Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als er natuurlijk veel kool afzetting is opgetreden in het spruitstuk dan loopt de boel vast en breken de stangetjes.
Je kan het proberen te repareren of het gehele spruitstuk te vervangen.
Ga je het laatste doen dan is dit een goede optie (kost wel wat):
Flowtec Saugrohr Opel Astra H, Corsa C, Tigra TwinTop 1,4 16V 66kW Z14XEP | 01.020.135A (dbilas.com)Lijkt op iets bij de turbo dat niet goed werkt, maar heb je de auto al (laten) uitgelezen?
Dan kan je hier de foutcodes neer zetten.
Mogelijk alleen via de dealer nieuw of je kan hem uit een sloper halen.
Mooi, misschien kan je er bij vertellen wat je allemaal hebt moeten aanpassen (technisch en software matig)?
Een nieuwe kettingset kost je zo’n € 150 – 200, tel daar bij op dat je ook nieuwe olie en oliefilter nodig hebt.
De montage zal ergens tussen de 4 tot 8 uur zijn, dus reken uit hoeveel het kost.Het luisteren van geluiden uit motorruimtes via filmpjes is altijd lastig.
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar als dat Zuid-Holland is dan kan je via Facebook wel contact opnemen met Benjamin van Straaten (of John Schruijer). Die kunnen een diagnose maken en eventueel ook helpen bij vervanging.
17 oktober 2024 om 15:09 In reactie op: Vraag over reparatiekosten computer Astra H (2005) #18555294Als ze bij de garage een “testkast” hebben aangesloten dan kunnen ze daaruit een rapport met foutcodes halen.
Daar heb je vermoedelijk ook voor betaald, dus vraag dat rapport op en post de foutcodes hier.Een nieuwe ECU (motorcomputer) via Opel en inleren etc. dat kan dan inderdaad wel een € 1500 kosten.
Neem eventueel contact op met Mitchell Daams via Facebook, die kan heel vaak ECU problemen verhelpen of heeft 2e hands varianten beschikbaar.
Bekabeling van de stekkerdoos zelf gecontroleerd?
Gates heeft een complete set incl. waterpomp.
Gelijk ook de koelvloeistof vervangen.Er bestaan setjes waarmee je ze los kan krijgen.
FF Google op slotbout verwijderen.
Bij de Corsa D Z14XEP hield ik altijd gewoon de 2,5 bar rondom aan.
Zoveel winst zit er niet in de 0,2 bar meer in de voorbandenDan heb je de stuurkolomhendel nodig en iemand die het met de Tech kan aanzetten voor je, zover ik weet.
Mitchel Daams op facebook kan dat.
Het beste is natuurlijk uitzoeken welke keerring of pakking lekt en deze vervangen.
Die stop leak goedjes zijn natuurlijk lap middelen.
27 mei 2024 om 15:19 In reactie op: Corsa C. mag ik nou wel of niet met mist verlichting rijden? #18552900Mistlampen branden nooit standaard continu.
En nee je mag ze niet continue aan hebben.https://www.anwb.nl/verkeer/veiligheid/regels-autoverlichting
Ben je niet in de war met DRL (dag rij verlichting)?
Ik rij met al mijn LPG auto’s gewoon op 2,5 rondom.
Wel een dikke kabel voor een alarm.
Ook hebben after market alarmen meestal geen gekleurde draden, maar is alles zwart.Eventueel Mitchell Daams op facebook contacten.
Ik denk dat het wel mogelijk moet zijn.
Het beste kan je op sloop gaan kijken en daar alles uit een deelbare achterbank auto halen.Ik weet dat bij de Astra F sedan en hatchback er verschil zit in de lengte van de sierstukken.
Hoe het bij een G zit weet ik niet, dan zou je afbeeldingen moeten vergelijken.
25 april 2024 om 15:23 In reactie op: Juiste verloopstekker voor inbouwen aftermarket radio #18551878Binnen 5 seconden googlen:
iso kabel vectra c
https://www.caraudiogigant.nl/opel-iso-kabel-verloopstekker-autoradio-28b.html
Mitchel Daams via Facebook contacteren, die heeft soms nog wel ECU’s beschikbaar.
Meer vermogen door een andere overbrenging???
Belangrijk is welke auto, bouwjaar en welke motor en welke bak er nu in zit.
Uit me hoofd zat de startmotor op de diesels anders dan op de benzine motoren in de G.
Kan een schakelkabel zijn, kan een schakelvork in de bak zijn.
Of te wel zo zonder de auto te onderzoeken kan je er weinig van zeggen.
Je moet alleen opletten voor de transponderchip, maar volgens mij kan je de knoppen/batterijprint gewoon vervangen.
Zal best op Ali te vinden zijn.
Anders John Schruier op Facebook contacten, die had laatst voor mij een paar nieuwe geregeld.
25 april 2024 om 14:32 In reactie op: Opel Astra F cabriolet 1993 2.0 temperatuur indicator werkt niet #18551871Volgens mij hebben die 2 sensoren en die zitten als je voor de auto staat aan je linker hand waar een krul slang naar de radiateur gaat.
1 sensor (met stekker) geeft de temperatuur door aan de ECU en de andere is voor het dash (deze heeft een schuifconnector). -
AuteurBerichten