Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
je max koppel ligt rond de 6000 rpm. dus doortrekken is zeker niet zinloos. je wilt met sprinten zo min mogelijk schakelen want schakelen kost tijd. aangezien je dan geen vermogen kan geven. maar je voelt ook wel als het minder word. maar helemaal de begrenzer in is zinloos. in jou geval zou doorschakelen rond de 6000 prima zijn. uiteraard niet continu en met warme motor enzo.
Egr is ook drama. Maar zijn allemaal eco, geluid en milieu aanpassingen.
Stationair toerental word geregeld door een stappenmotor dus staat in feite los van deze mod.
Maar omdat er nu makkelijker lucht bij kan komen kan het zijn dat de stappenmotor door vervuiling nu niet snel genoeg kan reageren.
Heb dit al wel eens bij mijn c20xe gehad na een lange rit(naar Italië) heb toen de slang naar de stappen motor toe los gehaald en wd40 in gespoten, hierna ging het weer goed.
Ik weet alleen niet of er een losse stappenmotor op een 1600 zit.
Maar er zijn hier vast en zeker mensen die je kunnen uitleggen hoe je het gasklephuis en stappenmotor moet reinigen van jou motor.Ik ben eigenlijk opzoek naar praktijk ervaringen. Vermogen ga je er nooit mee winnen. Maar een betere stabiele koeling? Langer met je orginele koeler en pomp. Of is het geldklopperij en gewoon koelvloeistof blijven gebruiken en regelmatig vv.
22 maart 2015 om 19:03 In reactie op: Vectra C GTS 3.0 CDTI; Motor Rebuild Update 04-10-2015 #18179160Waterstof injectie? Bedoel je water methanol injectie? Weet je al welke set je wil. Ik ben zelf ook aan het rondneuzen voor een snow performance stage 3.
Ja als je het zo wil dan moet je de 2e aansluiting idd afdoppen. En de gasklep ook.
Had ik geen last van. Maar naar 1 of 1.5 is al een hele verbetering
nee je moet door lussen dus eerst van het kleppendeksel naar de can, en dan van de can naar de gasklep.
De gasklep zorgt dan voor de zuigende werking.
En hij zuigt dan uit je kleppendeksel.die dikke daar zet je de catchcan tussen.
de dunne moet je gewoon zo laten, en eigenlijk de nippel waar deze op zit aangesloten op je spruitstuk een beetje opboren.
er zit nu een gat van 0.3 mm en moet ongeveer 2 mm worden. even boren dus.
Hierdoor word de carter ventilatie stukken beter.Vandaag gebeld door KC performance . Ze hebben me AST set binnen. Aangezien ik het de aankomende tijd erg druk heb nu een afspraak gemaakt voor 11-4. Ben zeer benieuwd Hoe het gaat worden.
ik heb het zelf wel eens met een vaatwas blokje gedaan. deze in je koelvloeistof en dan een stukje rijden. dan alles aflaten kachel goed spoelen met een tuinslang. daarna weer alles vullen met verse koelvloeistof. ik heb het toen geloof ik nog 1 keer met alleen water gespoeld voor de zekerheid. en toen afgevuld met koelvloeistof. dit heeft toen goed gewerkt en kachel kon weer op nucleaire kernsplitsing.
Houder klik je zo over. Ik ben zelf altijd voorstander ervan om de lampjes meteen te vv. Zeker als de unit lastig los te halen is.
o dat is zonde. staat deze wel eens in deventer?
Ik weet dat ze bij kcp bezig zijn om een vermogensbank aan te schaffen. Ik weet alleen niet wanneer die er is. Kaz zou mij vandeweek nog bellen voor een afspraak voor de ast set. Zal dan wel eens vragen. Ben zelf ook erg benieuwd naar wat ie nu levert. Volgens de ap torque zat ie van mij nu op 283 pk.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m902886093-opel-vectra-2-5-xe-caravan.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
heb je meteen een hoop luxe opties
Als je er een hoop onderdelen van verkoopt heb je het blok voor niks.Als je al geld gaat steken in een ombouw ga dan voor een 3.0 of 3.2 zijn de zelfde blokken als een 2.5 dus zou goed moeten passen.
Ombouwen naar een 2.8t zou ook wel gaaf zijn, alleen zijn deze blokken nog wel redelijk duur in aanschaf en nooit in een b geleverd dus wel veel aanpaswerk vereist.
als je voor een 2.5 zou gaan gewoon een donor vectra b kopen en dan zou het redelijk eenvoudig moeten kunnen.Turbo revisie setje kost 50,- als je dat zelf monteert. Alleen moet je deze nog wel laten balanceren. Een vervangende card ridge kost ongeveer 250,-. Deze zijn al gebalanceerd. Veren/dempers meteen vv voor bilstein b8
Dat moet ook.
Is toch super gaaf om een m3 of amg voorbij te gaan.
golf gti enzo laat ik nu ook al achter me.Ja ik ook.
Ik hoop toch wel tussen de 380 en 420 pk uit te komen.
Maar heb geen haast.
Moet eerst nog met AST set laten monteren en zal dan eens met KCP in overleg wat er mogelijk is.
Zit namelijk ook met de automaat bak en de limieten hiervan.
Misschien is het wel mogelijk om het vermogen in de eerste versnelling te knijpen.
Zodat de bak bij optrekken vanuit stilstand niet zo op ze donder krijgt.
Ook is er een mogelijkheid on de koppel omvormer in de bak aan te laten passen/versterken.
Maar heb al een paar Saab’s gezien met 450pk en ook automaat.
Allemaal in Engeland trouwens.Zaterdag een andere turbo binnen gekregen.
Via e bay besteld voor een leuke prijs.
Nu aan het zoeken om van een 15t naar 19t billet te gaan.
En de turbine van 11 naar 9 bladen, dit zorgt voor minder tegendruk en meer flow in de hogere toeren.
De turbo is inmiddels al uit elkaar en helemaal schoon.
Was nauwelijks olie lekkage en heel weinig speling.
Maar komt zoiezo een revisie setje in.
Nu nog even zoeken naar een goed revisie bedrijf.



Er zit een geschakelde plus. En massa gewoon via de carrosserie
Ik zit met het zelfde probleem. Met me signum. Ik ga zelf gewoon van de interieur verlichting aftappen.
Was iemand uit Rotterdam
http://link.marktplaats.nl/m876458910″ onclick=”window.open(this.href);return false;Ik heb laatst 2 d1s 6000k van Philips voor 70,- gekocht via marktplaats
-
AuteurBerichten