Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
27 december 2015 om 14:54 In reactie op: RadioCassette-speler vervangen door RadioCD-speler CDR500 #18304580
Ik heb zojuist de RadioCD-speler CDR500 zojuist geplaatst. Helaas heb ik de volgende problemen:
– het display van de auto wordt niet aangestuurd.
– alleen de geluidsboxen rechts in de auto functioneren.
– de radio gaat niet uit als ik de auto van het contact schakel.
– rood knipperend ledje op CD-speler. Kan dat kwaad?
– de radio is niet te verwijderen met 4-spijkers-truc. De originele beugels heb is helaas niet.Hoe kan ik de problemen oplossen?
27 december 2015 om 12:55 In reactie op: RadioCassette-speler vervangen door RadioCD-speler CDR500 #18304578Eindelijk een aantal foto’s kunnen maken van de huidige RadioCassetteSpeler in de Corsa B.
Radio verwijdert door middel van de 4-spijkers-truc.

De huidige aansluiting is doorverbonden vanaf een ISO-stekker. Past deze stekker direct in de CDR500 (geen slede nodig?)?

Antenne-aansluiting. Is deze voorzien van een verloopstuk?

Kan deze op het onderstaande punt worden losgehaald en past dit dan direct op de CDR500?

Is het echt nodig een aparte slede aan te schaffen voor de CDR500 of kan het ook met de onderstaande constructie?
25 december 2015 om 08:26 In reactie op: RadioCassette-speler vervangen door RadioCD-speler CDR500 #18304574De verloopstekker voor de antenne is vast wel bij een auto-onderdelenwinkel te koop. Of er wel een ISO-stekker aanwezig is, moet ik nog bekijken.
De slede uit de vorige auto is niet meer beschikbaar. Zijn die sledes los verkrijgbaar? Zo ja, waar?24 december 2015 om 07:16 In reactie op: RadioCassette-speler vervangen door RadioCD-speler CDR500 #18304571Op de Radio zit nu inderdaad een 8-pins witte stekker. Past die ISO-stekker direct in de CDR500?
Op de antenneplug zit geen verloopstuk. De pen van de antennekabel is te dik voor de CDR500-aansluiting.
24 december 2015 om 06:19 In reactie op: RadioCassette-speler vervangen door RadioCD-speler CDR500 #18304569@PVB wrote:
De CDR500 of het nou een Delco of VDO is moet je nadat je de CAR300 verwijdert hebt zo weer in kunnen bouwen zonder verloop stekkers, de aansluitingen ISO en antenne zijn van beide radio’s hetzelfde. Als ze verschillend zijn ben ik benieuwd naar foto’s van die CDR500.
Beste PVB,
Ik heb mij vergist in het type RadioCassetteSpeler: het is geen CAR300 maar een Philips DC342.
20 december 2015 om 08:00 In reactie op: RadioCassette-speler vervangen door RadioCD-speler CDR500 #18304566Uit de originele Corsa-folder heb ik de informatie gehaald dat het een Radio-Cassette-speler is van het type CAR300. In de auto zit echter een Radio-Cassette-speler van het type Philips DC342. De Radio-CD-speler van het type CDR500 heeft andere aansluitingen (zie hierboven).
Hoe kan ik de huidige radio vervangen door de Radio-CD-speler?
19 december 2015 om 08:47 In reactie op: RadioCassette-speler vervangen door RadioCD-speler CDR500 #18304564De aansluitingen van RadioCassette-speler en RadioCD-speler zijn helaas verschillend.
RadioCassette-speler (CAR300)
– 8 aansluitpennen
– gat voor de antenne in de radioRadioCD-speler (CDR500)
– 10 aansluitpennen
– uitstulping met gat voor de antenne; antenneplug is te dik.Hoe is dit op te lossen?
13 december 2015 om 19:57 In reactie op: RadioCassette-speler vervangen door RadioCD-speler CDR500 #18304563De radiocd-speler kwam uit een hele kleine Subaru zonder display.
13 december 2015 om 17:47 In reactie op: RadioCassette-speler vervangen door RadioCD-speler CDR500 #18304559@TWA wrote:
Met een beetje geluk heb je de originele slee er ook nog in. Dan is het echt simpelweg oude er uit, nieuwe er in schuiven. De kabels voor voeding, speakers en antenne zijn namelijk vastgeklikt in deze sleede.
En mbt de CDR500: code is uitgeschakeld, anders deed ie t niet in de andere auto, dus ook dze is plug and play :thumb
Greetz Emiel
Bedankt voor je reply.
Dat KLINKT goed.Deze klus valt wel mee. Eerst natuurlijk een koker Shell Tixophalte kopen bij een bouwmarkt, dan voorzichtig de daklijsten verwijderen. De oude kit die poreus weghalen met een mesje. Vervolgens de Tixophalte met een kitpistool (niet teveel, een dun reepje is voldoende) aanbrengen en met een vinger gladstrijken. Wel even eerst een (dunne) handschoen aandoen want het is een beetje goor materiaal op basis van bitumen. Daarna laten uitharden. Hoe lang staat op de verpakking. Ik heb 2 weken gewacht voordat ik met een lakstift de gedeelten van de kit vlakbij de achterklep heb bijgewerkt. Daarna, na een paar uur, de daklijsten er weer opgeklikt. In totaal ben je hooguit een uur (of twee) bezig. En vergeet natuurlijk niet het zwembad leeg te laten lopen en de kofferbak goed droog te maken. Dan kun je goed controleren of het lek boven is :D .
Tips:
Vergeet niet de dakgoten even goed te schoon te maken. Hier wordt namelijk nogal wat vuil verzameld. Je kunt ook gelijk die dakranden even poetsen.Niet te vaak de daklijsten verwijderen, want de klemmetjes gaan gemakkelijk stuk.
Bij mijn Corsa B heb ik jaren last gehad van vocht bij het reservewiel. De achterruitjes (5-deurs!) zijn er zelfs uit geweest en opnieuw gekit, maar het probleem was nooit opgelost. Totdat ik onlangs de tip kreeg van een forumlid (Joop :thumb ) de daklijsten te verwijderen en de kitranden te checken. De fabriekskit was over grote lengtes uitgedroogd, poreus of zelfs verdwenen. Hierdoor kan water tussen de dakplaat en de zijkant komen. Het water kwam bij mijn Corsa via de holle ruimtes bij de achterlichten in mijn kofferbak terecht. Ik heb de poreuze kit verwijderd en op die plaatsen Shell Tixophalte Wet (310 ml – 7 á 8 Euro) aangebracht. Helaas is die kit alleen in zwart verkrijgbaar. Gelukkig verdwijnt het grootste gedeelte onder de daklijst. Alleen aan de zijde bij de achterklep is een klein gedeelte zichtbaar. Dit is met een lakstift bij te werken. Sindsdien zijn alle vochtproblemen uit de wereld.
@Corsaliefhebber wrote:
Bij mijn vaste sloop een 40 a 45 euro voor de deur, 50 compleet met raam :thumb
Gaat het dan om een nette deur zonder beschadigingen?
Bedankt voor je tips.
Heb je gelijk de hele rand (dus van voor tot achter) gekit of alleen waar scheurtjes zichtbaar zijn?
Inderdaad lekkage linksvoor (boven A-stijl) en rechtsachter (D-stijl).
Is deze kit verkrijgbaar in de kleur grijs/zilver?
Hoe breng je de kit aan?Het gaat om een radio die ik via internet wil kopen en waar geen codekaart bij zit.
De VOD vraagt volgens mij zo’n 35 Euro voor het leveren van de code. Ik heb ooit ergens gelezen dat door het indrukken van bepaalde toetsen tijdens het aanzetten van de radio de code kan worden omzeild of opnieuw kan worden ingesteld.
Weet iemand of dat zo is? Zo ja, hoe gaat dat in zijn werk?
15 september 2015 om 16:17 In reactie op: Radio DC342 – instellen zenders op een bepaalde frequentie #18295917Bedankt voor de link.
Hoe kan ik de manual downloaden? Moet ik mij eerst registreren? Zijn er kosten aan verbonden?
13 september 2015 om 16:51 In reactie op: Richtingaanwijzer kraakt/zoemt bij uitzetten motor #18295967Hoe neem je de alarmschakelaar los?
Vervangen door een nieuwe alarmschakelaar?
Veel Corsa’s pickups en 4-deurs hier in ZA.
Net gehoord dat het een kwartier werk is (23,50 Euro).
@Sannnnne wrote:
Helaas, de enige persoon in mijn omgeving met verstand van auto’s heeft geen Opcom. Woont er toevallig iemand in de buurt van Roosendaal (NB) die mij kan helpen tegen een vergoeding uiteraard?!
Zie topic:
viewtopic.php?f=185&t=180864Famempeters, bedankt voor je reactie.
Welke handelingen moeten worden uitgevoerd en in welke volgorde bij het demonteren van de oude achterbumper en het monteren van een nieuwe achterbumper indien een trekhaak gemonteerd is bij een Corsa B?
12 september 2014 om 05:48 In reactie op: Corsa B – Airbagstuur – Claxonknop links laat los #18241785Weet iemand of een stuur met airbag uit een Corsa B (bouwjaar 1993-1997) in een Corsa B (bouwjaar 1997-2000 past?
8 september 2014 om 21:30 In reactie op: Corsa B – Airbagstuur – Claxonknop links laat los #18241784Zoals ik bij de start van dit topic heb aangegeven begint de linker claxonknop van mijn airbag-stuur in mijn Corsa B van 2000 te scheuren. De airbag-sturen van het ouder type Corsa B (bouwjaar 1993-1997) lijken hier geen last van te hebben.
Past een stuur met airbag uit een Corsa B (bouwjaar 1993-1997) ook in een Corsa B (bouwjaar 1997-2000)?
Even zoeken op ebay (zie voorbeeld link hieronder), oude verdroogde rubber (in delen) er tussenuit trekken en nieuw rubber (eventueel na warm maken in heet water) terugplaatsen. De dakantenne hoeft dan niet te worden verwijderd en zeker niet in zijn geheel te worden vervangen. Deze methode heb ik bij 2 Corsa B’s (bouwjaren 1997 en 2000) toegepast en geen problemen ondervonden. Kosten +/- 10 Euro en 10 minuten werk.
Voorbeeld op ebay.com:
http://www.ebay.com/itm/Astra-Corsa-Van-Frontera-SUV-Roof-Aerial-Antenna-Rubber-Gasket-Seal-Dichtung-/171272475765?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27e0a29475″ onclick=”window.open(this.href);return false;@ivartje wrote:
pak dan gelijk een stuur van een vectra b met stuurwielbediening :jerry :jerry
Past dat Vectra-b-stuur zonder aanpassingen?
Werkt die stuurwielbediening in combinatie met een DC614 Radio-CD-speler (via display tijd-datum-temperatuur)? Zijn daar extra onderdelen voor nodig? -
AuteurBerichten