Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat word wel rollen! Ik heb 7,5J en hij moet nog gerold worden..
Gewoon niet doen.. Je vern*ukt je auto er mee… En waarvoor?
Ik heb best wel eens met “gripproblemen” opgetrokken, maar daadwerkelijk een burnout? Nee, zie het nut er niet van in.
Tenzij je gaat sprinten en je bandjes wil opwarmen.35000 km gelopen en distributieketting geknapt?? :hmmz
Tsja, wat gaat er kapot.. kleppen in ieder geval, zuigers misschien, cilinderkop misschien, drijfstangen misschien.. Ga zo maar door.
Hou er ook rekening mee dat als ie een keer de klepjes gekopt heeft de motor na de tijd vaak olie wil gaan verbruiken ook al zie je zo niks aan de zuigers..
Als je het zelf kan repareren en de onderdelen voor een redelijke prijs kan kopen kun je de gok wagen, anders zou ik hem lekker laten staan.
23 januari 2012 om 19:44 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945321:wors :wors :wors
Morgen voor m’n A een dakrekje ophalen, ook heb ik vandaag 2 werkelijk zo goed als nieuwe deuren geregeld! Hebben al-met-al een maand in een Corsa gehangen in de ’80er jaren. Nadat de auto voorschade kreeg zijn de deuren eruit gehaald en op een zolder beland en is de auto naar de sloop gegaan.
Heb ik in ieder geval al 2 deuren voor als m’n A Corsa opgeknapt word.. :wub
Nee, zonder nokkenassen denk ik ook niet, dan moet je al blij zijn met 1pk! :jerry
Mooie auto, mooie setup en met een chip op maat en andere nokkenstokies moet het vermogen ook wel goed komen! :thumb
Laat hem eerst maar ’s uitlezen of vervang de bougies eens, als je geluk hebt is het probleem dan opgelost.
Oh ja, wij hebben een tijdje een Lupo 1.4 16v gehad, net een ton op de teller toen we hem inruilde.. DRAMA! Centrale deurvergr kapot (eerst links, toen rechts), versnellingsbak kapot geweest, 2 keer ruitenwissermechanisme, rauwe motor (verdenk kantelende zuigers), tellers die soms een eigen leven leiden, ABS storingen, motorstoringen (weggevreten zekeringhouders door corrosie en later de temp. Sensor)
Verder wel een fijn rijdende auto, lekker pittig, goede wegligging en zo! :jerry
Had ik ook! Ook mijn auto is van een oud stel geweest.. Nadat ik hem had opgehaald een heel stuk snelweg gereden en nadat ik hem uitgezet had en weer startte een motorstoring. Nieuwe software erin en nooit meer een probleem gehad!
Waar vind ik zo’n embleemloze coupegrill? Vind ik wel wat!
Die sensor die je gevonden hebt is waarschijnlijk wel de goede (bij de meeste zit ie onder de verdeler en soms op de plek die jij hebt)
Ik zou echt die sensor vervangen. Baat het niet dan schaad het niet!Misschien is het borgveertje van de buitenkabel eraf gesprongen..
Gewoon die sensor vervangen en het probleem is verholpen (denk ik) deze zit aan de rechter zijkant in de cilinderkop, onder de verdeler (blauwe stekker meen ik). Kost niet veel en gaat vaak kapot!
Temperatuurzender aan de zijkant van de kop geeft vaak problemen!
Leuke Astra! Maar erg zuinig zijn die 1.6jes niet hoor! Ik kom zelf ook uit Zevenaar en heb ook een Astra G 1.6 maar dan een Z16SE (ietsje meer vermogen). Het zijn wel oerdegelijke en heerlijk rijdende motoren vind ik zelf, ook al zijn ze niet bepaald snel.
Veel plezier met je Astra! Ik zie je vast nog wel ’s rijden! :thumbup
9 december 2011 om 19:11 In reactie op: Nieuw hier en een Corsa met een verwarmingsprobleem #17955493Sommige auto’s zijn voorzien van een by-pass klep tussen de slang naar de kachelradiator. Deze zorgt ervoor dat de motor eerst zo snel mogelijk op temperatuur komt voordat de verwarming warm word (in verband met de uitstoot van de motor als hij niet op bedrijfstemp. is)
Dit in combinatie met het feit dat deze motoren niet zo snel warm worden door hun hoge efficiëntie, kan het dus wel ff duren..
Als deze Cora’s ook voorzien is van zo’n klep, kun je misschien proberen om deze er op de een of andere manier tussenuit te halen?29 november 2011 om 18:49 In reactie op: Project SAABSTRA ( astra gsi c20xe–>saab b204l )TOTALLOS! #17947989Het is in ieder geval een GM blok! ;)
29 november 2011 om 18:30 In reactie op: Project SAABSTRA ( astra gsi c20xe–>saab b204l )TOTALLOS! #17947987Heel leuk project!
Zelf ook al wel eens aan zitten denken om dit in een Corsa te bouwen, aangezien ik zelf SAAB monteur ben geweest.. Die blokken zijn echt goed! Mits er goed onderhoud word gepleegd maar dat is bij een XE/LET net zo.
:wors word wel weer wat! Volvo’s kunnen ook lopen als een malle!
uhm, staat deze nog wel op kenteken dan? De RDW kent hem namelijk niet (meer) :wtf
7 november 2011 om 20:22 In reactie op: Astra F gsi V6 #c30xe vermogensuitdraai toegevoegd #17745360Heb hem vandaag ff bewonderd en gehoord! Hij klinkt erg bruut! :wub
Ja, aftappen en goed (evt een paar keer) doorspoelen (evt met een koelsysteemreiniger) en dan verse koelvloeistof erin. Dan zou het goed moeten zijn!
Lijkt me toch een typisch geval van een gescheurde kop/koppakking.. Of een andere manier dat er olie bij de kvs komt.
GM-tuningparts
Original Car Parts
Opel dealer ;)@Astraman wrote:
Jah bij kwikfit is er altijd iets met je veren, accu, banden of uitlaat. Die kunnen ze namelijk verkopen. Een keer geweest, want ik had een kortingspas, was van alles mis, en ik vermoedde dat het niet aan de haak en vroeg of ze het wilde laten zien, zat bijv speling op het voorwiel….jah als je de auto opkrikt en je pakt het voorwiel aan de zijkanten vast dan kun je hem idd heen en weer schudden, dat heet sturen…..dus ben na discussie zonder betalen weer vertrokken. Bij mijn andere garage, met vlag en wimpel door de APK, wel opmerkingen over dingetjes die ik A wist, en B niet naar voren kwamen bij de Kwikfit.
Even uit laten lijnen en dan moet het beter zijn.
Even een correctie.. Ik dacht dit dus ook altijd maar dit verschilt per vestiging aangezien het een franchise onderneming is..
Hier in Zevenaar is het prima voor mekaar, m’n broer is er een paar keer geweest voor de APK en datgene wat vervangen moest worden, werd later ook gewoon aangetoond aan de hand van de oude spullen. Ook kreeg hij een nette factuur overhandigt waar alles mooi beschreven was! :thumbup
Niet elke Kwik-fit vestiging is dus klote :afro
-
AuteurBerichten