignia sproeiers.
De spiegel werkt weer 100%Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Nee het knipperen is dan niet opgelost. Is alleen met een relais op te lossen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
En toen viel ineens de spiegel uit elkaar. Gelukkig zag ik het op tijd en kon ik het glas nog redden. Nu weer met spiegel lijm in elkaar gezet. Hopelijk werkt dit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Ja klopt maar denk dat niemand een uren teller in in ze auto heeft. Is ook op welke stand de lampen gemiddeld stuk gaan
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
De xenon lampen gaan gemiddeld 160.000 km mee. Ligt er natuurlijk ook aan of je ze altijd aan hebt. Maar dat is gemiddeld. De lichtopbrengst word minder en vaak gaan ze dan knipperen. na een tijdje word het van zelf donker. Voor het wisselen moet ff de bumper er af. Koplampen eruit en dan wisselen maar. Al met al 1 uurtje werk.
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
-
AuteurBerichten