CorsaBBoomer

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 52)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Vest Coast Customs (Corsa A, Corsa A Michalak en B) #18225411

    Thanks!

    Ja, de Steffan’s zijn dik maar zowiezo is de 8″ achteraan al te breed om hier legaal rond te rijden… Ze liggen hier trouwens in de rek te wachten op een nieuwe eigenaar :D

    En zoals je ziet heb ik al een collectie staan (wat nog niet de helft is van wat ik liggen heb)… :jerry

    In reactie op: Vest Coast Customs (Corsa A, Corsa A Michalak en B) #18225408

    @tamiya: Josefien (de witte) is er nog steeds hoor. Alhoewel ik sterke twijfels heb om er nog mee door te gaan


    @chriske
    : ja, na zoveel jaar hier te koekeloere hier mijn verhaalke ook eens doen. Alhoewel dan wat beknopter :D

    Anyways… Na het ongeval met de B en de witte terug opgestart te hebben na het ganse uit-elkaar-haal-en-niet-verkocht-krijgen-voor-75euro-verhaal was ik dus terug op weg met een A.
    Had het even gehad met de B’s en begon alles te verkopen. En opeens kwam ik op een nieuw speeltje. Want ik was op zoek (en ook niet) naar wat aparts.
    En toen vond ik dit in 2007:

    Op basis van deze foto’s besloot ik door te gaan en toch eens een belletje te doen… De vriendelijke duitse man vertelde me dat “der Corsa Michalak ganz zerlegt” was… Wist ik veel? Tot hij een paar foto’s stuurde:

    Was wel even een tegenvaller dus dacht ik hier een kruis over te trekken en het “overblijfsel” over te laten aan iemand met betere kennis dan mij… Had waarschijnlijk uiteindelijk in de pers kunnen landen want dit was echt wel wat anders dan een auto…
    Tot ik begon verder te zoeken, en te graven op het wereld wijde web…
    Op verschillende sites en de beste vriend Groggle kwam ik foto’s tegen en opeens vond ik een verwijzing naar Michalak en JW-Motorsport…
    de naam klonk me bekend uit een ver verleden en weer begon ik verder te graven tot ik op een duitse site kwam van Corsa cabrio’s. Deze blauwe zou die inderdaad van JW kunnen zijn? In mijn eigen archieven begon ik ook te zoeken want blijkbaar zouden er artikels geweest zijn over de wagen en ik had nog wel een paar boekjes liggen van 1995.
    En ja hoor:

    Zelfs Super Ingo (duitse tv-bekendheid in de Manta-scene) had ooit op de foto gestaan met de auto:

    Dus na een paar dagen/weken besloot ik toch met volle moed een paar vrienden op te trommelen en naar ginds te rijden want ALS het die auto was… Ja, dan kon het niet slecht aflopen in mijn zoektocht naar iets speciaals…

    Iedereen verklaarde me uiteindelijk voor gek toen ze het “overblijfsel” van achteren in de garage naar buiten haalden:

    Maar toch hield ik voet bij stuk want ik wilde absoluut iets speciaals en de bevestiging dat dit de JW-Motorsport Corsa was bleek gegrond (Fahrzeugbrief met vorige eigenaars en kentekens) alsook het Michalak type nummer dat eindigde op 142 waar nog steeds een heel mysterie achter zit…

    In elk geval ga ik hier niet het hele roestauratieproces opzetten want in totaal zijn het meer dan 700 foto’s geworden en zijn we nu bijna 7 jaar verder…
    De auto is sinds vorig jaar legaal op de weg (wat best wel ff spannen was aangezien men in België nooit een Corsa A cabrio heeft gehomologeerd) en zo ben ik toen naar buiten gekomen met de eerste foto’s:

    En ondertussen vond ik dan ook nog eens het magazine via Ebay met de repo van 8/95 (is dus bijna 20 jaar geleden):

    En weer gaat het verhaal verder want ik kan geen keuze maken… Ik heb tot op heden 15 verschillende soorten velgen eronder gehad en praktisch elke velg “staat” op de 1 of andere manier eronder (van 13″ tot 16″, enkel en meerdelig, zilver tot oranje, enz)… Alleen is er niet 1 type dat me echt laat zeggen: dat is het… Ok, ik ben nu wel een beetje op zoektocht naar… iets speciaals… Maar momenteel staat de auto er gewoon zo bij met ATS Classic 7×14 van MLK-Tuning wat nog wel gekend zal zijn bij de “oudere” generatie (wat dus eigenlijk ook niet tegenvalt en de beslissingen alleen maar moeilijker maakt aangezien ik geen persoontje ben om op een forum te vragen wat een ander graag ziet op mijn auto :ass ) Vroeg of laat kom ik er wel op, ik hoop alleen dat het niet lang meer hoeft te duren:

    Dit is het momenteel maar zoals jullie hier wel doorhebben zal het hier niet stoppen…
    Maar dat zal nu hier ook uitvoerig gepost worden ;)
    Volgende plannen zijn alvast: genieten van het lekkere weertje met het dakje open, nog eens een keertje tot bij Risse Motorsport rijden om alles eens onder de loep te nemen op de testbank en natuurlijk klaar maken voor weer wat anders… :hmmz

    In reactie op: Vest Coast Customs (Corsa A, Corsa A Michalak en B) #18225405

    Thanks…

    Ik zal gelijk het volgende project eraan toevoegen:

    Met het tuning en oldtimergebeuren in ons apenlandje dacht ik me ook op de wat minder legale weg te begeven en een Corsa A te kopen voor oldtimer met 2 liter swap…
    Dus ff zoeken en kwam ik op dit karretje:

    Een 1.0 met een slecht wielkastje en startproblemen… Maar zou me uiteindelijk weinig uitmaken met de verbouwplannen van toen… De toenmalige vriendin zag het autootje ook wel zitten om te leren rijden maar na haar afscheid bleef de auto staan.

    Snel even een A3 neusje opgezet

    En zo heeft het karretje dan een paar jaar dienst gedaan aangezien de blauwe (voorgaande) naar de sloop ging en het daarop nieuwe project bijlange niet klaar was…
    Er was op een moment zelfs sprake om deze uit elkaar te halen en in onderdelen te verkopen en het nodige te gebruiken in een andere A…
    Maar na wat inspraak van een andere vriendin werd er toch aangevangen om er wat mee uit te halen. Maar dan toch legaal.
    Dus werd het dit:

    Maar natuurlijk… Bleef het ook hier niet bij en werd de laatste transformatie volbracht en zo staat ze er tot op vandaag (sinds 2010) nog steeds bij:

    Meer uitleg en foto’s kan je natuurlijk nog altijd op mijn site vinden maar dit is niet het laatste project aangezien ik in 2007 nog wat bij had gekocht ;) Meer volgt natuurlijk (als ik nog is 5 minuten tijd heb)

    In reactie op: corsa b gsi side skirt abs. #18208331

    Idd, Lester gaat zeker geen productie opstarten voor een paar stuks… (heb ooit 2 maanden gezocht voor een Ibiza kit van hun)
    Enige wat je kan doen, zoals eerder, rondzoeken in EU (vooral UK) naar een enkel setje dat je nog bij een lokale kan vinden.
    Moeten het niet specifiek de Gsi drempels zijn maar wel iets in ABS en geen poly-brol: Rieger, RGM, Morette etc…

    In reactie op: Corsa b gsi projectje erbij (1994) c16xe #18199746

    Beide vragen: nee
    Namaak kon je een poly ding vinden wat er op trok maar de beugels ontbraken voor de mistlichten.
    Origineel niet meer nieuw te vinden (tenzij er nog 1 uit de kelder komt).
    Ze worden schaars (misschien toch eens een verkoopdag gaan houden hier) :angel

    In reactie op: Corsa b 1.5 TD motormanagement #17886039

    Hou er rekening mee dat het systeem een tijd blijft doorgloeien… Dus kan wel kloppen dat je een tijdje die 13.3 (hangt ook van batterij af) blijft zien tot het relais omschakelt (hoor je aan een klik rechts onder het handschoenkastje)
    Dus starten, even op temp laten komen en dan nog eens meten (of rondje rijden)
    Bij mij vroeger bleef die hangen op 12.8 en ging na omschakeling naar 14.5

    Normaal moet je op de groene kabel binnen een meetbare puls krijgen (lage voltage, niet constant). Deze loopt trouwens ook naar het TID (middendisplay) dus daar kan het ook al zitten.
    Ik heb zo problemen gekregen na het inbouwen van een MID om die puls om te zetten maar heb uiteindelijk het nu niet meer verkrijgbare M-Tech systeem gekocht voor mijn 0-400m tijden te zien.
    In elk geval succes en hou ons op de hoogte als je de oplossing hebt gevonden :thumbup

    In reactie op: Volgende probleem: Achterruitenwisser… #18191263

    Voor dat je 5 andere motortjes gaat proberen, kijk het relais eens een keertje na… Maar ik gok ook op een kabelbreuk ergens ;)

    In reactie op: Michalaks in Nederland #18190692

    En de Bieber natuurlijk niet vergeten in het rijtje ;)

    De “rotte” die compleet verwaarloosd was staat hier gerestaureerd in de garage en is de 1ste en enige Belg tot op heden…

    Maar OT: wat mijn interesse opwekt is het magische 89-getal… Dit zijn er dus 89 die verkocht zijn aan particulieren? Of 89 Corsa A’s die naar de fabriek van Voll in opdracht van Michalak?
    Hoe kom ik hierop?
    We zitten nl. met de 1ste (rode breedbouw met motor achterin) die nooit verkocht is, er zijn nog een aantal breedbouw waarvan ongeweten is wat er mee gedaan is.
    De Topino (ook van de Michalak-hand) was dan een studie die later opdook in Spanje en opgekocht is door Jörg Birk die hem terug naar Duitsland haalde.
    En ook is er sprake dat er “kits” verkocht werden om zelf je Michalak te bouwen.
    En om het verhaal dan nog helemaal door elkaar te gooien: we hebben een soort Excel lijstje met de Michalak nummers en die gaan tot een bepaald nummer wat totaal niet klopt met de 89 :D

    Ik denk dat we gewoon eens een keertje bij Bernd zelf langs moeten. Alleen is de vraag waar hij uithangt: Duitsland of Tenerif :D

    In reactie op: Wat moet ik doen? Verkopen of uit elkaar halen? #18175082

    Ik dacht al dat ik de nr-plaat van ergens herkende… Was vroeger altijd al een favoriet ;)
    Ja, bij mij is de B ook al een paar jaar de deur uit (heb wel een andere maar om te werken) maar toch blijft het kriebelen hoor.
    Ik heb indertijd het hele zooitje origineel gezet en dan de onderdelen ook apart beginnen verkopen.
    Een paar zeldzame dingen waren natuurlijk zo weg maar zoals corsaboy dan ook voorhad: sommige dingen geven ze geen flikker voor alhoewel we als liefhebber de waarde dan wel kennen…
    Maar zo ga je er misschien wel het meeste overhouden.
    Ondertussen ben ik met A’tjes beginnen spelen maar de B staat nog altijd klaar om ooit terug te beginnen, misschien… :agent
    In elk geval succes :thumbup

    In reactie op: corsa a station #18096319

    En jullie krijgen dit op kenteken? :shock:
    Als het goed gedaan is, is het wel mooi. Alleen heb ik mijn bedenkingen na een tijd als het metaal begint te werken…

    Met ET33 had je er mee weggekomen… ET49 is veel te hoog voor de dikkere benen van een schroefset.
    Als je spacers gaat steken ga je het moeten bekijken naar de rand van je spatbord. Kan zijn dat je die wat moet gaan plooien om die banden netjes eronder te krijgen. Als je wielen gaan recht staan is er normaal niks aan de hand maar als je gaat afdraaien bij snelheid en je demper gaat in heb je geen spatbord meer :???:

    In reactie op: motor swap in begië.. #18078117

    Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar (want de huidige heeft die zo gekocht) de moeite gedaan om door de homologatieprocedure te worstelen zoals ik nu ook bezig ben voor mijn dakloze. ;) Kost trouwens een aardig centje en dat zal voor de meesten wel het struikelblok zijn…

    http://nl.kapaza.be/limburg/corsa-gsi-2-0-16v-c20xe-met-papieren-68930833.htm

    In reactie op: motor swap in begië.. #18078115

    Ik hoop dat ge genoeg spaarcentjes hebt.
    Swap is in België zowiezo een big no no.
    En ja, ge kunt het proberen maar krijg maar eens iets voor met aan de lichten uw maten der af te trekken. De verzekering gaat u weigeren en de tegenpartij in hun handen wrijven want ze komen alles halen om hun partij tot in de puntjes te vergoeden.
    En op de keuring zijn ze nu ook wel niet zo dom meer…

    Ik wil u niet demotiveren maar gewoon eens ff duidelijk zeggen dat het gewoon gevaarlijk is hier bij ons.
    Spaar uw centjes bij mekaar en koop u direkt iets met de juiste motor en in orde op papieren. Gaat ge 10 keer zoveel plezier van hebben dan dat ge elk jaar met een ei in uw broek naar de keuring moet. :thumbup

    Andere tip: er staat een A te koop met C20XE op papieren. 1 van de weinige in België en alles deftig in orde.

    In reactie op: Restauratie Michalak Corsaspider (Verkocht) #17304889

    origineel gepost door Alfred
    Je zit thuis om te revalideren, dus jah, je moet wat. :P Zo kom je erachter dat m’n Michalak wel voor ’t eerst is toegelaten op de weg in ’86 volgens de papieren. Maar hij is al gebouwd in ’84, volgens ’t chassisnr. :vertag:thumbup Altijd leuke weetjes, al zeg ik ’t zelf. :D

    Hoe kom je dat te weten Alfred want dat zijn dingetjes die ik ook graag zou willen te weten komen van mijne :hmmz
    Hoe kan je trouwens zien welk nummer van de 98 je hebt? Want ik word weinig wijzer van al die cijfertjes :D

    In reactie op: CORSA2L16VALVE zijn corsatje A op NOS #17395103

    Had dan tot hier gekomen, dan had ge direkt uit rodage kunnen zijn :P

    In reactie op: CORSA2L16VALVE zijn corsatje A op NOS #17395090

    origineel gepost door CORSA2L16VALVE

    origineel gepost door corsaboy
    weet ervoor is er op de strip in brustem gewoon een event hoor..
    :D

    i know. als ge daar gaat rijden als er niks te doen is en ze betrappen u dan wordt je gebannen van die strip. En die ligt voor mij maar een dik halfuur rijden van men thuis.

    Ik weet nog ander stukskes, gij toch ook :D

    In reactie op: Restauratie Michalak Corsaspider (Verkocht) #17304882

    Komt in orde kerel, is zeker geen haast bij, je Michalak eet niet dus :)
    Ik begin volgende maand met het plaatwerk dus ben stilletjes onderweg :thumbup

    In reactie op: CORSA2L16VALVE zijn corsatje A op NOS #17395084

    Manmanman, gij blijft ook bezig hé!
    Doe uw best maa in Brustem, we zullen in’t kort nog wel is bijeen geraken :cool:

    In reactie op: Restauratie Michalak Corsaspider (Verkocht) #17304871

    Kom op Alfred, anders ben ik nog voor je klaar! :D

    (in my dreams… :cry)

    In reactie op: Restauratie Michalak Corsaspider (Verkocht) #17304850

    Alfred, weer een auto erbij? :wtf
    Maak eerst maar die cabrio af dat we eens kunnen samenkome :jerry :wors
    Goed werk kerel ;)

    In reactie op: belgium corsa b morgen interieur weg doen #17351290

    origineel gepost door nicocorsa
    dat weet ik wel gewoon verlgane maar heb enkel – 5 liggen en die gaan juist te diep dan lig ik op de banden vanachter dus zoek een -3 max -4

    Heb er nog wel een deel liggen en ze gaan hier toch weg… Alhoewel ik terug wel wa goesting krijg om mijne blauwe terug te maken als ik den uwe zie.
    Doe zo voorts :thumbup

    In reactie op: Restauratie Michalak Corsaspider (Verkocht) #17304842

    Origineel gepost door Alfred

    Origineel gepost door CorsaBBoomer
    Heeft er iemand nog iets van Alfred gehoord? Heb hem al een paar berichtjes gestuurd want ik heb nieuws voor hem :(

    Jaja, leef nog. ;) Stuur maar een u2u oid.

    Alles gaat heel erg rustig aan momenteel. Heb geen haast, wil lekker de tijd pakken tot aan volgend voorjaar voordat ik hem de weg op stuur.

    De voorste veerpoten zitten er inmiddels onder. Moet de remmerij er nog op zetten en de achterste remtrommels reviseren en de nieuwe veren en dempers er achter onder zetten. Dan vermaak ik me nog wel met de nieuwe handremkabel, interieur en dakdelen.

    Zal tezijnertijd nog wel ’s een update plaatsen samen met foto’s.

    U2U ;)

    In reactie op: Restauratie Michalak Corsaspider (Verkocht) #17304837

    Heeft er iemand nog iets van Alfred gehoord? Heb hem al een paar berichtjes gestuurd want ik heb nieuws voor hem :(

    In reactie op: Show hier je corsa #17291038

    Hey Voss, je gaat er toch een rubber latje onderhangen hé? Of een espace-lipje? :)

    Voor de rest blijft deze topic wel mooi aangroeien met :kewlpics

    In reactie op: Show hier je corsa #17290104

    Nog even vergeten, het plaatje achter op de venster is wel degelijk voor de muziek binnenin :) Heb zopas op Blitz Hits nog wat laten horen…

    @ voss: Normaal was de grill van de bumper er onderuit gezaagd geweest maar door tijdsgebrek niet van gekomen. De strips zijn standaard.

    En voor de mensen die de kit niet kennen of denken dat het van PSG is:
    Morette (die van de twin-lampen) heeft dit exemplaar gemaakt en is totaal uit abs-plastic (sorry voor de reklame maar mijn sponsor kan ik alleen maar gelukkig maken…)

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 52)