Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Thanks!
Ja, de Steffan’s zijn dik maar zowiezo is de 8″ achteraan al te breed om hier legaal rond te rijden… Ze liggen hier trouwens in de rek te wachten op een nieuwe eigenaar :D

En zoals je ziet heb ik al een collectie staan (wat nog niet de helft is van wat ik liggen heb)… :jerry
@tamiya: Josefien (de witte) is er nog steeds hoor. Alhoewel ik sterke twijfels heb om er nog mee door te gaan
@chriske: ja, na zoveel jaar hier te koekeloere hier mijn verhaalke ook eens doen. Alhoewel dan wat beknopter :DAnyways… Na het ongeval met de B en de witte terug opgestart te hebben na het ganse uit-elkaar-haal-en-niet-verkocht-krijgen-voor-75euro-verhaal was ik dus terug op weg met een A.
Had het even gehad met de B’s en begon alles te verkopen. En opeens kwam ik op een nieuw speeltje. Want ik was op zoek (en ook niet) naar wat aparts.
En toen vond ik dit in 2007:

Op basis van deze foto’s besloot ik door te gaan en toch eens een belletje te doen… De vriendelijke duitse man vertelde me dat “der Corsa Michalak ganz zerlegt” was… Wist ik veel? Tot hij een paar foto’s stuurde:


Was wel even een tegenvaller dus dacht ik hier een kruis over te trekken en het “overblijfsel” over te laten aan iemand met betere kennis dan mij… Had waarschijnlijk uiteindelijk in de pers kunnen landen want dit was echt wel wat anders dan een auto…
Tot ik begon verder te zoeken, en te graven op het wereld wijde web…
Op verschillende sites en de beste vriend Groggle kwam ik foto’s tegen en opeens vond ik een verwijzing naar Michalak en JW-Motorsport…
de naam klonk me bekend uit een ver verleden en weer begon ik verder te graven tot ik op een duitse site kwam van Corsa cabrio’s. Deze blauwe zou die inderdaad van JW kunnen zijn? In mijn eigen archieven begon ik ook te zoeken want blijkbaar zouden er artikels geweest zijn over de wagen en ik had nog wel een paar boekjes liggen van 1995.
En ja hoor:


Zelfs Super Ingo (duitse tv-bekendheid in de Manta-scene) had ooit op de foto gestaan met de auto:

Dus na een paar dagen/weken besloot ik toch met volle moed een paar vrienden op te trommelen en naar ginds te rijden want ALS het die auto was… Ja, dan kon het niet slecht aflopen in mijn zoektocht naar iets speciaals…
Iedereen verklaarde me uiteindelijk voor gek toen ze het “overblijfsel” van achteren in de garage naar buiten haalden:

Maar toch hield ik voet bij stuk want ik wilde absoluut iets speciaals en de bevestiging dat dit de JW-Motorsport Corsa was bleek gegrond (Fahrzeugbrief met vorige eigenaars en kentekens) alsook het Michalak type nummer dat eindigde op 142 waar nog steeds een heel mysterie achter zit…
In elk geval ga ik hier niet het hele roestauratieproces opzetten want in totaal zijn het meer dan 700 foto’s geworden en zijn we nu bijna 7 jaar verder…
De auto is sinds vorig jaar legaal op de weg (wat best wel ff spannen was aangezien men in België nooit een Corsa A cabrio heeft gehomologeerd) en zo ben ik toen naar buiten gekomen met de eerste foto’s:

En ondertussen vond ik dan ook nog eens het magazine via Ebay met de repo van 8/95 (is dus bijna 20 jaar geleden):



En weer gaat het verhaal verder want ik kan geen keuze maken… Ik heb tot op heden 15 verschillende soorten velgen eronder gehad en praktisch elke velg “staat” op de 1 of andere manier eronder (van 13″ tot 16″, enkel en meerdelig, zilver tot oranje, enz)… Alleen is er niet 1 type dat me echt laat zeggen: dat is het… Ok, ik ben nu wel een beetje op zoektocht naar… iets speciaals… Maar momenteel staat de auto er gewoon zo bij met ATS Classic 7×14 van MLK-Tuning wat nog wel gekend zal zijn bij de “oudere” generatie (wat dus eigenlijk ook niet tegenvalt en de beslissingen alleen maar moeilijker maakt aangezien ik geen persoontje ben om op een forum te vragen wat een ander graag ziet op mijn auto :ass ) Vroeg of laat kom ik er wel op, ik hoop alleen dat het niet lang meer hoeft te duren:

Dit is het momenteel maar zoals jullie hier wel doorhebben zal het hier niet stoppen…
Maar dat zal nu hier ook uitvoerig gepost worden ;)
Volgende plannen zijn alvast: genieten van het lekkere weertje met het dakje open, nog eens een keertje tot bij Risse Motorsport rijden om alles eens onder de loep te nemen op de testbank en natuurlijk klaar maken voor weer wat anders… :hmmzThanks…
Ik zal gelijk het volgende project eraan toevoegen:
Met het tuning en oldtimergebeuren in ons apenlandje dacht ik me ook op de wat minder legale weg te begeven en een Corsa A te kopen voor oldtimer met 2 liter swap…
Dus ff zoeken en kwam ik op dit karretje:Een 1.0 met een slecht wielkastje en startproblemen… Maar zou me uiteindelijk weinig uitmaken met de verbouwplannen van toen… De toenmalige vriendin zag het autootje ook wel zitten om te leren rijden maar na haar afscheid bleef de auto staan.
Snel even een A3 neusje opgezet
En zo heeft het karretje dan een paar jaar dienst gedaan aangezien de blauwe (voorgaande) naar de sloop ging en het daarop nieuwe project bijlange niet klaar was…
Er was op een moment zelfs sprake om deze uit elkaar te halen en in onderdelen te verkopen en het nodige te gebruiken in een andere A…
Maar na wat inspraak van een andere vriendin werd er toch aangevangen om er wat mee uit te halen. Maar dan toch legaal.
Dus werd het dit:Maar natuurlijk… Bleef het ook hier niet bij en werd de laatste transformatie volbracht en zo staat ze er tot op vandaag (sinds 2010) nog steeds bij:
Meer uitleg en foto’s kan je natuurlijk nog altijd op mijn site vinden maar dit is niet het laatste project aangezien ik in 2007 nog wat bij had gekocht ;) Meer volgt natuurlijk (als ik nog is 5 minuten tijd heb)
Idd, Lester gaat zeker geen productie opstarten voor een paar stuks… (heb ooit 2 maanden gezocht voor een Ibiza kit van hun)
Enige wat je kan doen, zoals eerder, rondzoeken in EU (vooral UK) naar een enkel setje dat je nog bij een lokale kan vinden.
Moeten het niet specifiek de Gsi drempels zijn maar wel iets in ABS en geen poly-brol: Rieger, RGM, Morette etc…Beide vragen: nee
Namaak kon je een poly ding vinden wat er op trok maar de beugels ontbraken voor de mistlichten.
Origineel niet meer nieuw te vinden (tenzij er nog 1 uit de kelder komt).
Ze worden schaars (misschien toch eens een verkoopdag gaan houden hier) :angelHou er rekening mee dat het systeem een tijd blijft doorgloeien… Dus kan wel kloppen dat je een tijdje die 13.3 (hangt ook van batterij af) blijft zien tot het relais omschakelt (hoor je aan een klik rechts onder het handschoenkastje)
Dus starten, even op temp laten komen en dan nog eens meten (of rondje rijden)
Bij mij vroeger bleef die hangen op 12.8 en ging na omschakeling naar 14.5Normaal moet je op de groene kabel binnen een meetbare puls krijgen (lage voltage, niet constant). Deze loopt trouwens ook naar het TID (middendisplay) dus daar kan het ook al zitten.
Ik heb zo problemen gekregen na het inbouwen van een MID om die puls om te zetten maar heb uiteindelijk het nu niet meer verkrijgbare M-Tech systeem gekocht voor mijn 0-400m tijden te zien.
In elk geval succes en hou ons op de hoogte als je de oplossing hebt gevonden :thumbupVoor dat je 5 andere motortjes gaat proberen, kijk het relais eens een keertje na… Maar ik gok ook op een kabelbreuk ergens ;)
En de Bieber natuurlijk niet vergeten in het rijtje ;)
De “rotte” die compleet verwaarloosd was staat hier gerestaureerd in de garage en is de 1ste en enige Belg tot op heden…
Maar OT: wat mijn interesse opwekt is het magische 89-getal… Dit zijn er dus 89 die verkocht zijn aan particulieren? Of 89 Corsa A’s die naar de fabriek van Voll in opdracht van Michalak?
Hoe kom ik hierop?
We zitten nl. met de 1ste (rode breedbouw met motor achterin) die nooit verkocht is, er zijn nog een aantal breedbouw waarvan ongeweten is wat er mee gedaan is.
De Topino (ook van de Michalak-hand) was dan een studie die later opdook in Spanje en opgekocht is door Jörg Birk die hem terug naar Duitsland haalde.
En ook is er sprake dat er “kits” verkocht werden om zelf je Michalak te bouwen.
En om het verhaal dan nog helemaal door elkaar te gooien: we hebben een soort Excel lijstje met de Michalak nummers en die gaan tot een bepaald nummer wat totaal niet klopt met de 89 :DIk denk dat we gewoon eens een keertje bij Bernd zelf langs moeten. Alleen is de vraag waar hij uithangt: Duitsland of Tenerif :D
Ik dacht al dat ik de nr-plaat van ergens herkende… Was vroeger altijd al een favoriet ;)
Ja, bij mij is de B ook al een paar jaar de deur uit (heb wel een andere maar om te werken) maar toch blijft het kriebelen hoor.
Ik heb indertijd het hele zooitje origineel gezet en dan de onderdelen ook apart beginnen verkopen.
Een paar zeldzame dingen waren natuurlijk zo weg maar zoals corsaboy dan ook voorhad: sommige dingen geven ze geen flikker voor alhoewel we als liefhebber de waarde dan wel kennen…
Maar zo ga je er misschien wel het meeste overhouden.
Ondertussen ben ik met A’tjes beginnen spelen maar de B staat nog altijd klaar om ooit terug te beginnen, misschien… :agent
In elk geval succes :thumbupEn jullie krijgen dit op kenteken? :shock:
Als het goed gedaan is, is het wel mooi. Alleen heb ik mijn bedenkingen na een tijd als het metaal begint te werken…5 februari 2013 om 06:47 In reactie op: 15” velg past niet meer corsa b schroefset voor. spacer??? #18102507Met ET33 had je er mee weggekomen… ET49 is veel te hoog voor de dikkere benen van een schroefset.
Als je spacers gaat steken ga je het moeten bekijken naar de rand van je spatbord. Kan zijn dat je die wat moet gaan plooien om die banden netjes eronder te krijgen. Als je wielen gaan recht staan is er normaal niks aan de hand maar als je gaat afdraaien bij snelheid en je demper gaat in heb je geen spatbord meer :???:Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar (want de huidige heeft die zo gekocht) de moeite gedaan om door de homologatieprocedure te worstelen zoals ik nu ook bezig ben voor mijn dakloze. ;) Kost trouwens een aardig centje en dat zal voor de meesten wel het struikelblok zijn…
http://nl.kapaza.be/limburg/corsa-gsi-2-0-16v-c20xe-met-papieren-68930833.htm
Ik hoop dat ge genoeg spaarcentjes hebt.
Swap is in België zowiezo een big no no.
En ja, ge kunt het proberen maar krijg maar eens iets voor met aan de lichten uw maten der af te trekken. De verzekering gaat u weigeren en de tegenpartij in hun handen wrijven want ze komen alles halen om hun partij tot in de puntjes te vergoeden.
En op de keuring zijn ze nu ook wel niet zo dom meer…Ik wil u niet demotiveren maar gewoon eens ff duidelijk zeggen dat het gewoon gevaarlijk is hier bij ons.
Spaar uw centjes bij mekaar en koop u direkt iets met de juiste motor en in orde op papieren. Gaat ge 10 keer zoveel plezier van hebben dan dat ge elk jaar met een ei in uw broek naar de keuring moet. :thumbupAndere tip: er staat een A te koop met C20XE op papieren. 1 van de weinige in België en alles deftig in orde.
origineel gepost door Alfred
Je zit thuis om te revalideren, dus jah, je moet wat. :P Zo kom je erachter dat m’n Michalak wel voor ’t eerst is toegelaten op de weg in ’86 volgens de papieren. Maar hij is al gebouwd in ’84, volgens ’t chassisnr. :vertag:thumbup Altijd leuke weetjes, al zeg ik ’t zelf. :DHoe kom je dat te weten Alfred want dat zijn dingetjes die ik ook graag zou willen te weten komen van mijne :hmmz
Hoe kan je trouwens zien welk nummer van de 98 je hebt? Want ik word weinig wijzer van al die cijfertjes :DHad dan tot hier gekomen, dan had ge direkt uit rodage kunnen zijn :P
origineel gepost door CORSA2L16VALVE
origineel gepost door corsaboy
weet ervoor is er op de strip in brustem gewoon een event hoor..
:Di know. als ge daar gaat rijden als er niks te doen is en ze betrappen u dan wordt je gebannen van die strip. En die ligt voor mij maar een dik halfuur rijden van men thuis.
Ik weet nog ander stukskes, gij toch ook :D
Komt in orde kerel, is zeker geen haast bij, je Michalak eet niet dus :)
Ik begin volgende maand met het plaatwerk dus ben stilletjes onderweg :thumbupManmanman, gij blijft ook bezig hé!
Doe uw best maa in Brustem, we zullen in’t kort nog wel is bijeen geraken :cool:Kom op Alfred, anders ben ik nog voor je klaar! :D
(in my dreams… :cry)
Alfred, weer een auto erbij? :wtf
Maak eerst maar die cabrio af dat we eens kunnen samenkome :jerry :wors
Goed werk kerel ;)origineel gepost door nicocorsa
dat weet ik wel gewoon verlgane maar heb enkel – 5 liggen en die gaan juist te diep dan lig ik op de banden vanachter dus zoek een -3 max -4Heb er nog wel een deel liggen en ze gaan hier toch weg… Alhoewel ik terug wel wa goesting krijg om mijne blauwe terug te maken als ik den uwe zie.
Doe zo voorts :thumbupOrigineel gepost door Alfred
Origineel gepost door CorsaBBoomer
Heeft er iemand nog iets van Alfred gehoord? Heb hem al een paar berichtjes gestuurd want ik heb nieuws voor hem :(Jaja, leef nog. ;) Stuur maar een u2u oid.
Alles gaat heel erg rustig aan momenteel. Heb geen haast, wil lekker de tijd pakken tot aan volgend voorjaar voordat ik hem de weg op stuur.
De voorste veerpoten zitten er inmiddels onder. Moet de remmerij er nog op zetten en de achterste remtrommels reviseren en de nieuwe veren en dempers er achter onder zetten. Dan vermaak ik me nog wel met de nieuwe handremkabel, interieur en dakdelen.
Zal tezijnertijd nog wel ’s een update plaatsen samen met foto’s.
U2U ;)
Heeft er iemand nog iets van Alfred gehoord? Heb hem al een paar berichtjes gestuurd want ik heb nieuws voor hem :(
Hey Voss, je gaat er toch een rubber latje onderhangen hé? Of een espace-lipje? :)
Voor de rest blijft deze topic wel mooi aangroeien met :kewlpics
Nog even vergeten, het plaatje achter op de venster is wel degelijk voor de muziek binnenin :) Heb zopas op Blitz Hits nog wat laten horen…
@ voss: Normaal was de grill van de bumper er onderuit gezaagd geweest maar door tijdsgebrek niet van gekomen. De strips zijn standaard.
En voor de mensen die de kit niet kennen of denken dat het van PSG is:
Morette (die van de twin-lampen) heeft dit exemplaar gemaakt en is totaal uit abs-plastic (sorry voor de reklame maar mijn sponsor kan ik alleen maar gelukkig maken…) -
AuteurBerichten





