Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb nog geen enkele auto gezien die aangeeft op welke snelheid je cruise control staat ingesteld.
Je zet hem aan zodra je de snelheid rijdt die jij wil blijven rijden.
En die kan je natuurlijk gewoon aflezen vanaf je snelheidsmeter.Zodra je hem uitgezet hebt dan moet je hem sowieso opnieuw instellen.
Misschien gewoon even in de handleiding kijken wat het betekend?
En het is ook handig om te vermelden om wat voor auto het precies gaat.Die maten kan je toch gewoon opzoeken op het internet?
DutchPowerTrading kan je vast helpen aan performance remmen.
Biesheuvel Motorsport ook wel.
En zo zullen er tal van Tuning bedrijven zijn die ze kunnen leveren.Ik heb deze aftermarket LED lampen in mijn auto’s gebouwd:
Geen idee of je kan retrofitten naar originele LED lampen, dan zou je Mitchel Daams op facebook moeten contacten.
25 januari 2024 om 13:43 In reactie op: Snelheidsmeter en dagteller werken niet na verlagen enz #18549641Wat zijn de foutcodes?
Of te wel heb je hem al (laten) uitlezen?Ik kan alleen maar zeggen dat mijn ouders een Corsa D 2007 Z14XEP hadden en die gebruikte geen olie tussen de beurten (125.000 km en 10 jaar hebben ze die gehad).
Logisch dat ze dat zeggen, dat doen ze om garantieclaims te minimaliseren, maar 1 liter olie op 1000 km, dan is het gewoon een olieboot.
Sorry maar om te spreken van een constructiefout…
Mijn ouders hadden een in 2007 nieuw gekocht Corsa D Z14XEP en daar zat na 10 jaar en 125000 km nog steeds de originele bobine in.
(De auto is in 2017 verkocht, dus hoe het nu is weet ik niet).Ook had die auto geen klachten met de ketting ondanks alle korte stukken die er mee gereden werden.
Wat ik wel deed bij het onderhoud is kwaliteits olie gebruiken (Shell Helix Ultra 5w40) en altijd verse filters.
Ook de bougies werden regelmatig vervangen door nieuwe NGK’s.Lijkt op een massa probleem… :unsure:
Ben geen chemicus, dus geen idee wat het exacte verschil is.
Misschien van een ander model jaar de vervangende hendel gekocht?
Er kan natuurlijk bij een facelift oid iets verandert zijn.
Zonder specifiek aan te geven welk motortype er in zit kan je hier geen antwoord opgeven.
Daarnaast hangt het natuurlijk ook af hoe een auto gebruikt is, wat de staat van onderhoud is etc.?
https://www.opel-infos.de/modelle/corsa_d3t.html
Ik denk dat een A12XEL hetzelfde is.
Mogelijk past zelfs een A14XEL/R?
Geen idee of de Z varianten hetzelfde blok / kop hebben.
Zolang je alles van jouw motor gebruikt qua aanbouwdelen, dan zal het met de LPG ook wel goed gaan.
29 december 2023 om 09:41 In reactie op: (gezocht) Corsa D Elektrisch schema Stuurverwarming #18549099Heb je de kabels al doorgemeten, misschien zit er ergens een kabelbreuk?
Misschien kan je iets meer info over de auto geven?
Automaat?
Motorcode?
Airco of ECC?29 december 2023 om 09:39 In reactie op: ECC (Climate Control) blaast op geen enkele stand #18549097Bekend probleem bij de Corsa D met ECC (dit had die van me vader uit 2007 ook).
De weerstand wil ook wel kapot gaan.Dit alles komt omdat er geen rooster voor de kachelmotor zit en hierdoor komt die vol te zitten met bladeren en andere troep.
Ik bouwde hem elk jaar uit en maakte hem schoon om de problemen te voorkomen.Autodoc is prima, levering niet heel snel, beste bestellen via de app op een dinsdagmiddag (hoogste korting).
Mister Auto idem dito, bestellen als je een kortingscode hebt. Gratis levering via de app vanaf 30 euro op de site vanaf 60. App prijzen iets goedkoper.
Als je wilt weten of er meer lekken zijn, dan zal een druktest moeten uitvoeren. Dus dop van het reservoir en speciale dop erop en luchtdruk erop zetten. Dan zoeken of er nog ergens anders lekken zijn.
Proberen met een licht polijstmiddel.
Anders zit er niets anders op dan het met nat schuren en hoge korrel te proberen….
Of uitbouwen en laten doen.21 december 2023 om 15:35 In reactie op: Van lege accu naar lampjes die blijven branden naar auto die niet meer start #18548997Je zou hem moeten uitlezen eigenlijk, mogelijk is de ECU / motormanagement stuk gegaan.
Of toch de accu wisselen, ik weet niet hoe oud die nu is, maar als die al op leeftijd is (4+) en hij is een keer geheel ontladen, dan is die mogelijk stuk.
Temperatuursensoren willen ook wel is gaan lekken.
Als alle aanbouwdelen van de X16XE op de Z18XE zouden passen dan gaat het natuurlijk nog makkelijker.
Bij een X18XE1 is dat wel zo uit me hoofd.Als je de kabelboom en sensoren van de X16XE kan overzetten op de Z18XE is ook nog een optie, dan moet je hem voor het mooie wel laten chippen.
Op de sloop halen?
onderdelen lijn benaderen?Zo’n zelfde kabel op de sloop halen uit een Tigra A of Corsa B.
Daarna middenconsole loshalen.
MID 2 schroeven via luchtroosters (zet deze op de dicht stand, anders vallen de schroeven in de ventilatiebuis).
MID verwijderen
Achterruit knop eraf
Plaatje van recirculatieknop eraf
Radio er uit
En dan zitten er her en der wat schroeven.
Daarna kan je de middenconsole bewegen en moet je met wat gevloek de kabel kunnen vervangen.19 december 2023 om 15:15 In reactie op: Van lege accu naar lampjes die blijven branden naar auto die niet meer start #18548965Om wat voor auto / uitvoering / motortype gaat het?
Als er centrale vergrendeling op zit dan is het motortje mogelijk stuk dat de tankklep op slot zet.
Of een kabelbreuk waardoor het motortje niet werkt. -
AuteurBerichten